İçeriğe Yönlendir

206 hdi Van & fiesta tdci van?


Can Karacaer

Recommended Posts

Can Karacaer

Daha önce makyajsız Fiesta 1.4 TDCi ve 206 1.4 HDi kullandım. ikisiniyle de en az 5000 km yapmışımdır...

Motorları karşılaştıracak olursak, aynı motor olmasına rağmen kullanırken ki sürüş dinamikleri çok farklı. Fiesta'nın motoru 2000 devir altında çok baygınken bu 206'da fazla hissedilmiyor. Fiesta 3000 devrin üstünde devirlenmek istemezken, 206 4000'e doğru daha akıcı gidiyor. Demek istediğim 206'da motor daha akıcı daha yumuşak, Fiesta biraz kesik kesik hızlanıyor... Ayrıca motor Fiestadaki kadar sarsıntılı değil...

Vites kolunu elinize aldığızda 206'nın Fransız olduğu hissediliyor, vites yollar ve geçişleri net değil. Fiesta heralde sınıfının en iyisidir bu konuda

İç mekan 206'da kesinlikle daha güzel, hiç değilse tasarım var. Kapı içleri ön göğüs Magirusa benzemiyor Fiesta gibi. Tıkrtısı pıtırtısı daha az. Görüş açıları ve aynalar ikisinde de sorunsuz, Fiestanın köşeli yapısı dar park manevralarında biraz avantaj. İkiside demode tasarıma sahip olmasına rağmen 206 h

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

1.4 TDCI Fiesta kullanıyorum.

Kuzenimin 1.4 HDI 206'sınada çok bindim.

Araclarımızın km'leri ve yaşları aşağı yukarı aynı.

İksi arasındaki farları tüm detaylarıyla anlatmaya çalışayım.

Donanım olarak Fiesta çok daha üstün. Yeni Fiesta makyajdan sonra 2006 ve sonrasını güncel araba olarak düşünebiliriz ama 206'yı 99 model arac olarak düşünebiliriz.

İç genişlik olarak Fiesta, focus veya volvo s40 gibi aracların iç genişliğini sunuyor. Fiesta'dan inip 206'ya bindiğinizde dar olmasından dolayı kendinizi rahatsız hissedebilirsiniz. Bu farkı tereddütle değil net bir şekilde anlarsınız.

Fiestanın bagaj hacmi 274 litre. 206'nın bagaj hacmi ise 240 litre. Fiesta 270 litre bagaj hacmine sahip 207'den bile büyük bagaja sahip.

Ayak izi olarak Fiesta sınıfında lider. Hatta neredeyse üst sınıfların içine girecek. Fiesta ön tekerlek izi 148cm. Yeni civic sedan(o geniş araba) ön tekerlek izi 150 cm. Focus in tekerlek izi 153 cm.

Fiestada aynalar ısıtmalı ve elektirik motorlu. Şöför tarafındaki joistik koldan iki tarafın aynalarını rahatlıkla ayarlayabiliyorsunuz. 206'da ise dededen kalma manuel aynalar.

Fiesta'da kaza anında emniyet kemerlerinin gerdirilmesini sağlayan tüpler mevcut. 206'da ise böyle birşey yok.

Fiesta'da aracı stop edip karanlık yolarda yürürken yolumuzu bulmamızı sağlayan follow me home özelliği mevcut. 206'da ise yok.

Fiesta sınıfında lider ayak izi ve geliştirilmiş süspansiyonu sayesinde virajlarda yana yatmıyor ve yüksek hızlarda güven veriyor. 206 ise virajlarda yana yatıyor ve yol tutuşu vasat. Fiestanın 100-0 firen mesafesi 36 metre civarında iken 206'nın firen mesafesi 43 metrelerde. 5-6 metre erken durmak ve manevra kabiliyeti kazadan kurtarır.

Boyut olarak Fiesta çok daha büyük olmasına ramen dönüş çapı fiestada daha küçük. Şehir içi ve park etmeler için fiesta yılan gibi her yere girebiliyor.

206 990 kg, Fiesta ise 1138 kg ve son yapılan yakıt tüketim testlerinde fiesta ve 206'nın uzun yol yakıt tüketimi aynı çıktı. Şehir içinde ise Fiesta'nın şanzımandan dolayı 206'dan daha ekonomik olduğu yakıtlandı ve ortalamada Fiesta 206'dan daha eknomik bulundur.

206 bir depo ile daha uzun yol gidebiliyor ama bunun sebebi 206'nın deposuınun 50 litre olup Fiesta'nın deposunun 43 litre olmasıdır.

Fiesta'nın yol bilgisayarında aracın digital olarak hızı, motor devri, motor suyu sıcaklığı, akü voltajı gibi birçok veri görülebiliyor ama 206'da bu yok. Fiesta ECU olarak çok daha üstün. Fiesta'da kapıların otomotik kilitlenmesi veya kapıların açılma durumu programlanabiliyor.

