Emre Gizlenci 30 Temmuz 2008 Paylaş 30 Temmuz 2008 herkese merhaba bir süredir aracımın debriyaj baskı balatasını değiştirmek istiyordum. araştırdığım parça fiyatlarını ve aracımdaki değişikleri paylaşmak istedim... parça orjinal olsun diye servislerden fiyat alıyordum. bursa daki servisler yaklaşık 900-1100 ytl fiyat verdiler. yalovadaki ışıldar servisi sadece parçaya 486 ytl fiyat verdi. kocaelide parçayı bilyesi dahil 400 ytl ye aldım. Ve körfez yarımca sanayide kendi ustama taktırdım. toplam 500 ytl ye geldi. (motorcraft-sachs) aracım 147000 kmde ve üzerinden orjinal baskı balatası çıktı. Tabi iyice bitmişti artık. ustamın çok uzun ve meşakatli bir çalışmasından sonra aracımın debriyajı yumuşadı. gidişi gerçekten çok farklı oldu... eve dönerken körfezden herekeye e-5 yolunda 4. vitesle hatta bazen 3. vitesle çıktığım rampaları 5. vitesle çıktım. hızlanması da oldukça iyi oldu.. eminim yakıtı da oldukça azalacaktır... bu arada yalovadaki Ford Işıldar servisini de tavsiye ediyorum gerek parça, fiyat, gerekse ilgi alaka olarak. Daha önce yalovada anahtarım çalınmıştı. bir de bakım yaptırmıştım. çok memnun kaldığımı söylemek isterim... Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 30 Temmuz 2008 Paylaş 30 Temmuz 2008 samsun otokoçta aynı işlemi yaptırmıştık. debriyaj merkezi ayırma 76 ytl baskı balata 345 ytl işçilik 200 ytl Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu 30 Temmuz 2008 Paylaş 30 Temmuz 2008 Güle güle kullanın. Bunuda eskitmek nasip olsun. Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci 30 Temmuz 2008 Yazar Paylaş 30 Temmuz 2008 teşekkür ediyorum. herhalde bir daha baskı balata değiştirdiğimde bir üst kasadan almış olurum... Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 herkese iyi aksamlar benim sormak istedigim ayagım debriyajda iken direksiyonu saga sola cevirdigimde debriyaj ayagımın altında oynuyor bu normal bi durum mu yoksa ustaya götürmek gerekli mi Yorum bağlantısı
Can Karacaer 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 taban paspasını kontrol edin Süpersin yaşar usta... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 Valla geçen hafta aynısı bana oldu, tabii debriyaj pedalım yok ama, direksiyonu çevirirken tabanda birşeyler hissetmeye başladım? Tabii ilk anda şaşkınlık, sonra paspası geri çekince tamir işlemim de sonuçlanmış oldu Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 30 Ocak 2009 Paylaş 30 Ocak 2009 taban paspasını kontrol edin olur yasar usta yarın bi bakayım tesekkür ederim Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. 1 Yorum bağlantısı
Sina Güran 16 Şubat 2009 Paylaş 16 Şubat 2009 16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. Pek görüşmüyorlar ford ile herhalde. Yorum bağlantısı
İbrahim Uğurer 27 Ağustos 2009 Paylaş 27 Ağustos 2009 ya bu baskı balatayı değiştirmek bukadar pahalı birşey mi ya...... ben pek anlamam ama internette fiyatlara baktım da bu kadar pahalımı ya bir baskı balata setiiii........ baskı balatanın bittiğini nasıl anlarız..... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ağustos 2009 Paylaş 27 Ağustos 2009 Kontrollü bir alanda, el frenini çekin, aracı 4 e alın ve yarım gaz yaparak debriyajı bırakın, debriyaj dan ayağınız kalktığı halde araç stop etmemiş ise acilen değiştirin. Tümn bu test işlemi 2 saniye gibi sürer, tecrübe ile, devrin oynamasından fikir edinilir. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 28 Ekim 2009 Paylaş 28 Ekim 2009 (düzenlendi) 16 gün olmuş Nuri.. Bakmadın mı daha .. baktım abi baktım paspastanmış konuyu görmemişim bugün tekrar bu konuya işim düşünce gördüm sorunum şöyle arabamda özellikle düşük devirde kalınca lpg de hızlanmasında bir kesiklik kaba tabirle kerkinme oluyordu ama devirlenince bu sorun ortadan kalkıyordu lpg ci buji kablolarından kaynaklandığını söylemişti bugün servise gittim buji ve kabloları değiştirmek üzere hatta mehmet abi ile de konuşmuştuk servis arabayı denedi buji kablolarında bir sorun olmadıgını arabanın baskı balatasının değişmesi gerektigini söyledi arabanın çekişinde falan bir sorun yok rampalarda falan tırmanmasında bir sorun yok sadece astraya göre biraz yukarıda kavrıyor onunda sanki fordlarda normal oldugunu okumuştum forumda bir de usta el frenini cekti arabaya yüklendi stop etme durumu falan olmadı ben baskı balata sorunlu olsa stop etmesi gerekmez miydi diye sordum gaza yüklendigim için stop etmedi dedi bunun bitip bitmediğini nasıl anlarız acaba araba 82000 de 42000 den beri bizde bu arada çağlar abi nin dedigi testi yaptım araba tam kavrama noktasına gelir gelmez stop ediyor 28 Ekim 2009 tarihinde Nuri G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Al 15 Kasım 2009 Paylaş 15 Kasım 2009 (düzenlendi) Herkese merhabalar, Benim otoyla (özellikle rampalarda) üçüncü vitese kadar devrini iyi alıyor fakat dördüncü vitese atınca araba sanki bayılıyor gibi devrini pek almıyor.Acaba debriyajdan kaynaklanıyor olabilirmi?Debriyaj biraz zayıf ilk kalkışlarda belli ediyor kendini. Bide ilk kalkışlarda biraz gaza yüklendiğim zaman asr lambası yanıyor,az bi pati yapar gibi oluyor ve bi cızırtı gibi çok kısa ses duyuluyor bu normalmi?? Bide otom 98 mondeo ghia.Hangi marka debriyaj seti taktırmalıyım.... Şimdiden herkese teşekkürler... 15 Kasım 2009 tarihinde Yusuf Al tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Al 15 Kasım 2009 Paylaş 15 Kasım 2009 (düzenlendi) yukardaki iletiye ek olarak Son olarakda sormak istediğim yolda giderken hissedilir şekilde araba sanki kerkiniyor titriyor.Bu durum benzinle giderken daha cok yapıyor fakat gaza basınca titreme geciyor.Lpg de pek titreme olmuyor.Acaba neden kaynaklanıyor olabilir. Bide son olarakda bazan gaza basıp vitesi boşa alınca devir kendi kendine yükseliyor ve belli bi zaman sonra normale dönüyor.Bu durumu özellikle takip ettim yağmurlu havalarda ve arabayı tazyikli suyla yıkattığım zamanlar oluyor her nedense anlamadım. Şimdiden herkese teşekkürler... 15 Kasım 2009 tarihinde Yusuf Al tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Toker 16 Kasım 2009 Paylaş 16 Kasım 2009 Herkese merhabalar,Benim otoyla (özellikle rampalarda) üçüncü vitese kadar devrini iyi alıyor fakat dördüncü vitese atınca araba sanki bayılıyor gibi devrini pek almıyor.Acaba debriyajdan kaynaklanıyor olabilirmi?Debriyaj biraz zayıf ilk kalkışlarda belli ediyor kendini. Bide ilk kalkışlarda biraz gaza yüklendiğim zaman asr lambası yanıyor,az bi pati yapar gibi oluyor ve bi cızırtı gibi çok kısa ses duyuluyor bu normalmi?? Bide otom 98 mondeo ghia.Hangi marka debriyaj seti taktırmalıyım....Şimdiden herkese teşekkürler... Araba otomatik ve debriyajı setini değiştirmeyi düşünüyorsunuz ? Yorum bağlantısı
