İçeriğe Yönlendir

98 mondeo hava akış metresi


Aytaç Akyel

Recommended Posts

Aytaç Akyel

98 mondeo glx aracım rölantide tekleyerek çalışıyor ama rölanti devri pek oynamıyor şehir içi 2-3 viteslerde giderken çok hafif belli belirsiz kesilmeler oluyormuş gibi geliyor klimayı açınca biraz daha bariz ortaya çıkıyor silkinmeler ustaya sorarsanız hava akış metresi arızalı elinde parça olmadığı için değiştiremedi (ustalar rölanti 500 rpm e kadar düşerken aradığı arızada bir sürü şey arızalı dediler ama rölanti valfinin (sensör de olabilir)kablosu içten kırık çıktı oda 4. usta buldu şanseseri)bu arıza sanki bana elektriksel gibi geldi çünkü daha önce ki arabamda (chevrolet kalos) başıma geldi motoru yıkatırken bujinin birine su kaçmıştı ondan yapmıştı ustalarım cevap verirseniz sevinirim rölantide motorun hafif tekleyerek çalışmasının sebebi elektrikselmi yoksa hava akış metresinden olabilirmi

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

teşekkürler yaşar usta bobin dediğiniz şey pahalı birşeymi

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Benim bildiğim kadarıyla hava akış metresi arızalı olsa

1. Araba düşük viteslerde ivmelenmesi yavaş olur

2. 4000-4500 devirden yukarı çıkmaz

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

of of zafer kardeş benim derdim seni geçer şimdide yok 1. silindirde arıza varmışta motorun rektefiye olması gerek dediler bugün buji kablolarını bujileri yağını filtresini değiştirdim yanıncaya kadar bineceğim anasını satayım sonra götürüp çıkmacıya satacam delirecem ya adam gibi usta bulamayacağım galiba arabada sadece rölantide tekleme var ve oda çok fazla değil 2-3 vitesde 2000-3000 devir arasında lpg deyken çok hafif bir kesilme yapıyor belli belirsiz oda sanki pislik gelmiş gibi oda çok dikkat edersen anlayabiliyorsun bunun için gittim sonunda mutlak sonu söylediler motor rektefiye istiyor diye rölanti valfinin kablosu kopukkende beyni değiştirmeye kalkmışlardı ama 4. usta şans eseri buldu kablonun içten biri kopmuş bunu artık izmire yolum düşerse adam gibi ford ustasına baktıracağım yoksa burdakiler bana evin yolunu yititdirecekler maaşı 15.de bankadan alıp galiba sanayiye dağıtacağız yoksa bu gidişle YAŞAR USTAM bobinden arıza olabilirme bi onu değiştiremedik yedek parça olmadığı için usta olamayacağını iddaa ediyor katalizörü söktürmüşdüm ama egr yi iptal ettirmemişdim eksozdan rölantide çok hafif pat pat ses geliyor sen nediyorsun motorla alakası varmıdır basınç testi yapmışdı daha önce normal demişdi silindirlere şimdide 1 numara gidik olabilir diyor ustam nolur yardım et yahu söyle dediklerini yaptırayımda en son motorsa onuda yaptıracağız galiba ama motordan olduğuna hiç aklım yatmıyor.buji buji kabloları değişti hala devam ediyor orjinal bilgisayarda yazan bujiyi bulamadık motorcraft ın son harf kodu farklı bir buji taktık ppı olması gerekirken fm yazanı taktık rakam kodları tutuyor

egsozu kontrol ettirdim normal bu arada

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Sorunlu mondeo ikimi sizin araçta. 1. benimki üstüne tanımam.

