İçeriğe Yönlendir

Brc; Sorunlar, Yorumlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Faruk Sevgili

Kutupbaşındaki LPG ye ait 2 adet kablo vardır onların kontrol edilmesi gerekir.

Akü değişince LPG nin proğramı kaybolmaz, (böyle bozulan varmı onuda net bilmiyorum ben brc nin proğramı bozulmaz demek istedim)

saygılar.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Levent Güdü

Merhaba bendeki 01' Focus son bir aydır 1. ve 2. vites de yüksek devirli kalkınca (araç 0' dan 4800 devire çıkınca ) gaz bitti uyarısı veriyor ve sesli olarak ötüyor. Araç bu arada hiç teklemeden benzine otomatik geçiş yapıyor.. Depo da az gaz olabilceğinden şüpelenip depoyu doldurdum yine denedim ve aynı sorunu yani 4800 deviri geçince araç yine benzine geçiyor ve gaz bitti uyarısı geliyor..

Başıma bela açmadan montaj yapılan firamaya gideyim dedim.. Gaz filitresinin değişim zamanıda gelmişti onu değiştirdiler bilgisayar ile gaz basınç ayarlarını düzelttiler.. Çıkan filitre de bir hayli kötü durumdaydı bende ustada konuyu bu duruma yorduk ( filitre okadar dolmuş ki vurdukça kahverengi pas gibi kurum dökülüyordu)..

Usta filitrenin tutamadığı pislikler regülatöre kaçmış olabilir dedi.. Aracı 25-30 km normal devirli sürün ki regülatör temizlensin dedi... Yaklaşık 60-70 km sonra tekrar denedim sorun yine devam ediyordu...

Ertesi gün yine aynı yere gitim ve bu sefer regülatörü söktüler içini kontrol ettiler.. Orada da sıkıntı yoktu ve yine bilgisayar kontrolü ve bilgisayarlı ayarlaması yapıldı.. Çıkıp usta ile kontrol ettik sorun ortadan kalkmıştı 5000 deviri geçiyor araç benzine geçmiyordu... Bir kaç kere de ben denedim sorun yoktu...

3 gün sonra ben bir kez daha denedim bu sefer araç 6000 devirde aynı sorunu tekrarladı.. Ve sorunun neresi ile alakalı olduğu hakkında en ufak bi fikirim yok..

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

1- Regülatör yeterli basıncı üretemiyor,

2- Basınç müşürü arızalı,

3- gaz boruları , rekor ile bağlantı yapıldığı yerde çok sıkmadan dolayı ağzı iyice daralmış gaz yetiştiremiyor.

4- şamandıra yeterli gazı gönderemiyor.

Bu ihtimaller dikkatle gözden geçirilmeli.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Levent Güdü
(düzenlendi)

Faruk Bey ilginiz için teşekkür ederim Regülatör basınç üretmediği için olabilirmi diye söktüler kontrol ettiler bir sıkıntı bulamadılar..

Gaz basıncının ayarını ise dikatli bir şekilde yaptılar.. ( ilk ayarlamada sıkıntı olabileceğini düşündükleri için ikinci seferde de dikatli olmaya çalıştılar..)

Acaba basınç ayarı regülatörde bir alyan yardımı ile yapılıyor, o alyanlı kısımda mı sıkıntı var ? Sonuçta regülatör içerisindeki yay sıkılaştırılıp gevşetiliyor.. Kendiliğinden gevşeme yapıyor olabilir mi ?

tarihinde Adnan Çakır tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

Evet o alyan anahtar ile ayar yapılan yerden gevşetme yönünde basınç biraz daha artırılabilir arkadaşlar 5000 devirde kontrol ettikleri için ona göre artırmışlar siz 6000 lere çıkınca biraz daha artırmak gerekiyor.

Önemli; Basınç artırılınca mutlaka yeniden proğram yapılmalı yoksa çok yakarsınız.

saygılar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez
(düzenlendi)

faruk bey merhaba

benimde kronik bir BRC sorunum var

15000 km önce my10 brc kit montajı yapıldı focus 2 aracıma

geçen aya kadar hiç sıkıntısız kullandım ama geçen ay nazara geldi sistem:)

araç düşük devirdeyken gaza yüklenip ani kalkış yapmak istediğim zamanlarda tekleme yapmaya başladı, normalde hiç tekleme yapmadan devrini alırdı

bu sorunla servise gittiğim zaman (brc servis) bujileri ve buji kablolarını değiştirdiler sorun kalktı

ama 1 hafta sonra yine başladı, bende tekrar bujileri değiştirdim yine düzeldi ama 10 gün sonra tekrar başladı

sizce neden olur bu ? benzinde hiç bir sorun olmuyor

çok teşekkür ederim

söylemeyi unuttum benzinde hiç sıkıntı yok

tarihinde Kadir Sönmez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

Bobin arızası,

Ford'larda 60.000 - 80.000 km aralığında bu sorun ortaya çıkar, İki çeşit bobin vardır birisi 90.00 tl birisi 140 tl (Şimdi değişmiş olabilir) Kesinlikle pahallı olanını tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

son olarak brc de yazlık-kışlık ayar diye bir şey varmı?

arkadaşım başka yerde taktırdı o yazın ve kışın gidip program attırıyor benim servis yok öyle bir şey diyor

hangisi doğru?

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

Yazın geçiş ısısını 30 derece ye ayarlarız kışın 40 dereceye,

BRC nin proğramında bu değer 39.8 olarak atanmıştır, sizin servisiniz bu değeri değiştirmemişse yaz ve kış olarak değer değiştirmeye gerek yok diyebilir.

Sanırım durum bundan ibaret.

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

Cevaplarınız için teşekkür ederim Faruk bey bobin dediğiniz buji kablolarının bağlı olduğu aygıt sanırım peki bu bobin benzinde neden sıkıntı çıkarmıyor ?

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bu değerleri değiştirmek gerekiyormu.Benimki şuan 30 da.Ne gibi olumsuzluk olabiliyor bu şekilde kalırsa

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

Benzin gaza göre daha hızlı tutuşur,

18.000 volt gelmesi gerekirken benzine 14.000 volt gelse bile yanar ama LPG 15.000 voltta bu olayı yapar.

İleri safhalara geldiyse 4. viteste (Benzinde) aracınızı 50 km hıza kadar düşürerek tam gaz aniden hızlanmaya çalışın aynısını yaptığını görürsünüz.

İleri safhaya gelmediyse anlamak mümkün değildir.

Saygılar

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili
Bu değerleri değiştirmek gerekiyormu.Benimki şuan 30 da.Ne gibi olumsuzluk olabiliyor bu şekilde kalırsa

Yaşadığınız ilin kış koşullarına bağlı olarak sabahları araçta dengesiz çalışma yada stop olayı yaşayabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Levent Güdü
(düzenlendi)

Bobin arızası,

Fordlarda 60.000 - 80.000 km aralığında bu sorun ortaya çıkar, İki çeşit bobin vardır birisi 90.00 tl birisi 140 tl (Şimdi değişmiş olabilir) Kesinlikle pahallı olanını tavsiye ederim.

ilginiz için çok teşekkür ederim ...

tarihinde Levent Güdü tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Kutupbaşındaki LPG ye ait 2 adet kablo vardır onların kontrol edilmesi gerekir.

Akü değişince LPG nin proğramı kaybolmaz, (böyle bozulan varmı onuda net bilmiyorum ben brc nin proğramı bozulmaz demek istedim)

saygılar.

Ben unutmuşum bu konuyu. Faruk bey dediğiniz gibi kutup başı gevşemiş.

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim.Emin olmak için soruyorum yanlış anlamayın

4 kere buji 4X32 =128 tl + buji kabloları 300 tl =428 tl harcadım aynı sorun devam ediyor artık arabadanda lpg dende soğumak üzereyim

tamam peki bu bobin arızalı diyelim bujiler değişince yaklaşık 1 ay kadar normal çalışıyor sonra tekrar teklemeye başlıyor bu neden olabilir?

benim korkum bobini değiştirincede aynı sorun devam ederse artık ya lpg sistemini yada arabayı yakarım :)

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

Bende Lpg taktırdıktan yaklaşık 10 bin km sonra oldu o zaman arabam 25 bin deydi pahalı olan 140 boech taktırdım 20 bin kmdir sorunsuz kullanıyorum . :nazar:

arkadaşım sen nerden aldın bu bahsettiğin bobini? şimdi ford yetkili servisi aradım 425 tl diyorlar

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

arkadaşlar cevaplarınız için teşekkür ederim

emin olmak için soruyorum yanlış anlamayın

4 kere buji 4X32 =128 tl + buji kabloları 300 tl =428 tl harcadım aynı sorun devam ediyor artık arabadanda lpg dende soğumak üzereyim

tamam peki bu bobin arızalı diyelim bujiler değişince yaklaşık 1 ay kadar normal çalışıyor sonra tekrar teklemeye başlıyor bu neden olabilir?

benim korkum bobini değiştirincede aynı sorun devam ederse artık ya lpg sistemini yada arabayı yakarım:)

Araçta fakir karışım varsa bujileri bozar.

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

arkadaşım sen nerden aldın bu bahsettiğin bobini? şimdi ford yetkili servisi aradım 425 tl diyorlar

Herhangi bir ford parçacısında bulabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

Herhangi bir ford parçacısında bulabilirsiniz.

hocam son bir sorum olacak

dün keşfettim bu durumu

araç soğukken, yani lpg ye ilk geçtiği zamanlar bu problem olmuyor 4. viteste deviri 1000 lerin altına düşürüp gaza sonuna kadar basıyorum ,araç hiç kerkinme yapmadan güzelce kalkıyor tıpki benzindeki gibi? durum böyleyken hala bobin arızalı diyebilir miyiz , ısınınca neden problem oluyor da soğukken olmuyor?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Faruk Bey, benim araçtaki kit seq24 my7 idi galiba 2008 de takıldı. şimdi takılanlarla arasındaki fark ne ? baız yerlerde belli devirde lpg ile benzin verme özelliği eklenmiş diye duydum. yeni alacağım aracın motoru da eski aracımla aynı zetec-s 16v 1.6 motor. my7 de depomda lpg var ise istersem 180-190 km hıza çıkayım ister 7000dd çevireyim benzine geçmiyordu diye biliyorum. inş yeni kitte bu şekildedir :(

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

hocam son bir sorum olacak

dün keşfettim bu durumu

araç soğukken, yani lpg ye ilk geçtiği zamanlar bu problem olmuyor 4. viteste deviri 1000 lerin altına düşürüp gaza sonuna kadar basıyorum ,araç hiç kerkinme yapmadan güzelce kalkıyor tıpki benzindeki gibi? durum böyleyken hala bobin arızalı diyebilir miyiz , ısınınca neden problem oluyor da soğukken olmuyor?

Enteresan,

İncelemeden birşey söylemek zor. Aracın sıcak ve soğuk değerleri kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

Faruk Bey, benim araçtaki kit seq24 my7 idi galiba 2008 de takıldı. şimdi takılanlarla arasındaki fark ne ? baız yerlerde belli devirde lpg ile benzin verme özelliği eklenmiş diye duydum. yeni alacağım aracın motoru da eski aracımla aynı zetec-s 16v 1.6 motor. my7 de depomda lpg var ise istersem 180-190 km hıza çıkayım ister 7000dd çevireyim benzine geçmiyordu diye biliyorum. inş yeni kitte bu şekildedir :(

Mustafa bey bu bahsettiğiniz yeniliğin adı VSR

Sadece subap sorunlu araçlarda aktif ediliyor (Müşteri istemezse aktif edilmeyebilir)

Sizin motorda aktif etmeyebiliriz yılladır kullanıyorsunuz hiç sorun yaşamadınız :nazar:

Geldiğinizde daha detaylı bilgilendiririm, Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun. :good1:

Yorum bağlantısı
Faruk Sevgili

MY–10 ve MY-11’de VSR özelliği;

VSR özelliği 3.02 ve 3.03 versiyon programlarda yakıt olarak LPG kullanımından dolayı supap sorunu yaşama riski olan araçlarda riski minimuma indirmek amacı ile eklenmiştir.

Önerdiğimiz değerler ile VSR nasıl işleyecek; Burada yazılan minimum değerlerin üzerine çıkıldığı zaman sürekli %20

benzin gönderme işlemi olmayacak ayrıca gönderilen benzin miktarı kadar sistem LPG den kısıtlamaya gidecektir. Gaz

pedalına yüklendiğimiz zaman Map 500 mb’ı devirde 4000 d/d yı geçmiş ise sistem o anda TON InjP kutucuğunda

gördüğümüz ideal hava yakıt karışımı için Benzin ECU’nin hesapladığı değerin %20 kadar TON VSR enjeksiyon süresi

hesaplayacak ve benzin enjektörlerini hesaplana bu değer kadar açık bırakarak benzin gönderecek. Bu işlem başladığı

zaman LPG enjektörlerinin açık kalma süresini gösteren TON InjG değerinin de düştüğünü göreceksiniz.

Sayısal olarak örnek. Gaza yüklendik TON InjB 15 ms civarına Map 700-800 mb civarına çıkacaktır. Devirde 4000 d/d

geçmiş ise sistem 15 ms’nin %20 si olan 3 ms benzin göndermeye başlayacaktır. Gaz pedalına basma pozisyonumuz

değiştirmeden devam ettiğimizi düşünelim motor devri yükseldikçe TON InjB değeri ve MAP düşmeye başlayacaktır. TON

Inj B’nin 10 ms’ye düştüğünü MAP’IN 500 mb üzerinde olduğunu kabul edelim bu defa 10 ms nin %20 si 2 ms benzin

göndermeye başlayacak ayni gaz pedalı pozisyonu ile bir süre sonra, devir 4000 d/d üzerinde olsa bile araç hızlanmasını

tamamladığı için MAP 500 mb’ın altına inecek benzin gönderme işlemini MAP değerinden dolayı sonlanacaktır.

(4000 üzerine çıktığınızda sürekli benzin gönderilmeyeceğini burada açıkça görebiliyoruz,)

Ayrıca sistem şartlar oluştuğu zaman gönderilecek benzin miktarını hesaplama işlemini TON InjB değerinin her değişmesinde

yapacaktır bu ise saniyede en az 4-5 defa işlem yapma anlamına gelir. Otomatik ve Turbo araçlarda MAP değeri 600-700 olarak set edilir.

Yorum bağlantısı
Kadir Sönmez

Enteresan,

İncelemeden birşey söylemek zor. Aracın sıcak ve soğuk değerleri kontrol edilmeli.

aracın sıcak ve soğuk değerleri derken lpg ayarlarından mı bahsediyorsunuz faruk bey, tekrarmı program girilmeli sizce?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...