Okyay Pay 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 (düzenlendi) . 29 Ekim 2017 tarihinde İnan Çınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Veyis Durmuş 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 (düzenlendi) Focus zaten performansı yüksek bir araç. Ama bu haliyle hala sizi tatmin etmiyorsa Hava Filtresi, Buji, Chip tuning, ECU ile başlayabilirsiniz. Maliyetine gelince; sizin bütçenize bağlı olarak 300 ile 1000+ değişir. 2 Haziran 2008 tarihinde Veyis Durmu? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmez.. en kolay yol satıp 2.0 focus almak Yorum bağlantısı
Veyis Durmuş 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 diyelim bu dediklerinin hepsini yaptım maliyeti nekadar olur ve performans olarak nekadar artış olur? hp? açıkçası 1000 ile 1500ytl civarı harcayabilirim? 1.6 Focus olarak düşünürsek; 10 HP chip 3 HP Hava Filtresi 2-3 HP Buji Ecu konusunda bişey diyemem. Ama emin değilim aşağı yukarı böyle olur diyorum. Çok aşırı motor modifiyesi istiyorsan Dereceli Egzantrik yap. Yorum bağlantısı
Veyis Durmuş 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 (düzenlendi) Daha aşağı da yapabilirsin.Ama hissedilebilir Performans olması için en az 1000 YTL şart. 2 Haziran 2008 tarihinde Veyis Durmu? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 10hp lik bi chip(ki agresif bi yazılım demek benzinli motor için) artıracağı yakıttan cep,el,dil yakar.Gerek yok. 3Hp Hava filtresiyle sağlanır mı bilmiyorum,sağlansa da hissedilir mi? Sesi için belki. 2-3hp bujiyle mümkün. Ama zaten sarf malzeme. 1.6 Zetec SE motora turbo? Çok konuşuldu,tartışıldı ama ı ıh. Olmuyor. Ama dereceli egzantrik,manifold,güzel bi komple egzoz,"air intake kit(tek başına filtre değil)" ile belki aracın esnekliği tatmin edici seviyeye gelir. Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Valla Focusla bujiden, filtreden 3 hp alanını hiç görmedim.. Chip ile yüzde 10a yakın birşey alabilirsiniz ama subaplarınızın 8 olma riski var, aldığınız yüzde 10da sizi pek farklı yapmaz.. 5.vitesiniz biraz daha keyifli olur.. 1500 ytl'ye chip + kutuiçi düzgün bir filtre ile 8-9hp 15nw kadar tork artışı alabilirsiniz.. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Valla Focusla bujiden, filtreden 3 hp alanını hiç görmedim.. Eskimiş,kurum bağlamış bujilere göre yeni bujiler eminim çok daha fazla fakediyordur.Misal Ford Racing'in Focus I için ürettiği buji/buji kablosu setiyle ciddi fark olmasa da yüksek devirlerde isteklilik artacaktır. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Hiç bir bujiden 3hp alınmaz sadece bozuk bujilerinizle kaybetiginiz gücü tekrar kazanabilirsiniz . Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada 2 Haziran 2008 Paylaş 2 Haziran 2008 Hiç bir bujiden 3hp alınmaz sadece bozuk bujilerinizle kaybetiginiz gücü tekrar kazanabilirsiniz . +1 Yorum bağlantısı
Buğra Gündoğan 5 Haziran 2008 Paylaş 5 Haziran 2008 attığınız taş ürküttüğünüz kurbağaya değmez..en kolay yol satıp 2.0 focus almak bu yapmayı önerilenleri 2.0 focusa yapın araba yerinde durmasın Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 Rıdvan bey, 1.6 hacimli motorunuz dan beygir almak çok kolaydır, hava girişini artırıp, birazda benzin girişini artırmak , avans ayarlarını yeniden haritalandırmak yeterli, tabii buna paralel olarak amostisör ve fren lerde de değişiklikler gerekiyor. Türkiye de bulunmayan modifiye parçalarının maliyeti 15-20k Usd arası tutabilir ama çok da keyifli olur Yorum bağlantısı
