İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Motor Soğukken Vuruntulu Çalışma


Furkan Atılgan

Recommended Posts

Furkan Atılgan
(düzenlendi)

Merhaba Arkadaşlar

Öncelikle istanbula ilk kar yağdığı bu günlerde herkese "kırımsız" günler diliyorum.

2003 model focus 1.6i OV (zetec_se) arabamın ufak (umarım) bi motor problemi var.

Sabahları motor soğukken vuruntulu (sarsıntılı) çalışıyor. :blink::blink: Marşım çok güzel basıyor.Ama gel gelelim motor zor çalışıyor.

Sonra hareket etmek için vitese taktığımda(otomatik vites) pır pır pır yapıp stop edecekmiş gibi yapıyor.Hemen freni bırakıp gaza basıyorum bu seferde ilk etapta çabuk gazı yenimiyor sonra kendine gelip normal bir şekilde gidiyor. Motor ısınana kadar, dur-kalklarda gaz yememe problemi dewam ediyor.Isındıktan sonra maaşallahı var :nazar:

Araba 84binde 90bin bakımına az kaldı.Hava filtresini yeni değiştirdim.

Sizce problem nerede? :kafa:

Okuyup vakit ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Öncelikle hava aşırı soğudu arıza bile olmasa bazı aksamlar belirli bir yıpranma içinde tam çalışmayabilir. Motor yağınızın yeni olması ve temiz bir rölanti kontrol valfi işinizi çözebilir. Depoya konan enjektör temizleyiciler ile ilgili herhangi bir test/deney gözlemlemedim, yanlış kullanımda eriyen subap gördüm.

Yorum bağlantısı
Furkan Atılgan

ok arkadaşlar mesaj alınmıştır.İlk fırsatta würth enjektör temizleyiciden alıp deniyeceyim. Depoyu fulleyip sıvıyı koyduktan sonra uzun yol yapmak daha iyi sonuç veriyor diye duydum.Bir de koyulan benzin yüksek oktanlı olması daha da iyi olur diyorlar.Katılan var mı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Katılmam. Aracınız turbo veya 2500 üstü motor değil ise işe yaramaz testlerle ispatlanmıştır.

Yorum bağlantısı
Furkan Atılgan
Katılmam. Aracınız turbo veya 2500 üstü motor değil ise işe yaramaz testlerle ispatlanmıştır.

Hayda! Arada kaldım şimdi.bu testin linki var mı? Kaynak verebilir misin?

Yorum bağlantısı
Ökkeş Uzun

linki bende aramıştım ama bulamadım.2500 motor üstünde yüksek oktan işe yarıyor diye duymustum.Bunu her petrolcü bilir

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Test linki yok sadece seyrettiğim yurt içi yurt dışı programlar, okuduğum yurt içi yurt dışı oto dergileri var. Fifth Gear muadili. Artı olarak yakıt istasyonu firmalarla yaptığım kayıt dışı sohbetler var.

Yorum bağlantısı
Erhan Bulut

Hah işte benim arabada da aynısı oluyor. Yani şimdi sorun enjektör mü? Şayet öyleyse benim araba lpg'li. Acaba benzin enjektörlerinin sürekli çalışmaması nedeniyle içindeki benzin katılaşıyor mu orada?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Furkan Atılgan

Henüz würth marka enjektör temizleyicini deneyemedim ama 8-9 milyona bi benzincide markasını bilmediğim bi ürün denedim.Değişen bir şey olmadı tabi.

Bu arada araba 86binde 90binde bujilerin değişmesi gerekiyor.Problem bujilerdende olabilir. (mi) ?

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Furkan Atılgan
Merhabalar

Aynı problemi bende yaşamıştım. Probleminiz büyük bir ihtimal motor kulağı denen parçayla alakalı 80-90 ytl civarında icinde yağ olan bi parça motoru sasiye bağlayıp gürültüyü emen bir parça.

ben değiştirdim meğer arabam ne kadar sessiz çalışıyormuş dedim:)

Davut Bey,

Sorunumuz aracın sesli çalışması değil,bi yanlış anlaşılma olmuş sanırım.

Yorum bağlantısı
Furkan Atılgan

Arkadaşlar aracın problemini çözdük. :) Topkapı sanayiinde eskiden Yetkili Bosch Servisi olan bir yer buldum. Adamlar çok tecrübeli ayrıca titiz çalışıyorlar. Bütün marka ve model araçların her türlü test işlemlerini yapabiliyorlar.Benim aracımada test yaptılar. Sorun "ateşmele bobini"ndeymiş. 70 ytl ye değiştirdiler. Çok şükür şimdi tıkır tıkır çalışıyor motor. Bujilerin değişimide gelmişti. Onlarıda 25ytl ye aradan çıkarttık. :)

Araçlarına bakım yaptırmak yada başka problemleri olan arkadaşlar varsa, yönlendirebilirim. Ben çok memnun kaldım herkese tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Barkın Kayaoğlu
Yahu motor hacmiyle yakıt oktanının ne alakası var çözemedim ben? 1.0lt motor hacimli bir arabada da 98 oktan kullanılabilir yeterki sıkıştırma oranıyla elde edilen ateşleme öncesi basınç 98 kullanımına uygun olsun. Yani benim bildiğim yüksek oktan için gereken şey yüksek basınç ki belirli bir basıncın üzerinde 95 oktan kendiliğinden alev alabilir. Biz buna vuruntu diyoruz. Örnek olarak 1.3 litre 12:1 sıkıştırmayla 100BG çıkaran makinada 98 kullanılır tersi olarak 4,5 litre 7.8:1 sıkıştırma oranıyla 250BG çıkaran motorda 95 hatta 91 bile kullanılır.

Aslında Çağlar Bey ile aynı şeyleri söylüyorsunuz. 1.0lt hacimli motorda 98 oktan tabi ki kullanılabilir ama bunun gereksiz olduğunu söylüyor. Fakat 2.5lt, minimum 98 oktan benzine uygun bir motorda 95 oktan kullanamazsınız, kullanırsanız vuruntu yapar demek istiyor. Burada bence de esas olan fabrikanın tavsiyesidir. Zaten full depo benzin alsanız 98 oktan 2-3 ytl farkeder.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...