Cihan Tiftik 21 Aralık 2007 Paylaş 21 Aralık 2007 Dün benim araçla bayram telaşesinde koşuşturuken,İstanbul yolunda yetişmem gerektiğini düşündüğüm biryere biraz daha erken gidebilmek adına hızlanmıştım ki(çok fazla değil forum legal sınırında 10-15 km daha) sol şeritten orta şeride geçmek için sinyal verip biraz da ani bi hareketle orta şeride daldığım sırada sol arkadan daha önce benzerini hiç duymadığım bir sesle irkildim.Hatta irkilmeye kalmadı aracın arkası birden bire sağa doğru savrulmaya başladı. Lastiğin patladığını düşünerek ben de araca kontra verdim.. Aracın önü sol şeritte arkası orta şeritte 30-40 metre kadar sürüklendikten sonra araç direksiyona tepki vermeye başladı yeniden.Neyse ki birine ya da bir yere bindirmeden sağa yanaşmayı başardım. Araçtan inip lastiğe baktım sapasağlamdı. Sağ lastik de yine aynı şekilde.Arabanın altında da herhangi bir terslik göremedim. Şaşkınlık içinde araca binip yavaş yavaş yol ayrımına kadar gitmeye niyetlenmiştim ki daha ilk hareket anında aracın yalpaladığını farkettim. Kapıyı açıp arkaya baktığımda sol lastiğin içe doğru nerdeyse 45 derece açı yaptığını görünce başımdan aşağı kaynar sular indi. O an bijon kestiğimi felan düşündüm,jant kapağını çıkarıp baktım ama bijonlar da sapağlam yerindeydi. Adrenalinden midir yoksa panikten mi bilemiyorum eve kadar gitmeye karar verdim.Ortalama hızım 5 km olduğu halde 5 metrede bir kilitlenen lastikler yüzünden 2-3 dakikalık yolda ecel terleri dökerek eve geldiğimde gıcırdama sesi dayanılmaz hale gelmişti.Aracın altına girip bakınca dank etti ki 2 ay önce rulmanları değiştirirken ustamın uyarısına kulak asmayıp değiştirmediğim tablalardan sol taraftakinin isyan ettiğini anladım.. Sonuç: Aman dikkat,idare eder demeyin,canınızı emanet ettiğiniz aracınızın bakımlarını dikkatli şekilde yapın/yaptırın. Bana bir şey olmaz demeyin.. Ayrıca kadranınızın 3 basamaklı rakamları gösterdikten sonra nelerle karşılaşabileceğinizi asla aklınızdan çıkarmadan gaza basmaya devam edin. Yorum bağlantısı
Fevzi Köse 21 Aralık 2007 Paylaş 21 Aralık 2007 Geçmiş olsun gerçekten ucuz atlatmışsınız. Arkadan bi aracın gelip vurmaması büyük şans. Sürat gerçekten iş değil ama... Yorum bağlantısı
Mustafa Eski 21 Aralık 2007 Paylaş 21 Aralık 2007 geçmiş olsun cihan.Allah korumuş. bu tabla dediğin şeyi anlayamadım.teker bilyasının oturduğu yer mi? Yorum bağlantısı
Serdar Matur 21 Aralık 2007 Paylaş 21 Aralık 2007 Geçmiş olsun Allah beterinden saklasın... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 21 Aralık 2007 Yazar Paylaş 21 Aralık 2007 Geçmiş olsun dilekleri için herkese teşekkür ederim. geçmiş olsun cihan.Allah korumuş.bu tabla dediğin şeyi anlayamadım.teker bilyasının oturduğu yer mi? Ta kendisi.Fişekli meret. Tam dikkat edemedim ama bilyelerin tutunduğu o tespitli somunumsu büyük zımbırtı gevşeyip bilyeleri yemiş de olabilir ama tablanın bağlantı yerinin yerinden oynaması anlamsız bu sefer de.. Ama böyle olmuşsa ustanın benden çekeceği var demektir. Yarın gelecek bakalım çekiciyle.. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 Gecmiş olsun. Şükür bukadarla kalmış. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 Büyük geçmiş olsun, Allah korumuş vallahi. Aracı lifte alıp bağlantıları dikkatle kontrol gerekiyor, zamanla kılcal çatlak falan oluyor, aynı şey jantta bile olabiliyor, kontrol şart... Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 buyuk gecmis olsun; cana gelecegina mala gelsin; kirilan, bozulan tabla olsun.. Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 hocam geçmiş olsun allah sevdiklerine bağışlamış anlaşılan Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 Çok geçmiş olsun.Benzer bir olay Renault brodwayla başıma gelmişti ön sağ rot başı yerinden çıkmıştı.Lastik kilitlendi aracı kızakladı epey kaydım çocuklar çok korktu (ayıptır söylemesi bende ) tünel içindeydim bir yere vurmadan araç durdu tünel çok dardı tıkandı sonra aracı 10-15 kişi elbirliğiyle kaldırıp kenara koyduk tüneli açtık.Benim tamircinin vurdumduymazlığından olmuştu.Bence araçların yürüyen aksamlarını sık sık kontrol ettirmek lazım. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2007 Paylaş 22 Aralık 2007 Geçmiş olsun. Sağlı sollu önlü arkalı tam alt kontrol yaptırın derim. rot ayar makinasında tam inceleme yaptırın. Bu tip hadiselerden sonra arka takıma pek bakmaz ustalar. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 22 Aralık 2007 Yazar Paylaş 22 Aralık 2007 Tekrar teşekkürler. Araç hala yatıyor. Ustanın bayram ziyaretinden dönmesi uzadıkça benim de sinir katsayım tavan yapmaya yaklaşıyor bakalım.Hayırlısı. Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 büyük geçmiş olsun cihan bey. tesellimiz canınıza birşey olmaması. Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 23 Aralık 2007 Paylaş 23 Aralık 2007 Geçmiş olsun Cihan Bey.Bu kadarınada şükür . Yorum bağlantısı
Onur Göktepe 24 Aralık 2007 Paylaş 24 Aralık 2007 büyük geçmiş olsun bi fakir sevindirin bence... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Ocak 2008 Yazar Paylaş 4 Ocak 2008 Herkese tekrar teşekkürler.. Aracı dün teslim aldım.. Rotlar,rotiller,kampanalar,balatalar vs vs vs(Vs: Aks hariç arkadaki herşey) değişti.. Peki neden? Nedeni şu: 3 hafta önce değiştirdiğim rulmanlardaki hatalı işçilik.. Bunların hepsi bana 700 YTl ye patladı.. Aynı ustaya gitmediğim için tabi paşa paşa gitti ytlcikler.. Gerçi h Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 (düzenlendi) Çok geçmiş olsun. Para önemli değil. Aynı ustaya arabanın hiçbir parçasını dokunurmamak en doğru hareket. Yürüyen aksamın her parçasının kolay kolay zarar göremez olması gerektir ya da doğru kontroller ile bu tip arızalar kabul edilemez olmalıdır. Ölüme sebebiyet vermek gibi bir tarafı olabilirdi. Eğer bir parça değişiyorsa böyle önemli ve sağlam olması gereken bir parça ise, çok özen gösterilmeli ve sonrasında o parçaya asılınmalı ya da kontrollü zorlanmalı ve tekrar kontrol edilmeli diye düşünüyorum. 4 Ocak 2008 tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ocak 2008 Paylaş 4 Ocak 2008 Tekrar geçmiş olsun. Bir kaç kez daha konusu olmuştu özellikle hareketli aksamdaki parça değişimlerinde yetkili / eğitimli personel şart. Yorum bağlantısı
Recommended Posts