İçeriğe Yönlendir

Brc; Sorunlar, Yorumlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Utku Kavruk

Önerilerinizi dikkatle okudum...Ancak çoğu beni ve buranın koşullarını aşacak gibi görünüyor. Ama motorun boğulması son yaşadığım problemi açıklıyor gibi... bugün tüpçüye yine baktırdım, gaz ayarı yüksek motor boğuluyor dedi.

Bu arada 2A nın sitesinde escortlar için özel mikser ve emulatorden bahsediyor. Emu için bugün konuştuğum tüpçü zaten seninkinde röle var, emu gerekmez biz onları çok noktalara koyuyoz dedi, hatta bir de çözüm önerisinde bulundu: "Sen bu arabayı sat kurtul" (!!!). arkadaşlar sizce takılacak bir emu bu problemlerin çözümü olabilir mi????

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas
(düzenlendi)

Eger bi servis (elemani) size bu sekilde bi yaklasim sergiliyorsa :p arabayi satmak yerine baska bi servis arardim..Benzinli olupta(sözde) gaz da problem yapan bi aracin problemi (aracin kendisi degil)beceriksiz veya tecrübesiz elemandan baskasi degildir... :(

tarihinde Mustafa Mermertas tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Guest Hakan Tar?m
(düzenlendi)

Evet evet evet Mustafa enişteye katılıyorum, en ehlilinden bir yere götürün LPG yi sistem dışı bırakın sadece benzinle 1-2 hafta binin, ben de buna benzer bir olayı buradan edindiğim bilgilerle kendim bulduktan sonra tamircimi anında değiştirdim. Daha da selam bile vermiyorum :(

tarihinde Hakan Tar?m tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Utku Kavruk
Eger bi servis (elemani) size bu sekilde bi yaklasim sergiliyorsa :good1: arabayi satmak yerine baska bi servis arardim..Benzinli olupta(sözde) gaz da problem yapan bi aracin problemi (aracin kendisi degil)beceriksiz veya tecrübesiz elemandan baskasi degildir... ;)

hocam herhalde ilk yazdığım bilgiler gözden kaçmış... zaten 2 alternatif var burada ve aralarında 200 metre mesafe... her problemde bugün hangisine gitsem polemiğini neredeyse yazı turayla çözüyorum :unknw:

Yorum bağlantısı
Adem Cengiz

Ayar tutan LPG hiç görmedim ben...

Az çok başa dert açıyor, tek faydası var psikolojik :-) :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Mermertas
hocam herhalde ilk yazdığım bilgiler gözden kaçmış... zaten 2 alternatif var burada ve aralarında 200 metre mesafe... her problemde bugün hangisine gitsem polemiğini neredeyse yazı turayla çözüyorum :)

Bence bu ikisi arasinda secim yapana kadar servis yelpazesini biraz acin derim yani Van +100-150km civarlarini bi arastirin.el elden üstündür klise olacak ama :)

Yorum bağlantısı
Fatih Kasa

Aracınız muhtemelen boğuluyor. benzin pompasınızı devre dışı bırakmayı deneyin belki ortaya çıkar , yada lpg hortumunda bir kırıklık eziklik olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Necdet Sentekin

2 defa dır 40 lt lik tankı (35 lt alıyor] dolduruyorum. 300 km yi geçemedim. hem katkılı denedim hemde katkısız. şehir içi ve şehir dışı karışık

ilk denemede 10 lt gazla şehir içi 75 km gitmişti. 3. cü kez ayar için gidiyorum ama sonuç beni memnun etmedi.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)
2 defa dır 40 lt lik tankı (35 lt alıyor] dolduruyorum. 300 km yi geçemedim. hem katkılı denedim hemde katkısız. şehir içi ve şehir dışı karışık

ilk denemede 10 lt gazla şehir içi 75 km gitmişti. 3. cü kez ayar için gidiyorum ama sonuç beni memnun etmedi.

35lt ile 300km fazla yakmışsınız gibi.bende o civarda km yapıyorum.fazla yakıyoruz.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Soydan

Aracım 1.4 Collection 8000 de Lpg Takıldı ve şu an 15binde son bir haftada 1500 km yol yaptım şehirler arası zaman zaman klima actım ortalama hızım 90/110 km arası şehirlerarası tüketim 5.8LT lpg ( Aygaz ) bana göre süper bi değer cıktı ortaya

Yorum bağlantısı
Özgür Ahkem Gökce
bende 2006 model fiesta kullanıyorum son 6 aydır tüplü kullanıyorum omevela marka tüp var 1750 lira iyi diye takdırdık.çokm şükür ki sıkıntım yok (1.890 lira olan gazın litresi) 50 liralık gazla antalya şehir içinde 290 km nin üstünde yol yaptım.önceki arabamda 2004 fiesta idi brc marka tüp takdırmıştım sürekli motor ışıgı yanıyordu.usta iyi ise gaz markası ne olursa olsun bence farketmiyor.

Lpg'de tüm olay ustalık.

Bugün adanada aracımı servise götürdüm, usta biraz inceledi,lpg hortumunun manifolda giren kısmına su döktü, araba neye uğradığını şaşırdı, sonrasında manifolta giren hortumu söktü teflon ve üzerine farklı bir silikon sürerek tekrardan taktı. su testini tekrardan yaptı en ufak sıkıntı yoktu, "abi hava alıyordu,o da vuruntuya neden oluyordu" dedi.

Bu arada araç tam yüklüyken 90-100 km/h hızda litresi 2 tl'den km'de 12 kuruş yakıyor(genelde yol düzgünse 99km/h sabit hızda).

Yorum bağlantısı
Kerem Öner

Benim LPG 47'lik simit depo yaklaşık 35 LT alıyor. Uzun yolda 110-130 km aralığında 385 km'de bitme sinyali gelmeye başladı.

Ancak sabırla 90 km hızla sakin kullanımda 450 km yi çok rahat görebileceğimi düşünüyorum. hatta 480 km menzili bile zorlayabilirim ancak o kadar sabırlı olamıyorum.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Ozyurek

Kadir bu bağlantılar hatalı olursa araba çalışmaz... Pek kurcalama istersen...

Sana tüm sorunlarını tek bir başlık altında yaz da bi bakalım demiştim.. Yazmadın galiba.. yada ben kaçırdım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Özür dileyecek bir durum yok Kadir...

Sorunları komple görelim.. birbirine bağlı sorunlarla uğraşıyor olabilirsin... Bunları bi tespit edelim düşüncesindeyim...

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpg ateşleme nedir? bobinden çekilen tesisatta zırt pırt bobin patlatıyordu. konusu vardı sitede. tam olarak ne için kranktan alınmış söylersen brc nin 10 numara ustası var tanıdğım ona sorarız tesisatı sana cevap verir. Bizim aracın montajını yapamıştı. donanimhaberin lpg forumunda fs otogaz diye başlığıda var.

heralde tesisatın 12 v si değildir :D hegoya da bağlantı var kitlerde ama genelde takmıyorlar zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

faruk abi bir arkadaşın 98 mondeo 2.0 zetec aracında sorun varmış. lpg tesisatından bir kablo krank gezinti sensörüne paralel bağlanmış uygulamanın yanlış olabileceğini düşünüyor orjinal mesaj aşağıda.

Merhabalar yavaş yavaş arabayı iyi hale sokmaya başladım bazı şeyleri tespit ediyorum

Brc Ecu ve Krank Mil Sensörü arasıda bir paralel olarak, sonradan ilave edilen bir kablo var hatalı oldugunu düşünüyorum .

Acaba montaj sırasında oksijen sensörü sanmış olabilirmi.?( İkiside o hizada cünkü )

Ben ilginç buldum bu olayı ve üstatlarıma sormak istedim gercekten bir gariplik varsa hemen düzeltirmesini isterim cünkü

not: Bazen durdugumda tam teker manevrasında stop ediyor, bazende devir cok aşırı düşüp düzeliyor tekrardan nadir oluyor ama..

bir ustaya sormuş sanırım ama ya o tam cevabı anlamamış yada terimlere bi yamukluk var :)

cevapsa şu

quote:

o kablo lpg ateşleme için çekilmiş normalde biz bobinden öneriyorun sorun cıkamması için ama sizden krank sensörün ordan almışlar dedi.

