İçeriğe Yönlendir

Az yakıtla çok yol gitmenin ipuçları!


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Bunları biliyor musunuz?

Az yakıtla çok yol gitmenin ipuçları!

10 yıl önce pek rağbet gösterilmeyen, 1999'da payı %1.5 olan dizel araçlar benzinin sürekli pahalılanmasından dolayı artık satışların %53'ünü oluşturuyor. Ancak bu büyük talep motorinin fiyatının benzinden daha hızlı artmasını da beraberinde getirdi. Motorin fiyatı son beş yıldır dizel araç satışlarının artmasına paralel olarak sürekli yükseldi. Uzmanlar artık dizel araçların benzinliye göre çok da avantajlı olmadığını söylüyor.

Dizel araçlar benzinliye göre %30 daha az yakıt tüketiyor. İster benzinli, ister dizel olsun araç sahiplerini akaryakıt pompa fiyatlarının yükselmesi zorluyor... Bu durumda yapılması gereken tek şey, tasarrufu artıracak önlemler almak. Uzmanlar dünyanın en pahalı motorin ve benzinini kullanan ülkemizdeki araç sahiplerine bazı önerilerde bulunuyor.

? Agresif sürüş, ölçülü sürüşle karşılaştırıldığında üç kata kadar daha fazla yakıt kullanımına neden olur. Özellikle şehir trafiğinde çok sert gaz ya da frenden sakının.

? Yüksek vites düşük devir, yakıt tüketimini düşürür. Otomatik vitesli araç sahipleri araba yeterli hıza ulaştığı zaman gaz pedalını hafifçe bırakırlarsa vites daha çabuk geçer. Araçlarda vites değişimi 2000-2500 devir aralığında gerçekleştirilmelidir.

? Araç ne kadar hızlı giderse o kadar fazla rüzgar direnciyle karşılaşır. Hız limitinden yalnızca 8 km/saat daha süratli gitmek yakıt tüketimini %23 artırır. Bazı araçlarda 130 km/s hızdaki yakıt tüketimi 80 km/s'ye göre neredeyse iki kat fazladır.

? İyi ayar yapılmış bir motor yakıt tasarrufunu %4'e kadar geliştirebilir. Yağ ve bakım konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerini uygulayın.

? Doğru basınca sahip lastikler aracın hareketini sağlamak için gereken enerji miktarını azaltır. Fabrika değeri dışındaki lastik basınçları yakıt sarfiyatını artırır.

? Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram yakıt sarfiyatını ortalama olarak %2 oranında artırır. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta gereksiz eşyalar taşımayın.

? Portbagaj ya da tavan çubukları kullanılmıyorsa sökülmelidir. Bunlar aracın aerodinamik yapısını olumsuz olarak etkileyerek rüzgar direnci oluşturacak ve araçta %5'e varan oranda fazladan yakıt sarfiyatına neden olacaktır.

? Boşta çalıştırma işlemi aracı hiç bir yere götürmez ancak yine de yakıt harcar. Bir kuyrukta beklerken ya da birisini beklerken motoru kapatın.

? Klima hareketini motordan alır. Bu nedenle klima çalışırken motora ek bir yük getirir ve kullanım sırasında fazladan yakıt harcanmasına neden olur. Ilık günlerde klimayı açmak yerine havalandırmayı kullanın.

? Tıkanmış bir hava filtresinin değiştirilmesi, motorun korunmasına yardımcı olurken aynı zamanda yakıt tasarrufunu da %10 oranında artırır.

? Trafik ışıklarında yanan kırmızı ışığı gördüğünüzde ışık yeşile dönene kadar aracınızın hızınızı azaltarak yola devam edin, ışık yeşile döndüğünde aynı vitesle hızınızı artırın. Bu sayede durmak ve aracınızın hızını tekrar artırmak için ekstra benzin harcamamış ve ışıkta durarak zaman kaybetmemiş olursunuz. Ayrıca bir tepenin başlangıç noktasına ulaşmadan önce hızınızı biraz artırın ve kazandığınız ivme ile motora daha fazla yüklenmeden tepeyi aşın.

? Yokuş yeterince dikse, gaz vermeden viteste inmek motora giden yakıtın azalmasını sağlar. Motor, çalışması için yakıt gerekmediğini algılayarak harcanan yakıtı azaltır ve bu sayede eğime bağlı olarak daha az yakıt tüketimiyle inmek mümkün olur.

tarihinde Hakan Erken tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tüm bunları yaparkan sağdan soldan korna yemeye hazır olun. E-5 te 90-110 sabit süratle giderken hala araçlar, sağımdan solumdan gazlıyorsa, yakıttan yeterince vergi alınmıyor demektir.

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
? Bir aracın içinde taşınan ekstra her 45 kilogram yakıt sarfiyatını ortalama olarak %2 oranında artırır. Bu nedenle bagajda ve arka koltukta gereksiz eşyalar taşımayın.

Ben zaten 2 adet 45 kiloyum, demek ki bundan sonra eşyasız gideceğiz her yere :lol2:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Valla skutırla gidip normal vapura bile biner diye düşünmüştüm. Rotan güzelmiş. İstanbul şartlarında ,motorların daha sık kullanılması ve sürücülerin bir şekilde eğitilmesi çok iyi olurdu. Kışın ne yapacaksın?

Yorum bağlantısı
Sina Güran
Tüm bunları yaparkan sağdan soldan korna yemeye hazır olun. E-5 te 90-110 sabit süratle giderken hala araçlar, sağımdan solumdan gazlıyorsa, yakıttan yeterince vergi alınmıyor demektir.

+ %100

Bende aynen bunları düşünüyorum vızır vızır basıp gidenleri gördükçe.

Nişanlım hızlı kullanıyorsun diye şikayet ettiğinde bende onları gösteriyorum, eğer ben hızlı kullanıyorsam bu beni geçenler ne yapıyor yorumlarmısın diyorum...

Yorum bağlantısı
Ergin Şendağ
Harem - Sirkeci..

Özgür japonlara boşuna para verme. Benimki çin işi. Japonlar kadar kaliteli değil belki ama parçası acayip ucuz. 90 liraya motor rektifiye ediliyor daha ne olsun. Bugünde olsa ikinci el Mondial HS alırdım.. Düşsende, sağı solu kırılsada sorun değil parçası gerçekten ucuz..

Herkes çin dandik falan diyorda Burgman ın marşpiyeli ( grenaj) 400 lira. Bununki 30 liramıydı neydi.. E illaki kaldırma carta curta sürtüyorsun yada düşüyorsun falan filan..

mertol bey beni de ikna ettin..bende alıyımda okula motorla gidip geliyim seneye inşh

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Bütün bunları biliyoruz da bir türlü uygulayamıyoruz, sorun orda...

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
mertol bey beni de ikna ettin..bende alıyımda okula motorla gidip geliyim seneye inşh

Çok üstüne gitmeyin topluca,sonra Gözümüzünyaşınıakıtan maliye bakanımız extra extra vergi koyar. :angry:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...