Levent Eksen 6 Kasım 2008 Paylaş 6 Kasım 2008 16 inç olan orijinal Titanium jantlarını 17 inç ile değiştirmek istiyorum, en yakın değerdeki ebatlar sizce kaç olmalı? Aracın orijinal ölçüleri 205-55-16 .... Yorum bağlantısı
Levent Eksen 6 Kasım 2008 Yazar Paylaş 6 Kasım 2008 Teşekkürler Murat, bende 205-50-17 düşünmüştüm, açıkçası 45 yanak beni korkutuyor.. Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Anladığım kadarıyla Focus II araç. Bu durumda önerilen 205/50 R 17 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 Genişlikten dolayı sorun olur mu, bilmem de, olursa... 225/50 kullanabilirsin.. 225/55 kullanamazsın... Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 8 Kasım 2008 Paylaş 8 Kasım 2008 (düzenlendi) Jantın genişliği sabit ve 205'e göre. Bundan dolayı 225 tabanlı bir lastik aynı janta nasıl takılır aklım almıyor. Kilitçi Erkan Bey'i sahneye davet edelim bari, bi zahmet açıklayıversin Davet varsa katılmak lazım tabi Sefa burda önemli olan jantın genişliği abicim. Ama şöyle söyliyim 225/50 R 16 yı 6-8 " aralığındaki jantlara takabilirisin. Ama mümkünse 6 " olmasın 6,5 olursa daha iyi,7" olursa çok daha iyi olur. 8 Kasım 2008 tarihinde Erkan Baydemir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 9 Kasım 2008 Paylaş 9 Kasım 2008 mercedes usulü önlere 215 arkalara 225 takılması daha ii bence hatta önlere dokunulmadan arkaya 215 de olabilir (daha hesaplı) önlerin arkadan küçük olması performansı ve dönüşleri etkiler ama arkada 225 olunca arabanın havası değişiyo sanki araç genişliyo gibi bizim arabaya arkalara 215 55 r15 takcaktıkta pahalı geldi hepsini orjinal ebatta taktık Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 10 Kasım 2008 Paylaş 10 Kasım 2008 Focus II collection'ın orjinal jantı kaç inç bilmiyorum. Soruyu 225 50 16 yı kaç inç janta takarız değilde tersten sorayım. Focusun orjinal jantına takabileceğimiz en kalın lastik ebatı (R'si 16 olmak üzere) kaçtır? Yaaa,o jantın 6" ten küçük olacağını sanmıyorum,hatta 6,5 olma olasılığı daha fazla. Bu durumda 225/50 R 16 yı takabilirsin.Ammmmaaaaa bu olur, sadece lastik oranlarından yola çıkılarak verilmiş bir olurdur. Araç üreticisi bu ebadı belirtmemiş,bunu bilmekte fayda var. mercedes usulü önlere 215 arkalara 225 takılması daha ii bence hatta önlere dokunulmadan arkaya 215 de olabilir (daha hesaplı) önlerin arkadan küçük olması performansı ve dönüşleri etkiler ama arkada 225 olunca arabanın havası değişiyo sanki araç genişliyo gibi bizim arabaya arkalara 215 55 r15 takcaktıkta pahalı geldi hepsini orjinal ebatta taktık Yo yooo,Mustafa tamamen yanlış.Mantığını doğru anlamak lazım.Takamazsın,takmamalısın Mercolarda arkadan tahrik sözkonusu unutma,yani tahrik nerdeyse oraya takılır.tabi bu ciddi güçlü modeller için geçerli bir mantıktır. Hele hele önden çakişli bir araca,önlerin dar arkaların daha geniş takılması aman aman çok yanlış Yorum bağlantısı
Ömer Yüce 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Benim bildiğim çekişin olduğu lastiğe daha geniş taban takıyolar bu da yoldan maksimum verim almak... Ama şöyle bişey var önden çekiş arabaya ön geniş arka takarsanda olmaz yani Tamamen görüntü bozukluğu Yorum bağlantısı
Erkan Baydemir 2 Şubat 2009 Paylaş 2 Şubat 2009 Benim bildiğim çekişin olduğu lastiğe daha geniş taban takıyolar bu da yoldan maksimum verim almak... Ama şöyle bişey var önden çekiş arabaya ön geniş arka takarsanda olmaz yani Tamamen görüntü bozukluğu Sedece görüntü değil. Araç üretim aşamasında bunların tamamı gözönüne alınır. Kısaca şöyle anlatıyım; Böyle bir değişim aracın özellikle virajlardaki dengesini bozabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts