Faruk Sevgili 15 Aralık 2011 Paylaş 15 Aralık 2011 aracın sıcak ve soğuk değerleri derken lpg ayarlarından mı bahsediyorsunuz faruk bey, tekrarmı program girilmeli sizce? Evet bilgisayara bağlanarak tüm değerler kontrol edilmeli, sık rastlanan bir durum değil. Yorum bağlantısı
Engin Sıcakyüz 16 Aralık 2011 Paylaş 16 Aralık 2011 selam 2011 ford focus titanium 1.6 115 hp aracıma brc marka sıralı sistem lpg kiti taktırdım ve pipo yöntemi uygulattım çok memnunum herkese tavsiye ederim aracın çekişinde hiçbir fark yok Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 16 Aralık 2011 Paylaş 16 Aralık 2011 selam 2011 ford focus titanium 1.6 115 hp aracıma brc marka sıralı sistem lpg kiti taktırdım ve pipo yöntemi uygulattım çok memnunum herkese tavsiye ederim aracın çekişinde hiçbir fark yok Aracınız dizel alarak görülüyor. Yoksa iki aracınız mı var? İlk mesaj için hızlı bir giriş olmuş. Sizi ve aracınızı tanışma bölümünde görmek isteriz Yorum bağlantısı
Engin Sıcakyüz 16 Aralık 2011 Paylaş 16 Aralık 2011 115.000 km'deki focus 2 tdci ghia aracımı sattım ve 2011 model 9000km'de benzinli titanyum aldım lpg yorumları olduğu için aracıma taktırdığım lpg'nin yorumunu yapmak istedim bu arada tanışma bölümünü de bilmiyorum Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 27 Aralık 2011 Paylaş 27 Aralık 2011 Ben bu türk ticaret anlayışını anlayamıyorum Kalitelidir arkasında büyük bir firma var dedik atıkerin %50 fazla pahasına gittik BRC taktırdık. Çok şükür 1 yıldır sorunsuz biniyorum ama ilk sorunda klasik türk ticaret zihniyeti karşımıza çıkıyor lpg ci arac servisine arac servisi lpg ciye paslıyor 500 lira harcadım aynı sorunum devam ediyor 2A mühendislik büyük firmadır sorunumuzla ilgilenir dedim forum sitelerine üye oldum mağduriyetimi anlattım adamlar mesajımı yayınlamadılar bile BRC ye övgü dolu bir mesaj atsam hemen ilk günden yayınlarlardı eminim abi bu kadar mı kötü bir anlayış olur ,bumudur malının arkasında durmak ayıp resmen ayıp diyecek çok şey var aslında ama anlayışı olmayanlara ne kadar anlatsan derdini boş en iyisi allah havale etmek sorunumu güzelce yazdım ben paramı geri verin de demiyorum garanti kapsamında parça değişsin de demiyorum sadece sorunum neden olabilir mantıklı bir cevap vermelerini istiyorum abi buna bile cevap yok saolsun faruk bey burda sorularımı cevapladı yoksa 2A falan hikaye Herkesede tavsiyem bölgelerinde tanıdıkları işini bilen ve arkasında durabilecek yerlere montaj yaptırsınlar Yorum bağlantısı
Sabri Gökçek 1 Ocak 2012 Paylaş 1 Ocak 2012 merhaba ; 2003 model mondeo ghia x sahibiyim aracıma altı ay önce lpg taktırdım ilk aylarda sıkıntı yoktu sonra sonrabaşladı sıkıntılar. Şimdilere yeni bi sıkıntı peydah oldu başına gelen varmı ? diye sizlere sormak istedim. Araç sabah çalıştıktan yaklaşık 3 dakika sonra lpg ye geçiyor yaklaşık 1 ila 2 km lpg ile gitikten sonra devir düşmeye başlıyor ve araç stop ediyor. otomatik vites olması sebebi ile yolun orta yerinde kalıveriyorum.Tekrar benzinle çalışıyor yola devam bu arada hararet göstergesi ortaya gelmiş oluyor. İşin garip tarafı lpg ye geçişde değil lpg ye geçtikten ve biraz yol aldıktan sonra sonra stop etmesi. bunu yaparken arzıa lambası yanıp sönuyor.Havanın sıcak yada soğuk olmasıda değişmiyor. Bugun butun çileden çıkardı lpg ile yaklaşık 3 km gittim sonra devir düştü ve stop etti.benzinle çalıştı biraz gezdikten sonra lpg ye geçtim hiç sorun yok gibi devam etti. lpg kiti : BRC SEG 24 my 11 Yardımlarınıza şimdiden teşekkurler saygılarımla; Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili 2 Ocak 2012 Paylaş 2 Ocak 2012 merhaba ; 2003 model mondeo ghia x sahibiyim aracıma altı ay önce lpg taktırdım ilk aylarda sıkıntı yoktu sonra sonrabaşladı sıkıntılar. Şimdilere yeni bi sıkıntı peydah oldu başına gelen varmı ? diye sizlere sormak istedim. Araç sabah çalıştıktan yaklaşık 3 dakika sonra lpg ye geçiyor yaklaşık 1 ila 2 km lpg ile gitikten sonra devir düşmeye başlıyor ve araç stop ediyor. otomatik vites olması sebebi ile yolun orta yerinde kalıveriyorum.Tekrar benzinle çalışıyor yola devam bu arada hararet göstergesi ortaya gelmiş oluyor. İşin garip tarafı lpg ye geçişde değil lpg ye geçtikten ve biraz yol aldıktan sonra sonra stop etmesi. bunu yaparken arzıa lambası yanıp sönuyor.Havanın sıcak yada soğuk olmasıda değişmiyor. Bugun butun çileden çıkardı lpg ile yaklaşık 3 km gittim sonra devir düştü ve stop etti.benzinle çalıştı biraz gezdikten sonra lpg ye geçtim hiç sorun yok gibi devam etti. lpg kiti : BRC SEG 24 my 11 Yardımlarınıza şimdiden teşekkurler saygılarımla; Muhtemelen radyatör suyunuz eksilmiş tamamlayarak tekrar kontrol edin devam ederse servisinize giderek durumu bildirin hallederler Saygılar Yorum bağlantısı
Onur Serbest 4 Ocak 2012 Paylaş 4 Ocak 2012 Selamlar, Öncelikle aracımdaki lpg kitinin modelini, benden önceki sahibi taktırdığı için şu an bilmiyorum. Yalnız BRC olduğundan eminim. :biggrin:Tüketim olarak sistemden memnunum (~25 Ykr/km). Kit takılalı yaklaşık 20000 km olacak, araç şu an 43000 km de. Filtre değişimini aracı 40000km de satın aldığımda yaptırdım. Menzile katkısını gördüğüm için lpg ve benzini sürekli shell den alıyorum. Lpg ile yaşadığım sorunlar ise; 1) Aracın çekişinde, özellikle rampalarda düşüş. Şöyle ki; önceden sabit 90km/h hızla cruise control ile yaklaşık 2100-2200 rpm de çıktığım rampada, bir süredir araç otomatik olarak vites düşürme ya da deviri yükseltme ihtiyacı duyuyor. Bu durumu havaların soğuması ile belki bağdaştırabiliriz diye düşünüyorum ama yine de emin olamadığımdan sizlerin de görüşlerini almak istedim. 2) Aracın deposundaki benzin miktarı çeyrek deponun altına düştüğü zamanlarda yol bilgisayarı kalan mesafe göstermeye başlıyor ve bu kalan mesafe zamanla azalıyor. Hatta geçenlerde önce kalan mesafe yazısı 1-2 gün gözüktü, sonradan kaybolup tekrar çıktı. Yeniden benzini yarım deponun üzerine çıkarınca benzin tüketimi ortadan kalkıyor sanki. Bu durum lpg sistemlerinde rastlanan bir durum mu yoksa bir arıza durumu söz konusu mu sizce? Neden araçta sürekli yarım depo ve üzerinde benzin bulundrumamız gerekiyor? Bunların dışında paylaşmak istediğim bir konu ise; yaklaşık 2 hafta önce lpg sistemime kışlık ayar, enjektör temizliği yaptırmaya sistemin takıldığı yer olan sistem mühendisliğe gittiğimde, lpg kit leri için yeni bir yağlama sisteminden bahsettiler. Bu yağlama sistemi lpg li araçlarda lpg nin benzine göre daha "kuru" bir yakıt olmasından kaynaklanan dezavantajları giderdiğini söylediler. Bu yağlama sisteminin fiyatı olarak da 100 TL gibi bir fiyattan bahsettiler. Aranızda yağlama sistemini duyan, kullanan varsa veya yorumlarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim. Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez 6 Ocak 2012 Paylaş 6 Ocak 2012 faruk hocam benim my10 sistemde aracın 4 nolu buji kablosunun gittiği bölüme brc nin 1 nolu enjektörü gidiyor yani aracın sıralaması 4-3-2-1 brc nin sıralması 1-2-3-4 bu yanlış bir montajmıdır teşekkür ederim araç:focus 2006 trend Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili 6 Ocak 2012 Paylaş 6 Ocak 2012 (düzenlendi) Aracınızın enjektör sıralamasına göre değil, lpg montajının ne taraftan sıralandığına göre kablolar dizilir. Bu yüzden bu şekilde bir sıralama olmuş. Eğer ters sıralama olsaydı aracınız benzinden gaza geçerken stop edecek kadar çok sarsıntı yapardı 18 Ocak 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Gereksiz alıntı Yorum bağlantısı
Ufuk Turhan 10 Ocak 2012 Paylaş 10 Ocak 2012 Herkese merhaba ben yenı uye oldum. Benım 2004 mdel ford fiesta 1.4İ comfortline aracım var.Aracım şu an 127.000 km de benzin litre fiyatlarındaki aşırı artıştan dolayı dizel arac almayı yada tüp taktırmayı düşünüyorum. Hangisi daha mantıklıdır. Yaptığım araştırmalara göre PRINS marka sıralı oto gaz sistemleri sorunsuz çalışıyormuş dün bayiden fiyat sordum 2.400.00 tl dediler çok yuksek bir rakam. Gene yaptııgım araştırmalara göre ford fiestalara her marka sıralı gaz sistemi uyum sağlamıyormuş motor arıza ışığı veriyormuş bana BRC yada Zavoli önerdiler. Ford fiestalarda hangi marka sıralı gaz sistemi motorla uyum sağlamaktadır. Gaz taktırdığımda aracım km de kaç kuruş yakar. Aracımın üzerine 3.000 tl para koydugumda 2005-2006 model dizel bir arac alabiliyorum Ford fiesta , mitsubishi colt hyundai getz . Bana hangisini tavsiye edersiniz Senede 15.000 km yapıyorum .Dizellerin servis masraflarının fazla yuksek oldugunu soyluyorlar Bana hangisini önerirsiniz sıralı gaz sistemi taktırmakmı yoksa temiz bir dizel arac mı Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili 10 Ocak 2012 Paylaş 10 Ocak 2012 (düzenlendi) BRC aracınıza mükemmel uyum sağlar arıza lambanız yanmaz, Dizelden kat kat daha rahat gezersiniz. Saygılar 18 Ocak 2012 tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi Gereksiz alıntı. Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 10 Ocak 2012 Paylaş 10 Ocak 2012 Herkese merhaba ben yenı uye oldum. Benım 2004 mdel ford fiesta 1.4İ comfortline aracım var.Aracım şu an 127.000 km de benzin litre fiyatlarındaki aşırı artıştan dolayı dizel arac almayı yada tüp taktırmayı düşünüyorum. Hangisi daha mantıklıdır. Yaptığım araştırmalara göre PRINS marka sıralı oto gaz sistemleri sorunsuz çalışıyormuş dün bayiden fiyat sordum 2.400.00 tl dediler çok yuksek bir rakam. Gene yaptııgım araştırmalara göre ford fiestalara her marka sıralı gaz sistemi