İçeriğe Yönlendir

Ae101 Fren Yardım. . ., 4 Dısk


Coşkun Demiratlı

Recommended Posts

Coşkun Demiratlı

ae101 ın fren sıstemı artık canımı sıkmaya basladı bu ay yag degısımı felan yaptıracagım bu sırada frenlerıde 4 dısk e cevırmeyı dusunuyorum fıyat olarak sızce ne tutar sadece malzeme ustaya fazla para vermem zaten de yorumlarınızı beklıyorum(ne gıbı sorunlar yasarım?)

Yorum bağlantısı
Coşkun Demiratlı

yok bu kasalarda arkalar hepsınde kampana.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

O zaman sat, 4 tekerlek disk bir araba al daha ucuza çıkar...

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Alaşım jant varsa kampana çirkin duruyor. Teneke jant varsa ne olduğunun bir önemi yok bence...

Yorum bağlantısı
Coşkun Demiratlı

fren sıstemı kotu pekı guclendırecek ne yapmalıyım dısk acısını felan buyutsem katkısı olurmu gosterıs ıcın felan ıstemıyorum.Sadece işlev olacak bana.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
O zaman sat, 4 tekerlek disk bir araba al daha ucuza çıkar...

Demiştim bende.. msn'de :)

Yorum bağlantısı
Coşkun Demiratlı

dogru dedın valla abı :) bakalım guclendırme olarak ne yapacaz dısklerden vazgecmek uzereyım.

Yorum bağlantısı
Coşkun Demiratlı

geniş taban lastık var uzerınde ona ragmen anı frenlerde kızaklama yapıyor.bakalım guclendırmek ıcın daha ne fikirler cıkacak.

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Kızaklıyorsa yeterince güçlü işte? Bence sen frene dengeli basamıyorsun..

Yorum bağlantısı
Coşkun Demiratlı

Ya ben sadece güçlendirmek istiyorum.Şehir içinde ani frenlerde ne kadar dengesız kullana bılırım kı frenlerı?40 la gıttıgımde anı durmalarda hemen kızaklıyor.Disklerı buyutsem felan ne yapsam daha once focusunda felan uygulayan yok mu

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

20 ile giderken de aniden dibine kadar basarsan kızaklar..Bu gayet normal.. Lastiklerin durumuna da bak bence bir...Büyük diske falan gerek yokki porsche mi bu yahu :D

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)

Öncelikle herkese merhaba. ford cluba yeni üye oldum. araba forumlarını takip etmeyi ceviyorum. bol bol boş vaktim var bu ara işyerinde. bodrumda oturuyorum ve sezon bittiği için iş yok.

bende 95 model corolla var. coşkunun arabasından.

frenlerde kızaklama ae101'lerin ortak sorunudur. araç çok çabuk teker kilitler. hatta tehlikeli boyutta diyebiliriz. benim önceki arabam şahin s de bile daha iyiydi. ama bu araçlar maalesef böyle.

eğer iyi bir fren istiyorsanız ae101 corolla binmeyeceksiniz. 4 disk frenin bir çözüm olacağını sanmam. bu araçların abs'li versiyonları var ama abs de çabuk devreye gireceğini tahmin ettiğim için durma mesafesi uzun olacaktır.

dediğim gibi ae101'in frenleri kötü ve tehlikeli diyebilirim

edit:imla

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu sorunları kaliteli lastikle nispeten aşabilirsiniz..

Erkan'ın yada işi bilen bir lastikçinin görüşünü alın..

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Bu sorunları kaliteli lastikle nispeten aşabilirsiniz..

Erkan'ın yada işi bilen bir lastikçinin görüşünü alın..

bende 1 ay önce nokian nrhi takdım. orijinal ebatı 175/65/14 vardı 185/60/14 takdım. biraz daha iyi ama güvenilir kesinlikle değil :mellow:

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Ya ben de kullandım bu ae101 i ama hiç öyle tehlikeli freni var diyemem. Hiç escort kullanmamış biri belki tehlikeli diyebilir ama benim kullandığım araç gayet de normal şekilde frenaj yapabilen bi araçtı. Fren dozlaması iyi yapılırsa Abs ye bile gerek yok bence o araçta.Tabi hava şartları,yol şartları, tecrübe durumuna vs vs.. göre değişen durum yine.. Bayram seyahati sırasında bir kaç kez oldukça yüksek hızlarda(Ey mübarek Ramazan sen nelere kadirsin) ani fren yapmak zorunda kaldım ama durana kadar hiç kızaklamadım. Fren pedalının verdiği tepkiye göre saniye saniye yeniden dozlamak gerekiyor tabi..Sonuç olarak;eğer bir araç istendiği an kızaklayabiliyorsa sorun fren sisteminde değildir bence.