Yusuf Al 17 Kasım 2009 Paylaş 17 Kasım 2009 (düzenlendi) Araba otomatik ve debriyajı setini değiştirmeyi düşünüyorsunuz ? Arabam manuel vitesdir,evet baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyordum. saygılar... 17 Kasım 2009 tarihinde Yusuf Al tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu 17 Kasım 2009 Paylaş 17 Kasım 2009 En mantıklısını yapmışsınız..Orjinal parçayı alıp güvendiğiniz bir ustanıza özel servisinize yaptırmak kadar mantıklısı olamaz bence...5 bin km önce bende değiştirdim...Servis 1600 tl civarı fiyat çıkardı ben ön bilyalar-motor yağı-hava fitresi-yağ filtresi dahil orjinal baskı balata debriyaj set halinde 600-700 lira arasında(tam hatırlamıyorum) bi fiyata değiştirttim..Gayet memnum : ) En güzeli yetkili servisden uzak durmak : ) Geçende aksları değiştirdim servis 690 lira parça 60 lira işcilik toplam 750 lira fiyat çıkardı...ben orjinal ön iki aks z rotlar ve ön iki fren balatasını 360 lira parça 60 lira işciliğe toplam 420 liraya değiştirttim...Servisler işciliği düşük tutup yedek parçadan fiyatı yükseltiyorlar bence aldanmamak lazım... Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 17 Kasım 2009 Paylaş 17 Kasım 2009 Arabam manuel vitesdir,evet baskı balatayı değiştirmeyi düşünüyordum.saygılar... O cızırtı çekiş kontrol sisteminin devreye girdiğine dair sestir. Yorum bağlantısı
Yusuf Al 19 Kasım 2009 Paylaş 19 Kasım 2009 O cızırtı çekiş kontrol sisteminin devreye girdiğine dair sestir. Çok teşekkürler aklımdaki bi soru işaretini sildiniz... Yorum bağlantısı
İbrahim Etem Gök 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 benim aracın baskı balatası biraz zayıf 210000 de ve hiç değişmemiş sanırım servis kayıtlarında yok kalkışta titreme var bunlar bildiklerim sorum şu acaba baskı balatanın bitmesinin belirtileri arsında rampada bayılma varmı ? Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Ocak 2010 Paylaş 9 Ocak 2010 sorum şu acaba baskı balatanın bitmesinin belirtileri arsında rampada bayılma varmı ? Devir saati oynuyorsa sıyırma başlamıştır. Araba silkelenir zaten kaçırıyorsa, özellikle rampaları çıkarken.. Yorum bağlantısı
Sancar Acar 23 Mayıs 2010 Paylaş 23 Mayıs 2010 arkadaslar connect 75 ps 2006 senturkler 1200 cıvarı fıyat sayıklıyor..otokoc ıse 900 1000 cıvarı fıyatlarda dolasıyor:)dısardakı ustalarda 4oo cıvarı..ben ne yapayım nerde degıstıreyım baskı balatamı :)sastım kaldım herkes farklı yerlerde ucuyor ford extra zaten cacık cıktı sabahtan berı adamların acılını arıyorum telefona bakan yok bursada bu ısı becerbılen servıs yok zaten yetkılı servıslerımızde sagolsun rezıllık ıyıce suyu cıktı...tavsıye beklerım acılll Yorum bağlantısı
Ruhi Gökhan 12 Şubat 2011 Paylaş 12 Şubat 2011 Şehir efsanesi gibi O arkadaşınız fren balata ve diskinden bahsetmiş olabilirmi? Boşta frene basınca baskı-balataya hiç bir etkisi olmazki. Neyapmanız gerektiğinide söyledimi? Yada sizin yazınızda cümle düşüklüğü olabilirmi, son kısmında? Araç durduğu yerde debraja basıp frene basmak yerine, boşa alıp frene bas yoksa baskı balatan biter demiş olabilirmi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts