Serkan Ünsalan 17 Mart 2014 Paylaş 17 Mart 2014 Lpg ile gorusurum bakalim ne olacak.kavga dovus hallettirim ins Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 8B081 diye işaretli hortumun motor üst kapağına giren bir dirseği var. orda antfiriz lekesi ve korozyon gördüm gibi. o dirseği bi türlü bulamadım ne diye geçiyor. yok mu bilen ? Yorum bağlantısı
Ünal Doğar 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Aynı korozyon ve leke bende de var, ama sıvı eksilmediği için bir şey yapmıyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Mart 2014 Paylaş 18 Mart 2014 Ok ile gösterdigim dirsek. Blokla bir galiba. Değişik Yorum bağlantısı
Uğur Köker 20 Mart 2014 Paylaş 20 Mart 2014 Zannetmiyorum Uğur bey çünkü benim soketimde kirik ve uydurma bir soket ile kullaniyorum. Murat Bey merhaba,bugün öneri üzerine bir ustaya gittim sorunu anlattım,dedi radyotörün tıkalıdır ,yüksek devir yüksek hızlarda yeterince hava geçirmiyordur soğuma sağlamıyordur,temizlersek düzelir dedi,bakalım yarın bırakacam bir sonuç alabilecekmiyiz tekrar paylaşırım... Yorum bağlantısı
Uğur Köker 20 Mart 2014 Paylaş 20 Mart 2014 (düzenlendi) Radyator tikali olsa dusuk hizlarda heleki sehir icinde siz o araci hararetinden dolayi kullanamazsiniz. Zannetmiyorum radyatorun tikali oldugunu,ama insAllah radyator tikalidir kolay yoldan cozulur sorununuz işin garibi sorunun giderilip giderilmediğini de öğrenemeyeceğiz ,uzun yolda olan bir sorun bakalım nasıl olacak bende merak ediyorum;bugün arabayı kullanırken sık sık fan açtığınada tanık oldum;normalde serin havada şehir içinde bu kadar sık fan açmasıda düşündürücü;adam akıllı bir sorunda değil ki bilgisayara bağla şak diye çöz 20 Mart 2014 tarihinde uğur köker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Köker 20 Mart 2014 Paylaş 20 Mart 2014 Sorunun cozulup cozulmedigini anlamak icin arac iyice isindiktan sonra fan acma derecesine yakinken dik ve uzun bir rampa varsa orada deneyebilirsiniz. Sanirim belli olur. Ha bu arada termostatiniz hala delik degilmi? evet termostat delik değiştirmedim henüz;kafam çok karışık;servis elektrik aksamında sorun var akım atlıyor diyor,bu sorunu yaşayan sizde dahil arkadaşlar hava var ,termostat değişmeli diyor,bazı arkadaşlar müşir değişmeli diyor,bazısı antifirizi seyrelt diyor,bazısı radyatör bozuktur diyor,bazısı motor üst kapakta sorun var diyor;ustalara da birşey denmiyor ki;adama dedim aynı sorunu yaşayan arkadaşlar hava vardır havasını aldır termostatı değiştir diyorlar dedim;hava olsa hararet dediğin şekilde oynamaz şehir içinde de hararet yapar diyor;seninki uzun yolda yüksek hız ve devirde diyor;bakalım çok ilginç bir hal aldı nasıl çıkacam işin içinden Yorum bağlantısı
Ali Toprak 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Muratcım arabada sıkıntı kalmadı umarım.Problem yaşadın mı? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 evet termostat delik değiştirmedim henüz;kafam çok karışık;servis elektrik aksamında sorun var akım atlıyor diyor,bu sorunu yaşayan sizde dahil arkadaşlar hava var ,termostat değişmeli diyor,bazı arkadaşlar müşir değişmeli diyor,bazısı antifirizi seyrelt diyor,bazısı radyatör bozuktur diyor,bazısı motor üst kapakta sorun var diyor;ustalara da birşey denmiyor ki;adama dedim aynı sorunu yaşayan arkadaşlar hava vardır havasını aldır termostatı değiştir diyorlar dedim;hava olsa hararet dediğin şekilde oynamaz şehir içinde de hararet yapar diyor;seninki uzun yolda yüksek hız ve devirde diyor;bakalım çok ilginç bir hal aldı nasıl çıkacam işin içinden Bu sorunu hissedebilmeniz için aracın rampa yukarı çıkıyor olması ve sıcak olması gerekiyor.. Bunun sebebi, motor konumu itibari ile aracın önü yüksekte iken motor üst kapağında hava birikmesidir.. Antifriz seyreltme, termostat delme gibi çözümler harareti önler, hava birikimini önlemez.. Hava birikimini önlemek için önce havadan arındırma yapılmalı, aracın arkası yüksek bir yerde iken havası alınmalı, biliniyorsa, Teknik Servis Bülteninde belirtilen tahliye sistemi yapılmalı.. Yorum bağlantısı
