İçeriğe Yönlendir

Olmaz Demeyin..


Cihan Tiftik

Recommended Posts

Cihan Tiftik

Dün benim araçla bayram telaşesinde koşuşturuken,İstanbul yolunda yetişmem gerektiğini düşündüğüm biryere biraz daha erken gidebilmek adına hızlanmıştım ki(çok fazla değil forum legal sınırında 10-15 km daha) sol şeritten orta şeride geçmek için sinyal verip biraz da ani bi hareketle orta şeride daldığım sırada sol arkadan daha önce benzerini hiç duymadığım bir sesle irkildim.Hatta irkilmeye kalmadı aracın arkası birden bire sağa doğru savrulmaya başladı. Lastiğin patladığını düşünerek ben de araca kontra verdim.. Aracın önü sol şeritte arkası orta şeritte 30-40 metre kadar sürüklendikten sonra araç direksiyona tepki vermeye başladı yeniden.Neyse ki birine ya da bir yere bindirmeden sağa yanaşmayı başardım. Araçtan inip lastiğe baktım sapasağlamdı. Sağ lastik de yine aynı şekilde.Arabanın altında da herhangi bir terslik göremedim. Şaşkınlık içinde araca binip yavaş yavaş yol ayrımına kadar gitmeye niyetlenmiştim ki daha ilk hareket anında aracın yalpaladığını farkettim. Kapıyı açıp arkaya baktığımda sol lastiğin içe doğru nerdeyse 45 derece açı yaptığını görünce başımdan aşağı kaynar sular indi. O an bijon kestiğimi felan düşündüm,jant kapağını çıkarıp baktım ama bijonlar da sapağlam yerindeydi. Adrenalinden midir yoksa panikten mi bilemiyorum eve kadar gitmeye karar verdim.Ortalama hızım 5 km olduğu halde 5 metrede bir kilitlenen lastikler yüzünden 2-3 dakikalık yolda ecel terleri dökerek eve geldiğimde gıcırdama sesi dayanılmaz hale gelmişti.Aracın altına girip bakınca dank etti ki 2 ay önce rulmanları değiştirirken ustamın uyarısına kulak asmayıp değiştirmediğim tablalardan sol taraftakinin isyan ettiğini anladım..

Sonuç: Aman dikkat,idare eder demeyin,canınızı emanet ettiğiniz aracınızın bakımlarını dikkatli şekilde yapın/yaptırın. Bana bir şey olmaz demeyin.. Ayrıca kadranınızın 3 basamaklı rakamları gösterdikten sonra nelerle karşılaşabileceğinizi asla aklınızdan çıkarmadan gaza basmaya devam edin.

Yorum bağlantısı
Fevzi Köse

Geçmiş olsun gerçekten ucuz atlatmışsınız. Arkadan bi aracın gelip vurmaması büyük şans. Sürat gerçekten iş değil ama...

Yorum bağlantısı
Mustafa Eski

geçmiş olsun cihan.Allah korumuş.

bu tabla dediğin şeyi anlayamadım.teker bilyasının oturduğu yer mi?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Geçmiş olsun dilekleri için herkese teşekkür ederim.

geçmiş olsun cihan.Allah korumuş.

bu tabla dediğin şeyi anlayamadım.teker bilyasının oturduğu yer mi?

Ta kendisi.Fişekli meret. :D Tam dikkat edemedim ama bilyelerin tutunduğu o tespitli somunumsu büyük zımbırtı gevşeyip bilyeleri yemiş de olabilir ama tablanın bağlantı yerinin yerinden oynaması anlamsız bu sefer de.. Ama böyle olmuşsa ustanın benden çekeceği var demektir. Yarın gelecek bakalım çekiciyle..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Büyük geçmiş olsun, Allah korumuş vallahi. Aracı lifte alıp bağlantıları dikkatle kontrol gerekiyor, zamanla kılcal çatlak falan oluyor, aynı şey jantta bile olabiliyor, kontrol şart...

Yorum bağlantısı
Gökhan Tuna

buyuk gecmis olsun; cana gelecegina mala gelsin; kirilan, bozulan tabla olsun..

Yorum bağlantısı
Ahmet Kalkan

Çok geçmiş olsun.Benzer bir olay Renault brodwayla başıma gelmişti ön sağ rot başı yerinden çıkmıştı.Lastik kilitlendi aracı kızakladı epey kaydım çocuklar çok korktu (ayıptır söylemesi bende :D) tünel içindeydim bir yere vurmadan araç durdu tünel çok dardı tıkandı sonra aracı 10-15 kişi elbirliğiyle kaldırıp kenara koyduk tüneli açtık.Benim tamircinin vurdumduymazlığından olmuştu.Bence araçların yürüyen aksamlarını sık sık kontrol ettirmek lazım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Geçmiş olsun.

Sağlı sollu önlü arkalı tam alt kontrol yaptırın derim. rot ayar makinasında tam inceleme yaptırın. Bu tip hadiselerden sonra arka takıma pek bakmaz ustalar.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Tekrar teşekkürler. Araç hala yatıyor. Ustanın bayram ziyaretinden dönmesi uzadıkça benim de sinir katsayım tavan yapmaya yaklaşıyor bakalım.Hayırlısı. :D

Yorum bağlantısı
Murat Keskinoğlu

büyük geçmiş olsun cihan bey. tesellimiz canınıza birşey olmaması.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cihan Tiftik

Herkese tekrar teşekkürler..

Aracı dün teslim aldım.. Rotlar,rotiller,kampanalar,balatalar vs vs vs(Vs: Aks hariç arkadaki herşey) değişti.. Peki neden?

Nedeni şu: 3 hafta önce değiştirdiğim rulmanlardaki hatalı işçilik.. Bunların hepsi bana 700 YTl ye patladı.. Aynı ustaya gitmediğim için tabi paşa paşa gitti ytlcikler.. Gerçi h

Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun. Para önemli değil. Aynı ustaya arabanın hiçbir parçasını dokunurmamak en doğru hareket.

Yürüyen aksamın her parçasının kolay kolay zarar göremez olması gerektir ya da doğru kontroller ile bu tip arızalar kabul edilemez olmalıdır. Ölüme sebebiyet vermek gibi bir tarafı olabilirdi. Eğer bir parça değişiyorsa böyle önemli ve sağlam olması gereken bir parça ise, çok özen gösterilmeli ve sonrasında o parçaya asılınmalı ya da kontrollü zorlanmalı ve tekrar kontrol edilmeli diye düşünüyorum.

tarihinde Hasan Aks tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tekrar geçmiş olsun. Bir kaç kez daha konusu olmuştu özellikle hareketli aksamdaki parça değişimlerinde yetkili / eğitimli personel şart.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...