İçeriğe Yönlendir

Fan Eskisine Gore Daha Uzun Çalışıyor


Hasan Basri Bayraktar

Recommended Posts

Hasan Basri Bayraktar

Son bir aydır farkettimki benim arabanın fanı normalden fazla çalışıyor yada bana öyle geliyor. Malum havalar sıcak ama bu konu kafamı kurcalamaya başladı.Olay şöyle. Fan normal bir şekilde çalışıyor zamanında açıyor ama önceleri arabayı stop ettikten sonra aradan kısa bir süre geçse dahi çalıştırdığımda fan devreye girmiyordu ama şimdi hemen devreye giriyor.Birde benim dikkatimi çektikten sonra durduğumda fan çalışıyorsa arabayı stop etmeyip fanın durmasını beklemeye başladım ve bazen 4 5 dakika fan sürekli çalıştıktan sınra duruyor ve bende arabayı stop ediyorum.Dün rampayı çıktım arabayı garaja soktum ve kapıyı tam açtığım sırada fan çift kademe çalışmaya başladı , ben gene stop etmeyip fanı bekledim ve 1, 2 dakika sonra normal fan hızına indi aradan 3, 4 dakika daha geçtikten sonra fan durdu.

Bu durumu ustama söyledim .Ustam durumun normal olduğunu fanın aracın beyninden komut aldığını söyledi.

Sizce durum normalmi?

Aracın 2. triger bakımında yaptırdım ve devirdaimi ısrarlarıma rağmen değiştirtemedim.Bununla ilgisi varmı?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Müşteri istemiş hatta ısrar etmişse ve devirdaim değişmeyi istememiş ustayı tebrik etmek lazım. Sorun var yok o ayrı konu ama bu kafa yapısındaki ustaların olduğu servise devam etmekte fayda göremiyorum. Millet extra iş satmak için prossedürler keşfediyor.

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci
Son bir aydır farkettimki benim arabanın fanı normalden fazla çalışıyor yada bana öyle geliyor. Malum havalar sıcak ama bu konu kafamı kurcalamaya başladı.Olay şöyle. Fan normal bir şekilde çalışıyor zamanında açıyor ama önceleri arabayı stop ettikten sonra aradan kısa bir süre geçse dahi çalıştırdığımda fan devreye girmiyordu ama şimdi hemen devreye giriyor.Birde benim dikkatimi çektikten sonra durduğumda fan çalışıyorsa arabayı stop etmeyip fanın durmasını beklemeye başladım ve bazen 4 5 dakika fan sürekli çalıştıktan sınra duruyor ve bende arabayı stop ediyorum.Dün rampayı çıktım arabayı garaja soktum ve kapıyı tam açtığım sırada fan çift kademe çalışmaya başladı , ben gene stop etmeyip fanı bekledim ve 1, 2 dakika sonra normal fan hızına indi aradan 3, 4 dakika daha geçtikten sonra fan durdu.

Bu durumu ustama söyledim .Ustam durumun normal olduğunu fanın aracın beyninden komut aldığını söyledi.

Sizce durum normalmi?

Aracın 2. triger bakımında yaptırdım ve devirdaimi ısrarlarıma rağmen değiştirtemedim.Bununla ilgisi varmı?

mondeo kullanan bir arkadaşım vardı 98 glx geçen mayıs ayında conta yakmadan önce aracın fanı sürekli devreye giriyordu ve hızlı çalışıyordu. büyük ihtimalle içinde su kalmadığından olmuştu onunki 2 gün içinde de contayı yakmıştı. hararet durumu ciddi bir durum. radyatörü ve su kaçağı olup olmadığını kontrol etmenizi tavsiye ederim...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Su seviyesinde bir düşüklük yok. Yere damlama falanda olmuyor.Sık fan açılmasından ziyade fan uzun süreli çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Zafer Ofli

Havalar aşırı sıcak olduğu için radyatördeki ve motor bloğundaki suyun soğuması daha uzun zaman alır normaldir bence ama bu senin gittiğin ustayı merak etmeye başladım gerçekten. Şanzıman yağındada aynı şeyi yapmıştı sana dimi. Ama değiştikten sonra daha iyi oldu demiştin. Bana Samsunda babamın arabasını götürdüğüm remzi ustayı hatırlattı. Kulakları çınlasın. Oda yok birşey kendine masraf arama deyip bizi gönderirdi. Hoş şimdiye kadar bizi gönderdiği hiçbirşeyden dolayıda araç yolda kalmadı ama yinede insanın içinde acabamı gibi bir soru kalıyor işte.

Yorum bağlantısı
Emre Gizlenci

su kaçağı olmamasına sevindim. çünkü bu tip arızalar çok can sıkıcı oluyor. devirdaim pompasının değişmesi sağlıklı olurmuş, keşke değişseymiş.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Zafer

Benim ustam otokoçtan ayrılma bir usta .Ustayı bırak çok iyi bir arkadaşım. Arabama bakımlar konusunda hükmüm geçmiyor, o ne isterse o oluyor.Gerçekten gereksiz gördüğü hiç bir şeyi yapmıyor.Bir de sanırım benim sezgi ve dikkatime güveniyor . Her hangi bir tersliği sen anında anlarsın diyor .Bende tahmin edeceğin gibi arabayı sık kontrol ederim normalin dışındaki durumlar hemen dikkatimi çeker ,bu da öyle bir olay.Ustam arabada tüp olduğu için suyun gezdiği yüzey büyüdü ve artı sıcak havalarda buna eklendiği için bu durum normal dedi. Benim en korktuğum şey hararet, fana güveniyorum da hortuma falan güvenim yok.Çünkü su anında boşalsa göstergede harareti göremeden motoru elimize alabiliriz. :rolleyes:

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı

Hasan Bey,Devirdaim olasılığı yüksek..Ama onu söktürmeden önce bi koşu gidip arabanı çalıştırırmısın. ve klimayı aç, ve tabiiki kaputu, bir bakarmısın senin araçta bulunan iki adet fan motorunun ikiside çalışıyormu..Çalışıyorsa radyatörlerin hava geçişleri aşırı toza maruz kalmış olabilir bi de ona bak,eğer temizse ve iki fanda çalışıyorsa, o lanet devirdaimi değiştirt.Saygılar...

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Osman Bey dediğinizi hemen yaptım. Zaten önceden kontrol etmiştim ama gene sırasıyla baktım.Klima çalıştığında her iki fanda çalışıyor, radyatör peteklerinde hafif toz ve sinek ölüleri vardı tayzikli suyla temizledim (elimden geldiğince) . Yarın deneyip sonucu bildiririm.

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)

Evet sonuç:Arabanın havası varmı diye sistem kontrol edildi ve hava olmadığına kanaat getirildi.Devir daimin fiyat araştırılması yapıldı ve 250 ytl olduğu öğrenildi.Muadile de bakıldı oda sanırım İtalyan malı 50 ytl idi.Arabama bakılırken 2000 model focus 2.0 bir araç daha geldi ve devir daimin değişilmesi gerektiği tespit edildi araba 265 bindeydi. fiyatıda 70 ytl.Şimdi motor aynı ama onunki siyah kapak 70 ytl iken benimki 250 ytl gelde canın sıkılmasın.Birde merak ettiğim şu muadili taktırsam bir sıkıntı olurmu .Parçacı üç yıldır sattığını ve olumsuz geri dönüş olmadığını bazı ustaların kutu ustası olduğunu eğer motorcraft kutusuna koyup yollasam ustanın hemen takacağını söyledi.Gerçekten öylemidir bilemem ama İbrahim Usta ben muadili takmam deyip işin içinden çıktı. :D

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devirdaim önemli bir parça...

Ama acaba kuruntu mu yapıyorsun ki... Yani havalar yeterince sıcak...

Yorum bağlantısı
Mehmet Zeki Yenigün
(düzenlendi)

hasan olum kedidir kedi. amma kuruntu yaptın yahu arabada bişey yok kardeşim havalar fazlası ile sıcak sendede hararet fazla buraya gelip bana uğramadığından . Allah bi ceza veriyordur .Sana beyaz sayfanın köşesine yazdım gelmediğini.

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Hasan Basri Bayraktar

Cumartesi günü arabaya pasta cila yaptırırken ,aynı yerde olan ustama arabanın fanını tekrar gösterdim.Ustam ECT dediği yani elektronik ısı sensörü dediği parçanın fişini çekince çalışmakta olan fan söndü ve arıza bunda dedi. Tabi hemen araştırdım yenisini 90 ytl ye aldım ve taktık.Arabaya hararet yaptırdık fan açtı 4 dakika sonra kapattı hah dedik bu iş halloldu.

Ama eve gidip fanın 33 dakika sonra durduğuna şahit olunca yanıldığımızı anladım.

Bu gün tekrar okula giderken ustama uğrayıp arabayı bıraktım ve onun arabasını alıp okula gittim .döndüğümde arabanın yapıldığını problemin termostattan kaynaklı olduğunu ,değiştiklerini ve arabanın fanının tam anlamıyla düzeldiğini söylediler. Bu işlem 15 ytl ye malolmuştu.

Arabayı eve getirdim o kadar yol gelmeme rağmen 15 km fan açmadığını gördüm hatta bu yolun 7 - 8 km sine kadar ibre yükselmekle uğraşıyordu. tabii üşenmedim arabaya durduğu yerde gaz vererek fanının açmasını sağladım kronometreye bastım ve tam 23 saniye sonra fan durdu.

Evet bu sefer olmuştu.

Bu konuda bana yol gösteren arkadaşlara çok teşekkür ediyorum ,sağolun...

Yorum bağlantısı

Geçmiş olsun. En kötü arıza sebebi bulunamayanlar. Deneme yanılma ile çözüm aranıyor. Arızanın giderilememesinin verdiği stresin yanı sıra boşuna yapılan masraflar da cabası oluyor.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Dilim varmıyor ama;

1. Hararet ibrenizin yükselme hızını kontrol edin,

2. Özellikle 80-90km/h hız ile gittiğiniz yol var ise ve ibre yükselmeden ortalarda kalıyor hatta geri düşüyor ise,

a. Termostat da bir delik açılmış ve devamlı su sirkülasyonu sağlanmıştır.

b. Termostat hiç yoktur çıkarılmıştır.

Tüm bunlar belki kaynaklı. Zira arızalı termosta ya açık kalır ya da kapalı. Açık kalsa hararet hiç veya çok az yükselir, kapalı kalsa, fan uzun süre çalışır ama aynı zamanda hararet de yükselirdi.

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Çağlar Bey arabayı fazlaca kullanmaya vaktim olmadı.Bu söylediklerinizi deneyip sonuçlarını paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hasan Basri Bayraktar
(düzenlendi)
Çağlar Bey arabayı fazlaca kullanmaya vaktim olmadı.Bu söylediklerinizi deneyip sonuçlarını paylaşacağım.

Arabayı bir haftadır kullanıyorum ,problemden eser kalmadı .Eskisi gibi biraz gittikten sonra ortaya geliyor ,çok dik yokuş falan yada dur kalk yapılmışsa fan devreye giriyor.15, 20 saniye kadar çalışıyor .Termostat tan önce fan çalışıyordu ama soğuk hava üflüyordu ve peteğe elimi dokundurduğumda soğukluğu hissediyordum şimdi fandan gelen hava sıcak ,radyatör sıcak .

Her şey yolunda gibi görünüyor du ... ama çok kolonlu otoparkımızda geri geri giderken yıllardan beri yeri sabit olan kocaaa kolona arabayı geçirdim.Ve arka tampon sizlere ömür.Her zamanki gibi mondeo tamponu beni yine yanıltmadı :rofl: .

Tamponu tamir ettirme yoluna gideceğim 100 lira fiyat verildi .Uygun bir zamanda yaptıracağım.Bu kadar basit bir hasar için kaskomu bozdurmak istemiyorum.

Parasında falan değilimde o koca kolonu göremeyip bizimkinin diline düştüm ya o bitirdi beni :rofl:

tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 7 yıl sonra...
Derviş Dursun

Bugün yaklaşık 80 km yol yaptım, iniş yokuş engebeli yol geldim ve 3. vites üstüne çıkamadım genelde. Tam yolculuğumun bitmesine 10 15 dakka kala fan çalışmaya başladı ve hiç durmadı. Devirdaim ve termostat yeni değişti daha. Herhangi bir kabloylada oynamadım. Tam varacağım yere geldim fan çalışır halde bekledim durdu sonra 2 saniye geçti tekrar çalıştı. Araba çok sıkıştı diye mi oldu acaba?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bugün yaklaşık 80 km yol yaptım, iniş yokuş engebeli yol geldim ve 3. vites üstüne çıkamadım genelde. Tam yolculuğumun bitmesine 10 15 dakka kala fan çalışmaya başladı ve hiç durmadı. Devirdaim ve termostat yeni değişti daha. Herhangi bir kabloylada oynamadım. Tam varacağım yere geldim fan çalışır halde bekledim durdu sonra 2 saniye geçti tekrar çalıştı. Araba çok sıkıştı diye mi oldu acaba?

Tapa dan aracinizi göremiyorum. Dpf var mi aracinizda?
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Tapa dan aracinizi göremiyorum. Dpf var mi aracinizda?

Dpf nedir bilmiyorum ki
Yorum bağlantısı
Derviş Dursun

Sanırım partikül filtresi. Ama benim araç benzinli, o dizeller için geçerli değil mi?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...