Sıkıntı olurmu diye sordugumda kesin bişe demedi en saglıklısı bobin dedi...

Bakalım bugun sökücem sensörü krankın bakarken o kabloyaca bakıcam ... tşkler...

ama emin olmamakla beraber lpg tesisatı için bobniden çekilen kablonun bobinlerde sorun yaşattığını duymuştum.

neyse asıl soru lpg tesisatından krak sensörüne paralel bir bağlantı doğru bir uygulama mıdır?

dedim. cevap olarak

Yeni nesil mondeolarda otomatik vitesli olanlarda (Krank sensöründen sinyal almak) hatalıdır. ''Üst eksantirik okuyucudan alınır.''

Ama eski mondeolarda krank sensöründen almak bobinden almaktan daha sağlıklıdır.

Arkadaşın sorunu regülatöre alınan vakumdan kaynaklıdır bana göre,

Kendini yetiştirmiş srvisler vakumu gaz kelebeğinden alırken,

Malesefki haala pistona inen manifolddan vakum alanlar var ;)

Buda manevra esnasında manifoldda oluşan kollektör boşalması vak-asına yol açarak regülatörün vakumsuz kalmasına ve gazı kesmesine yol açmaktadır.

Bu arada gazı kesilen araç stop etmektedir.

Saygılar mustafa bey, iyi akşamlar.

ve ek olarak

FORD araçlarda bobinden sinyal almak en büyük hatadır bana göre.

Megane II lerdede öyle

Opel astra salyangoz manifoldlulardada öyle,

fiat MPI motorlardada öyle :D

Saygılar

demiş :D

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

bobin giriinden sinyal almak neden hata bobine yükmü bindiriyor yoksa drenç degeri katarak bobin voltajınımı etkiliyor.bu tam tespit edilmişmi yoksa sadece tesadüfi tecrübelere dayanılarak iyi degil deniliyor.

bizim araçlarda mk1 ve mk2 lerde üst eksantirik okuyucu varmıdır?

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bobinden almak iyi değil :) sadece onu biliyorum. biri iki arabada sürekli bobin patlamasına sebep bu gösterilmişti.

Yorum bağlantısı
bobinden almak iyi değil :) sadece onu biliyorum. biri iki arabada sürekli bobin patlamasına sebep bu gösterilmişti.

tşk.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Montajın gözden geçirilip dediği gibi yanlış bir uygulama varsa vakumum doğru yerden almak lazım heralde :f1:

Yorum bağlantısı
bobinden almak iyi değil :kutlama: sadece onu biliyorum. biri iki arabada sürekli bobin patlamasına sebep bu gösterilmişti.

bobin patlayınca, aracın beynine zarar verir, en iyi ihtimal 500 tl.

Yorum bağlantısı
Salih Yeşiltaş

araç hareket halindeyken ışıklara veya yavaşladığında debriyaja basıldığında akü ışığı yanıyor ve arac stop ediyor direksiyon ve frende sertleşiyor

araç modeli mondeo 94 2.0 glx brc sıralı sistem tüp var

tamirci arkadaş brc 2a yönlendirdi gaz ayarı yapılıp ona gore müdahile yapacaklar

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
araç hareket halindeyken ışıklara veya yavaşladığında debriyaja basıldığında akü ışığı yanıyor ve arac stop ediyor direksiyon ve frende sertleşiyor

araç modeli mondeo 94 2.0 glx brc sıralı sistem tüp var

tamirci arkadaş brc 2a yönlendirdi gaz ayarı yapılıp ona gore müdahile yapacaklar

Başlığınız birleştirildi; Arama yapmadan gereksiz konular açmayalım..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
(düzenlendi)

Herkese merhabalar, Focus1 aracımda brc marka mikserli tip (motor devri ile lpg'ye geçen) lpg sistemi bulunmakta. Yaklaşık 6 ay önce lpg regülatörünü (sıvı lpg'yi gaza dönüştüren resimdeki parça), motoru stop ettikten sonra motora h

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...