Bayram Bekman 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 bugun sabah yag cubugunu cektım ve dıbınde azcık gosterıyordu! aradım bır servısı,anlattım! bana sunu dedı;yagınız tamam sakın ılave yapmayın! allah allah dedım,bı baska servısı aradım;gostergenın ortasında olacak dedı!!!!!!! sımdı yagını degıstırmıs tecrubelı connect kullanıcılarının degerlendırmelerı ıle sonuca varacagım! ayrıca fıltrelı 5.6lt fıltresız 5lt kapasıtesı var,e hıcmı eksıltmedı bu arac 11000 km boyunca??? .L.......... ......I...... 1. 2. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 yağ çubuğunun orta yeri tam dolu göstergesidir. max ile min arsında da 800 ml lik bir fark vardır. yani yağ çubuğunun min çizgisinde ise 400 ml yağ koyarsanız ortaya gelecek ve tam olacaktır. yani yağ eksiltmemiş aracınız Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 Benim Fiestada En Üst Çizgide, Fazla Yağlımı Benim Araç ? Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 2 Kasım 2007 Yazar Paylaş 2 Kasım 2007 o zaman ben hıc dokunmadan bakımı beklıyeyım!! zaten 3800km kaldı!! aydınlattıgınız ıcın tesekkurler..yoksa nıyetı bozmustum 2lt yagı bosaltacaktım motorun ıcıne bosuna dememısler danısan dagı asar dıye!! Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 maalesef yağ koyarken hiç ölçmeden biçmeden boşaltırlar tüm kutuyu motora. aslolan yağ çubuğunun orta sıdır. sıfır araçta bakarlar yağ eksikmi derler meraklı müşteriler. Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 2 Kasım 2007 Yazar Paylaş 2 Kasım 2007 valla vardır oyle musterıler!! aslında hem saka,hem gercek gıbı!! adam para verıyor baksın tabı yada;fabrıka yagı eksık nıye koysun kı?herkes haklı kendınce işte!! keske bende bıraz gozlerımı acıp baksaydım aracı alırken!cevresını bıle dolasmadan alıp cıktım bayı'den!hanı ınsan bı merak eder ne aldıgını,sonrasında neler yasayacagını bı dusunur... sımdı akıllandım ama!!hem yerlı almayacagım,hemde dızel.. Yorum bağlantısı
Melih Mütevellioğlu 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 Arkadaşım aracı düz bir zeminde kontrol et.Yağ çubuğu çentiği hafif baklava desenli kurşundur.Çentiğin sarı tutamak tarafından yani üst kısmından 1-2 mm aşağıda olması yeterlidir.Her yağ değişiminde de yağ filitresini değiştirmek çok fayda sağlar,zam gelmedi ise Otosan 7 YTL,Motorcraft 20 YTL idi.Uzun motor ömrü için bence değer.Ben böyle uyguluyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 2 Kasım 2007 Paylaş 2 Kasım 2007 problem çıkmaz ancak bu birşeylerin göstergesi olabilir. Benim fusion da 5000 km de yaga bir baktım çizgide yag yok!!!! lamba daha yanmamıştı. 1800ml koydum ortanı altına geldi meger ust kapaktan kaçırıyorumuş. yagınızın nerede olması gerektiği kullanım kılavuzunda yazıyor. üst çizgi. üst çizgiyi geçmeyin o zaman egzostan atmaya çalışır ve katalitik konvertörde erken bozulmaya ömür kısalmasın a yol açar. katalitik konvertör bozulanların çoğunda fazla yag koyma durumu vardır. sıfır araçta da yag eksik olabilir. aracı aldığınızda bakmak lazım. hatta hiç koymayabilirler. herşey olabilir. ayrıca yag soğutma işinde de yardımcı oluyor o yuzden lamba yanmasa bile ust çizgi iyidir. Yorum bağlantısı
Bayram Bekman 5 Kasım 2007 Yazar Paylaş 5 Kasım 2007 hafta sonu 500ml. ılave ettım.bırde hava fıltresını degıstırdım!! gosterge ortayı bıraz gectı.sanırım bakıma kadar boyle devam edecegım!! Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz 6 Aralık 2007 Paylaş 6 Aralık 2007 Arkadaşlar mazur göründe ben anlamadım şimdi benim fusionda ya max ta yani üst çizgide ortada mı olması gerekir şimdi bunun???max normali değilmi max ta olursa nolur eğer ortada durucaksa max niye yazmışlar oraya??? Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 6 Aralık 2007 Paylaş 6 Aralık 2007 max çizgisi yağın konulabilecek en üst limitidir bunun üstünde konulması maliyetler açısından gereksiz ve motor açısından da gereksizdir.Çünkü arkadaşlarında dediği gibi fazla yağ dışarı atılmaktadır. Yorum bağlantısı
