İçeriğe Yönlendir

Brc; Sorunlar, Yorumlar


Mehmet Ozyurek

Recommended Posts

Misafir

4000 devir üzeri benzine geçmesi için bir yol varsa onu uygulatacağım eğer yoksa vsr nin benim aracım için bir faydası yok demektir, söylediklerinize bakarak. Teşekkür ederim bilgilendirme için

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

Abiler benim araçta da BRC MY-11 Kit var.VSR Menüsü açık. Anılan devir dakikalarda dediğiniz gibi yakıtı %80-%20 şeklinde kullanıyor.Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta İzmir-Aydın otobanını 160-180 sabit hızla geçmiştim ramazan ayında :) 90km boyunca bu yüksek hızlarda sürekli kullandım ama ne bir arıza lambası yaktı ne de bir başka problem oldu.2011 de aracımı sıfır aldığımda taktırmıştım. Bugün aracım 26bin km de bu zamana kadar da iki kez lpg bakımı (2 filitre değişimi) yapıldı. Ayarı ise ilk günkü gibi hiç bozulmamış maşallah.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Abiler benim araçta da BRC MY-11 Kit var.VSR Menüsü açık. Anılan devir dakikalarda dediğiniz gibi yakıtı %80-%20 şeklinde kullanıyor.Hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta İzmir-Aydın otobanını 160-180 sabit hızla geçmiştim ramazan ayında :) 90km boyunca bu yüksek hızlarda sürekli kullandım ama ne bir arıza lambası yaktı ne de bir başka problem oldu.2011 de aracımı sıfır aldığımda taktırmıştım. Bugün aracım 26bin km de bu zamana kadar da iki kez lpg bakımı (2 filitre değişimi) yapıldı. Ayarı ise ilk günkü gibi hiç bozulmamış maşallah.

Sizin araç nasıl bilmiyorum ama mondeo değişken zamanlı subap var, bu nedenle sıkıntı oluyor. Yani motora özel bir sıkıntı.

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan

aynı motor.Değişken subap zamanlaması var benim araçta da.Yalnız ben o devirlerde aracımı yılda belki bir iki kez kısa süreli kullanabilirim.Onun haricinde daima 3bin devir civarı kullanırım.Çünkü Euro5 motor lpg ile kullanımında dikkat gerektiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
(düzenlendi)

FII ler mondeo ıvler euro 5 değil.

tarihinde Mustafa Tüfekçi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

O zaman 4000 den sonra benzine geçmesi daha mantıklı, dediğiniz gibi vsr karışım oranlarını sapıttırabilir.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Değişik bir sorun ile karşınızdayım. Bosch LPG bujisi takmadan önce aracım benzinde tutarsız , özellikle alt devirlerde tekleyerek ve kararsızca hızlanırdı LPG de ise saat gibi çalışırdı. Bujiler değiştikten sonra ise tam tersi oldu. Benzinde kusursuz ve çok verimli çalışan arabam LPG alt devirlerde sendeliyor gidip geliyor. Üst devirlerde ise fena değil gitmesi. Bugün ayara gittik düzelmeyince bobin buji kablosu dediler. Onların sağlam olduguna eminim . Tahminim o ki gaz olması gerekenden erken patlıyor ve motor sendeliyor. Ne yapılabilir yorumlarınız nelerdir. Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

orjnal buji al tak :)

fomoco bile değil motorcraft.

ateşleme sisteminde kablonu zaten farklı marka taktın bujiyi de farklı taktın. bobini değiştin mi bilmiyorum ama sistemin komple farklı parçalarla dolmuş :p

buji tırnak arallığı ve ateşleme voltajında oluşabilecek farklar aracın kafasını karıştırır. benzinde ve lpg de farksız olması lazım. yani benzinde iyi çekip lpg de teklemeye yapıyorsa ayrı dert lpg de sıkıntısız benzinde tekleme yapıyorsa ayrı dert.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

orjnal buji al tak :)

fomoco bile değil motorcraft.

ateşleme sisteminde kablonu zaten farklı marka taktın bujiyi de farklı taktın. bobini değiştin mi bilmiyorum ama sistemin komple farklı parçalarla dolmuş :p

buji tırnak arallığı ve ateşleme voltajında oluşabilecek farklar aracın kafasını karıştırır. benzinde ve lpg de farksız olması lazım. yani benzinde iyi çekip lpg de teklemeye yapıyorsa ayrı dert lpg de sıkıntısız benzinde tekleme yapıyorsa ayrı dert.

O iki ayrı dert buji değişimi ile paralel olarak yaşandı :) Sıkıntı sadece alt devirlerde. Üst devirler yakıyor....

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

müdür sen beni dinle arabanın kmsi düşüktü senin yanlış hatırlamıyorsam. bobinin değişmedi ise bobin-buji kabloasu bujiyi hepsini motorcraft ile (yada fomoco ile) takım olarak değiş. orjinal olsun. ben 100küsür binde hepsini değiştim 175 binde bile ateşleme yada benzin lpg farkı yoktu. birde oksijen sensörün bi adet ise onuda değiş. yakıt -çekiş çiçek olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

müdür sen beni dinle arabanın kmsi düşüktü senin yanlış hatırlamıyorsam. bobinin değişmedi ise bobin-buji kabloasu bujiyi hepsini motorcraft ile (yada fomoco ile) takım olarak değiş. orjinal olsun. ben 100küsür binde hepsini değiştim 175 binde bile ateşleme yada benzin lpg farkı yoktu. birde oksijen sensörün bi adet ise onuda değiş. yakıt -çekiş çiçek olsun

Bobin 20.000 önce değişti Kablolar ile birlikte. Ama orjinal kablolarım duruyor. Orjinal bobinde duruyor. Olmadı eski parçaları takar bi denerim. Olmazsa 4 buji satılık ilanında yerini alır :(

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

valla buji olarak fomoco ile motorcraft arasında bile bariz olmasa da fark var ( bu arada fomocolar da zaten bosh üretimi bu arada). aracın bilgisayara bağlatabiliyorsan yakıt haritası vs bi bak sürüş sırasında napıyor vs diye.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Semih, bujiyi takarken birini veya bir kaçını çatlatmışlardır... Yada tırnak üzerine düşürüp eğmişlerdir..

Bu bujinin özellikle lpg'de alt devirleri belirgin şekilde canlandırması gerekirdi..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Semih, bujiyi takarken birini veya bir kaçını çatlatmışlardır... Yada tırnak üzerine düşürüp eğmişlerdir..

Bu bujinin özellikle lpg'de alt devirleri belirgin şekilde canlandırması gerekirdi..

Çatlayan yer seramiği değil mi abi? sökünce belli olur değil mi?

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Çatlayan yer seramiği değil mi abi? sökünce belli olur değil mi?

Evet

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Evet

Umarım öyle birşeydir abi. Çünkü çok hevesli bir şekilde aldım. Şimdi sadece alt devirlerde olmak kaydıyla sallıyor arabayı egzoz'da çat pat ediyor. Bir nevi çiğ atıyor sanırım gazı.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Semih, bujiyi takarken birini veya bir kaçını çatlatmışlardır... Yada tırnak üzerine düşürüp eğmişlerdir..

Bu bujinin özellikle lpg'de alt devirleri belirgin şekilde canlandırması gerekirdi..

Bu arada eklemeyi unuttum abi. Dün yavaş seyrederken araç sarsılırken hız ibresi 60-70e kadar çıkıp indi birkereliğine.

Yorum bağlantısı
Semih İzgi

Konu ile ilgili her türlü yoruma ve tecrübeye ihtiyacım var. Yardımcı olabilirmisiniz abilerim

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bu aldığın buji lpg bujisi miydi :p 1.6 motorda aşırı tırnak aralığı farkı yaratabilir. 2.0 motorlarda fark o kadar değil.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu arada eklemeyi unuttum abi. Dün yavaş seyrederken araç sarsılırken hız ibresi 60-70e kadar çıkıp indi birkereliğine.

Ben alakası olduğunu sanmıyorum Semih..

Sen bujileri bi söktür, incelensin..

Yorum bağlantısı
Semih İzgi
(düzenlendi)

Ben alakası olduğunu sanmıyorum Semih..

Sen bujileri bi söktür, incelensin..

bu aldığın buji lpg bujisi miydi :p 1.6 motorda aşırı tırnak aralığı farkı yaratabilir. 2.0 motorlarda fark o kadar değil.

Mustafa araçta belli ki bir sorun var. Bir ateşleme sorunu mevcut çünkü bugün hassas bi test yaptım benzinde de var bu silkeleme ama çok daha az hissediliyor.. Benzinde tölere ediyor galiba. Yarın bosch araç servisine gidip söktürüp baktıracağım. Aralarında kusurlu buji varsa değiştireceğim. Yanlız, bu bujileri kendileri takmadılar. Kusurlu buji varsa değiştirmezler dimi? Eğer bujiler sağlamsa orjinal çıkma bobinim ile kablolarımı takıp deneyeceğim.. Yine olmazsa da bujileri burdan satıp, orjinal buji alacağım artık... Hayırlısı

Mehmet abi teşekkürler. Yarın burdan paylaşırım sonuçları.. Bu arada hatırlarmısın iç aydınlatmalar sönmüyordu.. Sağ yolcu kapı altı aydınlatmada, izolasyonda hata yapmışım ve tuzlu su alıp oksitlenmiş :) 2 gün sonra çözebilmiştim.. Hatırlayınca paylaşmak istedim

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Semih, en ucuzundan bir takım fomoco alıp taktırıver.. Bujinin Sorunlu olup olmadığını görebilirsiniz..

Sönlemeyen lamba sorunun oradan çıkması da iyi bir şeydir :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...