İçeriğe Yönlendir

Escort siyah duman,sübap şakırtısı


Cihan Tiftik

Recommended Posts

Cihan Tiftik

Benim escort 2 gündür çok fena siyah duman atıyor. Gözlemlediğim kadarıyla yağda eksilme yok. Bu kadar siyah dumanı başka neden atar ki derken aklıma kurumdan dolayı mıdır ki? sorusu takıldı.. araç 110k km'yi görmüş bu arada. Baskı balatası bitik ve Maf'ı yok. :melek:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yağ yaksa mavi duman atar. Bence aldığınız benzin kalitesiz+maf yok+çiğ atıyor.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Yağ yaksa mavi duman atar. Bence aldığınız benzin kalitesiz+maf yok+çiğ atıyor.

E zaten 15lt/100km çiğ atmasını açıklıyor. Ama şöyle bi hesap yapmıştım: Yeni MAf 400ytl.bu mebla,bu aracı kullanacağım süre içinde benzinden kendini amorti etmeyecek zira sağlam maf varken de 11-12lt/100km civarıydı. 3-4lt/100km =~12ytl. :melek: LPG/benzin k

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Maf ile subap şakırtsının hiç alakası yoktur. Bu araçlarda subap ayarı da yoktur, hidrolik tapet vardır. Motor yağınızın viskozitesi ve son değişim km si nedir?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Şuan 5-30 castrol magnatec var. 3000km önce değişti. Ondan önce de adını bilmediğim bi 10-40 vardı ama yine aynı ses vardı. benzini sürekli farklı yerlerden almama rağmen sesde çok bi değişiklik yok,yani sebebi benzinse heryer mi kötü?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şakırtı sesi ve aşırı yakıt tüketimi aklıma tapetlerin artık yeterince işlev görmediğini getiriyor. Performans kaybı var mı? Özelikle uzun yolda 140 üzeri?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Şakırtı sesi ve aşırı yakıt tüketimi aklıma tapetlerin artık yeterince işlev görmediğini getiriyor. Performans kaybı var mı? Özelikle uzun yolda 140 üzeri?

Şehiriçinde ciddi bi kayıp söz konusu değil(olağan baskı balata sorunu yüzünden olan dışında benim tahminim)Ama uzun yolda yüksek hızlarda(140 civarı)ciddi ivmelenme sıkıntısı var. Özellikle araca 3kişiden fazla bindiğimizde 140 gibi sürat görmek çok zor. Tapetler hiç aklıma gelmemişti.(Bu arada zırcühelalığımı bağışlayın da o ne ola ki? )

TAPETLER

Tapet

Kam mili

Tabet yuvası

Şim

TAPETLERİN ANA GÖREVİ

Kamların kaldırma hareketini süpab saplarına iletmektir. motorun tipine bağlı olarak,hareketi süpablara doğrudan külbütör tuşları veyasüpab levyeleri aracılığı ile veya itici çubuk ve külbütör kolları aracılığı ile iletir.

MEKANİK TAPETLER

Mekanik tapetler asıl olarak kam ile süpab arasındaki hareketi iletmek için kullanılır. motorun tipine bağlı olarak başka parçalarda kullanılabilir.Fincan tip tapetlerde süpab boşluğunun ayarlanmasında kullanılan diğer bir yöntemdir. Kam mili ile tapet arsındaki boşluk farklı kalınlıklarda şimler takılarak değiştirilebilir.

HİDROLİK TAPETLER

Normal fonksiyonlarına ilave olarak süpab boşluklarınıdaki değişiklikleride dengeleyen tapetlerdir. Isıl genleşme ve aşınma, süpablarda boyutsal değişikliklere neden olur. Hidrolik tapet sistemi motorun basınçlı yağ lama devresini kullanarak. Boyutsal değişikliklerden kaynaklanan boşluk değişimlerini dengeler. Bu yüzden süpab ayarı gerektirmez.

Çalışması: Tapet odası kanallar aracılığı ile motorun basınçlı yağlama devresine bağlıdır.tapette bulunan delikten yağ depoya buradan akar.kamın lobu tapetten uzaklaşırken. İtme elemanın üzerindeki yük kalkar ve itme elemanı yay tarfından yukarı itilir. Böylece tapet her zaman kamla temasta olur.itme elemanının yukarıya doğru hareketi, çalışma odasında bir vakum oluşturur. Bu işlem bilya valfini açar artık yağ depodan çalışma odasına geri akabilir.Kam tapeti aşağıya bastırdığında, itme elemanı da yük altında kalır ve sonuçta bilya valf kapanır.kapalı çalışma odasındaki yağ sıkıştırılamaz böylece tapet, katı bir bağlantı gibi hareket eder ve valf açılır.

Bilmemek değil öğrenmemek ayıp. Adını bilmiyormuşum sadece. ;)

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Maf sensörüne 400 ytl istiyolarsa bence hurdacılardan çıkma bulunabilir.Bozukta çıksa riske değer.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

MAF'ın çıkmasına bile 80-100 lira istiyorlar. Bozuk olmayan maf bulmak da çok zor. Mecburen yenisi gerekiyor. Daha ucuza bulmak mümkün(Fomocco) 200-210 liraya ama Ford değil,kıllandırıyor o yüzden.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tapetler hidrolik olarak subapların açılıp kapanmasını sağlar ve yeterince kaldıramıyorsa yüksek süratte performans kaybı veşakırtı sesi ile anlaşılır. Tabiki uzaktan teşhis bu kadar olabiliyor ama bu yönden bir serviste kontrol ettirin derim.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bu sıkıntı trigerden olabilir mi? Daha doğrusu trigerin düzgün değiş(e)memesinden? :)

Yorum bağlantısı
Özgür Karasüleymanoğlu

Bu arada geçen ustam söyledi fomoconun açılımı ford motor company miş .Bir çok orjinal parçada fomocoymuş mafı bilmiyorum ama.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Triger kayışı problemi genelde 1. marşta belli olur :) masrafı açarak.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Bu şakırtıyı ben ilk triger değişim deneyimimden sonra hissetmeye başladım sanki yahu. "Kendin pişir kendin ye" yapmaya kalkınca oldu gibi geldi ama ondan değil galiba.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ecort zetec te çok naidr olmak kaydı ile bir diş atlasa bile motor çalışabilir ama şakırtı sesini 1 günden fazla duyamayıp motoru açtırmak zorunda kalırdınız.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

O zaman tekrar tapet sorunu deyip bunun üzerine gitmem lazım.Peki bu tapetler değişir mi?Çok masraf gerektirir mi?Ya da uğraşma artık "benzin dök yak" mı ? :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor inmeden sadece üst kapak açılarak değişebilir tapetler. Ama dediğim gibi öncelikle bu yönde bir tamirci/servis görüşü alınmalı, uzaktan yazıyoruz yakın tahminler bunlar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...