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Utku Çay
Ya ben de kullandım bu ae101 i ama hiç öyle tehlikeli freni var diyemem. Hiç escort kullanmamış biri belki tehlikeli diyebilir ama benim kullandığım araç gayet de normal şekilde frenaj yapabilen bi araçtı. Fren dozlaması iyi yapılırsa Abs ye bile gerek yok bence o araçta.Tabi hava şartları,yol şartları, tecrübe durumuna vs vs.. göre değişen durum yine.. Bayram seyahati sırasında bir kaç kez oldukça yüksek hızlarda(Ey mübarek Ramazan sen nelere kadirsin) ani fren yapmak zorunda kaldım ama durana kadar hiç kızaklamadım. Fren pedalının verdiği tepkiye göre saniye saniye yeniden dozlamak gerekiyor tabi..Sonuç olarak;eğer bir araç istendiği an kızaklayabiliyorsa sorun fren sisteminde değildir bence.

bu arabaları iyi bilirim. benimkinin dışında bir çok ae101 kullandım, dikkat ettim, cidden ani frende çabuk kilitliyor bu bir gerçek.

daha dün aniden önüme kıran bi arabya çarpmamak için fren yaptım ve kilitledi oradan biliyorum. üstelik ön balatalar, arka balatlar orjinal ve yeni, lastikler bir aylık, buna rağmen

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Ani frende benim focus da kilitliyor..Nasıl basarsanız öyle olur..Az basın kilitlemesin..

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)
Ani frende benim focus da kilitliyor..Nasıl basarsanız öyle olur..Az basın kilitlemesin..

tabi ki kilitler

ben olayı şöyle anlatmaya çalışayayım

her aracın freni kilitlemeden önce bir son noktası vardır. eğer bu noktada basarsanız 100 km hızla giderken 40 metre gibi bir yaklaşık değerle durursunuz. eğer biraz daha basarsanız frenleriniz kilitler ve daha uzun mesafe de durursunuz

corollada frenleri kilitlemeyecek şekilde bastığınızda 50 metreyi bulur. eğer birazcık daha basarsanız bu sefer kilitler frenler mesafe uzar.

yani demek istediğim corollanın frenlerinin kilitleme noktası çok üstte, aracı durdurmak için birazcık frene basıyorsunuz yetmiyor, biraz daha basıyorsunuz kilitleniyor, umarım demek istediğimi anlamışsınızdır.

bir gün 93-98 arası bir corolla sürme fırsatı bulursanız, tekerler kilitlenene kadar yavaşça basın demek istediğimi anlarsınız :blink:

bu aracu şu anda kullanan profesyonel bir kullanıcı olarak bunu söylüyorum :)

edit:imla

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Can Karacaer

O zaman fren mesafesi uzun diyelim, çabuk kilitlenir demeyelim. Daha doğru olacak...

Yorum bağlantısı
Utku Çay
O zaman fren mesafesi uzun diyelim, çabuk kilitlenir demeyelim. Daha doğru olacak...

fren mesafesi uzun diyebiliriz neden olarakta frenlerin çabuk kilitmesi olarak açıklayabiliriz

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Tam tersi...

Fren mesafesi uzun olduğu için daha çok basıyorsunuz ve kilitleniyor. Kilitlenme tamamen kullanıcı ile alakalı...

Yorum bağlantısı
Utku Çay
Tam tersi...

Fren mesafesi uzun olduğu için daha çok basıyorsunuz ve kilitleniyor. Kilitlenme tamamen kullanıcı ile alakalı...

evet işin özü bu

benim zaten anlatmak istediğimde buydu bi bakıma :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...