İçeriğe Yönlendir

Vites bosta giderken arabam stop ediyor


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Mehmet Ozyurek

Benzinde durum nedir...

Benzinde de stop ediyor mu.. ?

Bence rolanti valfini değişip bi denemek lazım...

Araç rolantide iken voltajı ölçmek lazım.. Şarj düşük olabilir.

Buji kablosu ve buji de buna sebep olabilir...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Buji kablosu veya buji problemli ise gaz verince normal çalışıp gaz kesince aracı stop ettiremez, aracı her devirde tekletir .

Benzinde de aynı problem varmı? Benzinde normal çalışıyor ise , aracın orjinal aksamında kusur arayan lpg servisini değiştirin.

Yorum bağlantısı
Selçuk Çoban

*Rölentide Çalışırken Aracınızın Rölentisi Düşükmü Normal mi. Araç Normal Rölentide Calışırken Sarsıntı Yapıyormu Yani Sürekli STOP edekcek gibi çalışıyormu.

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

509708 7688 BUJİ KABLO Z1 FOCUS 29,00 YTL+kdv imiş. DUDUCO marka.

www.seneroto.com.tr

Bu firmanın aksarayda dukkanları var iskinin arka tarafı. Aradığınız bir çok yedek parçayı uygun fiyatla ve kargoya da verebiliyor. Yeterki siz ne almak istediğinizi parça numarası ile bilin.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sizi yanlış yönlendiriyorlar. Lpg hakkında bilgim yok ancal Mertol un söylediği çok mantıklı. Lpg sistemlerini çok iyi biliyor ve manifoldun hava alması lpg monajının hatası ile mümkündür. Anlattıklarnızdan benimn anladığım kadarı ile Lpg de başka bir servis bulun derim.

Yorum bağlantısı
Hilmi Cavlı
Emme manifoltunuz hava alsa dahi benzinde sorunsuz çalışırsınız. Gözlerinden kaçırdıkları bir yer vardır..

Kadir yakın arkadaşım olduğundan sorunun nasıl bişey olduğunu çok iyi biliyorm. O kadar sık olmasada benzr sorun bende de vardı ama yaklaşık 6 aydır falan yok. :nazar:

Ama benimde rölantide çok hafif bir titreşim (motorun düzensiz çalışmasından) sorunum var. Aklıma gelen ve yatan tek sebeb motorun bir yerden hava alıyor olması. Aklıma emme manifolduna LPG enjektörlerinin takıması sırasında montaj hatası olabileceği gelmişti ve LPGciye gitmiştim. Ama LPGcininde iddia ettiği gibi yapılan işlem sonrasında hava alması muhtemel değil.

Hatta Kadir ile birlikte CUB'la birlikte Başer'e gitmiştik bu sorun için ve haftasonu çok kalabalık olduğundan usta hafta içi getirip arabayı bırakırsanız çözerim sorunu demişti ama işten güçten fırsat bulup bırakamadık arabaları başere..

LPG enjektörlerinin dışında manifolda nereden hava girer bi tahmininiz var mı Mertol bey?

Bence Kadirinde benimde sorunumuz motorun hava alması ve bunu çözersek sorun hallolacak..

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

bujileri söküp tırnak aralıklarını kontrol edin. bir tanesi kapalı

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

aynı sorun bende de var buji kablolarını ilk olarak duduco almıştım ama fayda etmedi sonrasında motorcraftın orjinaliyle değiştirdim nispeten bayağı düzeldi ama bir sürü şeyde söylendi by-pass arızalı hava akış arızalı dediler ama değiştirmedim. Bir usta bana bujileri değiştikten sonra gazın basıncını biraz artır dedi ve lpg ye söyledim biraz artırdı (daha önce 850-1000 kpa iken şimdi 1000-1250 arasında oynuyor) önceden devamlı stop eden araç şimdi sadece rolantisi 0.5 e kadar düşüyor sonra topluyor ama bu tabii geçici. Ama tam anlamıyla da şundan yapar diyen bir usta bulamadım. bende hiçbirşeyi değiştirmedim. Çünkü deneye deneye bulacaz diyorlar.Böyle saçma şey olurmu? ama maalesef

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Mertol beyin dedikleri değilse, bence direk bujileri değiştirin bide öyle deneyin bakalım. Yoksa başka hiçbir sebeb kalmıyor.