Vallahi bu aracı aldıktan sonra şunu çok daha iyi anladım her ustayım diyen usta değil. Bunu sanayideki ustamlada konuştum. Kendiside kabul ediyor. Yeni nesil araçlardan sanayideki çoğu usta tam olarak anlamıyor hatta üstündeki sensörler ne işe yarar çoğu farklı şeyler söylüyor.Çünkü çoğu eski karadüzen araçlardan anlıyor. O yüzden tek bir ustaya takılıp kalmayın bir tane gerçekten anlayanını bulun ve ona gitmeye devam edin. Allah kolaylık versin kardeş. Bende de Abs sensörlerinden biri arızalanmıştı banada beynin değişmesi gerktiğini söylemişlerdi ama sadece arızalı olan sensörü(oda çıkmacıdan)buldum değiştirdik problem kalmadı

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

zafer kardeş 2 nisan günü benim probleme benzer bir problem benimde var demişsin sen çözebildinmi rölantideki salınımı çözdüysen nasıl

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
zafer kardeş 2 nisan günü benim probleme benzer bir problem benimde var demişsin sen çözebildinmi rölantideki salınımı çözdüysen nasıl

yok be abicim çözemedim nerde. Bir sürü sebepten olabilir dediler bende zamana bıraktım param oldukça yavaş yavaş yaptırmaya çalışacam. Önce sıraya koydum yapılacakları. Lamba sensörünü değişecem, rolanti valfini, gaz kelebek konum sensörünü, bulabilirsem oktan ayar soketini bulup takacam eğer aracımda nerde olduğunu bulabilirsem tabiiki ne bileyim yava yavaş toparlayacam aracı belli olmaz 2-3 seneye kadar toparlarsam sonrada satarım

Yorum bağlantısı
Fatih Emre

Aracı bilgisayara bağlatın.P0100 veya P0102 hata kodlarının olduğunu görürseniz hava akışmetresi veya ona bağlı soket, kablo vb arızalı demektir ki sabit bir hızda anlık kerktirmeler bu arızadan kaynaklanır.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
Aracı bilgisayara bağlatın.P0100 veya P0102 hata kodlarının olduğunu görürseniz hava akışmetresi veya ona bağlı soket, kablo vb arızalı demektir ki sabit bir hızda anlık kerktirmeler bu arızadan kaynaklanır.

Bilgisayara 1 ay kadar önce bağlattım araçta herhangi bir arıza vermedi yeniden bir daha bağlatmak lazım

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

arkadaşlar benim araç rölantide hafif tekleme var benzinde bir problem yok ama lpg ile

giderken motor sıcakken belli belirsiz silkinme yapıyor.nerden aldım yahu bu aracı valla 21.aracım son 10 yılda ama bukadar problemlisini görmedim ilk arabam 65 vovos idi ondan anlayan usta vardı ama bundan anlayan ustada bulamıyorum fethiyede servis dahil arızayı çözemiyeceklerini anladılar herhalde 15 gündür çağırmıyorlar napalım gittiği yere kadar bineceğiz sonrada çıkmacıya vereceğiz bak zafer kardeşim bile ankara gibi yerde sorunlarına çözüm bulamıyor benim burda bulamam gayet normal herhalde

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
arkadaşlar benim araç rölantide hafif tekleme var benzinde bir problem yok ama lpg ile

giderken motor sıcakken belli belirsiz silkinme yapıyor.

Demekki sorun araç ta değil

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

mehmet bey rölantideki teklemeyi lpg nin sigortasını çıkardığımızda da yani benzindede yapıyor. problem benzinde belli olmuyor pek gaz biliyorsunuzki arabadaki arızayı daha çabuk gösterir

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Para olsa çözüm çokta... ben yılmadım az parayla çok iş olmuyor bu arabalarda.Eeee ne yapalım gülü alırken dikenini istemeyiz demedik dikensiz güllerde daha pahalıydı ama olsun ben hala aşığım bu araca(e tabii biraz inatta var benle inatlaşmasa daha güzel olacak ama ne yapalım)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet bey rölantideki teklemeyi lpg nin sigortasını çıkardığımızda da yani benzindede yapıyor. problem benzinde belli olmuyor pek gaz biliyorsunuzki arabadaki arızayı daha çabuk gösterir

En büyük derdiniz bu olsun...

Bence siz usta bulamıyorsunuz..

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

haklısınız mehmet bey usta bulamıyorum bu çevrelerde ustalara inansaydın (burdakilerden bahsediyorum )arabanın beyni değişmişti ve komple motor yaptırmışdım neyse anlayan birisini buluruz inşallah

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Soru şu:

Sizin araç tekliyor mu... Yoksa rolanti mi dalgalanıyor... ?

