İçeriğe Yönlendir

MAF ve EGR sensör temizliği


Ali Cihangiroğlu

Recommended Posts

Ayhan Şentürk

Yeni fiestalarda iptal edilemiyor diy biliyorum. Sistem farklıydı sanırım. Vakum kontrollü yerine elektrik kontrollü EGR sistemi vardı.

Yorum bağlantısı
Ersin Esirtgener

bu iyi olmadı ozaman :unsure2: eski fiestamda cok memnundum egr iptalinden. bunda olmaması kötü.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

İptal edilmediğinden %100 emin değilim. İncelemek, bakmak gerek.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Bende bilmiyorum ancak egrye metal levha koyarak tıkansa yeni fiestada olamaz mı? Maksat emmeye tekrar egsozdaki havayı vermemesi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

EGR valfine giden bir vakum var ve bu vakum değeri sabit. Vakum ile beraber EGR de bir hava emişi söz konusu olmadığından vakum ile devamlı hava emilemiyor, sadece vakum oluşuyor. Direk olarak hortumu çekip egr'yi iptal edersek EGR çalışmaz ama hortum uçunda vakum olduğu için devamlı hava emer. Üstteki gibi iptal edildiğinde ise yine orjinal şekli gibi hava emilemiyor. Sadece vakum oluşuyor. Bu şekilde iptali sistemin orjinal çalışmasını bozmadan sadece EGR yi devre dışı bırakıyor. Zaten asıl önemli olanda bu.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Evet doğru. İki hortumun arasına hortumlar sıkı geçecek bir parça kolabilirsiniz. Kalem kapağı vs vs herşey olabilir. Körlesin yeter.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ayhan Şentürk

Bir ucu EGR valfine yani egsoza bağlı olduğu için bir süre sonra hortum ısınmış olabilir. Yada motordan gelen sıcak havada ısıtmış olabilir. Soğuk motorda ilk çalıştırdığınızda kaputu açıp 1 dakka sonra kontrol edin. Eğer yavaş yavaş ısınmıyorsa iptal durumdadır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Isınma çokmu hafifti yoksa 1-2 dakika içinde elle tutulmayacak seviyelere gelebiliyormuydu.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

EGR aktif olduğunda içinden aşırı sıcak egsoz gazı geçer. Çok fazla ısınır ve birkaç dakika sonra elle tutulamaz hale gelir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Arkadaşlar bende konuyu okudukdan sonra bir arabaya bakayım dedim sizin bu körlediğiniz boruların birinde bi tıpa gibi bişey dikkatimi çekti neyse borunun içinden çıkardım ama içi boşmuş yanı hava geçişi oluyor.Acaba neden böyle birşey yapılmış sizdede varmı?.Ben arabayı 2. el aldım benden önceki sahibi yapmış herhalde.Egr yi iptal etmek istiyorum bende o parçanın içini kapatım tekrar soksam egr yi iptal etmiş olurmuyum.

Resimde ekledim üzerlerine basarak görebilirsiniz.

http://img225.images...14112011263.jpg

http://img802.images...4112011264x.jpg

http://img94.imagesh...14112011265.jpg

http://img64.imagesh...14112011266.jpg

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

spesifik olarak nedir anlamadım ama egr sistemi egzos gazı ile çalışır, boruları plastik değildir.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Resimdeki ufak plastik parça, EGR sistemini kontrol eden vakumlu hortum hattının ek parçası. Hortumları birbirine eklemek için kullanılıyor.

O parçanın içini kapattığınızda EGR vailfindeki diyaframa vakum gitmeyip EGR iptal olacak. Yalnız açık hortum bırakmayın. Özellikle vakum hortumu kapalı olup hava çekememesi gerek. (önceki mesajlarda konunun detayları mevcut)

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten
(düzenlendi)

Resimdeki ufak plastik parça, EGR sistemini kontrol eden vakumlu hortum hattının ek parçası. Hortumları birbirine eklemek için kullanılıyor.

O parçanın içini kapattığınızda EGR vailfindeki diyaframa vakum gitmeyip EGR iptal olacak. Yalnız açık hortum bırakmayın. Özellikle vakum hortumu kapalı olup hava çekememesi gerek. (önceki mesajlarda konunun detayları mevcut)

Şimdi bu resimde gösterdiğim parçanın içini tıkadığımda egr yi iptal etmiş oluyorum değilmi?.Önceki mesajlara baktım iptal için bu boruyu körlemiş arkadaşlar.

tarihinde Vasfi Gişten tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Şimdi bu resimde gösterdiğim parçanın içini tıkadığımda egr yi iptal etmiş oluyorum değilmi?.Önceki mesajlara baktım iptal için bu boruyu körlemiş arkadaşlar.

Şuan tam zamanı, yarına kalmasın :)

Resimdeki ufak plastik parça, EGR sistemini kontrol eden vakumlu hortum hattının ek parçası. Hortumları birbirine eklemek için kullanılıyor.

O parçanın içini kapattığınızda EGR vailfindeki diyaframa vakum gitmeyip EGR iptal olacak. Yalnız açık hortum bırakmayın. Özellikle vakum hortumu kapalı olup hava çekememesi gerek. (önceki mesajlarda konunun detayları mevcut)

Önceki mesajlara baktığınızı yazmışsınız ama sanırım bir önceki mesajımı okumamışsınız.

