Misafir 2 Haziran 2010 Paylaş 2 Haziran 2010 Ben yakıt tüketiminin fark edeceğini sanmıyorum.. Benimki de bi az yakmaya başladı bu günlerdeki sormayın... Ortalama tüketim 7,8 litre... hararet müşürü uygulamasında yakıt artışı bildiren olmamış biraz araştırdım. hava sıcaklıgı sebeb olabilirmi bu fazla yakışa. bende benzinle km testindeyim 12km oldu.kutupbaşını sökerek reset attım.bakalım 12litre benzin vardı bunu biraz geçebilir belki. bu litre ile ne kadar km yapmam normal olur şehir içinde. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2010 Paylaş 2 Haziran 2010 bu hararet benimde çok canımı sıkıyor benim aracım 1997 mondeo ghia ancak bu arabalara standart termostat takıldığını öğrendim ancak bi kaç kişi termostatı sökmemi motorun sürekli suyla devirdaim yaparak hararetin artmayacağını sölediler sizce ne yapmalıyım yardımcı olursanız sevinirm arkadaşlar Motor sıcaklığı, tasarımı yapılmış sıcaklıkğa ulaşamaz ise, kurum bağlar, tüketim artar, iyi olmaz. 88 likte olsa, bu yakıt tüketimini artırmaz. Vesile ile, Nevşehir gibi, 1 otomobil, 1tilkinin anca görüldüğü dümdüz yolda, Makbule bile kullansa 5lt/100km yaktırır Yorum bağlantısı
Misafir 2 Haziran 2010 Paylaş 2 Haziran 2010 5litre 100km hesabına göre şehir içinde 10litre 100km normal demeliyim galiba oto şanzımanla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 2 Haziran 2010 Paylaş 2 Haziran 2010 Latife tabii, Mondeo 2.0 otomatik, şehir içinde 12lt/100km yi geçmemeli derim. Yorum bağlantısı
Misafir 2 Haziran 2010 Paylaş 2 Haziran 2010 Latife tabii, Mondeo 2.0 otomatik, şehir içinde 12lt/100km yi geçmemeli derim. bakalım beni araç ne yapcak . Yorum bağlantısı
Misafir 3 Haziran 2010 Paylaş 3 Haziran 2010 88 lik alınır takılır. +1 ibre l ye gelmeden fan çalışır. ama artı degermi kazandırır bilmem.çaglar beyin bi yorumu vardı ısınmayan motor kurum yapar gibisinden.daha erken açılan fan bence iyi degildir.motor ısınmalı iyiceki performans artsın. 88 lik en ideal müşür bu saglam denenmiş Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 3 Haziran 2010 Paylaş 3 Haziran 2010 Isınmayan motor dediysek, termostatı olmayan, soğutma suyu rejim sıcaklığına ulaşamadan, radyatörde devirdaim yapan motor dedik İnternette bir dolu mesnetsiz bilgiler var, okuyanları isteyerek-istemeden yanıltmassak Makbule geçer yani... Yorum bağlantısı
Misafir 3 Haziran 2010 Paylaş 3 Haziran 2010 Isınmayan motor dediysek, termostatı olmayan, soğutma suyu rejim sıcaklığına ulaşamadan, radyatörde devirdaim yapan motor dedik İnternette bir dolu mesnetsiz bilgiler var, okuyanları isteyerek-istemeden yanıltmassak Makbule geçer yani... haklısınız. yanlış bilgi verdim ise özür dilerim. bende müşürün erken açarak sogutmaya geçmesine yönelik yazdım ama sanırım yorumunuzu tam metinde vermem dogru olurdu.hatam bu galiba. Yorum bağlantısı