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

rölantide çok hafif tekleme var. benzindeyken çekişde bir sorun yok ama lpg de iken 2-3 . viteslerde 2000-3000 rpm arasında sanki belli belirsiz kesilmeler oluyormuş gibi silkmeler yapıyor buji buji kablosu yağı filtreleri değişti rölanti valfi,boğaz kelebeği ve maf temizlendi ama nafile ustaya kalsa yok motorun 1. silindirinde problem olabilirmiş belki motor rektefe edrsek iyi olur dedi ordan kaçtım hemen ya bu ustalar hemen ya motor rektefe etmeye kalkıyorlar ha bu arada silindirler basınç testinden geçti bunuda belirteyim yada beyin değiştirmeye neyse yapmadığım bir bobin değiştirmedim birde egr yi bunlarıda denersem oldu oldu yoksa yakacam arabayı yine bir yerde ufak bir arıza var ama bulabilene aşkolsun

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
rölantide çok hafif tekleme var. benzindeyken çekişde bir sorun yok ama lpg de iken 2-3 . viteslerde 2000-3000 rpm arasında sanki belli belirsiz kesilmeler oluyormuş gibi silkmeler yapıyor buji buji kablosu yağı filtreleri değişti rölanti valfi,boğaz kelebeği ve maf temizlendi ama nafile ustaya kalsa yok motorun 1. silindirinde problem olabilirmiş belki motor rektefe edrsek iyi olur dedi ordan kaçtım hemen ya bu ustalar hemen ya motor rektefe etmeye kalkıyorlar ha bu arada silindirler basınç testinden geçti bunuda belirteyim yada beyin değiştirmeye neyse yapmadığım bir bobin değiştirmedim birde egr yi bunlarıda denersem oldu oldu yoksa yakacam arabayı yine bir yerde ufak bir arıza var ama bulabilene aşkolsun

Aracı bilgisayara bağlattınızmı. Sorun belkide ateşlemeden eğer benzindede yapsa egr den diyebilridim ama benzinde yapmıyor. Egr yi değştirmeyin sadece iptal edin o çok daha masrafsız bir işlemdir. Forumda daha önceden de yazılmıştı en nihayetinde bir contaya bakıyor zannedersem

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli
(düzenlendi)

Biraz önce sanayiden geldim. Orda bir yer tavsiye ettiler arkadaşlar. Orda öncesinde bu silkelemenin neyden olacağını konuşmuştuk bana lambda sensöründen de olabileceğini söylemişti. Bugün aracı bilgisayara bağladı araçta lambda sensörü arızası verdi arızayı sıfırladı arabanın çekişi değişti veya bana öyle geldi. Escortun 1,8 16 V motorunun lambda sensörünün olabileceğini öğrendik fiyatıda 100 dediler ama oradaki usta daha ucuzada belki ayarlayabilinir dedi Zaten sorduğumuz bosh marka idi oda getirtebileceğini söyledi. Ancak şunuda merak ediyorum lambda sensörü beyne komut veriyor oda enjektörlere ne kadar benzin gönderileceğini söylüyorsa yani sadece benzin enjektörlerine komut veriyorsa o zaman çekişe etkisi nasıl oluyor tam çözemedim Çünkü lpg de benzin enjektörleri devre dışı ve eğerki araca yeni ayar yaptırılmadıysa mevcut bilgiler üzerinden lpg de gitmesi lazım (Bu arada arızalar oksijen sensörü zengin karışım ve bilinmeyen hat verdi kodundan düşük ısıtma diye birşey vardı 37 numara yazmıştı)

Mertol Abi ne diyorsun ben mi yanılıyorum yoksa yanılmıyorumda çekişinin arttığını hissetmem psikolojik mi anlamadım. Bu araba psikolojimide bozmuş olmasın :blink::dance3::tirs::)

Arkadaşlar sizlerinde yorumları nedir? Önce doktoramı gideyim yoksa? Fazla naz aşık usandırır derler ama bu araba turşu suyu gibi içiyorum içiyorum doymuyorum ama içerilerimde yanıyor.

tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

baskı balata olsa mehmet bey rölantide niye yapsın ben yarın egr yi iptal ettireceğim en son o kaldı birde siz carbon clean dan sonra çekişiniz arttımı yakıtı nekadar artırdı bu sorununuz carbon clean dan öncede varmıydı bende yarın için randevu almıştım carbon clean için

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Neyse bi soracağım soru da carbon clean yaptırdıktan sonra aracım gerçekten fazla yakamaya başladığını hissettim acaba neden olabilir? Yorumlarınızı bekliyorum.

