İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Soğutma Sistemi ve Hararet Sorunları


Necat Ertan

Recommended Posts

Uğur Köker

motor arıza lambası yaktıysa muhtemelen hararet müşiri arızalıdır,yaz olduğu için lpg ye erken geçmesi normal;benimkisi yaklaşık 250-300 m sonra lpg ye geçiyor(39 c de geçiyor);motor ısısı 1 km sonra 90 ı görüyor;şehir içi kullanımda motor ısım 96-104 arasında seyrediyor

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Enver Çatak

motor arıza lambası yaktıysa muhtemelen hararet müşiri arızalıdır,yaz olduğu için lpg ye erken geçmesi normal;benimkisi yaklaşık 250-300 m sonra lpg ye geçiyor(39 c de geçiyor);motor ısısı 1 km sonra 90 ı görüyor;şehir içi kullanımda motor ısım 96-104 arasında seyrediyor

Teşekkürler. p0171 ve p0420 arıza kodalrını veriyor. Baharda aldım aracı o zaman da hemen gaza geçiyordu. Geçiş ısısı 40 c.

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

Teşekkürler. p0171 ve p0420 arıza kodalrını veriyor. Baharda aldım aracı o zaman da hemen gaza geçiyordu. Geçiş ısısı 40 c.

motor arıza lambası komprasör şeklinde olanmı yoksa ünlem şeklinde olan arıza lambasımı komprasör şeklinde olan ise çogu lpgli araçta o lamba yanıyor benim araçtada o lamba sürekli yanıyor servis lpgli araçlarda bu lambanın lpgden dolayı  yandığını söylüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çiçek

Ayar iyi yapılırsa yanmaz. Ayarı iyi yapamayan (araçta başka arıza yoksa tabi) ustaların bahanesidir o. Geçen yıl nisanda aldım aracımı ayar yapıldı ışık söndü bir daha yanmadı.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Ceylan

Serviste hava alma işlemiyle bizim yaptığımız arasında bir fark var mı? Yaparlarken gördün mü? sadece merak ettim :)

Fark yok onlarda motordan gelen sıcak hortumdan hava aldı, aracı önünü felan kaldırmadı, sordum usta böyle olması gerekmiyor mu motor da hava yok abi dedi, deneme sürüsüne çıktık 170 î vurunca ikna oldum, kendimde uğraştım 102 yi geçemedim. Bundan önceki usta hava aldığından motordan gelen hortum sıcakken oburu az ısınıyor du, bu işlemden sonra bir kaç kez baktım ikisi de aynı sicakliktaydi. İnşallah çözülmüştür bir uzun yol şart denemek için.

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

Daha once havasini almistim 4 defa sorun yine olmustu bugün albayraklar otomotiv cetin beye goturdum hararet musurinin yerini termostatin yakinlarina bagladi yerini degistirdi musurü degistirdi bundan sistem havasini motorun oldugu bolumden aldi bugun deneyecegim birdaha olmaz eminim diyor

Yorum bağlantısı
Adem Balta

Bendeki araçta yokuşta yapıyor o kadar sayfa okudum tam bir cevap bulamadım usta hararet müşürüne pul koydu neden koydun deyince düdüklü pencereyi örnek verdi

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

Hararet musurü değişti termostat bloguna kaplama yaptirdi tam bilemiyorum ama hararet musrunu oraya takti sonra suyu full doldurup motoru isitti yedek su kapağı acikti su tasmaya baslayinca motora giren hortumdan havayi aldi islem bukadardi kendinden emindi bundan sonra antifiriz ekle su ekle olmaz diyor benden bu islem icin 250 tl istedi çok ama bugun gelirken denedim sorun yoktu

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

İnşallah kurtulmuşsunuzdur ama zor.Çözüm konunun içinde.250 tl çok.

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

İnşallah kurtulmuşsunuzdur ama zor.Çözüm konunun içinde.250 tl çok.

neden zor dediniz anlayamadım Konudaki butun islemleri okudum yaptim ama bence sorunum hararet musuründe idi
Yorum bağlantısı
Caglayan Bayram

Faruk bey motora giren hortumdan hava alma  işlemi yapılmış hangi hortum olduğunu söylermisiniz.