Yorum bağlantısı
Hilmi Cavlı
Sonunda sorun çözülmüş. :) çözülmüş diyorum çünkü ben yokken çözdüler :) belki de uğursuzluk bendedir. söylenene göre tesisatin büyük kismini yenilemisler. bir de devir ucunu baglamislar. bunu pek anlamadim dogrusu. focuslarda bu uc normalde baglanmiyormus.

arabayi hemen teste ciktim. arabanin rölanti devri farkedilecek sekilde sabit kaliyor, kesinlikle asagilara inmiyor. arabayi almaya is cikisi gittigimden fazla detaylica yapilanlari dinleyemedim. onemli olan arabanin duzelmesi zaten. yoksa ya satardim arabayi ya da benzin döküp yakardim herhal :)

bana maliyeti soyle oldu: 160 buji kablosu + 40 buji = toplam 200 arabayi satmaktansa ucuz yirttik :)

bu devir ucunu bilen var mi? bu devir ucu throttle pin midir? bu olay normal mi?

Geçmiş olsun Kadir, sevindim valla.

Sen şimdi bana kızacaksın ama o dediğin ucu benim arabayada sonradan bağlamıştı Deniz (LPGci). Ama benimkisi 6000 devirde benzine geçmeyi önlemek içindi ve bi halta yaradımı bilmiyorum. Hatta Garan ve Doruk'la beraber gitmiştik bi akşam iş çıkışı. Ama hiç aklıma gelmedi bundan olacağı. :)

Çok detayını bilmiyorum ama bu ucun???

Neyse hallolmuş ya önemli olan o...

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
bu rolantidekii sıkıntıyı bende yaşıyoorum, bu devir ucu olayını biiraz açarsam sayın büyüklerim memnun oluurum...

Bu genel bir sıkıntı zannedersem biraz açarsanız bende memnun olacam

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Zafer Ofli

Şu devir ucu olayını açacak kimse yokmu? Bu tüm fordlarda böylemidir veya nerdedir bu uç biraz açıklama lütfen? Bu tür kronik sorunlara belkide çözümlerden biridir

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Ateşlemeden sinyali beyne gitmedenmi almak gerekiyor o zaman. Bunu Lpg ustasına nasıl anlatabilirim. Bu saatten sonra tüm tesisatı değiştiremeyeceğime göre( Ya bu deveyi güdecem ya bu diyardan gidecem durumu) (Gönül isterdiki tüm bunları daha önceden bilseydim kesinlikle teleflex taktırırdım) bu devir ucu denen şeyin nereye takılması gerekiyor? Nasıl durumu düzelttirebilirim? Ben anlayabilirmiyim doğru yapılıp yapılmadığını?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Benim araçtada aynı sorunlar her zaman olmasada bazen oluyor bende basıncı biraz arttırdım. Nispeten biraz düzeldi ama hala bazen stop ediyor idare etmeye çalışıyorum. Rölantide de düzensizlik oluyor ve düzgün oldğu zamanlarada da içerde sarsıntı var azda olsa. Ayrıca rölanti ibresi sabit gösterirken motorda bir kesiklik oluyormuş gibi çalışma sesinde değişmeler oluyor.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Hakan Amasyalı
(düzenlendi)

arabanızın yeni tesisatı hayırlı olsun :lol2: buji ve buji kablolarıyla alakalı bişey değil o zaman ?

tarihinde Hakan Amasyal? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benim anlamadığım rolantide sıkıntı varsa neden her usta boğaz kelebeğine bahane buluyor.Boğaz kelebeği neticede rolantideyken devre dışı kalıyor.Yanılıyormuyum?Araç havayı rolanti valfiyle alıyor.Burdan yola çıkarsak benzinde alınan hava yeterli oluyorken demekki lpg alınan hava yeterli olmuyor.Rolanti valfi sanırım en büyük etken..Adı üstünde rolanti valfi veya sensörü diye geçiyor.Demekki rolanti ondan soruluyor.. :bravo:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Boğaz kelebeği hava kaçırıyorsa rolanti valfi rolantiyi dengeleyemez..

İnanmayan Metin Serin'e sorsun..

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa Coşkun

Sayın Kadir Kormaz;

İlk mesajınızda belirttiğiniz problemlerin bire bir aynısını yaşıyorum... yaklaşık iki aydır çalmadığım kapı, denemediğim parça kalmadı... probleminizin çözüldüğünü belirtmişsiniz ve yapılan işlemide "devir ucunu bağlatmak" olarak tanımlamışsınız... Bu ifade benim için oldukça muğlak... internette araştırdım ama tatmin edici bir şey bulamadım... ifadenizi biraz açıklarmısınız... eğer açıklayamıyorsanız gittiğiniz ustanın telefon ve ulaşım bilgilerini bizimle paylaşırsanız sevinirim....

Yorum bağlantısı
Mustafa Coşkun
(düzenlendi)

Sağolsun Ayhan ONARAN arkadaşımız yardımcı oldu onun gittiği ustaya gittim arabanın sentesi ayarsızmış... düzelttiler şu an arabanın rölantisi normal... ayrıca arabanın çekişinden tutun da direksiyon hidroliğine kadar arabada bariz düzelme var... eğer sizinde yakın zamanda trigier kayışı değiştirme hikayeniz varsa ve rölanti düzensizse bence ilk olarak senteyi kontrol ettirin ki boşa zaman ve para harcamayın....

tarihinde Mustafa Co?kun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Sağolsun Ayhan ONARAN arkadaşımız yardımcı oldu onun gittiği ustaya gittim arabanın sentesi ayarsızmış... düzelttiler şu an arabanın rölantisi normal... ayrıca arabanın çekişinden tutun da direksiyon hidroliğine kadar arabada bariz düzelme var... eğer sizinde yakın zamanda trigier kayışı değiştirme hikayeniz varsa ve rölanti düzensizse bence ilk olarak senteyi kontrol ettirin ki boşa zaman ve para harcamayın....

Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana..Tekrar geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Mustafa Coşkun

Arabamdaki rölanti dengesizliği düzeldi ancak iki gündür motor soğukken çalıştırdığımda sanki motora gaz gitmiyormuş ta boğuluyormuş gibi sarsıntılı çalışıyor... gaz pedalına dokunmazsam motor kendini toplayamıyor ve stop ediyor... gaza dokununcada tam randımanlı devirlenmiyo... ancak motor ısındıktan sonra problem kalmıyor... acaba problem neden kaynaklanıyor... böyle bir problemle tecrübesi olan var mı.....

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
(düzenlendi)
Benzinde durum nedir...

Benzinde de stop ediyor mu.. ?

Bence rolanti valfini değişip bi denemek lazım...

Araç rolantide iken voltajı ölçmek lazım.. Şarj düşük olabilir.

Buji kablosu ve buji de buna sebep olabilir...

Öncelikle geçmiş olsun, can sıkıcı bi durum, inşallah kaynağını tespit edersiniz, benim de aklıma ilk okurken buji kabloları gelmişti, ...AYRICA

eğer by problem atikerde olsaydı, atiker problemliymiş'cilere malzeme çıkardı....

neyse fırsatı kaçırmayalım bari...

:wub:BRC kitindendir belki de problem, bu aralar BRC lerde çok problem çıkıyor... :wub:

tarihinde Ergin ?enda? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...