Mehmet Kaya 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden Haydar bey konunuz daha önce açılmış konuyla birleştirildi. Çok uzun uzun konuşulan bir konu. Buradan bir bakın isterseniz. Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Haydar bey konunuz daha önce açılmış konuyla birleştirildi. Çok uzun uzun konuşulan bir konu. Buradan bir bakın isterseniz. Ben taşıyorum Mehmet bey konuyu, bi anda puff oldu. Bu kasaba ikimize dar! Ben gidiyorum 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 1 Nisan 2014 Paylaş 1 Nisan 2014 Ben taşıyorum Mehmet bey konuyu, bi anda puff oldu. Bu kasaba ikimize dar! Ben gidiyorum Tamam Sani Bey Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 2 Nisan 2014 Paylaş 2 Nisan 2014 Arkadaşlar Ocak 2014 focus 2000 model Ambiente aldım. Aracıma komple bakım yaptırdım. Ancak aracımın motor suyunu komple boşaltıldı devirdayım pompası değişirken. İlk defa otoban çıktım aracım 100 km hızla giderken hararet ibresi normal seviyede ancak 120 km ulaştığımda hararet seviyesi son noktaya geliyor. 100 km düştüğümde düzeliyor bana hava yaptığını ancak bir türlü alamadılar yine devam ediyor bir yere sordum ben yaparım bu işin ustasıyım dedi 250 tl istedi bu sorunu yaşayan ve nasıl kurtulacağımı bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum teşekkürler şimdiden Haydar bey, konunuz burada. Buradan devam ediniz lütfen. Cevap ta verdik konunuzda. Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 17 Nisan 2014 Paylaş 17 Nisan 2014 Merhaba ustalar , 1 ay önce focus 2000 model 2.0 sport trend aldım, ufak tefek bakımlarını yaptırdım, rolanti vb. sıkıntılarıda buradan okumuştum. benim problemim araç fan müşürünün elektrik kabloları takılı ama müşür kendisi boşta duruyor. elektrikciye gösterdim fanda ve kablolarda bir problem yok fanlar çalışıyor dedi. fan bazen açıyor bazen açmıyor anlamadım. klimayı açtığımda iki fanda devreye giriyor. araç fan açmadıgında su kaynatmaya başlıyor , klima açık geziyorum. hararet göstergesi araç çalıştıktan 5-10 dk sonra normal bir şekilde orta konuma geliyor ve ne yukarı nede aşşagı su kaynatırken bile yeri degişmiyor. 3 ustaya gösterdim. 2 si ford özel servisi, biri bunlar beyinden açar fanı diyor elektrikci baksın diyor, digeri bunların orjinal yeri termostat'da olur termostat ve müşür degişecek parça fiyatı 600 tl gibi bir rakam söylüyor ve fan açmasına garanti vermem diyor. digeri müşür yeri yapılacak diyor . bu araçların orjinal fan müşür yeri nerede olur, müşür benim araçdaki gibi boş durmaz herhalde termostat çıkışındaki radyatör hortumuna yanılmıyorsam fan müşürünü takanlar var bu cözüm olurmu. hararet göstergesinde problem sanırım var yükselmedigine göre. şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Nisan 2014 Paylaş 17 Nisan 2014 600 lira para verip garanti alamak beyinle alakalı sıkıntı olabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 18 Nisan 2014 Paylaş 18 Nisan 2014 Müşürün boşta durması normalmi o zaman. Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN 26 Nisan 2014 Paylaş 26 Nisan 2014 Fan müşürü boşta durması tabiki normal degil müşür tahminimce termostarın yanında olması gerek 1.6 ztec göre tabi senin fan müşürü dedigin iki fanın arasındaki 3 kablo giren fan cakı olmasın yarın bir bakim tam yerini söylerim araç 104 c 1 kademe fan açması gerek Yorum bağlantısı
Bekir Cebe 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 öncelikle herkese merhabalar iyi günler ford focus collection 2004 aracım ile seyir halinde iiken birden hararet göstergesi sona dayandı, biraz gittikten sonra normale döndü hemene durdum baktım fan çalışıyor , suda eksilme yok, sonra devam ettim mecburen gene yükseldi indi ancak araca bir zararı olmadı, ustaya götürdüm antifirizi boşalltı yerine su koydu birşey bulamadı yani dha snra elektirkçiye gittim oda kablolrın hepsini kontrol etti tek şase kablosunun boşta olduğunu gördü ve yerine taktı sonrasında sorun çözülmedi anlayacağınız , sizce ustalarda bir sıkıntı mı var ne gibi yol izlemem gerekiyor yardımcı olursanız sevinirim uzun yola çıkacağım yakın zamanda Yorum bağlantısı
Bekir Cebe 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 Yakın zamanda yani bu sorun çıkmadan önce aracın soğutma suyu komple boşaltıldı mı? Yakın zamanda derken 90 bin bakımı yapılırken antifiriz yenilendi o zaman boşaltıldı araç şu an 93,500 de Yorum bağlantısı
