İçeriğe Yönlendir

Focus 1 - Vites Geçişleri Sert


İsa Köse

Recommended Posts

İsa Köse

Arkadaşlar, çalıştığım yerde bir arkadaşım Focus aldı. Aracı 30.000 km.de 2005 Focus Collection. Arkadaşım çok memnun. Yakında buraya üye yaparız onu da inşallah. Belki Focus almasında bir nebze de olsa benim de katkım olmuştur. Neyse gelelim konuya... Daha önce mukayese edecek araç yoktu tabi.

1- Arkadaşımın aracına binip başladım kurcalamaya ve viteslerin daha kolay geçtiğini farkettim. Benim Focusun vitesi bariz sert geçiyor. Arkadaşın aracında parmakla geçirirsiniz vitesi ama benim araçta elle epeyce uğraşılıyor. Bunun nedeni ne olabilir? Yağlamak falan mı gerekir yoksa başka bir durum mu var?

2- Debriyaj arkadaşın Focusuna göre daha sert sanki. Bunun sebebi ne olabilir ve ne yapmam lazım?

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Debriyajınız sert ise baskı-balata değiştirme zamanınız yaklaşmış olabilir.

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Alıştıra alıştıra söylesenize Tansel Bey. :D Baskı balata değildir inşallah.

Mehmet Abi, 65.000 km civarında. Daha çok genç benim Focusum. :soshelp:

Vites geçişleri için yorum yok mu?

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

debriyajın sert olması baskının aşınmış olacağından sanmam , çünkü hidrolik kumandalı debriyajınız var.

vites geçişlerindeki sertlik ise fordlar genelde kemikli yapıya sahiptir desemde mukayese etmişsiniz başka aynı şanzumanlı fordla , sorun mafsallarda olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Allah yapısı değil ya.. hepsinin de mükemmel olması mümkün değil bunların.. :D

65 bin de baltaya bişey olmaz kanımca..

Vites körüğünü sökün, kurumuş yapışmış yağlar falan varsa temizleyin ve tekrar gresleyin bir nebze rahatlayacaktır..

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Mafsal nedir bilmiyorum... Ayıp olmasın diye araştırdım. Şunu buldum ve ne demek istediğinizi anladım.

Mafsal hareket eden iki parçanın hareket edebilme özelliklerini kaybetmeden birbirine bağlanmasını sağlayan mekanik sistemdir. Mafsallar hareketin yönüne ve doğrultusuna göre çeşitlenebilir. En bilinenleri silindirik mafsal ve küresel mafsallardır. Silindirik mafsalda hareket iki boyuttadır. Küresel mafsalda ise hareket 3 boyuttadır ve küresel mafsalların statik ve dinamik hesaplamaları silindirik mafsala göre daha zordur. Genellikle robot teknolojilerinde karşımıza çıkar. Silindirik mafsallar ise küresel mafsallara göre daha mukavimdir ve ağır makine imalatlarında yoğun olarak tercih edilir.

Vites körüğünü daha önce sökmüştüm (meraktan). Orada o mafsal diyebileceğim eklem yerleri beyaz beyaz bir şeye bulanmıştı. Yağ falandır demiştim. Gresleyeyim yani oraları öyle mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Vites körüğünü daha önce sökmüştüm (meraktan). Orada o mafsal diyebileceğim eklem yerleri beyaz beyaz bir şeye bulanmıştı. Yağ falandır demiştim. Gresleyeyim yani oraları öyle mi?

Ordaki gres kuru değilse hiç elleme... Kuru ve kirli ise temizle ve tekrar yağla..

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Kuru değilse ne yapmalıyım? Taktım ben şimdi vitesin sert geçmesine hatta bazen 5. vitese baya zor geçiriyordum da kendi becereksizliğim diyordum. Sanırım bu vitesin halt etmesiymiş... Gresi deneyeceğim eğer gerek varsa.

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

65.000 km çokda az sayılmaz,kullanıma bağlı olarak 40-50k civarıda balata eskiyebilir,kavramanın hidrolik olması balata biterken sertleşmeyeceği anlamına gelmiyor,herkes bilirki focuslarda balata eskidikçe debriyaj sertleşir fakat viteslerin kemikli geçme durumuna ben rastlamadım henüz.

Bence yağlama ile düzelecek birşey değildir,ben oyumu baskı-balatadan yana kullanıyorum.

Yorum bağlantısı
İsa Köse

Yazılan baskı balata yorumları üzerine servis yolu görünüyor gibi. Bir baktırayım diye geçiyor içimden.

Ama şimdi servise gitsem, yoksa bile bir arıza bulur, masraf çıkartırlar diye gitmeye de çekiniyorum.

Haksız da değilim sanırım değil mi?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence gitme... Ciddiyim... Eğer abuk subuh hareketler yapmıyorsan 65 bin de focus balatası bitmez.. BEn 115 binde satmış bitirememiştim..

