İçeriğe Yönlendir

Escort'um 5 kere marşa basmadan çalışmıyor!


Okan Yücel

Recommended Posts

Okan Yücel

Merhabalar 98 Escort'umu ancak haftasonları kullanıyorum. Sebep iş ve ev arası mesafem 45 km den fazla... Yani çok fazla uzak benzinciye ortak olmam gerek.. .:rolleyes: Aracımı kullandıktan birkaç saat sonra çalıştırırsam sorun yok fakat bir gece bekleyip ertesi gün çalıştırmaya kalktığımda 4-5 kerede ancak motor çalışıyor... Sebep ne olabilir? Bilgisi olan var mı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kontağı açın... 5-10 saniye bekleyim kapatın... Tekrar Kontağı açın... 5-10 saniye bekleyim kapatın...

En son kontağı açın... bekleyin marşa basın... çalışıyorsa benzin pompanız bozuk...

Çalışmıyorsa...

Çalıştığı zaman rolantide düzensizlik... gaz yememe gibi sorunlar var mı... ?

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Çok yeni bi sürücüyüm teknik olarak fazla anlamam ,fakat çalıştığı zaman gaz yememe gibi bir durumla karşılaşmadım...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bu testi bi yapın...

Kontağı açın... 5-10 saniye bekleyim kapatın... Tekrar Kontağı açın... 5-10 saniye bekleyim kapatın...

En son kontağı açın... bekleyin marşa basın...

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Mehmet Bey'in dediği testi yapacağım daha sonra sizin dediğiniz gibi ışığın sönmesini bekleyeceğim diyeceğim ama o ışık hiç dikkatimi çekmedi yahu??? :) 98 Escort'larda benzin pompa ışığı var mı ki?

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Suat Bey'in söylemesine göre varmış öyle bir ışık eve gidince ilk ona bakacağım!!! :) Benim Escort 98 1,3 CL bu arada....

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karbüratör temizliği ve ayarı istiyor, jikle ayarı da cabası. Eliniz değmişken, subap ayarı ve yeni buji de fena olmazdı. Hem tüketiminiz azalır, hemde ara ivmelenme iyileşir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aksine. Karbüratörlü motorda birkaç ayar ve temizlik sonrası ilk günkü gibi çalışan , sorunsuz, arıza çıkarak parçası olmayan bir motora kavuşursunuz.

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Mehmet Esginler

kardeş merhaba bendede buna benzer sorun var araç 97 model 1.8 motor benzinli genelde stop ettikten kısa zaman sonra marş basınca çalışmıyor tekrar denemede çalışıyor yani sorun benzer cevapları takip edecem banada faydası olur inşallah şimdiden teşekkürler, :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motor sıcak iken, zor-geç çalışma problemleri muhtelif kaynakları: Damlatan enjektörler, kurum bağlamış subaplar, karter havalandırmadan gelen yoğun yağ buharı olabilir.

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

- Karbüratör temizlendi,

- Jigle ve sübaplar değişecek usta söyledi onu da bu haftasosnu yaptırmayı düşünüyorum... Vaktim olmadığından bir türlü parçaları alıp ustaya götürmeye fırsatım olmadı. Bu haftasonu fırsat olursa bi Aksaray'a gidip istediği parçaları alacağım yani jigle ve sübaplar...

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Şimdi siz sorunca öyle bir şey olduğunu anladım... Hangi sübap olduğunu söylemedi bana, henüz acemi olduğumu söylemiştim halbuki :nazar: Ayrıca el frenim de tutmuyordu ya onun da arka balataların bittiğini yenisini alıp gelmemi söyledi fakat arka balataların da pabuçlusu ve pabuçlu olmayanı varmış... Parçaları almaya giderken yine bi ustanın yanına uğrayıp soracağım hangi sübaplar ve arka balataların pabuç durumunu :nazar:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

El freni tutmuyor ise el fren koluna bakılmalı ve öncelikle arka balata temizliği ve ayarı yapılmalıdır. Jikle değişecek ne demek onu yeni fark ettim? Ustanız parça almaya müşterisini mi yolluyor? Siz mi gönüllü oldunuz?

Yorum bağlantısı
Okan Yücel

Gaziosmanpaşa Arnavutköy'de oturuyorum... Gerçi şimdiden pişman oldum bu ustaya gittiğime ama Arnavutköy semtindeki tüm ustalar İstanbul'a 45 km kadar uzak olduğundan tüm parçaları müşterilerine temin ettiriyorlar sadece ustalık parası ödüyoruz... Bundan sonra Küçükköy Sanko'ya gitmeyi düşünüyorum fakat oradaki ustalar da parçaları müşterinin kendisinin temin etmesini talep ediyorlarmış... Valla aracın 5 kerede anca çalıştığını söylediğimde jigleye baktı jigle değişecek dedi... Artık anlayıp da mı söylüyor anlamayıp da mı şaşırdım kaldım... İstanbul avrupa yakasında şöyle gaziosmanpaşa veya civarında iyi bir usta tanıdığınız varsa tavsiye ederseniz sevinirim açıkçası...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Karbüratörlü aracın geç çalışma şikayetie, jikle değişecek diyen ustacığa ben uğramazdım, önce sökülür, temizlenir, sonra karar verilir! Dolapdere size E-5 ten gidişte yakınsa, sağda solda hırpalanmayın derim.

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Guest Arda Ayd?n

Merhaba benim de bir problemim var araç 1997 ford escort 1400cc enjeksiyonlu. ben belçikadayım araç orjinal alman malı. marşa bastığımda tık tık tık diye ses geliyo ama calışmıyo marş dinamosundan olabilir dediler dinamoyu söktüm elimle çeviriyorum herhangi bir sıkışma falan yok acaba kömürleri bitmiş olabilirmi? yada başka bir problemmi var acaba akü yeni iki gün önce aldım. yardımlarınızı bekliyorum

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Merhaba benim de bir problemim var araç 1997 ford escort 1400cc enjeksiyonlu. ben belçikadayım araç orjinal alman malı. marşa bastığımda tık tık tık diye ses geliyo ama calışmıyo marş dinamosundan olabilir dediler dinamoyu söktüm elimle çeviriyorum herhangi bir sıkışma falan yok acaba kömürleri bitmiş olabilirmi? yada başka bir problemmi var acaba akü yeni iki gün önce aldım. yardımlarınızı bekliyorum

büyük olasılıkla marş motorunun kömürleri bitmiştir,el beceriniz varsa değiştirebilirsiniz,kömürün temas ettiği kollektörler çizilmişse ,düzgünce zımparalamak hatta derinse eğelemek gerekebilir,daha sonra aradaki bakır tozlarını temizlemek için benzinle yıkamanız gerek ,kollektörler arası boşluğunda istenen toleransta olması gerek,kesinlikle kömürlere yağ veya yağlı kontakt sprey sıkmayınız,kömürlerin yapışıp yanmasına sebep olur.

kolay gelsin

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...