Reşat Uz 6 Aralık 2007 Paylaş 6 Aralık 2007 Bu konuyu bu kadar dert etmenin alemi yok arkadaşlar...! Yağ seviyesi çubuğun altında, ortasında, üstünde olmuş hiç birşey farketmez. Motor yağı karter alt bölümünden pompa ile emilip, gereken yerlere basıldıktan sonra, tekrar kartere döner, motor çalıştığı sürece bu böyle devam eder. Düz bir zeminde, çubuk işaretli kısmında yağ görüyorsanız, pompanız için gereken yağ depoda mevcut demektir.Aracınızın motoru dik bayır da da, yokuş aşağı rampada da her daim yağlanacaktır. Selamlar sevgiler 1 Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz 8 Aralık 2007 Paylaş 8 Aralık 2007 Bu konuyu bu kadar dert etmenin alemi yok arkadaşlar...!Yağ seviyesi çubuğun altında, ortasında, üstünde olmuş hiç birşey farketmez. Motor yağı karter alt bölümünden pompa ile emilip, gereken yerlere basıldıktan sonra, tekrar kartere döner, motor çalıştığı sürece bu böyle devam eder. Düz bir zeminde, çubuk işaretli kısmında yağ görüyorsanız, pompanız için gereken yağ depoda mevcut demektir.Aracınızın motoru dik bayır da da, yokuş aşağı rampada da her daim yağlanacaktır. Selamlar sevgiler Bu konu dert edilicek bi konu araba sadece pompayla o yağı alıp basmıyorki iki türlü yağlama var aracınızda çırpmayı unuttunuz ortaki seviye önemli çok düşük olur pompanız gönderir falak çırpma olmaz!! Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 8 Aralık 2007 Paylaş 8 Aralık 2007 Benim Fiestada En Üst Çizgide, Fazla Yağlımı Benim Araç ? Gecen gün bakımda usta yağı koyduktan sonra bir kontrol ettim.Yağ fazla konulmuş. Usta bu fazla değilmi dedim.Değil dedi ama bence fazla.Çünkü max değerinin üstünde Bakın resim koyuyorum.Her an ince hortum sokup çekebilirim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Aralık 2007 Paylaş 8 Aralık 2007 yağ dolumunda çubuğun neresinde ve hangi sebeple duracağını ne merak eden teknisyen vardır ne de bununla uğraşan usta . konuya 2 şekilde bakarsak: 1. gereksiz bi mühendislik çalışmasıdır bu çubuk hadisesi 2. adamlar bi şeyleri hesaplamışki bu çubuğu keşfetmiş. gerçekler: 1. normal motor yağı kapasitesi, çubuk seviye göstergesinin ortasında normal konum olarak ayarlanmıştır. 2. min çizgi ile orta seviye arası yaklaşık 400 ml dir. max-min arası 800 ml civarıdır. 3. yağ min çizgisinde ise motorunuz bitmez sadece uyarıdır ve 400 ml gibi tamamlarsanız sorun kalmaz. 4. yağ max çizgisi üzerinde dolum yapılırsa ( çoğu zaman sebebi yağ koyanın kapasite hakkında bilgisizliği veya ticari 4 lt lik yağ bidonlarının boca edilmesidir) karterde yağ çalkantılar ile köpürmeye ve pompa tarafından hava zerrecikli yağ basılmaya başlar. bu hususu gözle vs tespit etmek mümkün değildir ancak bu fiziksel bir gerçek olduğu için bir çubuk ve max min çizgileri konulmuştur. tavsiyem: yağ değişimi yapılırken yapacak teknisyene/ustaya önceden sorunuz aracınızın yağ dolum kapasitesi nedir diyerek. yağ hususu önemlidir zira 5000 ytl masraf çıkarabilecek motorunuzu korumak içindir koyduğunuz yağ. Yorum bağlantısı
Celal Reyhan 30 Mart 2008 Paylaş 30 Mart 2008 arkadaşlar ben bir hafta onece 1.4 tdci fiesta aldım arac su an 3k km de ve yağ deyiştirme yapayımmı yoksa 15 k km de servisemi gideyim teşekkurler Yorum bağlantısı