Yorum bağlantısı
Vasfi Gişten

Bugün egr yi bende iptal ettim arkadaşlar,fiestada 2. vitesde 1000-1500 devirler arasında sarsıntı yapıyordu baya sanki 1 istiyor gibiydi bu ortadan kalktı performans artışı oldu gibi 10dk lık bir deneme yaptım memnun kaldım.Birazdaha kullanayım izlenimleri gene yazarım.Yanlız egr yi 2 şekilde iptal edebiliyoruz ya akünün orda 2 hortum var herhangi birini körlersek iptal oluyor.Ben alttan geçeni körledim fark yaparmı üsttekinden körlesek dahamı iyi olurdu?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)

Arkadaşlar EGR iptali ile ilgili çok önemli bir unsuru yazıyorum. İptal eden arkadaşlar buna dikkat etsinler. Basit bir nokta ama dikkat edilmediğinde frenleme ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşayabilirsiniz.

En sağlıklısı sistemin nasıl işlediğini bilip iptal etmek. O yüzden basit bir şekilde anlatıyorum.

EGR çalışması ve fren merkezi için vakum gerekli. Bu iki kaynağa vakum sağlayan tek bir vakum pompası var, oda motor üzerinde. Resim 1'de sarı yuvarlak içine aldığım parça vakum poması. Tek bir vakumlu çıkış hattı var. Bu hat bir dağıtıcı parça ile iki yola ayrılıyor. Biri fren merkezine, diğeride vakum regülatörüne güdüyor. Vaküm regülatöründen de EGR valfine gidiyor. Vakum regületörü beyinden gelen sinyale göre EGR'yi kontrol ediyor. EGR'yi iptal edip hortumları körlediğinizde kesinlike hiçbir noktadan hava emişi olmalaı. Aksi halde vakum değeri düşerek fren merkezinine gerekli vakum sağlanamaz. Sistemde kaçak olmadığına tamamen emin olun.

Resim 1 (vakum pompası)

1124i.jpg

Sistem şeması

53660784.jpg

Sarı renk(vakum pompası ve vakum çıkış hattı), Kırmızı renk(Fren merkezine giden hat), Mavi hat(vakum regületörüne giden hat), Yeşilhat( EGR'ye giden hat)

311220111178.jpg

311220111181.jpg

tarihinde Ayhan Şentürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Tahsin Şipit

Ben yeşil olan hortumu körledim. Biraz yol yaptıktan sonra egr borusuna baktım(alüminyum olana) ısınmamıştı. Doğru olanı körlediğimi düşündüğüm için daha fazla kurcalamadım. Umarım doğru yapmışımdır.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Turkay Enez
(düzenlendi)

Mustafa bey,

Bu sitede yazılımla oynamadan egr nin iptal edilişi anlatılıyor...

Sonrasında arıza ışığı falan yanmadığı yazılmış.

http://www.passion-f...hp?f=15&t=34728

Malesef geleneksel yöntemlerle iptal edilemiyor. Edilse de arıza lambası yanıyor.

Yalnızca özel yazılım ile yapabiliyorlar İstanbul'da. Yaklaşık maliyeti 150 TL civarı idi en son sorduğumda.

tarihinde Turkay Enez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Yok ben henüz iptal etmedim ama, aklımın bir köşesinde. Yazın köyde yapmayı planlıyorum. Hatta, emme manifoldu ve enjektörleri de elden geçireceğim...

turkay hocam siz iptal ettiniz mi ?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
  • 3 ay sonra...
Ersin Esirtgener

ayhan bey yeni fiesta nın egr iptali için yeni birşeyler varmı?

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
hakan çeçen

EGR'yi iptal etmenin basit yolu şu.

Firen vakum pompasından firen merkezine giden hortum var ve buradan EGR için vakum hortumu ayrılıyor.

1 resimde belli oluyor. EGR'ye giden hortumu çıkarttım. Bu hortumu maket bıçağı ile 3-4 cm geriden kestim ve kısa olan parçanın bir tarafına kalem kapağı taktım. Ondan sonra hortumu tekrar yerine takıp diğer uçunuda kapağın üzerine taktım. Böylece hem orjianl halinden hiç bir farkı olmadı. Hemde EGR iptal edilmiş oldu. Aynı zamanda vakum regülatörüne vakum gitmediği için vakum regülatörünüde devre dışı bırakmış olduk. Eğer vakum regülatörü çıkışından vakumu kesip kapatırsak vakum regülatöründe titreme oluyor. Bu sayede vakumda hiçbir kaçak olmadığı için frenlerde etkilenmiyor.

EGR'nin iptal olup olmadığının testini yaptım. Arabayı çalıştırdım ve EGR iptal durumda iken emme manifolduna gelen metal hortum soğuk durdu. Yine araba çalışırken egr hortumuna vakum yapıp egr'yi açtım ve metal hortum 2-3 saniye içinde ellenmeyecek kadar ısındı.

09072010310.jpg

09072010312.jpg

09072010311.jpg

17 sayfa okudum ve EGR'yi iptal etmeye karar verdim. Ancak dh'de karşı çıkanlar var. Onları da okuduktan sonra net bir karar vereceğim. Şimdilik olumsuz birşey yok ancak karşı fikirleri de severim :)

Bakmak isteyenler için: http://forum.donanim...e_1/key_/tm.htm

Yorum bağlantısı
hakan çeçen
Ben yeşil olan hortumu körledim. Biraz yol yaptıktan sonra egr borusuna baktım(alüminyum olana) ısınmamıştı. Doğru olanı körlediğimi düşündüğüm için daha fazla kurcalamadım. Umarım doğru yapmışımdır.

yeşil değilde mavi olması gerekmez mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...