İsmail Geyik 13 Haziran 2010 Paylaş 13 Haziran 2010 (düzenlendi) Alıntıdır:"eğer bu araba (benim titanyumu kastediyor) focus sa benimki hyundai dir" Bu sözün sahibi ile tanıştığıma memnun oldum. + yedek lastiğinmi varki çalışma gereksin ) Yedek lastiği ve de takımı Mersinde unutmuşum .Buna çok güldüm .Tek unuttuğumuz onlar olsun.Nasılsa emin ellerde.Doğru senin ki focussa benimki büyük Hyundai. 13 Haziran 2010 tarihinde ?smail Geyik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal 13 Haziran 2010 Paylaş 13 Haziran 2010 Hayırlı olsun. Tavsiye edilen ustaya gitmek için km yaptığınıza pişman olmazsınız. Sonuçta bu işte usta+montaj önemli der abilerimiz her zaman. Allah utandırmasın. Bu arada pipolu sistemde manifoldun delinmemesi olayını bilmiyordum. Manifoldun yanlış yerden delinmesi sonucu sorunlar çıkıyor deniyordu, bu ile çözüm olur inşallah. Yorum bağlantısı
Ali Öz 13 Haziran 2010 Paylaş 13 Haziran 2010 bende 2006 model fiesta kullanıyorum son 6 aydır tüplü kullanıyorum omevela marka tüp var 1750 lira iyi diye takdırdık.çokm şükür ki sıkıntım yok (1.890 lira olan gazın litresi) 50 liralık gazla antalya şehir içinde 290 km nin üstünde yol yaptım.önceki arabamda 2004 fiesta idi brc marka tüp takdırmıştım sürekli motor ışıgı yanıyordu.usta iyi ise gaz markası ne olursa olsun bence farketmiyor. Yorum bağlantısı
İsmail Geyik 14 Haziran 2010 Paylaş 14 Haziran 2010 Hayırlı olsun. Tavsiye edilen ustaya gitmek için km yaptığınıza pişman olmazsınız. Sonuçta bu işte usta+montaj önemli der abilerimiz her zaman. Allah utandırmasın. Bu arada pipolu sistemde manifoldun delinmemesi olayını bilmiyordum. Manifoldun yanlış yerden delinmesi sonucu sorunlar çıkıyor deniyordu, bu ile çözüm olur inşallah. Evet usta çok önemli.Sonuçta sıfır araca uygulama yapılıyor.Gerekli özen ve hüner gösterilmeli diye düşündüm.Önceki aracımada lpg taktırmıştım.Ve de usta servis faktörünün ne kadar önemli olduğunu anlamıştım.İnşallah pişman olmam.Yaz önü iyide oldu. Yorum bağlantısı
Kerem Öner 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 Hayırlı uğurlu olsun, umarım sorunsuz kullanırsınız. Ne kadara taktırdınız? Bende kısa zaman içinde focusumu sizin gibi pipolatmayı düşünüyorum. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Haziran 2010 Paylaş 15 Haziran 2010 hayırlı olsun iyi mgünlerde kullanın.ilk yorumlarınız önemli. teleflex e rakipler çogalıyo gibi güzel buluş.bizler için geç degil ama masraflı gibi. Yorum bağlantısı
İsmail Geyik 16 Haziran 2010 Paylaş 16 Haziran 2010 (düzenlendi) Hayırlı uğurlu olsun, umarım sorunsuz kullanırsınız. Ne kadara taktırdınız? Bende kısa zaman içinde focusumu sizin gibi pipolatmayı düşünüyorum. Bir çok arkadaşım arabamın yeni olduğunu lpg uygulatmamın doğru olmadığını söylediler.Lakin Dünyanın en pahalı benzini sağolsun.Çok araştırdım özellikle servislere kafayı taktım.Yakın çevremde bu yakın çevre 200 km çaplı daire içinde incelemediğim servis kalmadı diyebilirim.En sonunda KahramanmaraşŞah otogaz zavoli servisi ile Mersin gül cem otogaz arasında kaldım.Focus arkadaşım Fuat hocamın kısa bir zaman öncesi Gül Cem Otogazı tercih etmesi benimde tercih etmeme sebep oldu. 4 gün oldu taktıralı.600 km yol yaptım.Bu yaz sanırsam 5000 km uzun yolum olacak.Şehir içi hariç.Sorun çıkarmadı.Performans yeterli bence.Enjeksiyon sesi duymadım gerçi fazlada dikkat etmedim.Şu ana kadar dağ yollarında kullanmadım.Malum yayla sezonu geliyor.Orada deneyeceğim.Montajdan sonra Ahmet ustanın müthiş performans testinden geçti aracım. Eğer yakın bir ilde ikamet ediyorsanız tavsiye edebileceğim bir brc bayii.Pazarlık sonu iyi bir fiyat alabilirsiniz. Aşağıya resimleri koymaya çalıştım.Pipo montajdan sonra altta kaldığı için resmi alınamıyor. 