Çağlar kızacak ama.. Ben fikrimi söyleyeyim... :nazar:

Carbon clean işlemi, subaplarda biriken kurumları temizledi..

Ama aşınan yerlerde ortaya çıktı..

Yada kurumların bir kısmı temizlenip bir kısmı yapışık kaldı ve temizlenemedi..

Dolayısı ile subaplar tam kapatamadı ve kompresyonunuz düştü...

Tavsiyem...

Hiç bişey yapmayın.. 4-5 bin km kadar düşük devirde kullanın... Araç yeniden kurum bağlasın...

Genel tavsiyem..

Düzenli aralıklarla carbon clear uygulaması yaptırmıyorsanız hiç yaptırmayın...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kızmam da, temizlenemeyecek kurum yoktur, temizlenmesse araç tekler. Carbon clean dan sonra tüketimin artması çok normal. Normal olmayan bunun olacağını anlatamayan teknikerler/ustalar. Subaplar temizlendikten sonra motor fabrika verileri değerinde hava alıp verebildiği ve verimi yükseldiği ve eski (kayıp) beygirleri geri geldiği için nisbi olarak fazla yakar. Bu tüketim aslında olması gereken tüketimdir. Kaybolmuş olan motor gücünüzde yerine gelmiştir. Bunu özellikle 3-4 vitesteteki ara hızlanmalarda, devirlenme isteğinin yükselmesi olarak fark edersiniz. Tabii tüm bu yazdıklaırm carbon clean markası içindir. Bu bir markadır ama piyasada Selpak gibi , mamülle özdeşleşmiştir.

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

bugün carbon clean yaptırdım usta temizleme işleminin sonuna doğru 4000-4500 devirlere kadar çıkardı motoru tüm kurumlar gitsin diye sonra egr yi iptal ettik ama boşuna iptal etmişiz sonra anlatacağım sonra arbayı teste çıktık rölanti 300 rpm e kadar düştü usta senin siboplar kaçırıyor motor rektefesi yaptırman gerekiyor dedi ya usta sabah buraya geldiğimde bişey yoktu sadece çok hafif tekleme vardı dedim yok dedi itiraz etti senin motordaki kurumlar gitti hatalar ortaya çıktı dedi delirecektim az daha ordan söylene söylene çıktım şehir içinde gezdim belki düzelir diye ama yok arkadaş arabayı boşa atmaya korkar oldum nerdeyse stop edecek bazende stop ediyor akşam oldu eve geldim ama kafam orda mehmet beyin carbon clean la ilgili söylediği şey aklıma geldi galiba doğru çıktı dedim sonra kaputu açtım motor çalışırken sağı solu kurcalarken (bobini ve buji kablolarını)hava akış metresine gözüm takıldı fişi çektim çok hafif bir tepki verdi gaza bastım herhangi bir değişiklik yok kendimce boşuna yapmamışlardır ya dedim kendimde elektronikçi olduğum için önce arızalı cihaza birkaç kez vurursun çalışmazsa tamirata girersin bende hava akış metresine vurmaya başladım son vuruşumda sesin değiştiğini farkettim hemen test sürüşüne çıktım rölanti sorunu nerdeyse bitmişti mutluluğumu inanın anlatamam arabama yaptırmadığım birşey kalmamıştı bir motorun rektefeyesi ile beyin değişimi kalmıştı ki bunu bütün ustalar teklif etti allahtan inanmamışım bütün sorun hava akış metresindeymiş rahatladım yaşar ustam veya bilen varsa bu hava akış metresi kaç liradır değiştirirsem bütün sorun bitecek saygılar

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...