İçeriğe Yönlendir

Balatalar


Levent Ayhan

Recommended Posts

Levent Ayhan

arkadaşlar, sizlere problemimi anlatayım; uzn bir süre önce benim granada da bir fren problemi oldu.aracımı bir süre kullandıktan sonra (normal olarak şehir içinde fren kullanımı),frene bastığımda direksiyon yalpalıyordu.tamircime gösterdiğimde disklerin yamulmuş olduğunu,tornadan geçmesi gerektiğini söyledi.yaptırdım,fakat 2-3 ay geçmeden tekrar aynısı oldu.bende yeni bir çift disk alıp taktırdım.ama bir süre sonra yine aynısı oldu.bir süre kullanımdan sonra frene bastığımda direksiyon yalpalıyor.sanayi çevresinde birçok kişiye problemi anlattım.ama bana mantıklı bir cevap verebilen olmadı.bende bi daha söktürmedim bu şekilde kullanıyorum.

aklıma gelen şu; acaba balataların yapısından dolayı diskler aşırı ısınıp eğiliyor, soğuyunca düzeliyormu?balataları değiştirmemin bir faydası olur mu?ne marka balata kullanmalıyım?

verceğiniz cevaplar için şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil

öncelikle geçmiş olsun sıkıntı olmuş bu problem sizin için.yazdıklarınızı okudum ve benim de aklımda şöyle bir düşünce oluştu acaba porya larınıza baktırdınızmı.yani disk lerin oturduğu kısıma eğer poryada bozukluk varsa aynı şekilde üzerine takılan diske yansıtıyor daha önce çok gördüm bu tip olayları.

marka olarakta lucas olabilir,varsa valeo olabilir,bendix,motocraft lar var.syf,beşer,tarzı balata ve disklerden uzak dur.

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan
Olabilecek problemler:

- Porya problemli

- Disk tornasindan veya degisiminden sonra eski balatalarin takilmasi

- Kalitesiz Disk kullanimi; normal balata ile bile bozulmasi

- Farkli disk ve balata kombinasyonu (balatalarin ürettigi isiya uygun olmayan diskler)

- Araba yol yapip, bol bol fren kullandiktan hemen sonra arabayi yikamak veya su birikintisiden gecmek.

ilk fren basmalarda bu yalpalamaları yapmıyor

dolayısıyla poryalarda birşey olacağını sanmıyorum

(sanırım disk ısınınca yalpalıyor)

diskin kalitesini bilemeyeceğim?????

evet,yeni diskten sonra eski balataları takıldı

fren diskleri sıcakken kesinlikle araba yıkatmam,zaten kendim yıkıyorum.o konuya özellikle dikkat ediyorum

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
fren diskleri sıcakken kesinlikle araba yıkatmam,zaten kendim yıkıyorum.o konuya özellikle dikkat ediyorum

İlle de yıkatmaya gerek yok, ufak bi su birikintisinden sıçrayan soğuk su da aynı etkiyi yapar.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
(düzenlendi)

tornada traşlandıktan sonra iyice incelip ısıya daha hassas hal alır,tavsiyem yeni disk almanız,kaliteli balata yanında,ate ,bendix öneririm.

istanbul balmumcuda ve ankara yukarı ayrancıda adlı otomotivden ate balataların,disklerinin sizin aracınıza uyan modelini ve nerede bulabileceğinizi yardımcı olacaklardır.

tarihinde U?ur Aksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eski balata diski nasıl kendine benzetir orayı ben anlayamıyorum bir türlü.Bence olmaz.Balata iyi durumda ise yeni disklerle kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Bir şeyin üstüne düzenli olarak ve açıyı değiştirmeden bir malzemeyi sürterek şekli bozamazsınız.Balatalar şekil değiştirse bile bir süre sonra disklere uyum sağlayacaktır.Usta benim bu arada. :rolleyes: Fotokopi makinesi ustası. :rolleyes: Ne alaka ise.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

O zaman yapısı bozulmuş diski düz bür zemine yatırdığımız zaman yan yüzeyinin yamulduğunu anlayabilirmiyiz.Yada tekerlek gibi yuvarladığımız zaman yerde düz bir çizgi yerine zikzaklar çizdiğinimi görmemiz lazım ben orayı anlayamıyorum.Eğer öyleyse balata kaliper içinde sabit ama disk dönüyor.Yani bu bozulma neticesinde balatayı ileri geri iterek fren pedalındaki titreme meydana geliyorsa balatanın yeni diske etki etmemesi lazım diye düşünüyorum.Ancak diskin iç çapından dış çapına doğru bir deformasyon varsa dediğiniz gibi yeni diskte olağandışı aşınma yaratacaktır ve birlikte değişmeleri gerekir.Ben hiç deforme olmuş disk görmedim ondan anlayamıyorum galiba.

Yorum bağlantısı
Sami Aktaş

Benim bildiğim yamulmuş disk, yüksek süratlerde yapılan frenlemede yalpalamaya yol açar...Siz şehiriçinde yaptığını söylüyorsunuz...Düşük süratte yalpalamayı hissedebiliyorsanız o disk tabiri caizse 8 olmuştur hatta tombul bir 8... :) Bir diskin o hale gelmesi, üstelik kısa zamanda aynı sorunu tekrarlaması su sıçramasından çok mekanik bir sorun yüzünden olabileceğini akla getiriyor...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Levent bey öncelikle; model yılı itibarı ile Granadaların ortak sorunu olan ön takım kapanması vardır, yani araç öne doğru alçalır ve bunu gidermek için bir takım işlemler yapılır. Bu işlemler sizin aracınızda da yapıldı mı veya yeni almışsanız, önceden ön takımda ne gibi tamiratların yapıldığını biliyormusunz?

Yorum bağlantısı
Levent Ayhan

çağlar bey,aracımı alalı 11 sene oldu.ön takım işlerini arasıra götürür kontrol ettiririm.alt takımda problem varsa bir an önce yaptırırım.yalnız ilk aldığım zamanlar önü yere çok yakın diye,ön helezonların altına besleyici koydurmuştum.bir süre sonra önü fazla yükseldi diye beslemeleri söktürdüm....... eğer kastettiğiniz bu ise.... bunun dışında bi işlem yaptırmadım

Yorum bağlantısı
Mustafa Yılmaz
İlle de yıkatmaya gerek yok, ufak bi su birikintisinden sıçrayan soğuk su da aynı etkiyi yapar.

Yıllardır araba kullanıyorum. Araba yıkatma yada arkadaşın dediği gibi sıcak diske yağmur yağdığında sıçrayan su bu tip sorun yaratıyor.

Diskleri tornalama işine gelince R9 da yaptırdım ancak ford'da çok tehlikeli. Arada hava kanalları var.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Sarper Yılmaz

Arkadaşlar aynı problem benim granada da var. Frene dokunduğumda direksiyon titriyor. Bende yarın genel bakıma götüreceğim arabamı ve tamirciye durumu önceden anlattığımda disklerin değişmesinin gerektiğini söyledi. Fakat daha önce MK I kasa ghranadası olan bir arkadaşıma olayı anlattığımda söz konusu problemi onunda yaşadığını ve bunun granadaların hastalığı olduğunu söyledi. Bilemiyorum. Bakalım kısmetse yarın bende okuduğum kadarıyla tavsiyelerinize uyup; sert bir disk ile ate, bendix marka yeni balata taktırayım. Bu konunun açıldığı benim içinde iyi oldu. Herkese selamlar....

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Birde Fren kaliperlerine baktırın pistonlardan biri pas yapıp takılmış olabilir, diske tek taraftan basar dengesiz fren yaparsınız, piston takılı kaldıysa balata diski sıkabilir aşırı ısınma olur, kaliperleri kontrol ettiyseniz takılma yoksa bu ihtimali geçebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...