İçeriğe Yönlendir

Turbonun devreye girişi.


Levent Erdoğan

Recommended Posts

Görkem Azizoğlu

Duyduğunuz ses motorun sesidir. Mesele sessiz bir ortam bulursanız özellikle de yan tarafı duvar olan bi yokuş aşağı bi yer (aracın motor sesini daha rahat duyabilimek için). Vitesle hiç gaz vermeden inerken (motor freni ile inerken) çok hafif gaz pedalına dokunun çekin, gaz pedalına dokunduğunuz an motorda az bir ses değişmesi olacaktır. O an motora mazot gönderiyorsunuz.

Motor freni ile inmek; Dekompresyon diye biliyordum.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Rampaları çıktığınız viteste inin deniyor ama mesela 5. vites 90 ile çıktığım rampayı 5. viteste inmek istediğimde araç 120'yi bile geçerek hızlanıyor ve çok firen kullanmam gerekiyor. O yüzden 4. viteste iniyorum. Yada 5. vitese takarak firenli inmek yerine klimayı açıyorum ve firen pek firen kullanmama gerek kalmıyor. Hem klima gazı devirdaim yapmış oluyor hemde içerideki hava yakıt tüketimi artmadan daha ferah oluyor.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Serdar Taşel

Evet, yokuş aşağı, "klima freni" kullanmak çok mantıklı.. yaz aylarında bedava soğutma extra konfor :lol2:

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mehmet Ali Erdem

arkadaslar banada sade yokus assagı degil tüm yollarda araba viteste iken gaz pedalına basılmadıgı zaman mazot yada benzin pompalanmazmıs gibi gelio eger hala pompalanıyo olsaydı gaz pedalından ayagımızı cektigimizde araba viteste ve duruyorken araba istop etmezdi dimi mazot gelmioki araba vitesteyken istop ediyor bide bu acıdan degerlendirelim bence..

veteriner fakültesindeyim ama mühendislik fakültesinde olcak potansiyelde var dimi :):D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Haklısın araba her şekilde viteste giderken gazı bıraktığında rolanti devrine yaklaşana kadar gaz kesiyor...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...