16 Haziran 2010 tarihinde ?smail Geyik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İsmail Geyik 16 Haziran 2010 Paylaş 16 Haziran 2010 hayırlı olsun iyi mgünlerde kullanın.ilk yorumlarınız önemli.teleflex e rakipler çogalıyo gibi güzel buluş.bizler için geç degil ama masraflı gibi. Teleflexide araştdım malum fiyatı yüksek.BRC kiti bence yeterli kaliteye ulaşmış bir sistem olarak düşünüyorum.Yeterli olarak düşündüm.Tabiiki her zaman daha iyisi vardır prins gibi , vialle lpi gibi. Yorum bağlantısı
Kerem Öner 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 (düzenlendi) Merhaba arkadaşlar, bugün aracıma BRC MY07 pipolu sistem sıralı gaz taktırdım. Montaj işlemini İvedik Organize Sanayide Mocan 2A Mühendislik gerçekleştirdi. Güzel tarafı siz hiç bir şeye karışmıyorsunuz, sadece randevu alıp aracınızı bırakıyorsunuz. Onlar hem takım işlemini hem Tuv-Türk Muayenesinide yaptırıyorlar, Sızdırmazlığı, EK-1 formlarını kendileri dolduruyorlar.Size sadece size verilen kağıtlarla ruhsata işletmek kalıyor.Fiyatlarını yazıyorum. BRC MY07: 1.400 TL. (47'lik istepne depo) Tuv-Turk Muayene Bedeli : 127 TL. Sızdırmazlık Raporu: 25 TL. Ek-1 Formu : 10 TL. Emniyette Ruhsata işletme : 46 TL. Bagajda oluşan yüksekliği stoforla kendileri hallettiler. (Ücret alınmadı verilen paraya dahil) Aracın performansında bir kayıp olup olmadığını farkedemedim. Sadece 30 km kullanabildim. İlerleyen zamanda tüketim miktarlarını da paylaşacağım. Mocanda bulunan Övünç Bey ve fatih Beye çok teşekkürler. Taktırmayı düşünen tüm arkadaşlara tavsiye ederim. 17 Haziran 2010 tarihinde Kerem tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Kasa 17 Haziran 2010 Paylaş 17 Haziran 2010 Hayırlı olsun. Sorunsuz binersiniz inşallah. Yorum bağlantısı
Selim Yılmaz 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 2hafta önce 2010 titanıum aracıma aynı yerde takıldı aynı fıyata gercekten cokıyı ınsanlar cokta ilgililer resimleri ekleyecem foruma hepsini cektimde bi nasip olmadı yakıt degerlerini paylasırsanız sevinirim Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 çok beğendim hizmeti, kısmet olur yeni araba alırsam ben de düşünürüm... Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 bende aynı yerde takdırdım,2 yıl oldu bi sorun yaşamadım. Yorum bağlantısı
Misafir 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 daha az yakıt ile hayırlı günlerde kullanın.yakıt degferlerini bekliyoruz. Yorum bağlantısı
İsmail Geyik 18 Haziran 2010 Paylaş 18 Haziran 2010 Fiyat çok uygun.Ankarada gazda kitte ucuz anlaşılan.Pipolu focusunuzla sorunsuz sürüşler. Yorum bağlantısı
Kemal Korkmaz 23 Haziran 2010 Paylaş 23 Haziran 2010 Benim araçta da aynı sistem var yakıtın ne yaktığı belli olmuyor . Geçenlerde Akpet den lpg aldım 75 tl tuttu tam 420 km yol yaptı bunun 230 km si şehir içi 190 km si şehir dışı . Katkılı gazlarla çok km yapamıyorsunuz bundan sonra en katkısız lpg alacam ... Yorum bağlantısı
