İçeriğe Yönlendir

Focus 2 - CKP Sensor Arızası


Murat Cerit

Recommended Posts

Murat Cerit

Slm..

Alındığından buyana aynı hatayı veren aracım soğuklarla birlikte eski günleri hatırlamış olsa gerek..

Sıcaklığın eksi seviyelere düştüğü gecelerin sabahı araç çalışmakta zorlanıyor, çalışsa bile 10,15 saniye sonra motor sistem arızası diyip stop ediyor. Servisi aradım.Gelip aldılar, 4 gün oldu. Görüşmelerimde geçen sene değişen CKP sensörün yine arıza verdiğini, problemin tesisattan olabileceğini söylediler. Bugün tesisatta herhangi bir problem olmadığını, sensörü bi daa değiştirip, bekleyeceklerini söylediler.

Şimdi benim sormak istediğim araç soğuk havalarda bu problemi çıkardığı için sensörde muhtemel bi donma ya da buğulanma bu arızaya sebep olabilir mi sizce? Bunu belitmeme rağman pek ciddiye almadılar çünkü... Aracı dizel olan arkadaşlarda böyle bir problem yaşayan var mı acaba? Ya da en azından marşa bastığında geç çalışan aracı olan?

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim...

PS: Bu arada CKP sensör krank milinin dönmesini sayan bi sensörmüş, hoş bu bilgiyi de forumdan edinmiştim..

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Yaşar Hocam CKP ve CMP açarmısınız. Valla ilk sizden duyuyorum. Belki bildiğim birşeydir ama kodlama ile çıkaramadım. Benim aracımda böyle bir probleme rastlamadım. -10 -15 'de maşallahı vardı.

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

Yaşar Hocam CKP ve CMP açarmısınız. Valla ilk sizden duyuyorum. Belki bildiğim birşeydir ama kodlama ile çıkaramadım. Benim aracımda böyle bir probleme rastlamadım. -10 -15 'de maşallahı vardı.

basit anlatımla ckp: krank milini sayan cmp: eksantirik milini sayan sensör anlamında

Yorum bağlantısı
Murat Cerit

valla bana söylenen CKP. Zaten normal havalarda herhangi hiç bi sorun yok. Daha önce de (yazın) arızayı belirttiğimde aracı bağlamışlar herhangi bi problem bulamamışlardı. Bu yüzden arızanın tekrarlanmasını bekledik...

Yorum bağlantısı
Cansel Kansu

ısıyla değişkenlik gösteren arızalar benim uğraştığım makinalarda genellikle bağlantı noktasındaki fena temasın giderilmesiyle çözülüyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Mercan

Çok şükür bende öyle bir problem yok. Bilgiler için sağolun.

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Cerit

Bu konuyu sonuçlandırdığımda bilgi amaçlı eklemeler yapiim diyodum ama bi türlü sonuçlanmıyo.. Kabus gibi!!!

Ckp sensörüm 3 kez değişti, karşısında bulunan bişeyi daha değiştirdiler, sayısız test yapıldı.Söylediklerine göre otosan'la sürekli bağlantı halinde yapmadıkları kalmadı. Tüm bunlar esnasında okuldan daha fazla servise uğrar oldum. Ancak her seferinde arıza tekrarladı.

İnternette araştırmalarım sonucunda aynı problemi yapan başka arabalarda olduğunu, bi tanesinin çözüm olarak ( http://www.fordforums.com/showthread.php?t...ht=Gary+McClean ) yakıt pompasında IMV control valfinin (yakıtın basıncını ayarlayan bi vana) görevini soğuk havalarda yapmamasından dolayı değişmesini gösterdiğini farkettim. Ve bu arızayı servisteki ustalara anlatmakta güçlük çekiyorum. Öyle bi arızanın normal zamanlarda da tekrar edeceğini, araç garantide olmasından dolayı otosan onay vermeden bu parçayı değiştiremiyeceklerini söylüyorlar...

Lütfen derdime bir çare... Ne yapmalıyım? Otosan'la iletişime geçmeli miyim? Eğere evetse nasıl gerçekten yetkili ve uluslararası distiribitörlerle iletişime geçip çözümü öğrenebilecek birine ulaşabilirim?

Araç alındığından beri garanti kapsamında aynı arızayı sürekli tekrarladığından, ayıplı mal statüsüne girip değişimini talep edebilir miyim? Tüketici mahkemelerine başvurmalı mıyım? OFFFFF OFFFF

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

sizin aracın imv'si arızalı ise parça deneyin problem giderse mail atılır otosana ve parça degişir. arıza kodunu biliyormusunuz

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

ısıyla değişkenlik gösteren arızalar benim uğraştığım makinalarda genellikle bağlantı noktasındaki fena temasın giderilmesiyle çözülüyor.

Benim de soğukta havayastığı lambası yanıyor, araba ısıtıp biraz gittikten sonra kontağı kapatıp açarsam söniyor, sanırım benimki de bağlantı ile ilgili olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Murat Cerit

Uzun uğraşlar sonucunda tahmin ediyorum problem çözüldü. Bayramdan önce tesisatı değiştirmişlerdi, sorun ordaymış. Emin olmak için 15 gün bekledim, bi daha tekrarlamadı. Aynı problemi yaşayan arkadaş olursa dikkatine...

Sorunsuz Günler...

Yorum bağlantısı
  • 10 yıl sonra...
Şafak YAZICI

merhaba 2006 Ford C max sahibiyim. yolda giderken motor sistem arızası diyor stop ediyor. bazen4. vitese geçerken bazen 2 ye. bugünde 3 km yol aldıktan sonra ofis parkına park etmek için geri vitese almaya çalışırken stop etti. 4-5 defa tekrarladı. bu araca gerekeni yaptığımı düşünüyorum. her bir parçayı değiştirdim. ama nafile. (orjinal parçalar ile)

canıma tak dedi tam ağız tadı ile binecekken bu problemlerle uğraşıyorum. kesin ve net sonuç nasıl alabilirim. (engelli sürücüyüm) 

 

Yakıt: Opet 

Ford C max  2006 Dizel.

270.000 km

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
1 saat önce, Şafak YAZICI yazdı:

merhaba 2006 Ford C max sahibiyim. yolda giderken motor sistem arızası diyor stop ediyor. bazen4. vitese geçerken bazen 2 ye. bugünde 3 km yol aldıktan sonra ofis parkına park etmek için geri vitese almaya çalışırken stop etti. 4-5 defa tekrarladı. bu araca gerekeni yaptığımı düşünüyorum. her bir parçayı değiştirdim. ama nafile. (orjinal parçalar ile)

canıma tak dedi tam ağız tadı ile binecekken bu problemlerle uğraşıyorum. kesin ve net sonuç nasıl alabilirim. (engelli sürücüyüm) 

 

Yakıt: Opet 

Ford C max  2006 Dizel.

270.000 km

Merhaba,

Değişen parçalar nedir?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...