Ortağım 125 binde bitiremedi...

Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz

Baskı-balata olsa bile,aracınızın yakıtı normal seviyede ise,çekişinde problem yok ise,hızlanırken devirle orantılı hızınız artıyor ise,yani balatada kaydırma yok ise acilen değişmesine gerek yok zaten.Bir müddet daha idare edip 100k civarı değiştirebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
İsa Köse
Bence gitme... Ciddiyim... Eğer abuk subuh hareketler yapmıyorsan 65 bin de focus balatası bitmez.. BEn 115 binde satmış bitirememiştim..

Ortağım 125 binde bitiremedi...

Yüreğime su serpiyorsun vallahi... İnşallah öyledir. Ben aracı zaten 60.000 km.de iken aldım. İlk sahibi nasılş kullandı fikrim yok am alırken baktırmıştım araca olsaydı herhalde debriyaja bastıklarında bir gariplik olsa söylerlerdi. Ben daha 5000 km ancak katettim. Bitirebilir miyim ki? Abuk subuk hareketlerden kastın nedir abi?

Baskı-balata olsa bile,aracınızın yakıtı normal seviyede ise,çekişinde problem yok ise,hızlanırken devirle orantılı hızınız artıyor ise,yani balatada kaydırma yok ise acilen değişmesine gerek yok zaten.Bir müddet daha idare edip 100k civarı değiştirebilirsiniz.

Yakıtı kesinlikle normal... Kitapçık değerleriyle aynı hatta. Çekişi iyi. hızlanma ve devir orantılı. Haberler hep iyi yani... Şöyle yapayım o zaman... 10000 km daha -ki bir sorun olup olmadığı bile belli değil- 75.000 km bakımına gittiğimde baskı balataya da bir bakın derim bir de vites geçişlerine baktırırım. Nasılsa şemsiye verecekler ya müşteriye, sorun yoksa ille de isterük demezler.... Beklesin bunlar beklesin... Ben daha tatile çıkamadım... Bir bulaşırsam servise falan tatile çıkmak hayal olur...

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Arkadaşlar, çalıştığım yerde bir arkadaşım Focus aldı. Aracı 30.000 km.de 2005 Focus Collection. Arkadaşım çok memnun. Yakında buraya üye yaparız onu da inşallah. Belki Focus almasında bir nebze de olsa benim de katkım olmuştur. Neyse gelelim konuya... Daha önce mukayese edecek araç yoktu tabi.

1- Arkadaşımın aracına binip başladım kurcalamaya ve viteslerin daha kolay geçtiğini farkettim. Benim Focusun vitesi bariz sert geçiyor. Arkadaşın aracında parmakla geçirirsiniz vitesi ama benim araçta elle epeyce uğraşılıyor. Bunun nedeni ne olabilir? Yağlamak falan mı gerekir yoksa başka bir durum mu var?

2- Debriyaj arkadaşın Focusuna göre daha sert sanki. Bunun sebebi ne olabilir ve ne yapmam lazım?

2. baskı balata

1. muhtemelen baskı balata yada vites halatları

Yorum bağlantısı
İsa Köse
2. baskı balata

1. muhtemelen baskı balata yada vites halatları

Yaşar Ustam, baskı balata için erken değil mi gerçekten? Cidden servise gitmeye çekiniyorum. Sebebi ise baskı balatada sorun olmasa bile -kaşındığım- için kaşıyacak olmaları... Vites halatları ise nasıl çözülür? Gerçi rahatsızlık verecek boyutta bir şey yok her iki olayda da. Bakıyorum da arkadaşların durumları çok öte benimkilerden... Benimki sadece kemikli bir geçiş. Onlarınki atlamalar, ileri atmalar oluyormuş... Bende öyle bir olay yok... Gitmeli miyim illa ki servise Yaşar Ustam?

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Hidrolik debriyajlarda eğer havası iyi alınmamışsada bu şekilde sert geçişleri yapıyor.Eğer ki çalıştırmadan önce debriyaja basıldığında aşağıda hissediliyorsa baskı sertliği o zaman hava olabilir havasını aldırmakta fayda var diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
Yaşar Ustam, baskı balata için erken değil mi gerçekten? Cidden servise gitmeye çekiniyorum. Sebebi ise baskı balatada sorun olmasa bile -kaşındığım- için kaşıyacak olmaları... Vites halatları ise nasıl çözülür? Gerçi rahatsızlık verecek boyutta bir şey yok her iki olayda da. Bakıyorum da arkadaşların durumları çok öte benimkilerden... Benimki sadece kemikli bir geçiş. Onlarınki atlamalar, ileri atmalar oluyormuş... Bende öyle bir olay yok... Gitmeli miyim illa ki servise Yaşar Ustam?

bence bir gösterin problem var derlerse fiyat istersiniz işinize gelmezse başka yerde degiştirirsiniz

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...