Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 Yeni Mondeo büyüklük olarak Scorpionun üst segmentine çıkmış durumda. Aslında konuya şöyle bakın: Yeni Scorpio olarak lanse edilse idi, sizin algınızda farklı bir yere yerleşir miydi? Bu arada Amerikan arabasına göre dediğiniz hangi marka Amerikan? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 Araçları mukayese ederken, model isimlerinden çok aks aralığına bakmanızı tavsiye ederim. Bu sayede birçok maka pazarlamacılarının hazırladığı tuzaklardan kurtulmuş olursunuz. Mesela Linea ile Magene-Focus u kıyaslamanın bence yanlış olması gibi. Mondeo nun opsiyon listesine bakarsanız, donanım ve fiyat olark :lol2: ne kadar Amerikanvari olduğunu görürsünüz. Bu arada Amerikan derken eski Amerikan teriminin günümüzde geçerliliğinin kaybetmesini Chevrolet-Dayvu örneğinde görebiliyoruz. (Bence) Teknik bir yana, sürüş dinamiği, iç akıcı köşeli olmayan dizaynı, motor-şanzıman seçenekleri bakımında tam bir Avrupalı olan Mondeo, rahat ve yayvan Amerikan tarzına uzak durmakta. Yorum bağlantısı
Can Karacaer 4 Kasım 2008 Paylaş 4 Kasım 2008 scorpio'da amerikan aracı avrupa pazarına kesinlikle hitap etmiyor. daha çok amerikanvari bir havası var. uretildigi yıllarda arac amerikada çok luks olmayan orta sınıf bir aractı. ancak aynı arac avrupalı tuketici için donanımlarıyla mondeodan üstun ve üst sınıfa hitap ediyordu. yeni mondeo tasarımsal olarak avrupai bu gercek biliniyor ama yeni mondeo donanımsal olarak amerikan araclarına ne kadar yakın? Bildiğm kadarı ile Scorpio hiç Amerika da satılmadı. Yanlış mı biliyorum acaba. Mondeo Contour adıyla satılmııştı, üst sınıfı da Taurus'tu.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 4 Kasım 2008 Yazar Paylaş 4 Kasım 2008 Scorpio nun üretim amacının US pazarı için olduğunu biliyorum? O yüzden tipsiz :lol2: Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 scorpio gerçekten harika bi araç ama yeni mondeo daha teknolojik ve ekonomik kalıyo yanında mondeonun bagajı biraz ufak kalabilir çünkü stepneden dolayı biraz dar Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2008 Yazar Paylaş 16 Kasım 2008 Önde mi arkadan mi çekiş sistemi sorusu, yumurta mı tavuktan, tavuk mu yumurtadan sorusuna benzer. Öncelikle araç kıyaslaması aynı segmette yapılır, segmentlerin hitap ettiği kitle ve rekabetçi fiyat orantısı ile araç üretilir. Aynı segmentte bakacak olursak , Donanım , yol tutuş, konfor üçgeninde, kullandığım ve teknik eğitmini aldığım Ford modellerine bakacak olursak, Mondeo V6, üretim yılı benzerliği açısından da öne çıkar. Arkadan çekişin avantajı ve dezavantajı vardır, o konu hakkında kitap yazarız yine de bitmez, bitmesi de gerekmez. Ford un Scorpiosunun hedef kitlesi ve pazarlanacağı ülkeler göz önüne alınarak üretimi yapılmıştır, ancak başı çekecek özelliklerinin arasında sportif yol tutuş hususu yoktur-gereksizdir. Yorum bağlantısı
Çağatay Demir 16 Kasım 2008 Paylaş 16 Kasım 2008 c-max'te güvenlik olmamasımerso 2008 ile scorpio'nun yol tutuş karşılaştırılması mondeo'nun 1993'ten beri üretiliyor gerçeği veeeeee kullanmayıp bilmediğiniz bir aracın yol tutuşunun daha kötü olarak algılanması Objektif bir değerlendirme olmuş +1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 16 Kasım 2008 Yazar Paylaş 16 Kasım 2008 En güzel araç sahibi olabildiğimiz araçtır Ncap te bile bu kriter yok. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 17 Kasım 2008 Yazar Paylaş 17 Kasım 2008 Araç kontrolü açısından Escort daha başarılıdır bu doğru, yani Scorpio ile yapılamayacak kontrayı, hakimiyeti sağlarsınız, Scorpio yumuşak karakterli konfor ön planda tasarlanmıştır. Yorum bağlantısı
Sertaç Selim Sarıca 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Muhammed bey arabanızı çok sevdiğiniz belli oluyor ama buradaki insanların söylediklerinede biraz kulak vermek gerek diye düşünüyorum. Foruma daha önceden yazılan konuları biraz incelerseniz cevap veren kişilerin benzer konulardaki bilgilerini görebilirsiniz. herkes arabasını sever ancak siz biraz fazla alıngan davranıyorsunuz gibi Yorum bağlantısı
Can Karacaer 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Escort'un Scorpio'dan daha fazla yol tutması zaten beklenen birşeydir. Dönemdaş arabalar ve Scorpio konfor ağırlıklı... Ayrıca Scorpio ne Türkiye'de ne Almanya'da ne de başka bir yerde satmamış, satamamış bir arabadır. Bu sınıfta doğru düzgün satmış model yotur ve çoğunun serisinin sonu gelmiştir (ör;Omega, Safrane, Citroen XM, 166 vs.) ama en trajik olanı Scorpio'dur heralde... Yorum bağlantısı
Sertaç Selim Sarıca 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Bakın o zaman şöyle bir örnek vereyim, benim aracım Megane II, bundan 10 sene sonra clio nun yeni version ile kıyaslayabilirmiyim. Mümkün değil 10 sene sonra şu anki teknoloji hiçbir şey ifade etmeyecek tabiki clio farklı bir sınıfta olmasına rağmem daha yeni bir teknoloji ile benim araçtan daha iyi durumda olacak. Aynı dönemin araçları içerisinde bir kıyaslama yapılıyor olsaydı fiesta ile kıyaslamak komik olabilirdi ama (escort belki aynı dönem bunda haklıda olabilirsiniz) şu anki fiestalar bundan 10 sene önceki araçlardan daha yeni teknoloji ve güvenlik önlemleriyle dolu. Bence bu kadar alıngan olmayın, en iyi araba benim olan arabadır ama fazlada üstüne gitmem Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 17 Kasım 2008 Paylaş 17 Kasım 2008 Allah muhafaza ağzına girmesin mika escort direksiyonu sonra İj biji olmaz. Mika felan feci dağıtır yalnız. Yavşayan çamurluğu da değiştirdim. Tamponun arkasında bi tane daha çelik bar var. + Fiber dolgu. 60 kasa BMW 5'i feci üzdü bu araba scorpio kim ki. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Yazar Paylaş 18 Kasım 2008 Abs olmayan Ka ile, çamurlu virajda savrulmadan fren yapabiliyorum, kendime kitapçık bastırsam mı? Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Bi araba escort diye scorpiodan kötü yol tutucak diye bi kaidemi var?Lüks üretilmiş bi araçtan ne performans ve atiklik bekliyorsunuz...Viraja giriyor girdiği gibi çıkıyor diyin bence siz ona...Yol tutuş o değil stabilizesini bozmayın diyin anlıyalım. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 avrupayı bilmem ama türkiyede, scorpionun sınıfında olan hangi araç(omega, safrane, 607 vs vs..) iç açıcı satış rakamlarına ulaşabilmiş ki ? bunlar elit araçlardır ve az satmış olmaları o araçların kötü araçlar olduğu anlamına gelmez. alacaksın 98 model temiz bir 2.3 ghia, tadına varacaksın sürüş keyfinin.. muhammed bey bence siz de öyle yapın valla toprağım benim sen iyi diyorsunda para çok galiba.bu araçların tutulmama nedenlerinin başında parça sıkıntısı ve yüksek fiyat gelir. örnek:sene 97 reno 21 concorde bagaj rüzgarlığı 650 ytl o zamanın parası.o yıl sıfır kangoo alıyoruz 3,750 ytl.yanı hemen hemen 6 da bırı. Yorum bağlantısı
Guest Sinan Akg 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Bide benim anlamadığım..Almanya gibi otomativde çok ileri bi ülkede neden scorpio makam arabası olsun Benz,Bmw,Audi,VW gibi 4 büyük markanın scorpio sınıfında araçları varken..He aynen türkiyedeki gibi escort aracı deseniz inanırım...Benz makam aracı mondeoda koruma aracı gibi Yorum bağlantısı
Tolga Yarıcı 27 Ağustos 2009 Paylaş 27 Ağustos 2009 amma saçma bir anket olmuş, ford scorpio elbetde yollarda az görülecek bir otomobil, olayı çözmek mantık yürütmekde yatıyor. mesela mercedes s500 serisi mi daha iyi , c 200 serisimi yollarda c 200 kaynıyor. s 500 prestij ve seçkinliği simgeliyor kupon araç statüsünde ve mercedes in az satan araçlarından. ford scorpio piyasaya sürüldüğü tarihten itibaren bir servet değerinde ederiyle amerika ve avrupa piyasalarına çıktığında dudak uçuklatmıştı. jaguara rakip ve efsanevi t serisi ansına denmişti. 2000 li yıllarda efsanevi otomobiller arasına girdi, kolleksiyon arabası statüsünde yerini aldı. yüksek hacimli moto cc leri sebebiyle ekonomik fiyatlara alıcı bulabiliyor ancak, bu araca binebilmek halen seçkinliğin ve prestijin sembolü , 10-15 yaşarındaki bir scorpio bile henüz güvenlik , konfor, ve sürüş zevkiyle yollarda pek rastlanamayacak araçlar arasında, bir mondeo sahibi olarak , yakıt fiyatları ucuz olsaydıteretdüsüz üzerinde olmak istediğim bir seridir scorpio Yorum bağlantısı
Recommended Posts