Emre Gizlenci 8 Temmuz 2008 Paylaş 8 Temmuz 2008 merhabalar... son günlerde aracımı eşim kullanmaya başladı. 98 mondeo glx hararet ibresi yükselip duruyor. bu modellerde hararet ibresinin biraz oynak olduğunu biliyorum. lakin bir defa conta yakmaktan korkuyorum açıkcası. suyunda bir eksilme yok ama şehir içinde çok ısınıyor. fan normal yazısının m harfinde devreye giriyor, araç fazla ısınınca performansı da düşüyor. bu normal bir durum mudur bilemiyorum. bu durumu engellemek için neler yapılabilir? işin açıkcası şu sıralar biraz aracım konusunda tedirgin davranıyorum. fikirlerinizi ve önerilerinizi bekliyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Temmuz 2008 Paylaş 8 Temmuz 2008 Termostatı değiştirebilirsin... Benim motorla bu motorlar ciddi farklı demekki.. Benim hararet göstergesi focusun ki gibi çakılıp kalıyor... Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 8 Temmuz 2008 Paylaş 8 Temmuz 2008 (düzenlendi) Termostadı değiştirirseniz aracınızda lpg varmı bilmiyorum ama varsa kesinlikle yakıt sarfiyatınız artacaktır. Benim araçta L harfinin kenarına yaklaşınca açıyor. Mondeoların termostadı yanlış hatırlamıyorsam 94-110 çalışıyor dolayısıyla normal ayzısı içinde kaldığı sürece problem yok. Zaten öyle bir durumda fanın ikinci kademesi devreye giriyor.Bende hararet çok yükseliyor diye termostadı değiştirmiştim ama sonrasında eskisini yine taktım 8 Temmuz 2008 tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Temmuz 2008 Paylaş 8 Temmuz 2008 Termostadı değiştirirseniz aracınızda lpg varmı bilmiyorum ama varsa kesinlikle yakıt sarfiyatınız artacaktır. Benim araçta L harfinin kenarına yaklaşınca açıyor. Mondeoların termostadı yanlış hatırlamıyorsam 94-110 çalışıyor dolayısıyla normal ayzısı içinde kaldığı sürece problem yok. Zaten öyle bir durumda fanın ikinci kademesi devreye giriyor.Bende hararet çok yükseliyor diye termostadı değiştirmiştim ama sonrasında eskisini yine taktım Termostat 110 olmaz... Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 bugün fan motorundan direk hat çekip içeri switch taktım. hararet yükselirse açıyorum bir süre çalıştırıyorum hararet düşüyor zaten. fanı açık unutmadıkça bir problem olmayacağını düşünüyorum. siz ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 bugün fan motorundan direk hat çekip içeri switch taktım. hararet yükselirse açıyorum bir süre çalıştırıyorum hararet düşüyor zaten. fanı açık unutmadıkça bir problem olmayacağını düşünüyorum. siz ne dersiniz? Şahinlerde doğanlarda olurdu böyle şeyler diyorum... Termostat değişmeyi denemedin mi. ? Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 termostat elinde yokmuş. birkaç güne getirecek ben yine de emniyet olsun diye yaptım. daha önce bi conta yakmıştım şimdi ister istemez dikkat ediyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 termostat elinde yokmuş. birkaç güne getirecek ben yine de emniyet olsun diye yaptım. daha önce bi conta yakmıştım şimdi ister istemez dikkat ediyorum... Peki conta yaktığın zaman sebep neydi.. ? Arıza bulundu mu... Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 evet bulundu, motor suyu deposundan sızıntı yapmış su kalmayınca da sıcaklığı sağlıklı ölçememiş ibre pek yükselmemişti. değiştirdik gerekli parçaları ve tüm hortumları. 1 senedir sorun çıkarmadı gerçi ama yine de çekiniyor insan.... ne de olsa masraf. motora da zarar... daha uzun yıllar binmeyi planlıyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 Bence korkma... Çok rahatsız oluyorsan termostatı değiştir.. biraz düşüğünü tak... Yoksa insanın psikolojisi bozulur... Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 bakalım işte birkaç güne gelecek. işin açıkçası bende kullanırken tedirgin oluyorum. sakınan göze çöp batar ya bu arızalar hep arabamı başka birilerine verdikten sonra oldu. son zamanlarda eşim de kullanıyor tedirginliğim biraz da ondan... pek anlamaz hararetti motordu... torpido önceki sahibindeyken kırılmış birde torpido kapağı bulursam arabanın hiç eksiği kalmıyor. yalnız düşündüren torpidonun sanırım iç aksamı da kırık kapak bulsam da beni biraz uğraştıracak... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 9 Temmuz 2008 Paylaş 9 Temmuz 2008 Hurdacılar bir kapağa 60-70 lira istiyorlar... Ben almamıştım... Torpido kapağını ben şu şekilde çözmüştüm... Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 torpido açma kolunda problem yok. iç aksam derken torpidonun hem kendisi çatlak hemde arkasında kalan göğüse bağlı aksamdan bahsediyordum. dişliye karşılık gelen yer kırık. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 9 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 9 Temmuz 2008 çıkmacılardan bakacağım artık. resimleri çekmeye fırsat bulabilirsem eklerim. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 12 Temmuz 2008 Paylaş 12 Temmuz 2008 (düzenlendi) Termostat 110 olmaz... Evet fan 110 derece civarı açıyor.(İşin açıkçası bunuda anlamış değilim su 100 dereceden sonra buharlaşırken fanın 110 da açılması garip geliyor. Belki sebebi sistem kapalı devre olduğu için içerde oluşan basınçtan ötürü buharlaşma sıcxaklığı daha yukarı çıkmış olabilir. Ayrıca tamamen antifiriz dolu olduğu için o sıcaklığa kadar çıkıyor olabilir diyecem ama sadece su konulan arabalarında olabileceği ihtimaline karşılık bu şekilde yapılmaması gerekir diye düşünüyorum) 12 Temmuz 2008 tarihinde Zafer Ofli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Al 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 Evet fan 110 derece civarı açıyor.(İşin açıkçası bunuda anlamış değilim su 100 dereceden sonra buharlaşırken fanın 110 da açılması garip geliyor. Belki sebebi sistem kapalı devre olduğu için içerde oluşan basınçtan ötürü buharlaşma sıcxaklığı daha yukarı çıkmış olabilir. Ayrıca tamamen antifiriz dolu olduğu için o sıcaklığa kadar çıkıyor olabilir diyecem ama sadece su konulan arabalarında olabileceği ihtimaline karşılık bu şekilde yapılmaması gerekir diye düşünüyorum) Sormak istediğim hararet göstergesindeki NORMAL yazısının tekamül ettiği rakamlar kactır? Benim otoda ibre A çizgisine gelince fan açıyor ve hararet düşüyor.Hararet kaca gelince fan açmış oluyor? Yardımlarınız için sağolun.... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 Bizde hararet gösterhesi yok biz ne yapalım Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 Sormak istediğim hararet göstergesindeki NORMAL yazısının tekamül ettiği rakamlar kactır?Benim otoda ibre A çizgisine gelince fan açıyor ve hararet düşüyor.Hararet kaca gelince fan açmış oluyor? Yardımlarınız için sağolun.... Mondeoda gauge menü olamdığı için cevaplarım net değildir ancak... Normalde oynamadan durduğu yer 94 derecedir, fan açtığı yer 104 derecedir.. benim mondeoda hararet göstergesinde normal yazmıyor orası boş neden? Kaç model.. Bizde hararet gösterhesi yok biz ne yapalım Taktırabilirsin Yorum bağlantısı
Nuri Kara 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 selam aynı dert bendede var. 1998 glx. l ye kadar geliyor. cok tedirgin edici bir durum. yanlız ben bir cozum buldum olaya. klimanızı en dusukte calsıtırın . bende hararet bayagı iniyor asagı. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 termostatta problem varsa klima ne fayda Yorum bağlantısı
Nuri Kara 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 termostatta problem varsa klima ne fayda peki ama normal yazısında l ye kadar gelmesi normalmi. klima acınca m ye kadar iniyor ortada kalıyor yani bu normalmi. klima motoru sıkıstırması lazım degilmi biraz daha Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler 5 Ağustos 2009 Paylaş 5 Ağustos 2009 Anlaşılan bir çok kişinin hararetle başı dertte çözüm olarak şöyle yapsak :kışın kışlık termostat /yazın yazlık termostat taktırsak bu hararet illetinden kurtulmuş oluruz, kendimizi bu kadar sıtrese sokmaya gerek yok ,tabi bakımları aksatmamak şartıyla.yeterki motor suyunu devamlı kontrol edelim kimi araç sürücüleri arıza yapmadan motor kaputunu açmıyorlar ne yagına, ne suyuna nede bakılması gereken yerlere bakmıyorlar ben bu tip araç kullananlara direksiyon şöförü diyorum. Yorum bağlantısı
Volkan Keçecioğlu 12 Aralık 2009 Paylaş 12 Aralık 2009 benim aracımda 97 ghia. fan NORMAL yazısının L sine gelince açıyor ve orda sabit duruyor. ne düşüyor ne yükseliyor. kaç ustaya gösterdim bu arabaların motorunun sıcağı sevdiğini ve L de açmasının normal olduğunu söylediler. ama kafama yatmadı. möşürü falan değiştirdim hala aynı. sizce de bu normal mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts