İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Vites Dişli Oranları


Osman Ünal

Recommended Posts

Osman Ünal

Focus 1'in son dişli oranı nedir bilen varmı? sorularım daha sonra gelecek.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Mertol;

uzun yani dimi? şöylemi oluyor krank 1 dönünce lastikler 4.06 mı dönüyor veya krank 4.06 dönünce lastikler 1 mi dönüyor. kısa olması için 3.82 ile mi değişmesi gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Piyasadaki kısa uzun tabirini hiç anlamamışımdır. Örenğin herşey aynı iken son dişliyi 4.50 yapsak daha çabuk hızlanır ama daha düşük son hıza kavuşur, 3.80 yapsak daha yavaş hızlanır ama son hızı yükselir, ancak uzun yokuşlarda nefesi kesilir gibi bir denge söz konusu. Ralli için hazırlanan araçlarda sök-tak dişli grubu vardır, etapa göre son hız veya ilk kalkışa göre düzenlenir gibi bir ön bilgi vereyim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Ünal

Benim asıl amacım şu, yakında lastiklerimi değiştireceğim, Çağlar bey piyasa deyimi ile bizim Focus un son dişli oranı uzun, bunu bir nebze olsun bertaraf etmek için lastikleri küçülteyim diye düşünüyorum. Eğer küçük lastik takarsam (195/55/15 veya 185/60/15) bu seferde görüntü gözüme hoş görünmeyecek ve konfor biraz bozulacak bunuda istemiyorum . Acaba bu son dişliyi değiştirme imkanımız varmı, daha kısa oranlı dişli takabiliyormuyuz bunu öğrenmeye çalışıyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Focus un Almanya versiyonu 195/55/15 olarak satılıyordu ama bizim yollarda balon riski yüksek ama görüntü ve serilik için ideal bir ebat. 195/60/15 zorunlu gibi. Şanzımanda dişli değişimi iş olarak kolay, parça bulunurluğu olarak imkansız denecek bir şey. Türkiye şartlarında maalesef bu tip revizyonlar için parça bulamıyorsunuz. Ben zamanında Ford Türkiye Ralli takımının kapısını çok aşındırmıştım ama elimi bile süremedim bu tip parçalara. Şanzıman, diferansiyel modifiyesi, çok tatlı sonuçlar verir, Türkiye de yapanı pek görmedim.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
E5 yada otoban ağırlıklı kullanıyorsanız 195/55R15 kesinlikle farkı hissedeceksiniz. Araba daha atak ve daha istekli olacak ama arabanın altını egsozu daha fazla vuracaksınız. Ben 185/65/14 den önce 185/70/14'e geçtim bin pişman oldum arabanın arkasından resmen çapa atmış gibi oldum. Fren pedalına uyguladığım basınç bile değişti. Ama arabanın altını artık içinde 3 kişi ve 2 bavul varken hiç bir tüsekte vurmadım. Benim için önemli olan buydu. Şimdi 195/60/15'e geçtim araba daha rahatladı hızlanma frenaj biraz daha iyileşti. 195/55/15 muhtemelen arabayı ciddi zevk alınır hale getirecektir eminim ama dediğim gibi ben istanbulda alçak araba kullanamadım. Escortumda çok vururdu.

Murat bey belki inanmayacaksınız ama yaklaşık 25 yıldır hiç bir arabamın altını vurmadım (ae101'i bile), amacımda agresif kullanmak değil aslında daha rahat kullanmak, eski ambient im bundan daha iyiydi bu ondan daha hantal. Hiç düşünmeden 195/55/15 e gçeceğimde görüntü hoşuma gitmeyecek diye korkuyorum, daha doğrusu 185/60/15 e geeceğim neden derseniz 195/55/15 fazla pahalı 80 YTL gibi artısı var diğeriyle. Birde şu şanzuman olayından bir şeyler çıkarmı diye arkadaşların fikrini alayım dedim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Yaşadığımız bölgeler farklı Osman Bey Ben Bahçeşehir de oturup Hadımköy'de çalışıyorum. Aksine jant daha fazla kendini gösterir ve görüntü hoşunuza gider. Lastik daha geniş gibi durur.

+1 görüntü için hiç endişeniz olmasın çok yakışıyor.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Focus un Almanya versiyonu 195/55/15 olarak satılıyordu ama bizim yollarda balon riski yüksek ama görüntü ve serilik için ideal bir ebat. 195/60/15 zorunlu gibi. Şanzımanda dişli değişimi iş olarak kolay, parça bulunurluğu olarak imkansız denecek bir şey. Türkiye şartlarında maalesef bu tip revizyonlar için parça bulamıyorsunuz. Ben zamanında Ford Türkiye Ralli takımının kapısını çok aşındırmıştım ama elimi bile süremedim bu tip parçalara. Şanzıman, diferansiyel modifiyesi, çok tatlı sonuçlar verir, Türkiye de yapanı pek görmedim.

Çağlar bey biraz evvel kitapçığa baktımda 2.0 ların 4.06, 1.6 nın ise iki tipi var 3.82 ve 4.06 eğer yanlış bilmiyorsam 2.0 ların oranı 1.6 ya göre kısa , eğer benimki 3.82 ise (gerçi Mertol 4.06 dedi ama) 2.0 ın dişlisi bizimkine uymaz mı?

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
185-55-15'e ayrıca Gomtan'ın birçok şeyine.

Vallaa onlar Gomtanla arasındaki mevzular bişi diyemicem. ;)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şanzımanla ilgili parça bulamazsınız. Ben zamannında Ford serviste iken çok aramıştım.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Şanzımanla ilgili parça bulamazsınız. Ben zamannında Ford serviste iken çok aramıştım.

Yani diyorsun ki boşuna uğraşma, 195/55/15' e geç veya Mertol'un dediğini yap 185/55/15'e geç idare et.

Bunların yanında bide 185/60/15 var konfor olarak en iyisi hangisi olur fikir rica etsem.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çağlar bey biraz evvel kitapçığa baktımda 2.0 ların 4.06, 1.6 nın ise iki tipi var 3.82 ve 4.06 eğer yanlış bilmiyorsam 2.0 ların oranı 1.6 ya göre kısa , eğer benimki 3.82 ise (gerçi Mertol 4.06 dedi ama) 2.0 ın dişlisi bizimkine uymaz mı?

Bu 3.82'nin hangi araca ait olduğunu bir türlü çözemedim ben...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ben olsam 195 i seçerdim. Hem görüntü hem de yol tutuş için. Mantıken 185/55 de iyi ama yanak aşırı incelir.

Son dişli ile son sürat artar. Ama en ufak rampada araç devirden düşecektir. Yıllar önce çift şanzıman lı (ikisi de aynı anda araçta değildi tabi) Murat 131 vardı. 0-120 de Porsche 911 i kovalıyordu ama son sürat 120 tabii ;), diğer şanzımanla 180 i devirip kadranı ters çeviriyordu ama çoook uzun yolda! Artık dergilerdeki testlerde vites oranlarını yazmıyorlar. Eskiden karşılaştırmayı severdim.

Yorum bağlantısı
Osman Ünal
Son hız değişmiyor aslında. Lastik çapı küçüldüğü için motor yüksek devir çevirebilmeye başladığı için aşağı yukarı gene aynı hızları yakalayabiliyorsun.

185/55/15 e geç ve devam et. Konforun ve ivmelenmenin nasıl olacağını benim kayınpederin focusta bire bir denersin. Hoşuna giderse ona geçersin..

Tamam tecrübeye saygımız sonsuz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...