Mehmet Taner Kadak 19 Ocak 2007 Paylaş 19 Ocak 2007 Araç tabanına iç taraftan komple halıyı kaldırarak yol sesini azatmak için, inşaatlarda ısı kaybını önlemede kullanılan zifli ve ısı uygulanarak yuzeye yapışan malzemeyle izelasyon yapmak istiyorum. Bu bahsettiğim malzeme ısı kaybını önlüyor. Sizce bu ses geçişinide önlermi, yani ısı kaybını önlüyorsa seside geçirmez diyebilirmiyiz. Yoksa izelasyon için piyasada satılan o pahalı malzemeleri kullanmak zorundamıyız? Fikirlerinizi ve yorumlarınızı merakla bekliyorum. Yorum bağlantısı
Murat Erşen 19 Ocak 2007 Paylaş 19 Ocak 2007 yalıtım amaçlı bu sistemi bende uyguladım. ancak daha ne kadar sesi etkilediği konusunda bir testimiz olmadı ancak uygulamasında dikkatli olunmalı benim aracın alt tabanı pütürlü ve elektirik tesisatı olmadığı için rahat işlendi. bu işlemi yaparken pürmüz yardımı ile yapıştırıyorsunuz. bu sırada çok dikkatli olunmalı. ama önceden kalıbı alınırsa ve çok dikkatli uygulanırsa eminim ses yalıtımı konuusnda önemli bir yol kat edilir. tabi bu arada kapı döşemelerini unutmamak gerekiyor. ben filli boyanın membranını kullandım. bir rulosu 50 ytl verdim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 19 Ocak 2007 Paylaş 19 Ocak 2007 O malzeme sesi önler mi bilmiyorum ama.. Alttan yapsan olmaz mı.. Suya falan dayanlı bişey mi bu düşündüğün malzeme.. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 19 Ocak 2007 Yazar Paylaş 19 Ocak 2007 Kapılara yalıtım yaptım. Kapı titreşimlerinden oluşan uğultu kesildi ama busefer yol sesi daha da hissedilmeye başladı. Onun için komple içine izelasyon yapmak istiyorum, hatta mümkünse kendim yapmak istiyorum. Bu zevki ustalara kaptırmak istemiyorum. Aslında yalıtım bahane maksat hobilerimi tatmin etmek O malzeme sesi önler mi bilmiyorum ama.. Alttan yapsan olmaz mı.. Suya falan dayanlı bişey mi bu düşündüğün malzeme..Abi alttan uygulamada risk var çünkü egzos var. Tahminim egzos bumalzemeyi eritir. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 19 Ocak 2007 Paylaş 19 Ocak 2007 döşemecilerde ilginç bir malzeme var iplik pamuk karışımı birşey daha önceki aracıma yaptırmıştım. İlk önce halıyı kaldırdılar bu malzemeyi döşedikten sonra üstüne "Ducap" adında yüzey kaplaması yapıştırdılar. sesi epey kesti. Daha sonra Aracın altını Püskürtme yöntemi ile Zift ile kapladılar Buda Koruma içinmiş. Bu arada daha önceki aracım 92 brodway di Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ocak 2007 Paylaş 20 Ocak 2007 Memet bu işe hiç girme.. Aracın taban döşemesini mahvedersin.. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 20 Ocak 2007 Yazar Paylaş 20 Ocak 2007 Memet bu işe hiç girme.. Aracın taban döşemesini mahvedersin..Niyeki abi. Ben baktım taban halısı bir bütün olarak çıkıyor ve galiba tabana yapışık değil. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 20 Ocak 2007 Paylaş 20 Ocak 2007 Ama sen halının altına kaplama yapacaksın.. Kalıp bozulacak.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 20 Ocak 2007 Paylaş 20 Ocak 2007 (düzenlendi) mTk "izelasyon" değil abicim;izolasyon yau. (inanmazsan bak) İzole etmek işine denir. Aldın şahanı şimdi her yerinden ses giriyo tabi. Kasılmıştır o şimdi bi de,seninkinin de arka kapıları sağa sola sürtüyormu kapanırken? 20 Ocak 2007 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 20 Ocak 2007 Yazar Paylaş 20 Ocak 2007 (düzenlendi) Tamam kardeşim doğrudur. Ama sen halının altına kaplama yapacaksın.. Kalıp bozulacak..Abi kalıp bozulmayacak sadece biraz yükselecek. O malzeme arabanın şeklini alacak çünkü. Diye düşünüyorum. 