İçeriğe Yönlendir

Fiesta'ya LPG olur mu? Nasıl olur?


Yunus Gülşen

Recommended Posts

Yunus Gülşen

Efendim takılan lpg kitinin kalitesi ve işçiliğinin maximum olduğu düşünülürse

bu işlemin ve bu yakıt tipinin motora, araca, bir zararı yararı(cebimize olan yararı dışında) varmıdır

yani lpg kullanmak motorun ömrünü azaltır diye birşey söz konusumudur

yada montaj sırasında yapılan işlemler nelerdir

kitin kalitelisi, dandiği nedir (sıralı sistem?)

nereye ne montajı yapılır?

hiç bilmeyen ve hiç kullanmamış birine lpg hakkında söylenebilicek herşeye ihtiyacım var efem :kutlama:

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
(düzenlendi)

profilde neye bakıcağımı anlıyamadım :kutlama:

efem lpg yi savuncak kullanıpta cok memnun olan yokmu?

birde başından çok kötü lpg tecrübeleri geçenler?

(Tırt edition ne olaki acaba?)

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu

benim 6.arabam lpg den vazgeçmedim. ustalar daha iyisini bilir . benim duyduğum kuru bir yakıt olduğu için sübapların sertleşmesine neden olduğu (sürekli lpg kullananlara geçerli) fakat sıralı sistem takanlarda bu sorunda kalmadığından gayet kullanışlı ve söylenildiğinin aksine motora zararı olmayan temiz ve çevreci bir yakıt. faydalarını ise buraya saymakla sığdıramam herhalde.

yalnızca birkaçının başlıklarını yazayım.

1. yağ miadına %20 katkı sağlar.

2. temiz bir yakıt olduğundan karter yağını sulandırmaz ve motor karterini ve yanma odalarını kirletmez

3. benzinli araçlar gibi kükürt çıkarmadığından doğayı kirletmez

4. benzin gibi solvent içermediğinden yağın kalitesini bozmaz

5. lpg benzine nazaran daha düşük sıcaklıkta buharlaştığı için kurum oluşturmayan tam yanma sağlar

6. en nihayeti şehir içi %40-50 şehirler arasında %665 varan ekonomi

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

16 bin km'dir lpg kullanıyorum.. 1500 liradan fazla tasarruf yaptığımı zannediyorum.. Şu ana kadar lpg kaynaklı bir sorun veya arızaya rastlamadım.. :nazar:

Bişey olursa da başa gelen çekilir.. Ben bir zararı olduğunu düşünmüyorum.. Hele hele yakın zamanda bir zarar beklemiyorum..

Söylentilere göre en kötü ihtimal benim arabanın motoru 400 bin km değil de 300 bin km yapar.. Bu ömür de bana yeter..

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen

bunlar yeterli

güvenilir kaynaklardan güvenilir açıklamalar

peki efem meraktan, bu benzinli arac ureticileri neden genel bir lpg donusumune gitmiolar en azından seçenek olarak ,ole bitek taksici icin uretmekten bahsetmiorum

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Dünyada üreten markalar var.Sanırım Ford bir ara focusları üretiyordu fabrika çıkış LPG li ama çok yaygın değil.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Bütün araçlar LPG li olursa benzini kime satacaklar?Politik bir mesele bence bu

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Neden yapmıyorlar o zaman?dünyanın büyük petrol şirketleri bugüne kadar hep benzin ve motorin için yatırımlar yaptı.LPG için olan yatırımları o kadar değil.Bunu en basitinden bir benzin istasyonuna girdiğinizde görebilirsiniz.6-7 tane benzin ve motorin pompası varken LPG için 1 tane var.Bence işin sebebi burda yatıyor.

Yorum bağlantısı
Tamer Ergen

devletler ve şirketler için bu sorun değil. çünkü ikiside petrol bazlı yakıt ve devletler ikisinede aynı oranda vergi koyuyor. iş gene tüketicinin tercihine kalıyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Gerçi bir de benzin fiyatları dünyada burdaki gibi değil.LPG fiyatlarını bilmiyorum ama benzin çok ucuz buraya göre.LPG de benzinle aynı fiyatsa sorun çözülmüş oluyor.

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen
(düzenlendi)

ya şimdi adama cvp hakkı doğacak ama

senelerce oto dergilerinde yazı yazmış kendi köşesinde okuyucu mektuplarını yanıtlamış çok bilgili olduğunu düşündüğümüz saygıdeğer bir insan var

bu kişi nedense lpg için veryansın tarzı açıklamalar yapmış çok garip geldi bana

bana öyle geliyorki bizim ülkemizde benzinli araçların lpg opsiyonu olsa dünyanın en cok lpgli araç kullanılan ülkesi oluruz

hatta belki bu halimizle bile oluruz

çünki ortada benzine gore yarı yarıya fiyat söz konusu :nazar:

benim anlamadığım ikinci bir şey ise

devlet onay veriyo muayene yapıo herşeyini onaylıyo sistemin

neden büyük alışveriş merkezi yada arabalı vapur gibi (bunu bilmiorum söylenti geldi kulağıma) mekanlarda bagaj kontrolu yapıyorlar

amaç bomba yada benzeri birşeyi kontrol mü yoksa lpg yi kontrol etmek mi? yoksa göze tehlikeli gelen kaçak lpg yi mi almamak

yada nasıl oluyorda devlet onay verdiği halde saçmasapan özel mekanların otoparklarında lpg li araç giremez gibi tabelalar oluyor, devletin onay verdiği birşeye böyle saçmasapan yasak koyulması yasak olmalı bence

lpg daha dengesiz bir yakıtmı benzine göre?

