İçeriğe Yönlendir

Chip tuning


Gökhan Çelenk

Recommended Posts

Nuri Başer

bir çeşit powerbox..

onur sağolsun denemem için verdi ama beceripte takamadık.. :rolleyes: rail hattı kayıp.. :D :D

powerbox güzel bi ürün.. rail basıncına elektronik filtre uygulayıp yakıt basıncını arttırıyor.. tek sıkıntı bütün yük mazot pompasına biniyor.. sınırları zorlamadan kullanılırsa pek problem çıkartmaz diye düşünüyorum.. bi becerip takabilsek yorumları yazacam :D

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
nuri abi powerbox sız sürdü :) birde powerboxlı sürse vermicekti heral arabayı :p olmazsa arabasına takıp deneticem zaten :p

vermezdim vallahi... :):D

ama aht ettim bulacam o raili.. :) takacam boxı.. iyice merak ettim..

bu arada mert lifte kaldırdık yine karetmedi... gizlemiş sanki adamlar özellikle.. :blink:

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
1-2 saat önce çekirge meydandan dağ yoluna doğru geçtinmi abi? fb 584 müydü senin plaka?

hayırr.. FB 579..

biri daha sordu daha önce.. yine mavi HB focus var dedi FB plaka.. hatta el sallamış adam tınlamayınca bozulmuş bizim eleman.. :D:)

Yorum bağlantısı
Uğur Koçyiğit

power box en az 40000 km dir kullanıyorum,oldukça yüksek bir performans artışı veriyor,yakıtıda farkedilir şekilde azaltıyor, yaz ortalarında 10 gün kadar çıkarıp denedim,insanın araca binesi gelmiyor takılı değilken

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mustafa Mendeş

1.6 115 hp Focus II için önereceğiniz bir marka söyler misiniz? Birde aracı biraz devirli kullanıyorum zararı olur mu?

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
Powerbox diesellerde daha kullanışlı. Benzinli motorlarda pek bir etkisi yok veya çok az. Mantığı diesel yakıtın enjektörden püskürtülme miktarını ve silindire çekilecek havanın hacmini aracın beyni yerine ayarlamak, o kadar.

Yani aracın beyni, şu kadar yakıta bu kadar hava karıştır diye bilgi gönderirken powerbox şu kadar yakıta o kadar değil bu kadar hava karıştır, turbo basıncını o basınca değil bu basınca yükselt vb. gibi elektronik bilgiler gönderiyor.

Powerbox'un modası artık geçti. Powerbox'un yaptığını şimdi aracın direk yazılımını değiştirerek yapıyorlar. Değil motora bu parçadan koymak, motor kaputunu bile açmıyorlar.

Benim aracın chiplenişi. (Cep ile çekildi)

55af1950415417752ebef01qg7.jpg

Sefa bey nekadara maloldu?? etkileri??

Yorum bağlantısı
Nuri Başer
(düzenlendi)
Fiyatını özelden yazarım. Araba adeta uçak oldu. Özellikle üçüncü vitesten sonra uçuyor. Sanki motosiklet kullanıyorsun gibi istediğin hareketi anında yapıyorsun, araç hiç zorlanmıyor.

Alt devirlerde ataktır, hızlandıkça ataklığı azalır gibi yorumlar var bazı yerlerde, hepsi hikaye. Tam tersine yüksek hızlarda daha da ataklaşıyor, hantallık mantallık kalmıyor. Mesela 90 km ile giderken gaza bir anlık yüklenmeyle aniden kendini 120-140 km hız civarı bulabiliyorsun. Kendini sollatmamak için gaza yüklenen bazı kıroları sollamak için birebir.

Tek olumsuz yanı şu, insanın sürüş stili chip ile değişiyor. Aile arabalarına kesinlikle tavsiye etmem. Bir de frenleri iyi olmayan araba kesinlikle chiplenmemeli.

Gitmek önemli olduğu gibi durmak ta önemli. Frenlerim iyi ama yine de güçlü bir fren modifikasyonu düşünüyorum.

değerli bilgiler için teşekkürler.. powerbox denemeyi düşündüm, bayağıda bir uğraştık ama rail hattını öyle bir saklamışlarki.. vazgeçtim :wub: acaba chip tune mu düşünsem..

bir de aklıma gelmişken.. yakıt durumu üzerindeki etkileri ve geri dönüşüm olayı nasıl??

tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)

Bu kadar kolay bişeyse neden o kadar pahalı ?