Yorum bağlantısı
Uğur Köker

Bendeki araçta yokuşta yapıyor o kadar sayfa okudum tam bir cevap bulamadım usta hararet müşürüne pul koydu neden koydun deyince düdüklü pencereyi örnek verdi

antifirizi seyreltip,aracın havasını işin ehli ustada aldırıp,radyatore giren hortum içinde yaylı bir parça var onu çıkattıracaksınız;bende bu işle çok uğraştım ve çok şükür bu işlemler sonunda kurtuldum;forumdaki arkadaşların önerileri gerçekten işe yarıyor...geçmiş olsun;eğer istanbuldaysanız forumdaki arkadaşların tavsiye ettği bir usta var ona gidin derim ben şahsen öyle yaptım

Yorum bağlantısı
Çınar GÜNGÖR

Bendeki araçta yokuşta yapıyor o kadar sayfa okudum tam bir cevap bulamadım usta hararet müşürüne pul koydu neden koydun deyince düdüklü pencereyi örnek verdi

Çok sağlıklı olmadığını duymuştum açıkçası. Mantıklı düşünülürse de motor sıcaklığı hiç bir zaman doğru algılayamayacak, buradaki tecrübeli kişilerden okuduğum kadarıyla da yanlış bir uygulama.

Yorum bağlantısı
Faruk Dogantas

Hararet musurü ve termostat bloguna bir islem yapildi bu ucretler dahil 250 tl cetin usta kendinden emin birdaha antifiriz eklersem su eklersem dedim sorun olurmu olmaz diyor.buhava aldigi yer aracin motorunun sag tarafinda kalin bir hortumdu bence hava her taraftan aliniyor ama sorunlu parca var ise bu sorun ortadan Kaldirilip havasinin oyle alinmasi lazim sorun genellikle musurden kaynaklaniyor musur motorun uzerinde benim cikan musurede 3 adet pul atilmisti cetin bey bu yaptigi isleme kesin cozum diyor 2 gundur denedim suan problem yok gibi inşallah birdaha olmaz 1 haftadir neler cektim.

Hararet musurünu bu termostat bloguna islem yaptirip oraya bagladi.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Firuz Şahin

Merhaba arkadaşlar

2001 focus ile  Uzun yolda rampa çıkarken(10,15 km)  veya rampa çıktığını fark etmeden  giderken  (tatlı rampa derler ya) hararetin orta çizgiyi geçmesi ve sondaki çizgiye yaklaşması  normal mi gözüm hep hararet göstergesinde oluyor sona dayanmıyor ama bir müddet orta çizgi ile  son çizgi arasında kalıyor hatta bazen son çizgiye çok yaklaşıyor

syg

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cem Yilmaz

Merhaba arkadaşlar

2001 focus ile  Uzun yolda rampa çıkarken(10,15 km)  veya rampa çıktığını fark etmeden  giderken  (tatlı rampa derler ya) hararetin orta çizgiyi geçmesi ve sondaki çizgiye yaklaşması  normal mi gözüm hep hararet göstergesinde oluyor sona dayanmıyor ama bir müddet orta çizgi ile  son çizgi arasında kalıyor hatta bazen son çizgiye çok yaklaşıyor

syg

 

Aracınıza acil baktırmanız gerekli.. Hava yapmış olabilir..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Enver Çatak

Göstergedeki sensör 90 c de iken OBD'de engine coolant temperature 120 derecelere çıkıyor. Bu fark niye acaba?

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Uymaz

hayırlı geceler abiler hepinizden Allah razı olsun şimdiden  durumumu anlatayım benimkisi biraz milyonda bir ...

aracıma nisan ayında garantili lpg taktırdım garantinin bozulmaması için 6 ayda bir filtre değiştirin dediler bende filtre değişimi için şanlıurfadak  landirenzo  servisine  gittim filtre değişti buraya kadar sıkıntı yok sonra servisten çıktım sanayiden alacağım malzemeler vardı onlara baktım tahmini 10 15 dakika sonra sanayi çıkışına 40 50 metre kala araçtan buhar çıktı sağa çektim kaputu açdım 2 dakika içinde araçta su kalmadı ilk önce lpg servisini çağırdım bizle alakalı bir sorun yok dediler daha sonra forddan anlayan arkadaşımı çağırdım aracı incelerken radyatörün üst kısmında bir tane kelepçe yamulmuş ve sıkışık bir vaziyette bulduk lpg cileri tekrar çağırdım kelepçeyi sordum bir anlam veremediler yine kendileri ile alakalı olmadığını söyleyip kaçağı tespit için araca su ekleyip calıştırdılar. ve radyatördeki kaçağı tespit ettik kaçağı sorduğumuz zaman 2011 model arabanın radyatörünün çürüdüğünü söylediler 3 yaşında arabanın mı dediğim zaman aynı cevabı tekrarladılar forddan anlayan arkadaşın dedektif gibi çalışması sonucu fan pervanesinde oluşan taze kertikler bize fikir verdi nasıl düştüğü veya unutulduğu belli olmayan kelepçeye fanın pervanesi çarpıp radyatörü deliyor sonrada fırlatıyor ve radyatörün üst kısmında sıkışıp kalıyor... hala kelepçenin sahibi belli değil ve sahiplenilmedi bende elimde radyatörü delinmiş vaziyette fordum ve anlayan arkadaşımla başbaşa kaldık sanayide bir servise bıraktık hava kararmış ve her yer kapalıydı cumartesi günü oldu olay... şimdi geldik asıl konuya  