Fİesta ve 206 aynı motoru kullanıyor ama Fiesta'nın motor üzerindeki sistemleri çok daha fazla. Dolayısıyla sürüş konforu daha yüksek. Fiestada Sürüşte gazın firen ve debriyaj pedalının durumuna göre kesilip açılarak sitemin korunması sağlanıyor. Kaputlar açıldığında sadece motorlar aynı ama motor etrafındaki hic birşey aynı değil.

Fiesta'nın donanımında artık ABS standart. 206'da standart değildi. Son durumu bilmiyorum.

Fiesta'nın aydınlatmasından sorun yaşamıyoruz. Sisleride uzun kısa ayarlı. 206'da ise sisler sabit ve kuzenim aydınlatmasını yeterli bulmuyor. Uzun yol için hic uygun bir arac olmadığını söylüyor.

Ben aracımda şuana kadar sorun yaşamadım ama 206'da zaman zaman sorunlar yaşadık.

206'yı aldıktan birkac ay sonra yolda kaldık. Arabayı çalıştırdığımızda gaz pedalı tepki vermiyordu. Araba çalışıyor ancak sadece 1. ve 2. viteste rolantilerde ilerleyebiliyordu.

O sorun serviste cözüldükten birkac zaman bakımıda neredeyse gelmişti ve aracın yağ lambası yandı. Arac ciddi miktarda yağ eksilmiş ve serviste yağ değiştirilmedi. Sadece üzerine eklendi.

Şu aralar 206'mız firenlerinde problem yaşıyor. Firen disklerinde 2 mm kadar erime var ve firenlerden aşırı ses geliyor.

Aracı salladığımızda ön yayların oradan bir gıcırtı sesi gelmeyede başladı. 206'nın arka tarafında yay dahi yok. Süspansiyon sistemi var.

Ben türkiye yollarında 206'yürüyeninin Fiesta yürüyeninin yarı km'si kadar dayanacağını sanmıyorum.

Fiestanın ön konsolu çok şık ve güncel ama 206'nın içinde eski bir arabadaymışsınız hissini yaşıyorsunuz.

Ses sistemi olarakda Fiesta çok daha üstün. Fiestada AUX girişi çok işe yarıyor.

Fiesta yapılan kaza testlerinde Totoya Avensis'ten daha güvenli görüldü. Avensis'te aracın iç kısmında bozulmalar oluşurken Fiesta'da iç kısmında hic bir bozulma görülmedi. 206'da kaza yapmamaya çalışın.

Bunlardan daha fazlası var ama konuyu fazla uzatmaya gerek yok. Fiesta parasının karşılığını veriyor. 206 alaçağınıza 3 lira fazla para verin ama arabaya binin.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Ön konsol ve debriyajın yanında ayak koyma yeri haric herşey gecerlerli diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım

Hemen hemen çou geçerli. Follow me home ve Cd li teyp hariç hepsi geçerli . + Fiestann arkada oturanlar için diz mesafesi de çok genis

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Vanlarmı karşılaştırılıyor yoksa bineklermi?

Van ile binekler arasında motor farkı varmı. Hp veya valf.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

206 da ses sistemi denen şey 2 hoparlörden oluşuyo fiestada 4 kapıda hoparlör var. '06 sı olan arkadaş benm arabaya bindiği zaman set mi attırdın diye sormuştu...

206 yanlamaya çok meyilli bi araba sanırım arka süspansiyonda yay olmamasından. fiestada ise arkayı koparmak imkansız gibi bişey( benim kadar marifetli değilsen) genelde çok zorlanırsa önden kayıyor.

benim dizel fiesta 206 1.4 benzinli ile uzun süre kafa kafaya gidiyo (açık hava filtresi kitli + kat iptali + son susturuculu 206 ) ağırlık farkından benzinli biraz aralıyo sanırım.

Dizel 206 lı bi arkadaş yaklaşık 60 km hızla kaldırıma çıktı direğe 1 metre kala durdu araba perte ayrıldı. bide direğe vursaydı gerisini siz düşünün...

Bu arada bildiğim kadarıyla van larda da aynı motor var.

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

youtube ye fiesta avensiz yazdiginizda video cikiyor. ben oranin yalancisiyim.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Fiesta Avensis kadar iyi değil ama çok da kötü değil diyor...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Ayhan Şentürk

Birşey dikkatimi çekti.

1.4 tdci fiesta ile 1.4 hdi 206'nın motoru aynı motor gibi görünüyor fakat,

*motor sesleri tamamen farklı

*devire göre hızlanmadaki karakter tamamen farklı

*Motor hacimlerinde de fark var. Fiesta 1399 cc, 206 ise 1390 cc...

*206'da yağ eksiltme problemleri daha fazla.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...