uyum sağlamıyormuş motor arıza ışığı veriyormuş bana BRC yada Zavoli önerdiler. Ford fiestalarda hangi marka sıralı gaz sistemi motorla uyum sağlamaktadır. Gaz taktırdığımda aracım km de kaç kuruş yakar. Aracımın üzerine 3.000 tl para koydugumda 2005-2006 model dizel bir arac alabiliyorum Ford fiesta , mitsubishi colt hyundai getz . Bana hangisini tavsiye edersiniz Senede 15.000 km yapıyorum .Dizellerin servis masraflarının fazla yuksek oldugunu soyluyorlar Bana hangisini önerirsiniz sıralı gaz sistemi taktırmakmı yoksa temiz bir dizel arac mı Ufuk Bey merhaba, Ben aracımda prins LPG kiti kullanıyorum yaklaık 12-13 bin km oldu ve şu ana kadar memnunum motor arıza lambası yanmadı ve performansta herhangi bir düşüş hissetmedim. Ama LPG biraz da şans işi çünkü bazen düşüf fiyatlı "A" kiti iyi bir ustayla iyi performans gösterirken "B" marka pahalı bir kit iyi olmayan bir işçilikle çok baş ağrıtabiliyor. Eğer LPG kiti taktıracaksanız en azından orta sınıf bir kitin altındaki markaları tercih etmeyin. Fakat sizn söylediğiniz gibi aracınızın üzerine 3000 lira verdiğinizde hele ki 1-2 yaş modelli temiz dizel bir fiesta alabiliyorsanız bence dizel alın. LPG de de ruhsata işletmayla beraber yaklaşık 2000 lira civarında masrafınız olacaktır. Dizelleride periyodik bakımlarda bildiğim kadarıyla benzinliyle çok bir fiyat farkı yok ama yine yanlış bilmiyorsam motor ve turbo arızası durumunda biraz daha masraflı sanırım. Bu durumda bence iyi temiz kullanılmış bir dizel fiesta bulursanız onu alın yoksa iyi bir işçilik alabileceğiniz bir serviste LPG taktırın. Kolay gelsin... Yorum bağlantısı
Murat Doğan 16 Ocak 2012 Paylaş 16 Ocak 2012 hocam cevabın için teşekkür ederim Sorun devam ediyor mu? Bİrde gaz olarak ne kullanıyorsunuz,nereden alıyorsunuz? Yorum bağlantısı
Altan Berkman 16 Ocak 2012 Paylaş 16 Ocak 2012 Arkadaşlar bugün Focus'uma zavolli sıralı taktırdım 1300tl sizce fiyat iyimidir . Yorum bağlantısı
Ufuk Turhan 18 Ocak 2012 Paylaş 18 Ocak 2012 BRC aracınıza mükemmel uyum sağlar arıza lambanız yanmaz, Dizelden kat kat daha rahat gezersiniz. Saygılar BRC aracınıza mükemmel uyum sağlar arıza lambanız yanmaz, Dizelden kat kat daha rahat gezersiniz. Saygılar Faruk Bey Cevabınız için teşekkür ederim. Brc sıralı gaz sistemini kaça taktırdınız ve hangi serviste taktırdınız. telefon numarasını verirmisiniz Yorum bağlantısı
Misafir 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Herkese merbaha, havalar - 11 olduktan sonra araç Lpg'ye geçmemeye başladı. Şöyle ki aracı ilk çalıştırdıktan sonra aracı sıkıştırmadan yaklaşık 7-8 km yol kat ediyorum, hararet 70 civarında oluyor, ancak hala Lpg'ye geçmiyor. Aracı stop ediyorum 5 dk bekledikten sonra çalıştırıyorum sonra yola devam ederken bir süre sonra Lpg'ye geçiyor. Servisi aradım motor ısısının 90 derece olduğu durumlarda, regülatör üzerindeki ısı ölçerin (adını yanlış söylemiş olabilirim) 50 derece civarında olduğu dolayısı ile Lpg'ye geçişlerin uzun sürdüğü, bu tarz havalarda normal olduğunu belirtti. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Bu konuda herhangi bir fikri olan varmı Yorum bağlantısı