pazartesi aracımın radyatörü kaynak yapılıp boşalan antifiriz yerine orjinal pembe antifiriz kondu bugün aracımla yaklaşık 10 km yol yapıp bunun yarısı sıkışık trafikte ve diğer yarısı dik rampa yolculuğumu tamamlayıp istop edip 2.5 saat sonra çalıştıracağım zaman aracın ısısı yaklaşık 70 derece civarındaydı hareket edince 50 derecelere düştü sonra tekrar  yukarı bir oynama yaptı 70 lere... 300 500 metre sonra 90 derecenin biraz altında sabit kaldı oynama yapmadı manuel göstergeden tahmini dereceler

araç akşam satinde 2.5 saatte soğuması gerekmezmiydi acaba hararet göstergesi mi bozuk

2. sorum hararet göstergesinin aşağı yukarı oynamasının sebebi antifirizde hava kalmasımıdır acaba yoksa meşhur takılması gereken kit midir yada müşür termostat devirdaim vs midir şimdiden teşekkürler...

(bu arada kelepçe kale marka üzerinde 16-25 yazıyor)

Yorum bağlantısı
Ali Uymaz

2.0 focus 94-95 derece (hatırlıyorum)

 

 

bu olay krank gezinti yatagının krankı aşındırmasıdır. bu olay zamanla oluşur. sensör degişmekle sorun ortadan kalkmaz. belkide sorun daha önceden vardır. ama farkına varmamışınızdır. kolay yoldan halletmek.cözüm olur şöyle karter açılır. ve gezinti yatagı degiştirilir. sensörü kontrol etmek gerekir. tekrar sensörü traş etmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun... 

Bence araç hararet yaptıktan sonra hararet göstergesine takılıp kalmışsınız.. Yani klasik aracın izleme dinleme problemi gibi görünüyor... 

Yeni nesil motorlar maddesi gereği çabuk ısınıp geç soğuyan motorlardır... 

Kontağı açınca hararetin yüksekte olup, çalışınca bir miktar düşmesi, bloğun sıcak, ama diğer yerlerdeki suyun soğuk olması sebebiyle devirdaim sonucunda soğuk suyun bloğa ulaşması ve soğutmasıdır... 

Bir kaç gün daha gözleyip, sonra unutun derim... 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdurrahman Demir

Evet sıkıştırdığımda arkadaşların başına gelen olay oluyor hararet artıyor ve motor arıza lambası yanıyor daha da zorlanırsa sarı ışık ünlem işareti yanıyor bıraz rolantıde fanlarla birlikte çalıştıktan sonra hararet normale geliyor.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Demir

Beytullah arkadas benimde 2005 focus 1 var.2 hafta oonce antifirizini yagini vs deyistirdim ve bu hararet ortaya cikti ve bir cok ustaya gosterdim araci.termistat deyisecek isi musuru deyisecek orta kapak contasi yanmistir vs vs bir cok sey soylediler ve ankara sasmazda birine gittim bu usta bozuntusuda 250 lira istedi ve yaptirmadim.dun dayimi aradim dayimda ankarada taksici ve 2004 focus var ondada sorunu anlattim ve aksam gel ben yaparim dedi ve dun aksam 15 dk yapti suan hic bir sorum yok arkadaslar sakin bu ustayim diye gecinenlere inanmayin aracta yalanci hararet denen sey cok kolaymis dun dayimdan gordum ve bu ararclarin havasi alinacak bir vanasi yokmus...numaram bu arkadaslar 0535 332 40 45 ararsaniz yardimci olurum bosuna paraniz gitmesin yazik kolay kazanilmiyor...

Bendeki araçta yokuşta yapıyor o kadar sayfa okudum tam bir cevap bulamadım usta hararet müşürüne pul koydu neden koydun deyince düdüklü pencereyi örnek verdi

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Demir

Arkadaslar selam bendede 2005 focus 1 var ve bende 2 hafta once antifiriz yag vs degistirdim sonrasindada bu yalanci hararet olustu ve usta usta gezdim termostat deyisecek isi musuru deyisecek bunun gibi bir suru sey soylediler ve hic bir ustaya oynatmadim arabayi her kafadan bir ses cikiyor.dayimin ticari taksisi var oda 2004 focus ona sordum oda aksam gel ben yapiyim dedi ve dun gece 15 dk da yapti ve duzeldi araba arkadaslar.sasmazda bir ustaya goturdum 250 lira istiyor cengiz diye biri sakin yanilmayin benim numaram isteyen arasin anlatiyim  ben ankaradayim
 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...