28 Aralık 2012 tarihinde Mehmet Taner Kadak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Erşen 21 Ocak 2007 Paylaş 21 Ocak 2007 şahsi bir öneri bu uygulamayı ilk önce bir test amaçlı araç üstünde değil de başka bir metal zemin üstünde denemen. maddenin yapısını ve kıvrılma özeliğini anlamak için. ayrıca pürmüz kullanmak o araç için tehlikeli ola bilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 21 Ocak 2007 Yazar Paylaş 21 Ocak 2007 şahsi bir öneri bu uygulamayı ilk önce bir test amaçlı araç üstünde değil de başka bir metal zemin üstünde denemen. maddenin yapısını ve kıvrılma özeliğini anlamak için.Bu; maddenin zeminin şeklini almıyor manasınamı geliyor? Yorum bağlantısı
Murat Erşen 21 Ocak 2007 Paylaş 21 Ocak 2007 bu benim uygulamamalarım. sanırım madde aynı planlanan. zemine önce pütür atık sonra pürmüzle altan ısıtıp zift kısmı erimeye başladıkça yapıştırdık. ancak bazı yerlerde boşluk kaldı. bunu uygular ken tehlike yaratacak tek yer benzin borusuydu. ayrıca zemin düz olması artı bir avantaj. madde ısıtılınca istenilen şekli ve yapışkanlığı alıyor. 4 mm lik bir kalınlık olucaktır. kıvrımlarda güzel uygulama olduğu takdirde her hangi bir sorun çıkmaz. benim endişem plastik zeminler ve elektirik hatı veya buna benzer tehlike yaratacak olan yerlerdeki uygulamalar. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 21 Ocak 2007 Yazar Paylaş 21 Ocak 2007 Benim düşüncelerimde pilastik hiçbirşey kalmayacak arabanın içinde(taban kısımda) elfrenidahil. Arabanın tabanından kablolar geçmiyor diye biliyorum bir kere hafifçe kaldırıp bakmıştım. Zeminide pütürlü zaten. Sadece kendi izolasyonları var süngerimsi birşey onları sökmem gerekecek. Yakıt deposuda tam arka koltuların altında. İşte o işten emin değilim. Yakıt deposu alevleyecek kadar sıcaklık olacakmı içeride. Yorum bağlantısı
Murat Erşen 21 Ocak 2007 Paylaş 21 Ocak 2007 bence tehlikeli bir işçilik. evet güzel yapışıyor. uygulamada saç kısma değil yapıştıra yapıştıra kaplıyorsun ve pürmüzü membranın ziftli kısmına tutuğun için saç kısım fazla ısınmıyor. ben benzin kısmına yakın olan yerleri yapıştırmadım. önceden bir şablonunu çıkartıp. tabi bunları yaparken ben döşemecimden yardım aldım. sonra uyguladık. benim şahsi fikrim. dışarıda bir sacın üzerinde uygulaman önce malzemeyi tanıyıp hakimiyet kurulması için sonra tehlikeli kısımların kalıplarını çıkarıp dışarı ısıtıp yapıştırman tehlikesiz kısma kadar. sonra kalan bölgeyi kaplanması. araç içinde sıcaklık oluyor. benim aracın camları olmamasından dolayı fazla hissetmedim. ancak aracın altında kaynak işimizi yaparken malzemenin yumuşadığını gördüm. acaba aracın egzos sistemi bu malzemeye nasıl bir etki yapar veya koku yaptırırmı ? bilmiyorum. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 22 Ocak 2007 Paylaş 22 Ocak 2007 Püzmüz değil de sıcak hava tabancası kullanılsa olabilir mi acaba? Punto'un içinde pürmüzle çalışılmaz, Transit geniş ve her tarafı sac, Punto mahvolabilir... Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 22 Ocak 2007 Yazar Paylaş 22 Ocak 2007 BU işin sonunda belki güzel verim alabilirim ama çok iyi arşatırmam lazım. Birde sanayiye doğru uzayayım ben Yorum bağlantısı
Uğur Yılmaz 22 Ocak 2007 Paylaş 22 Ocak 2007 Merhabalar, araç tabanında ses yalıtımı için inşaatlarda çatılarda su yalıtımı için kullanılan bitümlü membranların yeterli olamayacağı kanısındayım. Metal saç üzerine yapıştırıldığında metale tokluk kazandıracağı şüphesizdir. Dışarıdan gelen ses önce saca sonra da daha yumuşak bi tabakaya çarpıp geçer. Ses çok fazla yutulmaz. Ayrıca bu membranların baca kenarlarına uygulanan muhtelif genişliklerde kendinden yapışkanlı olanları da var. Bunların fiyatları biraz daha yüksek tabiki. Bununla birlikte bitümlü membranın üzerine akustik sünger