Kerem Öner 24 Haziran 2010 Paylaş 24 Haziran 2010 Benim araçta da aynı sistem var yakıtın ne yaktığı belli olmuyor . Geçenlerde Akpet den lpg aldım 75 tl tuttu tam 420 km yol yaptı bunun 230 km si şehir içi 190 km si şehir dışı . Katkılı gazlarla çok km yapamıyorsunuz bundan sonra en katkısız lpg alacam ... Valla kardeşim bu konuda 4 ustanın kendi aralarında ki konuşmayı dinlemiş, onlarda katkılı LPG lerin çok fazla km yapmadıklarını dile getiriyorlarmış.Nesye tartışmanın sonunda en iyi LPG nin BP olduğunu söylemişler.Bende BP den 47 lik depomu doldurdum (1.78 TL -Litre) sanıyorum. 36 litre falan aldı. Gittiğim yerde 25 TL'lik(1.97-Litre) LPG takviyesi yaptım.Uzun yolda ,150 km si klima açık 120 km hızla , geri kalanı klima kapalı 140 km hızla toplam 510 km yol yaptım ve aracım henüz benzine geçmedi. Şuana kadar hep BP aldım, zaten LPG'yi de yeni takırdım. İlerleyen zamanda diğer şirketleri de deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 24 Haziran 2010 Paylaş 24 Haziran 2010 Gaz işi biraz da markadan ziyade istasyona göre değişiyor. Beğendiğiniz istasyondan şaşmayın derim.. Yorum bağlantısı
Utku Kavruk 24 Haziran 2010 Paylaş 24 Haziran 2010 (düzenlendi) Sevgili arkadaşlar merhaba.. Öncelikle aracım 97 escort cl cfi motor. mikserli BRC takılı (devirle lpgye geçenlerden). yaklaşık 40 000 kmdir kullanıyorum. araç 126 000 de. 2007 yılıda lpg takıldı. Valla son 3 yıldır araca toplam 8-9 ay gönül rahatlığıyla bindim desem yeridir. İşinin ehli ustaları tenzih ederek, o usta geçinenlerin yatacak yeri olmadığını düşünen bir escort kullanıcısıyım. Lafı fazla uzatmadan son problemimi sizlerle paylaşmak ve çözüm önerilerinizi almak istiyorum. 2 yıldır aracımı Van da kullanıyorum. Artık o hale geldim ki aracın kaputunu bir "usta" açacak olsa bende çarpıntı başlıyor. Neyse...8 ay önce bir kalkışta daha gaza başmadan, motor sıcakken ve tüpteyken aracın devri birden 6000 devire vurdu. Zar zor dönüşü tamamladım ve sağa çekmek istedim aracın frenleri de tutmadı. İlk pompada %30-40 performansla tutan frenler 2. pompada devre dışı kalıyordu. neyse zar zor el freni ile aracı yokuş aşağı o şeklide bi parka çektim. O esnada benzinde de aynı durum vardı. Yaklaşık 30 dk sonra bi taksici geldi ve devri 7000 e vurdurup denedi ve durum tamamen normale döndü. "Abi sana iran benzini koymuşlar o da pislik yapmış" diyip gitti.Ama sonraki günlerde aracın rölantisi 700-1100 dv arasında oynayıp duruyordu bu da benim içime sinmedi ve gidip rölanti beynini değiştirdim (150 tl). Sora araçla balayı dönemimiz başladı ta ki yaklaşık 4 ay öncesine kadar... araç 10 lt/100 km lpg yakıyordu bu arada bazen decri 6000 e kadar vurdurduğumda lpg ye geçiyodu ama takmamalıydım (!!!). 2 hafta şehirden ayrıldım (bu sürede araç yattı) ve döndüğümde araç 12 lt/100 km yakmaya başladı. bu durum aniden ve sebepsiz yere gerçekleşti..Fazla takmamaya ve ustaya götürmemeye gayret ettim 4 ay boyunca ama rahat duramadım tabi ki.. geçen hafta brc yetkili servise götürüp gaz ve geçiş devri ayarı yaptırdım. adam 1 saat uğraştı geçiş devri için ve sonuçta 3500 devire ayarladı.. ama ben rahat durur muyum, bizim buraların bir hastalığı var adı da "MOTOR YIKAMAaaaa". Yaptirdık tabe. Sonrası ise tam bi fecaat. Araç LPG de çalışmaz oldu. LPG ye 3500 dv de geçiyor ve gaza sonuna kadar basmama rağmen -300- dv dk da istop etsem mi etmesem mi seranadı yapıyordu motor..Benzinde ise en ufak bir problem yoktu. yine aynı ustaya gittik dedik hal böyle iken böyle.. yaklaşık 1 saat sonra dedi ki röle bozuk.. hakkaten röle yeşermişti, gittik aldık bir tane (çift platinli bosch olacak amman dikkat). sonra yok bunun bağlantıları yanlış yapılmış yok şu kablo bağlanmamış derken jaklara röleyi bağlayınca motor düzeldiii..bir de gaz ayarı yaptı ve beni gönderdi (toplam 3 saat). ancak ertesi gün (yani dün) aracı kullanmaya başlayınca aracın çekmediğini farkettim. maksimum hız 120 km/s geçmiyor. kalkışlarda gaza yüklenmeme rağmen araç 4000 dv/dk zor buluyor (soğuk sıcak fark etmiyor). haa bir de o devir saatindeki titreme (8 ay önceki) geri geldi ve 700-1000 dv/dk da titreyip duruyor motor soğukken lpg de... bir de unutmadan usta " bu benzinle gazı aynı anda yakıyor, benzini kesmiyor" gibi bir şeylerde gevelemişti. Sizden yardım istiyorum ama önerilerinizi buralarda usta yokmuş gibi yaparsanız çok makbule geçer. (şuna baktırın, bunu kontrol ettirin gibi öneriler inanın bana çook fazla maddi ve manevi kayba maloluyor.). lütfen bilgisi olan bir arkadaş varsa ve bana yazarsa çok sevinirim ve o arkadaş tahmininden çok fazla hayır dua alır. Saygılarımla.. 