Malik Altındiş 30 Mart 2008 Paylaş 30 Mart 2008 arkadaşlar o kadar büyütülecek bi olay değil bu...min-max arası herhangi bi yerde olması yeterlidir yağ seviyesinin... Yorum bağlantısı
Reşat Uz 30 Mart 2008 Paylaş 30 Mart 2008 arkadaşlar ben bir hafta onece 1.4 tdci fiesta aldım arac su an 3k km de ve yağ deyiştirme yapayımmı yoksa 15 k km de servisemi gideyim teşekkurler Celal kardeş, bende geçen hafta 11200 km deyken 15000 bakımına gittim servis çalışanlarından aldığım izlenim uygun bakım aralığının beklenmesi yönündeydi.Ancak motorun ilk yağı çabuk değiştirilir diye bir alışkanlık vardır yararlı olduğunu da düşünüyorum( motorun işlenmesi montajı v.s. işlemler sırasında motorda kazara kalabilecek parçacıkların silidir piston aksamına daha fazla zarar vermesini önleme amacıyla erken değiştirilir) karar senindir saygılarımla Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 30 Mart 2008 Paylaş 30 Mart 2008 arkadaşlar ben bir hafta onece 1.4 tdci fiesta aldım arac su an 3k km de ve yağ deyiştirme yapayımmı yoksa 15 k km de servisemi gideyim teşekkurler degiştirmene gerek yok 15 bin kmyi yada 1 yılı bekle Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 31 Mart 2008 Paylaş 31 Mart 2008 türkiye yol şartlarını göz önüne alırsak bence fabrikanın 15000 km yağ değişimi abartılı. connectlere mobil delvac 10 - 30 yağ kullanılmakta bu yağ sentetik yağ değildir , uzun ömürlü olması beklenemez , sentetik yağlarda normal şartlarda ömür 15000 - 20000 km dir. benim yağ değişim periyodum şudur , ilk 1000 km ve her 7500 km ,veya hiç kullanmasamda her 12 ayda bir değişim yaparım , kesinlikle iyi yağ filitresi ( motorcraft ) kullanırım . motor ömürü için yağ değişimi ve filitresi çok önemlidir Yorum bağlantısı
Erdal Kopmaz 1 Mayıs 2008 Paylaş 1 Mayıs 2008 2 gündür bende yağ çubuğuna bakıyorum da sanki çubugun ucu yağa değiyor gibi aralık 2007 de aldım connecti 9800 km oldu bende takılmıstım bu soruna 400ml ilave edersek sorun cözülürmü 15 bin bakıma kadar Yorum bağlantısı
Erkan Özel 6 Mayıs 2008 Paylaş 6 Mayıs 2008 yağ 15000 gitmez bunda abartı var valla ben ara bakım yapıyorum 7500 kullanıyorum sadece yağı sanayide değişiyorum 7500 daha yapınca servise tavsiye ededrim erken yağdeğişimine servise gitmeyin 50 ytl ye iş bitiyor Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 7 Mayıs 2008 Paylaş 7 Mayıs 2008 Erkan bey orta kalite motor yağı 5.6 lt yağ 50 ytl değilki , en son 6 lt sini 65 ytl aldım , + yağ filitresini unutmamak lazım, her yağ değişiminde yağ filitresi değiştirmek gerek . benzin istasyonlarında yağı ücretsiz değiştirebilirsiniz fakat motorun bizim göremediğimiz panoramasından , ön takım ve keçelerin yağ sızdırmazlığı veya hortumların durmunu ancak bilen gözler farkedebilir. ne kadar istasyonlarda değiştirsenizde arasıra servise uğramakta yarar var diye düşünüyorum, vereceğimiz fazladan 30 - 40 ytl ile başımıza gelecek daha büyük dertleri bertaraf etmek mümkün . Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 7 Mayıs 2008 Paylaş 7 Mayıs 2008 yağ 15000 gitmez bunda abartı var valla ben ara bakım yapıyorum 7500 kullanıyorum sadece yağı sanayide değişiyorum 7500 daha yapınca servise tavsiye ededrim erken yağdeğişimine servise gitmeyin 50 ytl ye iş bitiyor Kullandığımız mobil 5/30 fe yağlar 20.000 km dayanabilecek özelliktedir,fakat Türkiye şartlarında 15.000 km de değiştirilmesi gerektiğini tavsiye ediyorlar. Benim aracım 180.000 km de ve 15.000 de bir değiştiriyorum,birkaç defa 20.000 km kullandığım oldu ve hiçbir zaman yağ seviyem min. çizgisine düşmedi,aracımın motoru ise hala ilk günkü gibi sağlıklı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts