Okyay Pay 4 Eylül 2008 Paylaş 4 Eylül 2008 Powershift şanzıman Volvo S40’ta! Volvo, en popüler modeli olan Volvo S40’ı 2009 model yılında, tam otomatik şanzıman seçeneğiyle sunuyor. Powershift olarak adlandırılan ve tam otomatik şanzıman olanağı sunan vites seçeneği, Volvo S40’ın 2.0 litre dizel versiyonu ile sunulacak. Yeni Powershift şanzıman, altı ileri vites ve çift hidrolik debriyaj sayesinde tam otomatik şanzımanların rahatlığıyla vites değiştirirken düz vitesin performansını da gösteriyor. Üstelik sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde 8 yakıt tasarrufu sağlıyor. Powershift nasıl çalışıyor? Volvo Cars ve şanzıman ortağı Getrag tarafından geliştirilen Powershift, prensip olarak birbirine paralel iki düz şanzıman şeklinde çalışıyor. Powershift, düz şanzımanda kullanılan teknoloji üzerine kurulu olmakla birlikte, kendi tahrik millerine bağlı iki ayrı hidrolik debriyajla bu sistemden ayrılıyor. Birbirinin içinde dönen iki tahrik milinden içte olanı birinci, üçüncü, beşinci ve geri vitesleri kontrol ederken, dışta olanı ikinci, dördüncü ve altıncı viteslere kumanda ediyor. Debriyajın elektro-hidrolik kontrol ünitesi, bir debriyaj kavramışken diğerinin açılmasını sağlıyor. İki debriyaj da baskı balata sistemiyle çalışıyor. Bir piston debriyaj balatalarını birbirine doğru iterek bunların oluşan sürtünmeyle birbirine kilitlenmesini sağlıyor. Böylece motor birinci viteste gücünün ve torkunun zirvesinde çalışırken, ikinci vitese geçmeye hazır hale geliyor. İkinci vitese geçildiğindeyse üçüncü vites hazırlanıyor. Bu sayede, güç aktarımında veya torkta herhangi bir kesinti olmazken son derece hızlı ve pürüzsüz bir şekilde vites değiştiriliyor, vites değiştirme sırasında da hızlanma sürüyor. Sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde sekiz daha az yakıt tüketimi Vites değiştirme rahatlığı ve yüksek performansın yanında yakıt tüketimini de azaltan Powershift, Volvo’nun çevreye verilen olumsuz etkilerin azaltılması konusunda yaptığı çalışmaların bir sonucu olarak ortaya çıkmış.Powershift hakkında Volvo Cars Araştırma ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Magnus Jonsson, “Ölçümlerimize göre, Powershift yakıt tüketimini sıradan otomatik şanzımanlara göre yüzde sekiz kadar azaltıyor, bu da çevreye olumsuz etkileri azaltma yarışında önemli bir hamle” dedi. Tork kaybı olmaksızın otomatik veya sıralı vites değiştirme Powershift, sürücüye Volvo’nun Geartronic şanzımanındaki gibi sıralı vites değiştirme imk Yorum bağlantısı
Okyay Pay 4 Eylül 2008 Yazar Paylaş 4 Eylül 2008 vovostan az kakalayacakları kesin hee bi de getrag barmağı var işte , daha dayanıklı olacağı da kesin. bu arada v 50 almak için bütün doneler yavaş yavaş oluşuyor Yorum bağlantısı
Okyay Pay 4 Eylül 2008 Yazar Paylaş 4 Eylül 2008 CVT yi kim yapıyordu sence? bilmiyorum , ama sorunun gelişinden getrag ın yaptığı anlaşılıyor cvt güzel ama kullanıldığı motor yanlış bence , yüksek torq , cvt ye ters . Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 4 Eylül 2008 Paylaş 4 Eylül 2008 Ben getrag deyince E30 M3 Evolardaki şanzımanı bilirim. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 12 Eylül 2008 Paylaş 12 Eylül 2008 bu güzel haber ama dur bakalım ford 1.6 Tdci lara ne zaman takıcak, dahası takıcak mı?... Yorum bağlantısı
Mertcan Körpe 12 Eylül 2008 Paylaş 12 Eylül 2008 ford com tr de bu şanzuman 2009 larda mevcut diyor.. Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar 13 Eylül 2008 Paylaş 13 Eylül 2008 ford com tr de bu şanzuman 2009 larda mevcut diyor.. Ben göremedim... kıyıya köşeye bi yere haber olarak mı yazdılar acaba? ford.com.tr de dizel olarak sadece 2.0 TDCi motor mondeo ve S-Max lerda durashift şanzıman gözüküyor... Yorum bağlantısı
Mertcan Körpe 13 Eylül 2008 Paylaş 13 Eylül 2008 pardon burada yazıyormuş http://www.otokoc.com.tr/ModelDetails.aspx...&PageID=121 Yorum bağlantısı
Enis Sever 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Otosan seneye 1.6 tdci powershift focusu Türkiye'ye getirir mi? Getirirse ve fiyatı makul olursa satış rekorları kırar bu araç Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Şubat 2010 Paylaş 22 Şubat 2010 Türk otomotiv tüketicisinin teknoloji incelemesi sonucu araba satın alma tercihi oluşturduğunu pek sanmıyorum. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 (düzenlendi) focus 2.0 tdci mı? 23 Şubat 2010 tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 wrc wrc canlısını ben görmedim mazotludan yarış arabası mı olur ama lpg çay için mazot yük için benzin zevk için değil mi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Fuarda focus 2.0 tdci wrc yi görmüştük. Kapıdaki wrc yazısı dışında, wrc lik herhangi bir hali yoktu. Mondeo vergisi ödeyip te focus a binmezdim. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Dizel WRC mi olur a....? Salak bu ford ya. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 WRC'yi bilmem; ama, lemans'ı r8'in 10 silindirli dizeli kazanmıştı. Peeh reklam anca. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Listedeki WRC modeli, bildiğimiz WRC ile alakasızdır, ancak diesel konusunda: http://www.arabam.com/Haber.aspx?haberID=2...%20Audi'nin Formula1 de bakalım aşağıdaki konuşma çok uzak mı? Telsiz: Schumi: araba çalışmıyor Pit ekibi: vakvağı pompala ..... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 23 Şubat 2010 Paylaş 23 Şubat 2010 Listedeki WRC modeli, bildiğimiz WRC ile alakasızdır, ancak diesel konusunda: http://www.arabam.com/Haber.aspx?haberID=2...%20Audi'ninFormula1 de bakalım aşağıdaki konuşma çok uzak mı? Telsiz: Schumi: araba çalışmıyor Pit ekibi: vakvağı pompala ..... Abi wrc dediğimiz şu cadde versiyonu WRC adı altında üretilen ST body kitli altı boş araba değil mi? WRC edition hani? O isimle bile dizel bi araya gelmesin bence. Yorum bağlantısı
Enis Sever 24 Şubat 2010 Paylaş 24 Şubat 2010 Bence WRC modelinden ziyade 1.6 tdci'de olması daha önemli powershiftin çünkü WRC'yi alacak kişi sayısı vergisi ve yüksek fiyatı nedeni ile sınırlıdır. Ama 1.6 tdci'de olduğu zaman rakiplerinden çok daha fazla satar ve makul fiyatı (tabii olursa) birçok insan ford bayiilerinin önünde sıraya girer. Yorum bağlantısı
Recommended Posts