İçeriğe Yönlendir

Mondeo hararet problemi


Emre Gizlenci

Recommended Posts

  • 3 hafta sonra...

Benim aracda normal yazısının l sine gelince acıyor ustaya sordum tamamen normal dedi.Sadece suyuna iyi bakmak lazım.Başka neler yapılabilir bilmiyorum.Bilen varsa bizleri aydınlatırsa seviniriz...

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
Benim aracda normal yazısının l sine gelince acıyor ustaya sordum tamamen normal dedi.Sadece suyuna iyi bakmak lazım.Başka neler yapılabilir bilmiyorum.Bilen varsa bizleri aydınlatırsa seviniriz...

Benimki de rampa yerlere çıktığım zaman L de açıyor.. Ben korktuğumdan klimayı açıyorum, hararet düşüyor. Şehir içinde falan ortayı geçmiyor..Ama su takibi önemli anladığım kadar.. :p

Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z

hocam en kesim çözüm araca bor atmak sanırım

bir de muşuru yüksek derece ile değiştirin 82 lik miydi neydi ustalar bilir

ama kış günü normal değil bence

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Murat Azimoğlu

Arkadaşlar aynı sorun bende de var. Şehir içi dur kalkta ve yokuş tırmanmalarında bende de Hararet L'ye çıkıyor. Ustaya defalarca bunu söylememe rağmen o da bana bunun normal olduğunu söyledi. Anlayamıyorum gerçekten de nasıl normal olur..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

98 Mondeoada focuslarınkine benzer bir sorun yok.. Yani hararet göstergesi yükseliyorsa, motor hararet yapıyordur...

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu
98 Mondeoada focuslarınkine benzer bir sorun yok.. Yani hararet göstergesi yükseliyorsa, motor hararet yapıyordur...

O zaman L ye çıktığı zaman hararet mi yapıyor.Bu bizim mondeo?

Yorum bağlantısı
Cem Borak

Akadaşlar Selam,

Bende 2001 MondeoTrend 2,0AT Benzinli var Aracıma benden önceki kullanıcısı LPG taktırmış bende 1.5 senedir kullanıyorum bir Problem yoktu. ancak son 3 - 4 aydır Bir sıkıntım var.

Aracın hararet göstergesi zımba gibi ortadan hiç ileri gitmiyor. Ama arabayı Stop edince başlıyor Radyatör yedek su haznesi fokur fokur kaynamaya ve taliyesinden su atıyor dışarıya . İlk önce tamircim Kapağın bozuk olduğunu onu değiştirmemiz gerektiğini söyledi. Kapak içindeki valfi görev yapmıyormuş. Değiştirdik orginali ile tekrar. Bir çözüm olmadı bizim eski kapak gitti çöpe. Şu ana kadar günde 60 km yol gidiyorum ortalama 2-3 günde bir 0,5lt -1lt Antifiriz ve ya duruma göre su ilave ediyorum.Eğer max çizgisine kadar doldurursam 0,5- 1 lt su atıyor. Daha aşağı seviyelere tamamlarsam iki avuç kadar su atıyor.

Bu Porblem nerden kaynaklanır .

Acaba Lpg ile ilgili olabilirmi. bundan 4 ay önce Lpg sızdırmazlık raporumu yeniledim. Orda fark ettim ki Lpg nin Motor bölümünde bir çok hortumun girip çıktığı bir merkez var onun etrafı hafif kırmızı olmuş (kırmızı antifiriz kullanıyorum) ben orda bir sızıntı var diye düşünürken adamlar okey verdi. Ama merkezin etrafı ciddi ciddi pespembe... ?

Tamircim aracı bırak sökelim belki conta yakmıştır ordan suyu şişiriyordur diyor. Bende kararsız kaldım kurcalatmak konusunda ?

Ne olur bir akıl verin orginal servisleri bu tür konulara bakmıyor araçta LPG var diye ama Perdiyodik bakım gibi şeylere varlar...

Bir de motor arıza lambam dewamlı yanıyor södürttürüyorum sonra 1-2 gün sonra pat gene yanıyor ...

İlginize ve ayırdığınız zamana şimdiden teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Suyu fazla doldurmanız hata... Genleşmesi için yer bulamadığı için fazlasını atıyor.. Peki nereye kadar atıyor... eklemeseniz genleşme kabındaki su bitiyor mu ?

Arıza lambası için arıza koduna baktırmalısınız... Çözüm koda göre aranmalı...

Yorum bağlantısı
Cem Borak
Suyu fazla doldurmanız hata... Genleşmesi için yer bulamadığı için fazlasını atıyor.. Peki nereye kadar atıyor... eklemeseniz genleşme kabındaki su bitiyor mu ?

Arıza lambası için arıza koduna baktırmalısınız... Çözüm koda göre aranmalı...

Hiç bir zaman max çizgisinin üstünde ne su nede antifiriz tamamladım....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tarif ettiğiniz hadise, conta yanmasına çok benziyor. Ehil bir yerde kontrol ettirin, masraf büyümesin.

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Aytaç Emre

Motor için en önemli şeylerden biri.

Daha bugün sanayiye bıraktım arabamı bu yüzden.Uzun süredir su eksiltme vardı aracımda sürekli su ekliyordum.Çekmediğim rezillikte kalmadı nerden kaçırdığı bulunsun diye,biri der lpg bağlantısı biri der devirdaim...En sonunda hararet yaptı ve bugün conta yandı.sanırım sızıntıyıda contadan yapıyordu.

Kısacası su eksiltme ve hararet hafife alınmamalı bitek su koyup çözdüm denmemeli..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

97-98 modeoların neredeyse kronikleşmiş sorunu...