26 Haziran 2010 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 24 Haziran 2010 Paylaş 24 Haziran 2010 Aracınızın LPG ye geçişini müteakip benzin pompasının sigortasını söküp o şekilde kullanıp deneyin düzelme olur ise LPG ve benzin aynı zamanda gidiyordur.Normalde LPG sistemi takılırken sistem gereği Pompa by pass yada komple devre dışı bırakılmaktadır bunları kontrol ediniz öncelikle. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Haziran 2010 Yazar Paylaş 24 Haziran 2010 Hepsini okudum Bence araç boğuluyor... Yetkin'in önerisini destekliyorum... Bir de hava emiş borularına bakın, tel üstübü falan tıkarlar genelde.. Fazla tıkanmış olabilir.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Haziran 2010 Paylaş 25 Haziran 2010 Lpg bağlantılarını söktürün, 1 ay bu şekilde dolaşın. Bunlar tekrarlamaz ise, yeni lpg tesisatı monte ettirin. Yorum bağlantısı
Yücel Aydoğan 25 Haziran 2010 Paylaş 25 Haziran 2010 hocam aynı araçtan aynı sistemden bendede vardı enson kahrımdan sattım .bu motorlar lpg uyumu iyi degil aracın beynini sürekli hataya düşürüp benzinde rolanti bozukluklarına gazda ise çekiş sorunlarına sebep oluyor.bak kardeşim ilk önce basit bir yol tarif edecegim .aracın aküsünün eksi kutup başını çıkar 5 dk bekle geri yerine tak aracı benzine al çalıştır 3-5 dakika benzinde çalışsın .hatta 5-10 km yol yap benzinle daha sonra aracı gaz vererek lpg anahtarından direk lpg konumuna geçir bak yanlışlık yapma orta konumda olmayacak 3 bin devirden sonra lpg ye geçmeyecek direk lpg ye manuel olarak geçireceksin.bu kısa süreli geçiçi bir çözüm seni 15 gün kadar götürür muhtemelen ilk çalıştırmalarda kendin benzinden gaza geçirmen gerekiyor.uzun soluklu bir çözüm için saglam bir elektrikçi bulacaksın ( aracın kontagı ile beyne giden voltaj kablosu arasına role koyduracaksın aracı her stop edişinde beynin voltajı kesilecek beyin sıfırlanacak yoksa bu dert seni götürür.yanlış hatırlamıyor isem sigorta panosundaki 7 nolu 3 amperlik sigorta beyine ait olması gerekiyor sigorta çıkışına koyacagı kontaga baglı bir role ile bu sıkıntılardan büyük ihtimal kurtulabilirsin ayrıca o kabloya birde on/of anahtar baglatıp gizi bir yere koyarsan gizili kontak görevi yapmış olur. eger gaz ayarının kısık oldugunu düşünüyor isen brc beyinlerin hemen yan tarafında 2 adat alyan vida vardır yan yana durur.bunlardan biri rolantiyi digeri ise gaz basıncını ayarlar eger gaz basıncın düşük ise onu 2-3 tur açman hissedilir derece çekişi fark ettirecektir.sana son tavsiyem eksoz manifoltu çıkışında bir hego sensörü dedigimi manifolt çıkışına monteli bir parça vardır aradan baktıgında eksoz manifoltunun üzerinde görürsün zaten 4 fişli kabloya sahiptir kablonun devamı radyötörün üzerine dogru devam eder ya radyörün üzerinde yada o aralarda jakı var onu çıkar birde öyle dene arbanı hataya düşürüp gariplikler yaptıran parça o aslında ama sürekli sökük olması benzinde çekmemsine gitmemesine neden olur yakıt sarfiyatın artar.çig benzin kokusu gelir araçtan .kardeş benim bildiklerim bu kadar elimden gelen bildigim bu yardımcı olabildiysem ne mutlu bana Yorum bağlantısı
Recommended Posts