İçeriğe Yönlendir

Benzin motorunu mu, şamandırayı mı?


Cem Kaya

Recommended Posts

Cem Kaya

99 mondeo ghia, sıralı sistem lpg li aracım var. bir kaç hafta önce benzinde çalışmamaya başladı. sanayideki usta kontağı çevirince gelen sesi duyamadı ve benzin deposu içindeki şamandırayı çıkardı. bu değişecek dedi. ya da önümüz yaz benzin kullanmana gerek yok. benzini iptal edelim kışa kadar lpg ile devam edersin dedi. velhasıl sadece benzin motorunu (50 YTL) değiştirdik. sorun hallolmuş gibiydi. şimdi aynı sorun nüksetti. servise telefon ettim 850 YTL civarında şamandıra. depo içindeki kablolarda temassızlık problemi olabileceği ve çok tehlikeli olduğu söyleniyor.

şamandıra pahalı; benzinsiz kullanmak enjektörlere zarar verirmiş; sadece motoru değiştirdim olmuyor... ne yapsam???

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Anlamadığım 2 nokta var:

1)Sıralı sistemde araç motor soğuk iken otomatik olarak benzinle çalışır. Yani benzine mecburuz. Ama sizinki gaz ile çalışabiliyor öyle mi?

2) Depoda benzin varken ve benzin pompası sağlam ise şamandıranın ne önemi var ki...? Şamandıra sadece gösterge panelindeki ibreyi hareket ettirmek içindir diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)

İliniz?

Maalesef sadece motor değişimi işe yaramayan yani en pahalı seçimdir. Ustalar bunu bilir ama müşteriye anlık olarak şirin gözükmek için söylemezler. Bu arada yazdıklarınızdan; size yanlış bilgiler veirlmiş olduğu belli.

1. Enjektörler benzinsiz çalışırsa zarar görür diyenlere sorun, lpg ye geçince zaten enjektörlere benzin gitmez, yani lpg takanlar bilerek aracınıza zarar mı veriyor?

2. Motor ısınana kadar benzinde çalışması her lpg sisteminde gereklidir yani siz ilk marş dahil hep lpg ile kullanırsanız günlük yeni kuruş kazancı için bir süre sonra 2000-3000 ytl lik motor rektifiyesine ihtiyaç duyarsınız.

3. Şamadıra komplesini değişmekten başka çareniz maalesef yok.

Not: Pompa ve şamandıra komple bir adet parçadır.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cem Kaya

Ben Afyon'dayım. İlk çalıştırmada kendisi benzinde çalışıyordu. Ben bilgisayardan manuel hale getirttim. Yaz günlerinde lpg ile de problemsiz çalışıyor. Sıcaklık 15 derecenin altında olursa bir kaç dakika benzinde götürüyorum. Eksi 20 derece gibi bir havada en az 5 dakika benzinde gitmezsem, lpg ye geçince hafif problem hissediyorum.

tuhaftır ki; benzin motorundaki problem kendiliğinden geçti. Yani benzinde çalışıyor. Şamandıra ve motor tek bir parça, ama motor sökülebiliyor. Ben de arızalı motoru değiştirdim sadece. (50 YTL) usta tat vermeyeceğini, komple değişse iyi olacağını söylemişti.

Depo içinde bulunan bu parçanın üzerinde kablolarda bir temassızlık var anladığım kadarıyla. yakında tekrar çalışmayacak gibi duruyor.

Yardımlarınıza ilginize ve paylaşımınıza teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
hakan usta kesin üstatlardan biri söylerse boşunada uğraşmakda istemem.

beklemedeyim

benim araçta arka koltugun altında.mk2 lerdede öyle diye biliorum.koltugu mkaldırması kolay dene ve gör yöntemini uygulayacaksın. ;)

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Misafir
evet koltugun altındaymış bişe sorucam

bende gösterge arzası var hep çeyrek depo fazla gösteriyor..

şimdi peki şamandıranın elektriksel üstte müşürü var onu çektigimde. göstergede direk benzin ibresi sıfıramı gelir yani düşermi en alta kadar yoksa yerindemi kalır bunu bilgi alabilirmiyim denemek istiyorum ama bir sıkıntı olur diye denemedim..?

depo üzerindeki soketi söktügümde ibre sıfıra düştü.sokete wd40 sıkıp taktım.

Yorum bağlantısı
Misafir

hortumları kesilip kelepce ile yapmışlar.oynamışlaar yani içide açılmış gibi izler var.soketi wd40 ile temizledikten sonra takınca durum degişmedimi?benzin ibresi çalışıyor gibi fişi takıp kontagı açınca yavaşca inmesi gerekiyor birden inmiyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...