Yorum bağlantısı
Misafir
97-98 modeoların neredeyse kronikleşmiş sorunu...

benim araç dada var havaların sıcaklıgına göre galiba evin önündeydi aracın içi epey ısınmıştı fazla bir yere gitmedim en fazla 10km.falan hararet ortaya kadar yükseldi fan devreye girdi bu ikinci defa oluyor,araçta ciddi ses degişimi hissediliyor sanki araç çok sesizleşiyor rolantide bile.hararet en fazla bildigim kadarıyla orta çizgiyi geçmemeli geçtiginde sorun var demektir ama bu yaz döneminde farklı çünki dış etken sıcaklıgı nı hesaba katmak gerek motora artı bir ısı ve burda motor kaputundaki yalıtımın önemi sanırım ortaya çıkıyor herkes ses konusunda bunu iyi görüyor ama kanımca ısı burda çok önemli metal ısısını motora en az şekilde yansıttıgı kanatindeyim.o yüzden en kısa sürede bu yalıtımı taktırmayı düşünüyorum.ya sökülmüş yada orjinalde yok.

Yorum bağlantısı
Aytaç Emre

Oktay bey yalıtımdan önce aracı gölgeye çekip motoru çalıştırarak deneyebilirsiz.Zira 10 15 dakka çalıştığında motor aşırı ısınıyorsa sanmıyorumki sadece havaların sıcaklığıyla ilgili olsun.Havalar beni yanılttı sizi yanıltmasın kışın hararet problemi anlaşılmıyor ama yazın çok tehlikeli olabilir..

Yorum bağlantısı
Misafir
Oktay bey yalıtımdan önce aracı gölgeye çekip motoru çalıştırarak deneyebilirsiz.Zira 10 15 dakka çalıştığında motor aşırı ısınıyorsa sanmıyorumki sadece havaların sıcaklığıyla ilgili olsun.Havalar beni yanılttı sizi yanıltmasın kışın hararet problemi anlaşılmıyor ama yazın çok tehlikeli olabilir..

bunu yaptımdenedim 1 2 defa dikkatimi çekti çünki. aracım genelde binanın park yeri olan kuzey bölümde çekilidir oldukca serin olur yazın bile burdayken sorun yok ve gecen hafta içinde zaten havalar serinde hararet çeyrekte idi hiç yarım olmadı sürekli takibimde.

Yorum bağlantısı
Aytaç Emre
(düzenlendi)

Tabi anlık olarak ilk çalışmada yükselip inme sorun olmyabilir ki yalıtımında amacı o olabilir(tam bilmiyorum çünkü seslede ilgisi olabilir).Aracınız yalıtımıda büyük ihtimal sökülmüş benim aracım glx bende var ghiada kesin olması lazımdır bence

tarihinde Ayta tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
Tabi anlık olarak ilk çalışmada yükselip inme sorun olmyabilir ki yalıtımında amacı o olabilir(tam bilmiyorum çünkü seslede ilgisi olabilir).Aracınız yalıtımıda büyük ihtimal sökülmüş benim aracım glx bende var ghiada kesin olması lazımdır bence

araştırcam hurdacılarda belki orjinal bulabilirim sanırım.emin degilim ama sanırım lpg li kullanımla benzin de kullanım arasındada hararet ibresinde degişşimler oluyor gibi lpg de biraz daha fazla gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yiğitcan Toprak

abilerim öncelikle merhaba...

ilk arabamı daha 1 hafta önce aldım..oda mondeo 2.0 ghia.. benim arabamda hararet sorunu var ancak hiç 1 haftadır problem yaşamamama rağmen yinede bu sorun beni yeteri kadar tedirgin ediyor..

aracın hararet sıcaklığı gözükmüyor.NORMAL yazısı var .. L harfinin sonuna gelince fan kendiliğinden açılıyor... bende önceki sahibi üst kapak contasını değiştirmiş... birde içerden fanı kontrol edebilmek için bir düğme takdırmış... arabam su eksiltmiyor.. sadece suyun olduğu haznede su kaynıyor.. ilk arabam olduğu için bukadar tedirginim birde ben conta yakıpda uğraşamak istemiyorumm.. bunun tam olarark sorununu servise sorduğumda bana bunun bu arabalarda kronik olduğunu ve sorun yaşamayacığımı sölediler ama yinede yolda giderken haret seviyemden gözümü alamıyorum.. tam olarak yapmam gereken bişey varmıı...

bana yardımcı olursanız çok sevinirim.. şimdiden teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Kronik olan ne imiş onu anlamadım. Önceki sahibi nasıl bir arızada neler yaotırdı bilinmez ama.

1. Conta yakma bir sonuçtur, buna sebebiyet veren aksamı tamir ettirmeli (çoğu usta buna bakmaz)

2. L de fanın açılması normal, yalnız tedbir amaçlı, daha erken açan termostat (88) lik takılmalı.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Toprak

peki bu 88lik dediğniz termostat ücreti nekadardır tam olarak bu benm bu problememime cevap veririmi birde bu su kabının içinde ki su kaynaması normalmidir..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rakamını net bilmem ama 50 Tl civarı olmalı. Sabit seviye kabına göz ile bakınca su akışı görülebilir bu normaldir, ancak conta yanık ise, bazı durumlarda burada kaabarcık ve suda pembeleşme görülür o ayrıdır, zaten conta kaçağı su kabına bakılarak tespt edilmez. Kompresyon testi yapılır.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Toprak

ben bu kopmresyon testini nerde yaptırabilirmm acaba ankarada bilinen bi yer varmıdır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...