Uğur Köker 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Bu sorunu hissedebilmeniz için aracın rampa yukarı çıkıyor olması ve sıcak olması gerekiyor.. Bunun sebebi, motor konumu itibari ile aracın önü yüksekte iken motor üst kapağında hava birikmesidir.. Antifriz seyreltme, termostat delme gibi çözümler harareti önler, hava birikimini önlemez.. Hava birikimini önlemek için önce havadan arındırma yapılmalı, aracın arkası yüksek bir yerde iken havası alınmalı, biliniyorsa, Teknik Servis Bülteninde belirtilen tahliye sistemi yapılmalı.. Mehmet Bey cevabınız için teşekkür ederim,bosch car servisdeki usta bu sorunun tek bir çözümü var o da kalorifer peteğini değiştirmek;30 yıldır bu işi yapıyorum bu sorunla 1 yıl uğraştım ve kesin çözümünü buldum diyor,çok iddialı konuştu,dedim aynı sorunu yaşayan arkadaşlar havasını aldır kaçak kontrolü yaptır çözülür dediler diyorum ama adam o geçici çözüm yine hava yapacaktır,çünkü hava yapması petekten,peteğe giden su geri dönmüyor ve hava yapıyor diyor...dedim siz havasını alıp kaçak sızdırma kontrolü yapın yeter dediysem de ikna edemedim...anadolu yakasında önereceğiniz bir usta var mı bu işlemi yapacak? yoksa forumda arkadaşların paylaştığı maslaktaki ustaya götürecem aracı mecbur Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 (düzenlendi) Hararet sorunu varken, Termostatın oraya giren, kalorifer hortumunun sıcaklık durumu nedir? Radyatöre giden taraf (8286) soguk, kalorifer tarafına giden (ortada yatık olan, yag cubugunun üzerinden geçen) hortum sıcakmı? 21 Mart 2014 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Uğur Köker 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Hararet sorunu varken, Termostatın oraya giren, kalorifer hortumunun sıcaklık durumu nedir? Radyatöre giden taraf (8286) soguk, kalorifer tarafına giden (ortada yatık olan, yag cubugunun üzerinden geçen) hortum sıcakmı? Cem Bey serviste boruların ısısına baktılar sorun yok dediler(yanılmıyorsam soğuk dediler ),termostat açıyor dediler;ama ben kendim kontrol etmedim,arabayı çalıştırınca kontrol edip tekrar yazarım Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Termostat açıldığında, radyatore giden (8286) hortum sıcak olur.. Normalde kontrol etmeniz haricinde, sorun yaşadığınızda da kontrol edin.. Yorum bağlantısı
Uğur Köker 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Termostat açıldığında, radyatore giden (8286) hortum sıcak olur.. Normalde kontrol etmeniz haricinde, sorun yaşadığınızda da kontrol edin.. sıkıntı orda işte, arabayı kenara çekip inene kadar sorun geçmiş oluyor hararet ortaya geliyor,max4-5 sn sürüyor(ayağı gazdan çekince düzeliyor);araç sabitken deviri 4000 e sabitlediğimde de oynamıyor hararet, o zaman hareket halinde hararet oynar oynamaz inip hortumlara bakarım(dediğim gibi ben kaputu açtığımda hararet normale gelmiş olacak ve bir yol gösterir mi bilemem) Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 sıkıntı orda işte, arabayı kenara çekip inene kadar sorun geçmiş oluyor hararet ortaya geliyor,max4-5 sn sürüyor(ayağı gazdan çekince düzeliyor);araç sabitken deviri 4000 e sabitlediğimde de oynamıyor hararet, o zaman hareket halinde hararet oynar oynamaz inip hortumlara bakarım(dediğim gibi ben kaputu açtığımda hararet normale gelmiş olacak ve bir yol gösterir mi bilemem) Tipik yalancı hararet olmasın aracınızda? Yorum bağlantısı