Misafir 4 Haziran 2010 Paylaş 4 Haziran 2010 (düzenlendi) ısınmış motor performansı cümlemi özür dileyerek geri alıyorum.çünki tam cümle oluşturmadıgım için yanlış anlaşıldı.forumda okuduklarımdan alıntı yapmak istemiştim.motor sıcaklıgı 90derecelerde olması gerekiyormuş ve bu derece sevilerinde müşür açmalıymış fanı.şehir içi trafiginde motorun bu sıcaklık seviyelerinde olması gerektigini ve bir çok arkadaşımız bu sıcaklık degerinde hemfikir gibi. 4 Haziran 2010 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 ozaman şöyle bişe diyebilirmiyim... üstündeki orjinal termostat yani normal yazısının a ile bazen l deyken fan acılıyor bu tamamen normal hiç bir önlem almaya gerek yok demek anlamınamı geliyor ? bir çok yorumda evet sorun yok anlamında yazılar okudum.bende rahatlamıştım o vakit. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 termostad dan anlamam ama iki yıldır kullanıyorum ,hararet ibresinin ortayı geçtigini hiç görmedim.(göstergede normal yazısı yok, derece işareti var) Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 termostad dan anlamam ama iki yıldır kullanıyorum ,hararet ibresinin ortayı geçtigini hiç görmedim.(göstergede normal yazısı yok, derece işareti var) derece göstergendeki degerleri hatırlıyormusun en fazla kaç oluyor. Yorum bağlantısı
Misafir 5 Haziran 2010 Paylaş 5 Haziran 2010 derece göstergendeki degerleri hatırlıyormusun en fazla kaç oluyor. hararet ibresi en fazla,tam ortada duruyor,oktay abi herhangi bi yazı yok. Yorum bağlantısı
Adil Derici 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 yahu bütün mondeo'lar da aynı sıkıntımı var nedir? benimkide alışık olmadığım şekilde sıcak çalışıyor(yani motor çalışma esnasında sanki uzak yoldan gelmişim gibi ısınıyor ancak hararet seviyem ş.içi NORMAL yazısının M harfi civarında,ş dışı O-R civarında. hiç L harfine gelmedi ancak 1 kez conta yakıp masraf açtık 2.den çok çekiniyorum) tam 3 defa su borularında sızma oldu ve yolda sürekli kontrol ettiğim su bitti.1 kez conta yandı,1 defada kıl payı kurtardık zamanında farkedip motoru soğutarak. yorumlardan anladığım kadarı ile benim araçta 88lik termostat varki L seviyesine hiç gelmiyor ve fan daha erken açılıyor. anlamadığım şu:bukadar yüksek sıcaklıkta çalışan bir motor,sistemin zayıf bölgelerini(borular gibi) ısıdan dolayı kolayca tahrip etmezmi? birde L seviyesine kadar gelse yolda alev alıcak heralde yani mondeo motorları herhangi bir problemden dolayımı böyle ısınarak çalışıyor yoksa çalışma huyumu bu şekilde? sözde uzun yola dayansın,rahat ve performanslı olsun diye aldık ama şimdiden fobi oldu bende bu hararet meselesi Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 9 Eylül 2010 Paylaş 9 Eylül 2010 yani mondeo motorları herhangi bir problemden dolayımı böyle ısınarak çalışıyor yoksa çalışma huyumu bu şekilde? Zetec ford motorlarının huyu böyle,sıcak sever derler. Yorum bağlantısı
Nihat Çontay 10 Eylül 2010 Paylaş 10 Eylül 2010 Merhabalar, Eski kasa mondeo lar zetec-e motora sahipler. Ve motor demir bloktan oluşuyor. Bu yüzden çok fazla ısınıyor. 97 mondeo 2.0 olan çok yakın arkadaşımın aynı şeyler kafasına takılmıştı. Focus ve fiestalarda zetec-s aliminyum blok ve ısınma sorunu olmuyor. Yorum bağlantısı
Alphan Hazır 10 Eylül 2010 Paylaş 10 Eylül 2010 Valla 2 hafta önce bende motoru soğutan su deposunu değiştirdim sızdırıyordu hortumlarının 2 girişinden biri yanmış ... 100 lira verdim plastik depoya çıkma bulamadım:( Yorum bağlantısı
Ufuk İnan 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 merhabalar bende 2001 mondeo gia mk2 aracımda hararet göstergesinde normal yazmıyor sıfır çızgisinden sonra bir cizgi sonra uzun bir yay çizgi ve içi kırmızı olan tehlikeli bölüm var şimdi benim hararet göstergesinin çubuğu hiç orta konuma gelmedi hep sıfır çizgisi ile kısa çizgi arasında kalıyor şehir içi kullanımda bu çizgiyi biraz geçiyor bu durum bana biraz ters gibi geldi motor hiç ısınmıyor bir abim tamirci değil ama araç motorlarının ve parçalarının çalışma mantığını çok iyi bilir dedi ki senin termostadın arızalı su devamlı radyatorden devir daim yapıyor ama termostat normalde ayarlı olduğu sıcaklığa ulaşıncaya kadar suyu motor içersinde tutar sonra yükseldiğinde radyatorden geçirir dedi bu sebeple senin termostat arızalı olduğıundan devamlı su devirdaim yapıyor ve su soğuyor dedi doğru mu dedi umarım hararet göstergesini tarif edebildim hareret çubuğu hiçbir zaman tam dik konuma gelmedi yani şimdiden teşekkür ederim eğerki öyleyse fiyatını da öğrenebilirmiyim araç manuel ve benzinli bu arada Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 7 Aralık 2010 Paylaş 7 Aralık 2010 1. Ternostat sökülür, çaydanlık sıcak su testi yapılır, sağlam değilse değişir; 2. Termostat sağlamsa, ısı müşiri arızalı demektir, ısı müşiri değiştirilir Her iki parçanın da orjinali takılmalıdır, 131 parçası maalesef uyar gibi gözüküyor, sonra motoru yemeyin. Her iki parça da 100 TL nin altındaydı. Yorum bağlantısı
Mustafa Kılcı 14 Ocak 2011 Paylaş 14 Ocak 2011 1. Ternostat sökülür, çaydanlık sıcak su testi yapılır, sağlam değilse değişir;2. Termostat sağlamsa, ısı müşiri arızalı demektir, ısı müşiri değiştirilir Her iki parçanın da orjinali takılmalıdır, 131 parçası maalesef uyar gibi gözüküyor, sonra motoru yemeyin. Her iki parça da 100 TL nin altındaydı. Abilerim foruma yeni katıldım 98 mondeo ghia arabam var 1 yıldır bende gecenlerde kalorifer birden soğuk üfledi sanayı ye goturdum devırdaım sorunu varmıs komple degıstırdıler, kalorıfer sıcak uflemeye basladı ama bu seferde hararet gostergesı hep soguk(NORMAL yazısının N sıne bıle ulasmıyor) cok az bır hareket var mılımetrelık dıyebılırız. termostat degıstırdık olmadı eskı termostadı taktık bır kac dakıkalık normal hale dondu ama sonra yıne dıbı vurdu musur arızalı olsa dıyorlar hıc hareket etmezmıs sasırdık kaldık kalorıfer sıcak ufledıgı surece sorun olmaz dertlenme dedıler. Yararlanabılecegım bılgı ve tecrubelerınızı paylasırsanız cok sevınırım.sımdıden cok tesekkurler Yorum bağlantısı
Mustafa Kılcı 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Abilerim foruma yeni katıldım 98 mondeo ghia arabam var 1 yıldır bende gecenlerde kalorifer birden soğuk üfledi sanayı ye goturdum devırdaım sorunu varmıs komple degıstırdıler, kalorıfer sıcak uflemeye basladı ama bu seferde hararet gostergesı hep soguk(NORMAL yazısının N sıne bıle ulasmıyor) cok az bır hareket var mılımetrelık dıyebılırız. termostat degıstırdık olmadı eskı termostadı taktık bır kac dakıkalık normal hale dondu ama sonra yıne dıbı vurdu musur arızalı olsa dıyorlar hıc hareket etmezmıs sasırdık kaldık kalorıfer sıcak ufledıgı surece sorun olmaz dertlenme dedıler. Yararlanabılecegım bılgı ve tecrubelerınızı paylasırsanız cok sevınırım.sımdıden cok tesekkurler Sorun halledildi musur degisti gosterge normale dondu malıyetı 35 tl Yorum bağlantısı
Recommended Posts