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Çakma Xenon kitler, 750 ytl gibi fiyatlarla başladı, şu anda 90 ytl gibi fiyatlar varmış. Chip mıncıklamada da yazılım dan çok, yazılımı değiştiren şahsın tecrübesi, yüklendiği mekanik aksam üzerindeki bilgisi önemli, geçenlerde forumda bir konu vardı, yazılımı mıncıkladıktan vyea powerbox un ayarından sonra dyno testinde turbo patlamıştı.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Bu kadar kolay bişeyse neden o kadar pahalı ?

neden pahalı , genelde dünyada el emeği göz nuru pahalıdır.

yazılım yapan kişi veya kişiler motordan anlayan teknisyen ,mühendislerden ve bilgisayar mühendislerinden oluşur.

binlerce eu luk motoru işin ehli olmayan kişiler yaparsa tabiki ucuza çıkarmak olası,motor yazılımlarını ,bilgisayar programları gibi düşünün en basit windows 'u bile 100 dolar verip alıyoruz,kaldıki bazı yazılımlar binlerce dolar.

chip tuning yapan bazı firmalar ,araca tuningledikten sonra o aracın back -up almaya mecburdur,oluşacak problemlerde geri dönüş olsun,ayrıca yetkili servislerin yazılım güncellemesinde chip tuning yazılımı silinmekte ,tekrar yazılımı ücretsiz yüklemek zorundadırlar.

siz siz olun merdiven altı yazılım yapan firmalara aracınızı teslim etmeyin ,telafisi zor problemlerle uğraşır durursunuz,garantideyse araba hiçç tavsiye etmem.

fakat arkadaşlarında dediği gibi turbo diesel araçlarda eski haliyle arasında çok fark var 200 hp araç 240 hp oluyor 300 hp araç 360 hp oluyor ,torkda cabası.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Aslında bunun fiyatının düşmesi taraftarı değilim... Çünkü her yerde chip li PB li arabalar dolaşırsa hiç bi anlamı kalmaz bu işin :D

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Yazılım incelemişliğim yok ancak hiçbir şey yoktan var edilemez basit fizik kanunu ve motor bilgisi var ise:

Aşırı beslemeli motorların mekanik parçalarının fiziksel dayanım sınırları var, en basitinden bir piston kolu için max. hız (yani devirin) formülü her imalatçı tarafından bilinir ve hesaplanır, keza turbodaki max. dönüş hızı vs. Yazılım değiştirildiğinde, beygir ve tork artıyor bu en basiti, basit olmayanı max. ömür azaltacak verileri yüklemek.

Atıyorum %15 güç artışı sonucunda %10 ömür kaybı oluşursa, %20 güç artışında %50 ömür kaybı var ise, yazılımı mıncıklayanın %15 i aşmaması gerekir. Ama bu ömür kaybını inceleyip, test yapan yazılım firması var mı onu bilemem (sanmam da). Tüm markalara hitap eden tuninkçiler gidip te 20 tane motoru patlatana kadar test ettiklerini duymadım, okumadım.

Atmosferik motoru güçlendirmekten daha kolay ve beleş (parametre değişim anındaki işçilik) olduğu için, yazılım mınciklama daha da yaygınlaşacak. Yazılım mıncıklamanın arge sinin de pahalı olduğunu sanmam, zira baştan bir şey keşfedilmiyor, aracın beynindeki haritadaki datalar değiştiriliyor.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy

diesel makinaların elemanları benzinli makinalara göre daha dayanımlıdır,ürettikleri torkun paralelinde malzeme kullanırlar,sıkı avrupa egzost normlarına uygun araç üretmek için üreticiler çıkan güçleri bir derece engellerler,yurtdışında chip tuningli araçlar sanıyorum muayene sırasında eski güçlerine geri döndürülüyor.

turbo charge'lı diesel makinalardan bildiğim kadarıyla saklı kalmış güçleri abartısız şekilde % 20 kazanmak mümkün.

çağlar bey'in dediği gibi zaman içinde bunun negatif yönlerini görmek olası

benim 90 hp connecti 112 hp yaptıktan sonra ,pompanın sorun yarattığını bir kaç kişiden duyunca tekrar eski yazılımı yüklemek durumunda kaldım.

sonuçta kamyonet işte :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

68 hplik fiestanın 109hp ye ulaştıktan 1ay sonra 4 kolluya, pardon çekiciye çalışmaz halde yüklenişi geldi gözümün önüne. Pistonlar,kollar,turbo(ki 1.6 focus turbosuydu)dayandı dayanmaya da gariben triger erken pes etti(ki 1500kmlik yeni trigerdi). Abartmamaya dikkat edin. Çok agresif yazılımlar ne olursa olsun orta/uzun vadede patlak verecektir. Bundan adım gibi eminim.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

90 Hp yeterli sanıyorum bize :angry: Ondan fazlası bizi de yorar :angry: arabayıda yorar

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cihan Toparlak

peki bizim 1.6 ghia 115ps denen araç kaç hp güç vermektedir chipte amaç güçü arttırmak ama bu yakıtı azaltmak için kullanılamazmı varsın olsun 105 ps e güşsün ama az yaksın desek olmazmı? sonuçta bu komut olayı bildiğim kadarı ile e epromu dolduruyorlar bilgiyi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...