Uğur Köker 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Tipik yalancı hararet olmasın aracınızda? yetkili servis sizde yalancı hararet var,ama lpg li olduğu için bakamayız dediler;su hortumlarının bazıları şişmiş bazılarıda kelepçeden damlama ve sızma yapmış,pembe antifiriz izi giriş yerlerinde belli oluyor;tüm hortumları değiştir oksitleri gider yeni kelepçeler taktır ve sonrada antifirizi yenileyip havasını aldır dediler;bunu yapacak usta bulamıyorum malesef .kime gitsem sorun ondan değil kimi radyatör temizlenecek diyor,kimi petek değişecek diyor,kimi müşir termostat değişecek diyor ama ne hikmetse hava alma işlemini bir türlü yaptıramıyorum Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 yetkili servis sizde yalancı hararet var,ama lpg li olduğu için bakamayız dediler;su hortumlarının bazıları şişmiş bazılarıda kelepçeden damlama ve sızma yapmış,pembe antifiriz izi giriş yerlerinde belli oluyor;tüm hortumları değiştir oksitleri gider yeni kelepçeler taktır ve sonrada antifirizi yenileyip havasını aldır dediler;bunu yapacak usta bulamıyorum malesef .kime gitsem sorun ondan değil kimi radyatör temizlenecek diyor,kimi petek değişecek diyor,kimi müşir termostat değişecek diyor ama ne hikmetse hava alma işlemini bir türlü yaptıramıyorum İstanbul'dasınız. Usta aramanıza gerek yok. Osman usta'mız ile görüşün. Anlaşmalı iş yerlerinde iletişim ve adres bilgileri mevcut. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 (düzenlendi) sıkıntı orda işte, arabayı kenara çekip inene kadar sorun geçmiş oluyor hararet ortaya geliyor,max4-5 sn sürüyor(ayağı gazdan çekince düzeliyor);araç sabitken deviri 4000 e sabitlediğimde de oynamıyor hararet, o zaman hareket halinde hararet oynar oynamaz inip hortumlara bakarım(dediğim gibi ben kaputu açtığımda hararet normale gelmiş olacak ve bir yol gösterir mi bilemem) Hortum, siz arabadan inene kadar sogumaz... hararet göstergesi ortaya (80-90 derece civarı) geldiğinde, eğer hortum soğuksa, ilk çalıştığından beri zaten hiç ısınmamıştır.. Araba iyice ısınsın (100-110 derece), siz belirttiğim yerleri bi kontrol edin.. farkı anlayacaksınız.. 21 Mart 2014 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 21 Mart 2014 Paylaş 21 Mart 2014 Kalorifer peteğini ilk defa duyuyorum... Yorum bağlantısı
özcan erçelik 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 yetkili servis sizde yalancı hararet var,ama lpg li olduğu için bakamayız dediler;su hortumlarının bazıları şişmiş bazılarıda kelepçeden damlama ve sızma yapmış,pembe antifiriz izi giriş yerlerinde belli oluyor;tüm hortumları değiştir oksitleri gider yeni kelepçeler taktır ve sonrada antifirizi yenileyip havasını aldır dediler;bunu yapacak usta bulamıyorum malesef .kime gitsem sorun ondan değil kimi radyatör temizlenecek diyor,kimi petek değişecek diyor,kimi müşir termostat değişecek diyor ama ne hikmetse hava alma işlemini bir türlü yaptıramıyorum arkadaşım önce geçmiş olsun 2001 ford focus aracım var yeni 2 haftalık lpg taktırdım aynı sorun benimde başıma geldi çözümü brc taktırdıgım servise gittim T baglantısı yapmasını istedim baglantı yapıldıktan sonra havası alındı çok şükür ondan sonra yapmadı. Yorum bağlantısı
Uğur Köker 22 Mart 2014 Paylaş 22 Mart 2014 arkadaşım önce geçmiş olsun 2001 ford focus aracım var yeni 2 haftalık lpg taktırdım aynı sorun benimde başıma geldi çözümü brc taktırdıgım servise gittim T baglantısı yapmasını istedim baglantı yapıldıktan sonra havası alındı çok şükür ondan sonra yapmadı. servis onada baktı ,T bağlantı 2 tane yapmışlar dedi,biz bir miktar havasını aldık siz hortumları değiştirince havasını tekrardan aldırırsınız sorun kalmaz demişti,bugün arabayı 50 km kullandım ,3000-4000devirede çıktım 140 da yaptım ama çok şükür hararet oynamadı,umarım düzelmiştir,ama yinede ustaya götürecem haftaiçi,değerli bilgileriniz için teşekkür ederim arkadaşlar Yorum bağlantısı
Tuncer Karakaya 29 Mart 2014 Paylaş 29 Mart 2014 ben artık kendim alıyorum havasını forumdan elde ettiğim yöntemle.ustalara laf anlatmak zor vallahi. Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek 31 Mart 2014 Paylaş 31 Mart 2014 Aracım termostat açıyor 100 derecede fan açıyor ancak akü tarafındaki fan çalışmadı usta biraz salladı , vurdu , soketini kurcaladı çalıştı. Sorunun nereden kaynaklandığı hakkında fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Haydar YILDIZ 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden Aracınız hava yapmış. 250TL çok... Yorum bağlantısı
Recommended Posts