İçeriğe Yönlendir

Taban genişliği arttıkça neler oluyor?


Çağlar Bayur

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Adac sitesinden: Kia Ceed araçta 185/65/15 ten 225/40/18 e kadar lastik denenmiş ve karşılaştırması yapılmış. Kuru zeminde taban genişledikçe yol tutuş artmış, 100km/h den frenajda duruş mesafesi : 185 tabanda: 41 mt / 225 tabanda : 35.8mt, yani 1 araba boyu kadar önce durma kabiliyeti çok güzel birşey.

Islak zemine dikkat: suda kızaklama yani lastiğin yüzmeye başlama hızları: 185 tabanda : 80km/h / 225tabanda : 69 km/h, yani ıslak zeminde kalın ebatlarda hız kesmek şart

Geniş tabanın eksileri:

1. Düşen konfor

2. Yükselen gürültü

3. Yükselen yuvarlanma direnci

4. 300 mm genişleyen tabanda %6 hava direnci artışı var, yani yakıt tüketim değerinin de artması.

Dipnot: ıslak zeminde yavaşlanması gerekiyor.

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/breit...urcePageID=8762

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal

Bilgilendirmeniz için teşekkür ederim Çağlar bey.

Yorum bağlantısı
Onur Demir

Güzel bilgi.

Ben 195 ten 205e çıktım bukadar fark olmaz herhalde ıslakta. E tabi birde marka farkı var ; 195 conti, 205 lassa

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Olumsuz olarak değişim olmuştur bence, marka da değişmiş bu etkiyi büyütmüştür.

Yorum bağlantısı
Onur Demir
195 ten 205 e çıkıldığında ıslakta fark etti derken olumlu iyi bir farktan mı, yoksa olumsuz kötü bir farktan mı bahsediyorsunuz?

Yok daha ıslakta kullanamadım onu soruyodum. dün bi yağmur gördü izmir, ama oda sadece yeri nemlendirdi ayakkabım bile kayıyodu test için verimli değildi. yani bilmiyorum nasıl bir değişim olduğunu :(

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tam verimli ortam, tozun üzerine yağan ilk yağmur damlaları. Bendeki Nct5 ten sonra conti 810 lar iş görmeye, yol tutmaya başladı bile.

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Arda Inan

Çok faydalı bilgiler, teşekkürler Çağlar Abi. Yağmurlu havada değişiklikler insan ters geliyor doğrusu.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Çok faydalı bilgi, zaten kışın yapılan rallilere bakarsanız lastiklerin ince olduğu ortaya çıkar, karda suda bu katmanı yarıp zemine tutunmak ince lastikte daha kolay oluyor...

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

bende michelin energy saver 185/65/14 var.kuru zeminde mükemmel yol tutuyo.babamda aynı modelin hatta aynı renk focusun sedanı vardı, o nu zorlayınca arkadan önden kayıyodu.benimki ya kaymıyo yada ben arabama kıyıp sınırları zorlayamıyorum:) ama ıslak zeminde hissedilir bi azalma var yol tutuşta.tabiki benimki ebatlarla ilgili değil lastiğin hamur özelliğiyle ilgili

Yorum bağlantısı
Karani Gülistan

16 inches jant için 185-195 mm ideal olanı diyor.yanılıyormuyum acaba?geniş tabanlı lastik yolun sesini daha çokmu alır içeriye.

Adac sitesinden: Kia Ceed araçta 185/65/15 ten 225/40/18 e kadar lastik denenmiş ve karşılaştırması yapılmış. Kuru zeminde taban genişledikçe yol tutuş artmış, 100km/h den frenajda duruş mesafesi : 185 tabanda: 41 mt / 225 tabanda : 35.8mt, yani 1 araba boyu kadar önce durma kabiliyeti çok güzel birşey.

Islak zemine dikkat: suda kızaklama yani lastiğin yüzmeye başlama hızları: 185 tabanda : 80km/h / 225tabanda : 69 km/h, yani ıslak zeminde kalın ebatlarda hız kesmek şart

Geniş tabanın eksileri:

1. Düşen konfor

2. Yükselen gürültü

3. Yükselen yuvarlanma direnci

4. 300 mm genişleyen tabanda %6 hava direnci artışı var, yani yakıt tüketim değerinin de artması.

Dipnot: ıslak zeminde yavaşlanması gerekiyor.

[url="http://www.adac.de/Tests/Reifentests/breitenvergleich/default.a

Yorum bağlantısı
Rahim Sarı

siz bir de karlı zeminde geniş lastiğin daha dar lastiğe göre ne numaralar yaptığını görün. Hafif karda bile yol tutuş çok düşük.

Yorum bağlantısı
Cem Boneval

Güzel bir çalışma.

Bir küçük kusuru var, ebad değişirken lastik türü de değişmiş.

Yani var olan farkları salt taban ve yanak genişliğine bağlamak mümkün değil, hamur ve desen farkları da var.

Yine de temel prensipler değişmez tabii...

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...