uygulanması gerektiğini düşünüyorum. Bitümlü membranların ağırlıkları fazladır. Ses yalıtımında ise malzemelerin hafif olması gerekmektedir ki ses yutulsun. Bu yüzden akustik süngerler en ideal çözümdür. Fakat bu tür özelliği olan süngerler de pahalıdır. İnşaatlarda ısı yalıtımı için kullanılan poliüretan köpükler, çatılarda kullanılan cam yünü ve taş yünü gibi malzemeler de ısı yalıtmı yanında ses yalıtımı da sağlar. Kullanabileceğiniz çok fazla malzeme var, ayrıca ses yalıtmında bu tür yalıtım malzemelerini ne kadar kalın uygularsanız o kadar cok yalıtım sağlarsınız. Sonuç itibariyle fiyat uygulanabilirlik gibi konuları optimize ederek malzeme seçimi yapılabilir. Yol sesinin çözümü için de öncelikle lastik seçimi daha sonra çamurlukların içerden yine tabana uygulanan bir yalıtım yapılabilir diye düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür 22 Ocak 2007 Paylaş 22 Ocak 2007 Ben 2000 de elden çıkardığım Lada Samara ya, evin önünde koltukları ve taban halısını söküp gögüs altından başlayarak arka koltuk altından bagaja kadar direk sacın üzerine keçe tabir edilen, bir tarafı bitüm (zift), öbür tarafı tekstil artıklarından yapılma (ipli, pamuklu yumuşak bir malzeme) 05-1 cm kadar kalınlıkta bir malzeme ile yalıtım denemesi yapmıştım. Ama zifti ısıtıp yapıştırmadım, sadece güzelce şekil vererek serdim. Üzerine tekrar halıyı kaplayıp koltukları koyunca belli bile olmadı. Yapıştırma kısmının risklerini birtarafa bırakıp doğrudan serilmesinin uygun olacağı kanaatindeyim. Sesi bariz şekilde kesmişti. Tabi arabanın Lada olduğunu unutmamak lazım. Ağırlığını düşünüyorum da, çok ağır bir malzeme değildi sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 22 Ocak 2007 Yazar Paylaş 22 Ocak 2007 Anladığım kadarıyla malzeme bol, ama bahsettiğiniz malzemeleri bulmak benim açımdan sıkıntı. Çünkü malzemeyi görmeden aramaya çıkmak olmuyor Arabayı riske atmak istemiyorum. Birkere arabanın içinde pürmüzle çalışmayı kesinlikle düşünmüyorum, yukarıda yazılanlardan dolayı. İşi şansa bırakmamak lazım. Membranı dışarıda ısıtıp içeriye öyle yapıştırabilirim. Denemek lazım önce, belki yapışmayabilir öyle. Uğur Yılmaz@, Halil Gecegörür@, Bahsettiğiniz malzemeleri nerden temin edebiliriz yardımcı olursanız sevinirim. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 22 Ocak 2007 Yazar Paylaş 22 Ocak 2007 Cam elyafı kalın olmayacakmı halının formu bozulur gibi geliyor bana Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 22 Ocak 2007 Paylaş 22 Ocak 2007 cam elyafı kaşıntı yapar. ayrıca rivayete göre akciğer kanseri yapıyor. Bence döşeme keçesi de olabilir. Ayrıca babam albea sını bagajına yag tenekesi (bitkisel) boşaltmış. arka döşemeyi nerden bulabilirim? (arkası keçeli döşeme). ayrıca arka koltuk altı keçesini de atmış. 25 klilouk zeytinyagı bidonu bagajda patlamış Yorum bağlantısı
Uğur Yılmaz 23 Ocak 2007 Paylaş 23 Ocak 2007 (düzenlendi) Bence de Lada da uygulanan malzeme iyi bir şeçim. Fakat nerden bulunur araştırmak gerekir. Bitümlü membranı dışarda ısıtırak uygulamanız mümkün fakat küçük parçalar keserek çalışmanız gerekecek ve bir miktar uygulama sırasında eliniz yanacak. Kendinde yapışkanlı bir tafarı aluminyum kaplı bacaların etrafında kullandıkları şerit şeklinde (15-20-25 cm eninde 10 m uzunluğunda) olanlarını uygulamak cok daha kolay. Bu malzemeleri nalburlardan rahatlıkla bulabilirsiniz. Bauhausta bunlarla birlikte bir çeşit akustik sünger de görmüştüm yalıtım bölümünde. Bahsedilen prizmatik çıkıntılı süngerler bu iş için tasarlanmış ses yutma özellikleri çok fazla olan ürünlerdir. Fakat bunu tabana uygulamanızın bir anlamı olmaz çünkü ses yutma işini bu özel formu sayesinde yapıyor. Cam yünü, taş yünü özellikle de ahşap yünü ses yalıtmı sağlar fakat asıl özelliği ısı yalıtımıdır. Cam ve taş yünü kolay yanmazlar. Bu yönüyle iyidir fakat bu malzemeler su yediklerinden özelliklerini kabederler. (Kuruyunca tekrar kazanırlar) Bu malzemeler değişik kalınlıklar satılıyor daha çok kullanılmayan çatılarda, giydirme cephelerde kullanılır. Uygulanabilir fakat uygulamada çıplak elle dokunmamaya dikkat ediniz kaşıntı yapar. Arabada uygulayacağınız ses yalıtımı işinde büyük bir beklenti içine girmeden yaparsanız sonuç daha tatminkar olur. Çünkü ses kaynakları çok çeşitli ve fazla. Lastiklerden tutun da arabanın aerodinamiğine, motoruna kadar. Ben bir kaç sene önce 82 model golf mk1 model aracıma uygulamıştım. Sizin de dediğiniz gibi dışarda ısıtıp yapıştırmıştım. taban ve çamurluk içleri. Hatta dışarıdan vurulduğunda hiç biyerinden boş saç sesi gelmiyordu. Arabanın kullanılmayan bölümlerine tek kapı olmasından dolayı yan döşeme ile saç aralarına, arka çamuluk içlerine poliüretan köpük sıkmıştım. Bu malzeme de bir tüp içinde şekli düzgün olmayan yerlerin doldurulmasıyla ısı yalıtımı için kullanılır. Hatta kapı pencerelerin takılması sırasında duvarla kalan boşluklara bu malzeme sıkılır. Sonra kendiliğinden şişerek pencereyi sıkıştırır. Sonuç olarak aman aman bir yalıtım elde edemedim, gerçi benim başka faktorler de vardı (mesela kapılar yerine tam oturmuyordu). Eminim yeni arabalarda bu tür işlermler daha iyi sonuç verir. 23 Ocak 2007 tarihinde U?ur Y?lmaz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Halil Gecegörür 23 Ocak 2007 Paylaş 23 Ocak 2007 Anladığım kadarıyla malzeme bol, ama bahsettiğiniz malzemeleri bulmak benim açımdan sıkıntı. Çünkü malzemeyi görmeden aramaya çıkmak olmuyor Arabayı riske atmak istemiyorum. Birkere arabanın içinde pürmüzle çalışmayı kesinlikle düşünmüyorum, yukarıda yazılanlardan dolayı. İşi şansa bırakmamak lazım. Membranı dışarıda ısıtıp içeriye öyle yapıştırabilirim. Denemek lazım önce, belki yapışmayabilir öyle. Uğur Yılmaz@, Halil Gecegörür@, Bahsettiğiniz malzemeleri nerden temin edebiliriz yardımcı olursanız sevinirim. Ben o malzemeyi Ankara Yiba çarşısının arkasında döşeme malzemesi satan bir yerden almıştım. Rulo halinde ve metre hesabı satılıyor. Ostim de ve tüm sanayilerde bunları satan dükkanlar var. Kolay bulunan bir malzeme zaten. Bence bulunduğunuz yerdeki sanayide araştırın, böylece alternatifleri de görürsünüz, belki aradan geçen sürede yeni malzemeler de çıkmıştır. Bu arada, hazır döşemeyi soymuşken, sac üzerine pası önlemek amacıyla gres yağı sürülebilir. Zira tabana sızacak su (kışın yağmur-kar nedeniyle illa ki arabanın halısı ıslanıyor), yapılacak kaplama nedeniyle daha zor kuruyacaktır. gres, sudan kaynaklanan korozyon etkisini sıfıra çeker. Zaten greslenen taban sacına, pürmüzle ısıtıp keçeyi yapıştırmak mantıklı olmadığından, yapıştırma işi böylelikle kendiliğinden devreden çıkar. Ben öyle yapmıştım. Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit 23 Ocak 2007 Paylaş 23 Ocak 2007 Mehmetcim taban kaplama işi göründüğü kadar kolay değil,aracın içerisinde ne var ne yok sökeceksin,sonrada halıyı söküp malzemeyi boşluk bırakmadan kaplayacaksın,mehmet abinin dediği gibi malzeme kaplandıktan sonra halı yerine eskisi gibi oturmayabilir,senin için en kolayı ziftli malzemeler yerine,ses yalıtımı için özel üretilmiş kendinden yapışkanlı malzemelerden almak ve o malzemeyi gerekli yerlere uygulamak sana yardımcı olacak bir adres tel no vereyim,daha önce aynı iş için bende buradan almıştım malzemeyi Formplast yalıtım bant vs.... ümraniye _ ist 0216 527 43 64-5hat www.formplastyalitim.com Yorum bağlantısı
Recommended Posts