yada bu lpg den korkan insanlar büyüdükleri evde banyodaki şofben, mutfaktaki ocak , piknikteki tüpten de korkup odunmu yakıyolardı?

kaza anında patlama olayına gelince ben bazı testler görmüştüm ve lpg tankı daha bile güvenli görünüyordu benzin tankına göre ama gercekten öylemi

http://www.youtube.com/watch?v=FDWoYcfbkto...related&search=

videolardan birinde çok noktadan enjeksiyonlu accent e montaj yapıyorlar, o takılan sıralı sistemmi oluyor

http://www.youtube.com/watch?v=ANcmyWNtOeU...related&search=

tarihinde Yunus G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yunus Bey, Senin kasdettiğin kişi daha sonra lpg konusunda kıvırmış ve eski laflarını yutmuştur..

Sen galiba eski yorumlarını okudun..

LPG havadan ağır olduğu ve sızdığı zaman kapalı alanda zeminde biriktiğinden, ve tutuşması benzine göre daha kolay olduğundan dolayı kapalı alanlarda yasaklanıyor..

Ülkemizde de sızdırmazlık konusunda çok ciddi tedbirler alınmıyor ve kontroller yapılmıyor..

Çoğu lpg sistemi hala ruhsatsız kişilerce yapılıyor.

Hal böyle olunca şu anki yasakları anlayışla karşılıyorum..

Ama lpg ruhsata işlenmiş sızdırmazlık muayeneleri gerekli olan periyotlarda yapılmış bir araç için bence yasak olmamalı..

Yorum bağlantısı
Yunus Gülşen

son satıra katılıyorum

sanki zihniyet olarak nasıl olsa biz takibini kontrolunu adam gibi yapamayız o yuzden kafadan lpgye yasak koyalım gibi bir yaklaşımmı söz konusu acaba

birde güney amerika veya avrupa dışı gelişmemiş ülkelerde ford vw ve bazı dier markalar fabrika çıkışı otogaz lı sistemler üretiyorlarmış hemde çok uzun yıllardan beri

biz biraz avrupa bölgesine giriyoruz herhalde ama avrupa bölgesindede yaygınlaşıcak deniliyor.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

LPG gibi havadan ağır olan gazların insanlara zarar verebilecek yerlerde depolanması zaten yasak.Ne kadar sık kontrol yapılırsa yapılsın LPG sızıntısının heran olabileceği ihtimalini unutmamak gerekir.Bence bu yasak mantıklı ve gerekli.İnsan hayatı her zaman her şeyden daha değerlidir.

İkinci husus; araçların neden LPG li olarak üretilmediği...Arkadaşlar bazı konulardan bahsetmiş zaten.Mesela ar-ge ve maliyet meselesi üreticiler için bir sorun teşkil ediyor.Bence en geçerli sebep her yerde bizdeki kadar LPG ve benzin arasında fiyat farkı olmaması.Bizde de LPG-benzin fiyatları birbirine yakın olsa kim LPG taktırır ki?Avrupa'da LPG nin teşvik edilmesinin ana nedeni çevre duyarlılığı...Yani bizdeki gibi fiyat farkı değil...

Peki neden bizde o kadar fiyat farkı var?Malumunuz bizim en pahalı benzinini kullanmamızın nedeni vergiler...LPG ise evlerde hala temel ısınma ihtiyaçları arasında yer aldığı için vergi oranları sınırlı kalıyor hatta böyle olması yasayla korunuyor.Yani ellerinden gelse onu da benzinle eşitlerler...O zaman otogaza zam yapsınlar LPG ye yapmasınlar diyenler için de şunu söyleyeyim.Böyle birşey yaparlarsa bagajlarda 12kg lık tüpler bir anda çoğalır bu da büyük bir güvenlik problemi yaratır. :)

Bir diğer faktör LPG sektörünün akaryakıt sektörüyle rekabet edecek kadar kurumsallaşamaması.Daha yeni yeni ciddi firmalar bu işe giriyor ve bazı problemlerin çözülmesi için uğraşıyor...

Yorum bağlantısı
Mazhar Uzun

ankarada lpg 1280 ile 1330 lira arasında fakat ankara dışına çıkılınca fiyatlar 2 ye katlanıyor istasyon görevlisine bu durumu sorduğumda ankarada rekabet var ondan diyor ben anlamadım bu işi bu nasıl rekabet 15 20 yıldır zararınamı satıyorlar zannetmem şehirlerarasındaki istasyonlar acaba çok mu kar ediyorlar. kafam karıştı lütfen birbilen...

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Remzi Yılmaz
bunlar yeterli

güvenilir kaynaklardan güvenilir açıklamalar

peki efem meraktan, bu benzinli arac ureticileri neden genel bir lpg donusumune gitmiolar en azından seçenek olarak ,ole bitek taksici icin uretmekten bahsetmiorum

Bildiğim kadarıyla Hyundai ve Chevrolet garantiyi bozmadan serviste takıyor

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...