Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Adac sitesinden: Kia Ceed araçta 185/65/15 ten 225/40/18 e kadar lastik denenmiş ve karşılaştırması yapılmış. Kuru zeminde taban genişledikçe yol tutuş artmış, 100km/h den frenajda duruş mesafesi : 185 tabanda: 41 mt / 225 tabanda : 35.8mt, yani 1 araba boyu kadar önce durma kabiliyeti çok güzel birşey. Islak zemine dikkat: suda kızaklama yani lastiğin yüzmeye başlama hızları: 185 tabanda : 80km/h / 225tabanda : 69 km/h, yani ıslak zeminde kalın ebatlarda hız kesmek şart Geniş tabanın eksileri: 1. Düşen konfor 2. Yükselen gürültü 3. Yükselen yuvarlanma direnci 4. 300 mm genişleyen tabanda %6 hava direnci artışı var, yani yakıt tüketim değerinin de artması. Dipnot: ıslak zeminde yavaşlanması gerekiyor. http://www.adac.de/Tests/Reifentests/breit...urcePageID=8762 1 Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim Çağlar bey. Yorum bağlantısı
Onur Demir 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 Güzel bilgi. Ben 195 ten 205e çıktım bukadar fark olmaz herhalde ıslakta. E tabi birde marka farkı var ; 195 conti, 205 lassa Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Yazar Paylaş 18 Kasım 2008 Olumsuz olarak değişim olmuştur bence, marka da değişmiş bu etkiyi büyütmüştür. Yorum bağlantısı
Onur Demir 18 Kasım 2008 Paylaş 18 Kasım 2008 195 ten 205 e çıkıldığında ıslakta fark etti derken olumlu iyi bir farktan mı, yoksa olumsuz kötü bir farktan mı bahsediyorsunuz? Yok daha ıslakta kullanamadım onu soruyodum. dün bi yağmur gördü izmir, ama oda sadece yeri nemlendirdi ayakkabım bile kayıyodu test için verimli değildi. yani bilmiyorum nasıl bir değişim olduğunu Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Kasım 2008 Yazar Paylaş 18 Kasım 2008 Tam verimli ortam, tozun üzerine yağan ilk yağmur damlaları. Bendeki Nct5 ten sonra conti 810 lar iş görmeye, yol tutmaya başladı bile. Yorum bağlantısı
Arda Inan 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Çok faydalı bilgiler, teşekkürler Çağlar Abi. Yağmurlu havada değişiklikler insan ters geliyor doğrusu. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 taban bayağı artmış 185 nere 225 nere Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Çok faydalı bilgi, zaten kışın yapılan rallilere bakarsanız lastiklerin ince olduğu ortaya çıkar, karda suda bu katmanı yarıp zemine tutunmak ince lastikte daha kolay oluyor... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Aklımızda bulunması iyi oldu. teşekkürler Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 bende michelin energy saver 185/65/14 var.kuru zeminde mükemmel yol tutuyo.babamda aynı modelin hatta aynı renk focusun sedanı vardı, o nu zorlayınca arkadan önden kayıyodu.benimki ya kaymıyo yada ben arabama kıyıp sınırları zorlayamıyorum:) ama ıslak zeminde hissedilir bi azalma var yol tutuşta.tabiki benimki ebatlarla ilgili değil lastiğin hamur özelliğiyle ilgili Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 Güzel bi dönüşüm zımbırtısı. Belki faydası olur konu hakkında. Yorum bağlantısı
Karani Gülistan 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 16 inches jant için 185-195 mm ideal olanı diyor.yanılıyormuyum acaba?geniş tabanlı lastik yolun sesini daha çokmu alır içeriye. Adac sitesinden: Kia Ceed araçta 185/65/15 ten 225/40/18 e kadar lastik denenmiş ve karşılaştırması yapılmış. Kuru zeminde taban genişledikçe yol tutuş artmış, 100km/h den frenajda duruş mesafesi : 185 tabanda: 41 mt / 225 tabanda : 35.8mt, yani 1 araba boyu kadar önce durma kabiliyeti çok güzel birşey. Islak zemine dikkat: suda kızaklama yani lastiğin yüzmeye başlama hızları: 185 tabanda : 80km/h / 225tabanda : 69 km/h, yani ıslak zeminde kalın ebatlarda hız kesmek şart Geniş tabanın eksileri: 1. Düşen konfor 2. Yükselen gürültü 3. Yükselen yuvarlanma direnci 4. 300 mm genişleyen tabanda %6 hava direnci artışı var, yani yakıt tüketim değerinin de artması. Dipnot: ıslak zeminde yavaşlanması gerekiyor. [url="http://www.adac.de/Tests/Reifentests/breitenvergleich/default.a Yorum bağlantısı
Rahim Sarı 19 Nisan 2009 Paylaş 19 Nisan 2009 siz bir de karlı zeminde geniş lastiğin daha dar lastiğe göre ne numaralar yaptığını görün. Hafif karda bile yol tutuş çok düşük. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 teşekkürler bu güzel bilgiler için abi Yorum bağlantısı
Cem Boneval 20 Nisan 2009 Paylaş 20 Nisan 2009 Güzel bir çalışma. Bir küçük kusuru var, ebad değişirken lastik türü de değişmiş. Yani var olan farkları salt taban ve yanak genişliğine bağlamak mümkün değil, hamur ve desen farkları da var. Yine de temel prensipler değişmez tabii... Yorum bağlantısı
Misafir 10 Ağustos 2009 Paylaş 10 Ağustos 2009 Çok güzel bilgiler var bilmediğim bir çok yeni bilgiler öğrendim. Teşekkürler çağlar abi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts