İçeriğe Yönlendir

2.0 Zetec motorlarda rolanti düzenleme vanası


Uğur Eryürek

Recommended Posts

Uğur Eryürek

Merhaba

Şu sıralar fordumla sık sık sorun yaşar oldum. Mevsimdenmidir nedir beni hep üzüyor. Şimdi rolantimde problem var daha önceki konularda bunun için çözümleri okudum anladım ve tatbik etmek isterken şöyle bir sorunla karşılaştım Rolanti düzenleme Valfi nerede?

2.0 Zetec Motorlarda nerde bulunur bu melet ? Kelebeğin orada siyah bir Parça var 3 kablo giriyor, ama bildiğim kadarıyla gri renkli bir parça, Bilen arkadaşlar varsa benimle paylaşırsa sevinirim.

Birde Benzin pompası değişti ve şuan benzin göstergem çalışmıyor. Rezerv in altında sürekli ışık yanıyor. Bunun için bizim yapabileceğimiz birşey varmı? yoksa Hangi servise gitmeliyim? şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Rolanti valfi.. emme manifoldunun üstünde... Hava filtresinin altında... Üstten göremez, üstten sökmezsiniz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Benzin pompası komple mi değişti, yoksa şamadıra kısmı ayrılıp işlem görüp universal bir elektrikli pompa mı takıldı.

Yorum bağlantısı
Uğur Eryürek

bildiğm kadarıyla sadece pompa motoru değiştirildi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şamandıranın ya mekaniğine zarar vermişlerdir, ya da soketinde problem vardır, bu arada yeni elektrikli pompanız çok uzun süre dayanmayabilir bilginize.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Samil Gürkan

Ugur bey, bahsettiginiz parcayi ben kendim sökmüstüm, yeri Mehmet bey'inde dedigi gibi emme manifoldunun üstünde ama filtre kutusuna yakin degil. Emme bogazi yada kelebek varya, ordan emme manifolduna dogru düz inerseniz elinize takilir. Ben üsten sökmüstüm, cok kolay degil ama altan sökmeside kolay degil öte taraftan. Tekrar yerine takmasi daha cok mesakatli. unutmayin, sökecek olursaniz akü baglantisini mutlaka ayirin!!!Yuvarlak tüp sekline benzer bir parca. Eger aracinizda Lpg varsa o parcayi degistirmeden önce bir tüyo vereyim size, söyleki benzer dengesiz rölanti durumunu bende yasiyordum , bilhassa lpg taktirdiktan olunca oluncada lpg cime gittim. Valfle ilgili oldugunu söyledi ve arabyi lpg den benzine alip bogazdan calisir vaziyetteyken araba wd-40 sikti 6-7 sefer. bu o valfi bi sekilde yagliyor. bu uygulamdan sonra biraz yol yapiyordum 20-30 km kadar ve durdugumda sorunun gitmis oldugunu fark ediyordum. Ama sonundada parcayi degistirmek zorunda kaldim. Ama bu lpg den dolayi bozuldu demek olmuyor tabi, yanlis anlasilmasin.

Benzin pompasini bende cumartesi günü degistirdim ama samandirasiyla beraber degistirttim. Herhalde o yüzden bir sorun yasamadim göstergeyle ilgili.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Mustafa Celik

Merhaba benimde 2001 model 2000 motor focus spor trend otomobillim var. benim aracımın rolanti problemi biraz farklı sadece araba hareket halindeyken vitesi boşa aldıgınızda araç rolantisini 1500 devirden aşagı düşüremiyor. ne zamanki tekerlekler duruyor rolanti o zaman normale dönüyor. aslında çok problem olmuyor ama unutupta vitesteyken gazdan ayagımı çekiyorum ben, yavaşlıyacak diye beklerken araba belirli bir hızda devam ediyor. böyle bir problem yaşayan varmı ? bana yardımcı olursanız sevinirim. foruma yeni katıldım hiç birşey hakkında bilgim yok. abilerimden rica ediyorum yardım eder misiniz? arabamın bi çok parçasını degiştim beyin başta olmak üzere, rolanti kelebek ayar ventili, rolanti motoru, akışmetre, havalandırma ile ilgili contalar, karter havalandırma boruları, ateşleme beyni, buji, buji kabloları, c.c bile yaptırdım ama çözüme ulaşamadık. arabada tek düşüğndügüm nokta sanzımanımdan az bir zırıltı sesi geliyor acaba içinde sensör var bumu problem yapıyor diye düşündüm. aracımın bütün bakımları ve degişenleri bursa yetkili ford servisinde yapıldı ama çözüme ulaşamadık !

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Mustafa bey, hoş geldiniz.

İlk mesajınız olduğu için uyarma gereği hissetim, gerekmedikçe font değiştirmiyoruz. Ayrıca lütfen nokta ve virgülü kullanın. Hiç bi şey anlaşılmıyor aksi halde.

Bu arada lütfen yaşadığınız şehri kontrol panelinizden seçiniz.

Yorum bağlantısı
Oskay Furtuna
Merhaba benimde 2001 model 2000 motor focus spor trend otomobillim var. benim aracımın rolanti problemi biraz farklı sadece araba hareket halindeyken vitesi boşa aldıgınızda araç rolantisini 1500 devirden aşagı düşüremiyor. ne zamanki tekerlekler duruyor rolanti o zaman normale dönüyor. aslında çok problem olmuyor ama unutupta vitesteyken gazdan ayagımı çekiyorum ben, yavaşlıyacak diye beklerken araba belirli bir hızda devam ediyor. böyle bir problem yaşayan varmı ? bana yardımcı olursanız sevinirim. foruma yeni katıldım hiç birşey hakkında bilgim yok. abilerimden rica ediyorum yardım eder misiniz? arabamın bi çok parçasını degiştim beyin başta olmak üzere, rolanti kelebek ayar ventili, rolanti motoru, akışmetre, havalandırma ile ilgili contalar, karter havalandırma boruları, ateşleme beyni, buji, buji kabloları, c.c bile yaptırdım ama çözüme ulaşamadık. arabada tek düşüğndügüm nokta sanzımanımdan az bir zırıltı sesi geliyor acaba içinde sensör var bumu problem yapıyor diye düşündüm. aracımın bütün bakımları ve degişenleri bursa yetkili ford servisinde yapıldı ama çözüme ulaşamadık !

Bendede aynı problem oldu 1.sabıkalı km Hız sensörü 2.sabıkalı gaz kelebeğiniz temizlediyseniz ayarı bozulmuş ve bir miktar hava kaçıyor olabilir.Bende ilk başta rolanti valfi ,maf sensörü ve kelebek açı sensöründne şüphelenmiştim ama sorun ilk 2 parçada çıktı... Banada beyin demişlerdi bu arada ...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Mustafa Celik
Bendede aynı problem oldu 1.sabıkalı km Hız sensörü 2.sabıkalı gaz kelebeğiniz temizlediyseniz ayarı bozulmuş ve bir miktar hava kaçıyor olabilir.Bende ilk başta rolanti valfi ,maf sensörü ve kelebek açı sensöründne şüphelenmiştim ama sorun ilk 2 parçada çıktı... Banada beyin demişlerdi bu arada ...

Ben halen bu problemle ugrasıyorum . içinden çıkamadım! kelebekte degişti yine aynı yine aynı :unknw: varmı bana yardımcı olacak lütfen :good1:

birde aracımda dreksiyonu saga veya sola çevirincede rolanti dalgalanıyor. 1500 devire kadar yükseliyor devir hiç bir şey elde edemedim. bir çok yedek parça degişti ama sonuç kocaman bir hiç !

Yorum bağlantısı
Rifat Berber

tamircim temizledi parçayı ama ayar tutmadı. yine düzensiz dalgalanmalar,kendi kendine gaz vermeler filan devam ediyordu. bahsedilen valfi değiştirdik ve sorun düzeldi.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
tamircim temizledi parçayı ama ayar tutmadı. yine düzensiz dalgalanmalar,kendi kendine gaz vermeler filan devam ediyordu. bahsedilen valfi değiştirdik ve sorun düzeldi.

Bazen temizlik faydalı olmayabiliyor.. Ama denemekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Mustafa Celik

demekte yarar var deyip degiştirecez neyse bu parça ? :angry:

Yorum bağlantısı
Erkan Cansız
Merhaba benimde 2001 model 2000 motor focus spor trend otomobillim var. benim aracımın rolanti problemi biraz farklı sadece araba hareket halindeyken vitesi boşa aldıgınızda araç rolantisini 1500 devirden aşagı düşüremiyor. ne zamanki tekerlekler duruyor rolanti o zaman normale dönüyor. aslında çok problem olmuyor ama unutupta vitesteyken gazdan ayagımı çekiyorum ben, yavaşlıyacak diye beklerken araba belirli bir hızda devam ediyor. böyle bir problem yaşayan varmı ? bana yardımcı olursanız sevinirim. foruma yeni katıldım hiç birşey hakkında bilgim yok. abilerimden rica ediyorum yardım eder misiniz? arabamın bi çok parçasını degiştim beyin başta olmak üzere, rolanti kelebek ayar ventili, rolanti motoru, akışmetre, havalandırma ile ilgili contalar, karter havalandırma boruları, ateşleme beyni, buji, buji kabloları, c.c bile yaptırdım ama çözüme ulaşamadık. arabada tek düşüğndügüm nokta sanzımanımdan az bir zırıltı sesi geliyor acaba içinde sensör var bumu problem yapıyor diye düşündüm. aracımın bütün bakımları ve degişenleri bursa yetkili ford servisinde yapıldı ama çözüme ulaşamadık !

selam arkadaşım... senin problemin hız sensörü.... tekerlekler döndüğü sürece rolantin düşmez,taki durana kadar... o sensör devir saati ile bağlantılı... sensörün fiyatı ise 100 tl civarında...

Yorum bağlantısı
Oskay Furtuna
Ben halen bu problemle ugrasıyorum . içinden çıkamadım! kelebekte degişti yine aynı yine aynı :D varmı bana yardımcı olacak lütfen :blush:

birde aracımda dreksiyonu saga veya sola çevirincede rolanti dalgalanıyor. 1500 devire kadar yükseliyor devir hiç bir şey elde edemedim. bir çok yedek parça degişti ama sonuç kocaman bir hiç !

Sizin direksiyon hidroloği ne durumda peki ? Ayrıca bildiğim kadarıyla direksiyon hidroliğindede sensör olması gerekli oda yapıyor olabilir.Direksiyon cevrildiğinde rolantinin düşmesini engelliyor...

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Hamdi Nezir

merhaba arabam 2.0 sport trend benim aracımdada benzer problem var.devir 2500 e kadar cıkıo calıstırdıgım an devir orda kalıo en az 2000 e dusuo daha once basıma geldı araba sogukken sıkıstırdım ve yavaslamaya calıstıgımda devir orda kaldı dusmedı sureklı gaz verır durumda yanii..tamirci potasyometreyi söktü temizledi pc ye bagladıı oldu..fakat aynı problem yıne var parçayı degıstırmeme ragmen duzelmedı..pc le adaptasyon yapılmalı galıba o usta kazıkcı nasıl yaptıgı suphelı oda rasgele yaptı bence bu olaylar bilgisayara baglanmadan halledılmıyor..

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mustafa Celik
selam arkadaşım... senin problemin hız sensörü.... tekerlekler döndüğü sürece rolantin düşmez,taki durana kadar... o sensör devir saati ile bağlantılı... sensörün fiyatı ise 100 tl civarında...

yardımlarınız için teşekkür ederim ama nerede bu parça ? :nazar:

Yorum bağlantısı
Hamdi Nezir

Gaz kelebek bogazından 1,5 karıs altta sokmesı zor, karısık, el gırmıyor..Dokum bır parca sensor gorevınde rolantıyı ayarlıyor, ıcınde yaylı bır parça var içi kurum yapınca orda takılıyor ve halıyle devırde sacmalıyor..Yaglayıcı sprey Wurth'le temızle, bomba gıbı oluyor, ben bunu duzeltınceye kadar 600 tl den oldum artık kendım yapacagim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...