Semih Özcan 27 Nisan 2014 Paylaş 27 Nisan 2014 yalancı hararet olma ihtimali yüksek hararet müşürünü değiştirmeyi bir denemenizi öneririm. 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Fan müşürü boşta durması tabiki normal degil müşür tahminimce termostarın yanında olması gerek 1.6 ztec göre tabi senin fan müşürü dedigin iki fanın arasındaki 3 kablo giren fan cakı olmasın yarın bir bakim tam yerini söylerim araç 104 c 1 kademe fan açması gerek hafta sonu başka bir ustaya gösterdim, termostat orjinal degil diye söyledi. termostatın çıkışından radyatöre giden hortumu degiştirdi, oraya müşür taktı, fan çok geç açıyor diye yazlık fan müşürü taktı . 80 küsürlerde açıyor. 92 nin üstüne cıkmıyor. diger üstünde boşta duran müşür 90 nın altına düşürmüyor 100 civarı fanı açıyordu. normal olan hangisi Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Evet dogru anladiniz. Eski musuru tekrar takiyim o zaman. Bazen cok gec aciyor gibi geldi bana su kaynama derecesinde aciyordu fan. Normalmis . Tesekkurler Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Takılan fan müşürü orjinal parçamı? Focus özelikleri müşğr vb elektirik aksamında orjinal olmayan parçaları sevmiyorlar haralet müşürüyle ugraştım oradan biliyorum toplamda 120tl arıza çin malından dolayı 300 tl patladı Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 (düzenlendi) Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar. O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden 28 Nisan 2014 tarihinde Mustafa Durmuş tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 (düzenlendi) Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar. O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden Sizin usta olarak bahsettiğiniz kişi, işi bilmiyormuş.. Kendi kendine icat yapmış.. 28 Nisan 2014 tarihinde Cem Yilmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Fan müşürü, termostat açtıgı zaman hortumdan sıcak su geçiyor fan müşürü sıcak suyu görüyor fanlar devreye giriyor. soğudugunda duruyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 servis 600 tl civarı para cıkarıp + işcilik , ve fan açmasına garanti vermem dedikten sonra ustanın yaptığı icat'a diyecek birşey bulamadım yaptırdım Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 servis 600 tl civarı para cıkarıp + işcilik , ve fan açmasına garanti vermem dedikten sonra ustanın yaptığı icat'a diyecek birşey bulamadım yaptırdım Motorun ısıyı algılaması gerektiği yer termostattan sonrası değil, öncesidir. Motor içi su sıcaklığı baz alınmalıdır. Umarım, yaptığı icatta geri besleme akımlarını hesap ederek tesisatlandırmıştır.. Yoksa, bir süre sonra çok daha fazla masrafla karşılaşabilirsiniz.. Yorum bağlantısı
Cem Yilmaz 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 peki siz ne yapmamı önerirsiniz? Orjinallikten şaşmayın ve işi bilen birisi ile çalışmanızı önerebilirim. Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 işi bilen birini bulduğumda bu konuda yaptırmayı bende düşünüyorum . inşallah buluruz, teşekkürler. Yorum bağlantısı
Kemal VİCDAN 28 Nisan 2014 Paylaş 28 Nisan 2014 Termostat orjinal olmadigi icin müşür yeri yoktu. Termostatdan radyatör e giden hortumu söktü usta, yerine escort hortumu taktı onlarda hortumun ustunde müşür yeri. Başka bir müşür takti. 86-88 civari termostat aciyor müşürde yazlık 86 civari açıyor. Şimdilik sıkıntı yok. Orjinal degil parçalar. O gunden sonra yakitta biraz artış oldu sanirim motor soguk kaliyor o yuzden abicim hatırladıgım kadarıyla senin araç 2000 motordu galiba 1.6ztec için konuşuyorum ben ztec lerin han müşürü gaz likebeginin üstündeki parça dışı döküm bu parça olöasını gerek bildigim kadarıyla uydurma iş yapma bana sorarsan başına iş açma hatay cıvarındaysan yardımcı olurum Yorum bağlantısı
Mustafa Durmuş 29 Nisan 2014 Paylaş 29 Nisan 2014 abicim hatırladıgım kadarıyla senin araç 2000 motordu galiba 1.6ztec için konuşuyorum ben ztec lerin han müşürü gaz likebeginin üstündeki parça dışı döküm bu parça olöasını gerek bildigim kadarıyla uydurma iş yapma bana sorarsan başına iş açma hatay cıvarındaysan yardımcı olurum Benim araçtaki motorla bu motor baya degişik , baktım araçta gösterdiginiz gibi bi parça göremedim. Gösterdiğiniz parçadaki kablolar nereye bağlı ? Belki bağlantı noktasından bulurum. Termostat ve termostat yuvası ikisi beraber 110 tl dedi parçacı , focus 2.0 için oda orjinalmi emin değilim. Orjinalliğini nasıl anlarız? Cem abime kesinlikle katiliyorum,kendi kendine icat yapmis. Boyle bisey varmi ya? Bana sorarsaniz ne yapayim diye,derhal ustanizi degistirin derim. Diger bir konu bu isin ehli bir suru usta var forumdaslarimizin bildigi onlardan yardim alabilirsiniz. Konya'da önerecekleri usta olursa çok güzel olur. 2.0 motor olduğu için çoğu usta 1.6 larla karıştırıyor, ona göre cözüm söylüyor. Yorum bağlantısı
Recommended Posts