Melih Uyar 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 peki silindir kapağını taşlattırsak kaç hp alırız Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Ekim 2008 Paylaş 2 Ekim 2008 Enjeksiyonlu araçta silindir kapağı taşlatarak, yani sıkıştırma oranını artırarak sadece rölantide sallanan ve stop eden, tam gazda da tekleyen bir araca sahip olursunuz. O işlem karbüratörlü araçlarda yapılabilir. Yorum bağlantısı
Alaattin Çakıroğlu 3 Ekim 2008 Paylaş 3 Ekim 2008 Melih bey çok uğraşmayın derim alsam bu zamana kadar ben alırdım heralde ama aracım biraz daha zevkli olsun derseniz bi hava filtresi taktırın bide son susturucuyu değiştirin sesi çok güzel oluyor 1,6 motor a ne yapsanız boşa ki zaten focus kendi sınıfındaki çoğu araçtan daha performanslı ve zevkli bi araç çoğu arkadaşımın dediği gibi 2,0 st alırsanız 1,6 ya harçayıp alacağınız performanstan daha güzel bi alete kavuşursunuz. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Ekim 2008 Paylaş 4 Ekim 2008 96 model, yeni far-tampon tasarımlı, klimasız 1.8 Escortlar vardı. Çok az üretildi ama sürüş zevkini anlatamam. 4 kapılı Rs gibi bir his vardı. 130 Ps veriyordu. Yorum bağlantısı
Anıl İmaca 22 Ekim 2008 Paylaş 22 Ekim 2008 Sadece hava filtresi veyahut sadece chip ya da sadece konvertör iptali ciddi manada değişiklik yaratmaz. Ortalıkta hava filtresini değiştir abi 5hp fark atar diyen oto modcular o kadar çok ki. Doğru konumlandırılmış bir cold air intake kit, konvertör iptali, iyi bir son susturucu, bujiler ve bir chip tabi focuslar için varsa headers (eksoz manifoldu) alıp dünya parayı sayarsınız ama emin olun arabanız uçağa dönüşmeyecektir ve cebinizden çıkan benzin parası da kat be kat artacaktır. E tabiki fark olacaktır ama bütün bu işlemler en doğru şekilde uygulanırsa. O fark da taş patlasın %18 - %20 olur. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 24 Ekim 2008 Paylaş 24 Ekim 2008 96 model, yeni far-tampon tasarımlı, klimasız 1.8 Escortlar vardı. Çok az üretildi ama sürüş zevkini anlatamam. 4 kapılı Rs gibi bir his vardı. 130 Ps veriyordu. 96 1.8 Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 24 Ekim 2008 Paylaş 24 Ekim 2008 Zevk işi bunlar..Son susturucu ve açık filtre ile bile devirlenmedeki rahatlık hissediliyor ve keyif veriyor araç.. Yorum bağlantısı
Göktuğ Güre 26 Aralık 2008 Paylaş 26 Aralık 2008 Merhaba; ford marka otomobillerin en büyük özelliklerinden biri motoruna yapabilceğiniz en ufak oynamalarda bile sonuç alıyor olmanızdır.Torku yüksek olan aracınız var ise aracın beygir gücündeki değişiklik (1.04 civarı hava filtresi dahil ) size hissetirecektir. Benim aracımda Maslak oto sanayinin en büyük ustalarında biri olan İskender usta yapımı eksoz kiti bulunmaktadır.Bunun yanında yine sanayi yapımı hava filtresi, ECU bulunmaktadır.Tabiki bunları yaparken jant gerçeğini atlamamız gerekiyor.Ben halen org. jantlarımı kullanıyorum,bunun nedeni ise hafif olması.arabadaki 3.5 cm lik yay tercihimde performansı etkilemektedir. Unutmayın ki hiç bir araba gerçek ölçümlerinde ruhsatta yazan hp 'yi göstermez ya düşüktür yada fazladır benim arabam normalde 105 hp olup şuanda 125 hp dayanmıştır.Bu da bana arabamın ekstra özelliği olan yol tutuşu ile birleşince piyasadaki çoğu klansmanım arabaların önünde seyretmeme neden oluyor buda beni mutlu ediyor.... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 26 Aralık 2008 Paylaş 26 Aralık 2008 Merhaba;ford marka otomobillerin en büyük özelliklerinden biri motoruna yapabileceğiniz en ufak oynamalarda bile sonuç alıyor olmanızdır.Torku yüksek olan aracınız var ise aracın beygir gücündeki değişiklik (1.04 civarı hava filtresi dahil ) size hissetirecektir. benim bildiğimde zetec s ve se ler en zor modlanan arabalardır (tabi ecu ya mudahale edilmeyince) ne yaparsan yap (profosyonel birinin elinde değişebilir ama öyle prof. lara denk gelemedim) uğraştığının hakkını alamazsın modlanmaya yatkın olsa millet focusları modlardı piyasada öyle modlu focus yok hatta körfez pisti burnumuzun dibinde daha pistin içine bi tane focus girmedi ( ben bi kere girdim bi tur attım çıktım o ayrı ) genelde hondalar subarular bmw ler pejolar nissan arada bi iki fiat mitsubishi bide eski amerikanları görüyorum pistlerde ama yurt dışında focusu modlayanlar çok onlarda genelde 2.0 2.3 focuslar svt ler felan genelde amerikada brazilyada arjantinde avrupada da genelde rs ve st170 modlanıyo ki onlar zaten spor araç sayılır modlanacak fordlar bence tdci ağırlıklı zaten turboları var çiple oynamaya el verişliler Yorum bağlantısı
Göktuğ Güre 29 Aralık 2008 Paylaş 29 Aralık 2008 benim bildiğimde zetec s ve se ler en zor modlanan arabalardır (tabi ecu ya mudahale edilmeyince) ne yaparsan yap (profosyonel birinin elinde değişebilir ama öyle prof. lara denk gelemedim) uğraştığının hakkını alamazsın modlanmaya yatkın olsa millet focusları modlardı piyasada öyle modlu focus yok hatta körfez pisti burnumuzun dibinde daha pistin içine bi tane focus girmedi ( ben bi kere girdim bi tur attım çıktım o ayrı :lol2:) genelde hondalar subarular bmw ler pejolar nissan arada bi iki fiat mitsubishi bide eski amerikanları görüyorum pistlerdeama yurt dışında focusu modlayanlar çok onlarda genelde 2.0 2.3 focuslar svt ler felan genelde amerikada brazilyada arjantinde avrupada da genelde rs ve st170 modlanıyor ki onlar zaten spor araç sayılır modlanacak fordlar bence tdci ağırlıklı zaten turboları var çiple oynamaya el verişliler pistlerde tabikide bulunamaz çünkü focus asla bir honda v-tec veya subaru değildir zaten bu araçlarda focus'un klansmanı değiller.bence focusun klasmanı bir 307 veya cıtroen c 4 dür. mod. edilen araçlara bakarsanız türk insanı asla sırf motor olarak çalışmamakta arabanın ilk once dış mod. sonra motora inmekte. mod. en çok yakışan arabalar olarak sert mizaçlı araçlar seçiliyor.buda dış mod. çok yakışması ile alakalı.focus o neden ile biraz geride kalmıştır. bir araç ismi ile örnek vereceğim mitsubishi colt bu araç müthiş bir motora sahip bu aracın motorunun kendine has bir sesi vardır ama aracın dış görünüşü mod. çok uygun olmayışı ve tercih edilmemesi bu arabanın kötü veya başarısız bir araba olduğunu göstermez kanısındayım. Yorum bağlantısı
Cengiz Ozan 29 Aralık 2010 Paylaş 29 Aralık 2010 oktay eğer performans ve sürüş zevki istiyorsan eskort 1.8 clx almalısın süpeeeeer!!! Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 29 Aralık 2010 Paylaş 29 Aralık 2010 Performans artisi icin Ultasonic buji denedinizmi. Orjinal sifir buji ile karsilastirdim. Aracin devirlenme isteginde bir artis sagladigi hissettim. Ancak 15.000 km de bir degismesi gerekiyor cabuk ozelligini yitiriyor. Ancak ozellikle 5.viteste yokusu gorunce bayilan focusa ilac gibi gelmisti. internette arastirabilirsiniz. Birde motora zarari var diye birsey cikarmislar. Eger kullandiginiz buji orjinalin muadili ise neden zarar versin. ben 13.000 km dir kullaniyorum, bir sikinti gormedim. (Not: Turkce karakter problemi yasiyorum. Yazilarim o nedenle boyle) Yorum bağlantısı
Recommended Posts