Mahmut Türkmen 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 (düzenlendi) Herkese merbaha, havalar - 11 olduktan sonra araç Lpg'ye geçmemeye başladı. Şöyle ki aracı ilk çalıştırdıktan sonra aracı sıkıştırmadan yaklaşık 7-8 km yol kat ediyorum, hararet 70 civarında oluyor, ancak hala Lpg'ye geçmiyor. Aracı stop ediyorum 5 dk bekledikten sonra çalıştırıyorum sonra yola devam ederken bir süre sonra Lpg'ye geçiyor. Servisi aradım motor ısısının 90 derece olduğu durumlarda, regülatör üzerindeki ısı ölçerin (adını yanlış söylemiş olabilirim) 50 derece civarında olduğu dolayısı ile Lpg'ye geçişlerin uzun sürdüğü, bu tarz havalarda normal olduğunu belirtti. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Bu konuda herhangi bir fikri olan varmı Kayseride de sıcaklıklar -10 lardan daha yüksek değil ve sabah ilk çalıştırmada bile 1,5-2 km civarında gaza geçiyor. Gün içerisindeki çalıştırmalarda ise daha çabuk gaza geçiyor hadi 1 km de yanılma payı koyalım yine de 7-8 km çok fazla bence. 20 Ocak 2012 tarihinde Mahmut Türkmen tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Benim araç da 2-2,5 km gibi geçiyor, sizde sorun, araştırın. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Motor bloğu içindeki su ısısı ile yoğunlaştırıcı arasında ısı farkı 10 dereceyi geçmez. Başka bahane uydursun aradığınız yer. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Motor bloğu içindeki su ısısı ile yoğunlaştırıcı arasında ısı farkı 10 dereceyi geçmez. Başka bahane uydursun aradığınız yer. Vallahi abi banada biraz salladı gibi geldi. Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili 20 Ocak 2012 Paylaş 20 Ocak 2012 Herkese merbaha, havalar - 11 olduktan sonra araç Lpg'ye geçmemeye başladı. Şöyle ki aracı ilk çalıştırdıktan sonra aracı sıkıştırmadan yaklaşık 7-8 km yol kat ediyorum, hararet 70 civarında oluyor, ancak hala Lpg'ye geçmiyor. Aracı stop ediyorum 5 dk bekledikten sonra çalıştırıyorum sonra yola devam ederken bir süre sonra Lpg'ye geçiyor. Servisi aradım motor ısısının 90 derece olduğu durumlarda, regülatör üzerindeki ısı ölçerin (adını yanlış söylemiş olabilirim) 50 derece civarında olduğu dolayısı ile Lpg'ye geçişlerin uzun sürdüğü, bu tarz havalarda normal olduğunu belirtti. Ne kadar doğrudur bilemiyorum. Bu konuda herhangi bir fikri olan varmı Aracınızın su seviyesini konntrol edin, Eksikse tamamlayın birde hava olup olmadığından emin olun Yorum bağlantısı
Serdar Akgül 21 Ocak 2012 Paylaş 21 Ocak 2012 Aynı problem bende de oluyor. Aracın harareti yükselmesine rağmen lpg geçişi olmuyor. Aşırı soğukla alakalı olsa gerek. Hareket etmeden belli bir süre çalışınca lpg'ye daha çabuk geçiş sağlıyor.. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 21 Ocak 2012 Paylaş 21 Ocak 2012 Aynı problem bende de oluyor. Aracın harareti yükselmesine rağmen lpg geçişi olmuyor. Aşırı soğukla alakalı olsa gerek. Hareket etmeden belli bir süre çalışınca lpg'ye daha çabuk geçiş sağlıyor.. Hareret yükselmesine rağmen geçmiyorsa bence başka sorun vardır. Benim hararet biraz kımıldadıktan sonra lpgye geçiyor. Bu arada 40 dereceye ayarlı. Yorum bağlantısı
Recommended Posts