Fahri Fatih Özer 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Arkadaşlar 1.4 tdci motorların ya da 1.6 tdci motorların durumunu nasıl anlarız ? İyi mi kullanılmış yoksa kötümü herhangi bir zarar görmüş mü ya da yıpranmış mı nasıl anlaşılır? Sesinden mi kalkış ve hızlanışından mı yoksa başka nelerden ? Eskiden aracın yağ kapağını açıp gaz vererek araçların motorları hakkında hükme vardıklarını duymuştum. 1.4 ya da 1.6 tdci dizellerin dilinden nasıl anlarız bir tekniği ya da usulü var mı?? Yoksa ille servise mi götürmek gerekiyor? Serviste nasıl anlıyorlar ?Çok soru sordum kusura bakmayım Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 19 Kasım 2008 Paylaş 19 Kasım 2008 Turbo motorlarda, hem de diesel ise, klasik yöntemler pek işe yaramaz, karşılaştırma yapabilen , yani bu motorlar ile sık uğraşan teknisyenin bakması şart hatta yeterli bile olamayabiliyor, Yıllardır söylerim, turbo diesel araçlarda Türkiye şartlarında 2. elde çok dikkatli olunmalı, kesinlikle çok çok iyi baktırın. Bazı hususları anlamak da mümkün değil, satıcının ar damarına ve şansa kalmış: Turbo yanlık kullanım ile ne kadar ömrünün sonuna geldi? Enjektörler ne kadar kurum bağladı, okisde oldu? Chip takıldı mı vs. Yorum bağlantısı
Hasan Karaduman 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Sayın Bayur Enjektörler ne kadar kurum bağladı, okside oldu? Chip takıldı mı vs. Cümlesinde Chip takıldımı konusunu biraz açarmısınız. Hasan KARADUMAN Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Super chip, chip tuning gibi ek güç veren beygir değerini arttıran motora aşırı besleme yapan uygulamaları kastetmiş Çağlar bey, bunlar motor ve turbonun ömrünü azaltan uygulamalar, hele bide sahibi arabaya yüklenerek kullandıysa ek olarak aktarma organlarıda ömürlerini bitirmiş olabilir. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 ara beyin uygulamasından bahsetmiş Çağlar abi.. modül dedikleri, mazot filtresine yüklenen, rail basıncını arttıran yani aracı hayli yıpratan çip.. önemli noktalar.. -Turbo mili, palleri v.s. durumu -Enjektörlerin cihazlı kontrolü -egsoz dan gelen duman durumu -motorun sesi (anlayan biri dinlemeli) -bakımlarının nerede ne şekilde yapıldığı -turbo hortumunun durumu (yırtılma, açılma varmı) -turbo yağ kaçırıyormu?? (mavi duman ve yağ eksiltmesinden anlaşılır) Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 turbonun çıkışındaki hortumu elınızle sıkın bu arada motor çalışıyor olsun tabiki,sonra gaz verin 3000 eviri geçin bu arada hortum normal haline geliyormu yani hortum turbonun basıncı ile elinizi açıyormu.bunu yapıyorsa turbonuz sağlam demektir. motor biraz anormal seslerdende belli eder kendini dumanda atar.tıslamalı çalışıyorsa zaten kesinlikle yaklaşmayın derim. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 turbonun çıkışındaki hortumu elınızle sıkın bu arada motor çalışıyor olsun tabiki,sonra gaz verin 3000 eviri geçin bu arada hortum normal haline geliyormu yani hortum turbonun basıncı ile elinizi açıyormu.bunu yapıyorsa turbonuz sağlam demektir.motor biraz anormal seslerdende belli eder kendini dumanda atar.tıslamalı çalışıyorsa zaten kesinlikle yaklaşmayın derim. motor boştayken zorlanmadığı için turbo açmaz.. o testin tecrübeli biri tarafından el freni çekik iken 1. viteste motorun zorlandığı anda 2k devirin üstünde yapılması lazım.. tecrübeyle sabit.. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 motor boştayken zorlanmadığı için turbo açmaz.. o testin tecrübeli biri tarafından el freni çekik iken 1. viteste motorun zorlandığı anda 2k devirin üstünde yapılması lazım.. tecrübeyle sabit.. açmıyormuş gibi gelebilir sana ama dene istersen bir ondan sonra bir yorum daha yaz nuri. birde sakın başka yerde söyleme gülerler sana. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Ben dururken turbo hortumunun şiştiğini biliyorum gaza yüklendikçe şişiyo Yorum bağlantısı
Nuri Başer 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 açmıyormuş gibi gelebilir sana ama dene istersen bir ondan sonra bir yorum daha yaz nuri.birde sakın başka yerde söyleme gülerler sana. zaten deneyipte yazdım.. geçenlerde turbo hortumum yırtıldığında bizzat denedim.. yırtığı ancak hortumu sökünce farkettim.. boştayken defalarca denememe rağmen en ufak hava çıkışı dahi olmadı halbuki araç yoldayken jet gibi ötüyordu.. zira servisteki arkadaş ta aynısını söyledi.. hee siz yine dediğim dedik çaldığım düdük diyorsanız o ayrı mesele.. dediğiniz gibi olsun.. herkezin deneyimi kendine.. komik bulan buyursun gülsün, gülenede lafım yok.. gülmek güzeldir.. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 zaten deneyipte yazdım.. geçenlerde turbo hortumum yırtıldığında bizzat denedim.. yırtığı ancak hortumu sökünce farkettim.. boştayken defalarca denememe rağmen en ufak hava çıkışı dahi olmadı halbuki araç yoldayken jet gibi ötüyordu.. zira servisteki arkadaş ta aynısını söyledi.. hee siz yine dediğim dedik çaldığım düdük diyorsanız o ayrı mesele.. dediğiniz gibi olsun.. herkezin deneyimi kendine.. komik bulan buyursun gülsün, gülenede lafım yok.. gülmek güzeldir.. yapma nuri kardeş aracın viteste olması ile turbonun çalışmasının alakası yok. bak denememişsin demekki gazı yüklersen göreceksin. ayrıca dediğin gibi gülmek çokk güzel. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 hakkaten çok uğraştım, dediğim gibi oldu.. link aşağıda.. ama sana söz yarın tekrar deneyip yazıcam şimdilik iyi akşamlar.. http://www.otoclubturkiye.com/forum/index.php?...168396&st=0 Yorum bağlantısı
Ahmet Gökhan Torun 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 nuri bey boşta turbo çalışmaz demişsiniz ancak bir kaç arkadaşımda turbolu araçlar var subaru imprezza audi a3 gibi ve bunların hepsinde blow off var. araç boştayken gaz verirken blow off tan sesi rahatça duyabiliyoruz. ben blow off un turboyla birlikte çalıştığını biliyorum. yoksa yanılıyormuyum? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Turbonun çalışıp çalışmadığını test etmek için, eli kirletmeye gerek yok, zaten ilk 100 metrede anlaşılır, ama bu milin sıhhati hakkında fikir vermez, işin özü: turbo diesel araçların ikinci elinde çok dikatli kontrol gerekir. Aksi durumda, atmosferik benzinlilerdeki gibi basit 3000 ytl ler ile kurtulamassınız. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Arkadaşlar elbette boştayken de turbo çalışır, emişi söküp bakarsanız görebilirsiniz, yanlız fazla yaklaşmayın kapar Şaka bir yana şuda bir gerçek, araç boştayken de gaza basınca turbo hızlanır fakat araç hareket halindeyken özelliklede yüklüyken gaza basarsanız motor sıkıştığından turbonun basıncında farklılık oluşur daha bir güçlü abanır turbo, buda denemeyle tespit edildi hatta aracım tam yüklüyken gaza bastığımda boşken aynı devir ve hızda yaptığım harekette aracımın boş duruma göre daha bir atak olduğunuda söyleyebilirim, sonuç olarak her ikisindede; doğru turbo çalışır fakat hareket halinde motorun durumu farklı, bu durumda turbonun bastığı hava içeri gidemez motor sıkışmıştır atık gazlar araç boştayken çıktığı gibi hareket halindeki aracın motorundan rahatça çıkamaz yani bir gecikme olur silindirde patlama olmuş fakat çıkan gücü motor tam harcayamamıştır yani oluşan devri lastiklere tam iletemez öyle olsa araç süper gider zaten, böylece turbonun bastığı havada içeri rahatça giremez ve basıncındada artma olur, tam olarak anlatamadım ama olay hemen hemen böyle oluyor, Nuri beyin de dediği gibi yırtık hortumu motoru biraz sıkıştırmadan daha bir zor tespit edersiniz çok daha yüksek devirlerde motoru aşırı zorlamak gerekir özelliklede yırtık küçükse, bilmem yardımcı olabildimmi! Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Arkadaşlar elbette boştayken de turbo çalışır, emişi söküp bakarsanız görebilirsiniz, yanlız fazla yaklaşmayın kapar Şaka bir yana şuda bir gerçek, araç boştayken de gaza basınca turbo hızlanır fakat araç hareket halindeyken özelliklede yüklüyken gaza basarsanız motor sıkıştığından turbonun basıncında farklılık oluşur daha bir güçlü abanır turbo, buda denemeyle tespit edildi hatta aracım tam yüklüyken gaza bastığımda boşken aynı devir ve hızda yaptığım harekette aracımın boş duruma göre daha bir atak olduğunuda söyleyebilirim, sonuç olarak her ikisindede; doğru turbo çalışır fakat hareket halinde motorun durumu farklı, bu durumda turbonun bastığı hava içeri gidemez motor sıkışmıştır atık gazlar araç boştayken çıktığı gibi hareket halindeki aracın motorundan rahatça çıkamaz yani bir gecikme olur silindirde patlama olmuş fakat çıkan gücü motor tam harcayamamıştır yani oluşan devri lastiklere tam iletemez öyle olsa araç süper gider zaten, böylece turbonun bastığı havada içeri rahatça giremez ve basıncındada artma olur, tam olarak anlatamadım ama olay hemen hemen böyle oluyor, Nuri beyin de dediği gibi yırtık hortumu motoru biraz sıkıştırmadan daha bir zor tespit edersiniz çok daha yüksek devirlerde motoru aşırı zorlamak gerekir özelliklede yırtık küçükse, bilmem yardımcı olabildimmi! ali tabiki yardımcı oldun.sonuç olarak benim dediğime geldi.nuri kardeş inat etti ama biz kendimizi sanayide öğrendik.çocukluk çağlarımızdan beri sanayide çalışıyoruz.sadece bu arabalar hakkında değil bilgimiz her marka konusunda bir takım bilgilerimiz var elbette.hele birde 1.4 dizel ile 1.6 dizel motor fortların benim yedek parçacısı olduğum ford ile aynı olunca yuttuk bu motorları diyorum sadece. Turbonun çalışıp çalışmadığını test etmek için, eli kirletmeye gerek yok, zaten ilk 100 metrede anlaşılır, ama bu milin sıhhati hakkında fikir vermez, işin özü: turbo diesel araçların ikinci elinde çok dikatli kontrol gerekir. Aksi durumda, atmosferik benzinlilerdeki gibi basit 3000 ytl ler ile kurtulamassınız. yok çağlar abi 3000 i geçmez.burada ben varım gereken iskonto yapılır. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 1 takım tdci enjektör +turbo+piston subap takımı+işçilik=? Hazır iskonto bulduk malı kapalım. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 1 takım tdci enjektör +turbo+piston subap takımı+işçilik=?Hazır iskonto bulduk malı kapalım. enjektör:800 turbo:650 piston:150 subap:90 veya 170 işcilik:1000 geçer abi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 İşçiliğe gerek yok, bukadar bilgiyle onuda kendimiz takarız artık Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Parça fiyatları ucuzlamış hamdolsun, anlaşıldı yeni parçacı bulduk kendimize Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 22 Kasım 2008 Paylaş 22 Kasım 2008 Parça fiyatları ucuzlamış hamdolsun, anlaşıldı yeni parçacı bulduk kendimize sen merak etme abi elimden ne gelirse burdayım. Yorum bağlantısı
Muhittin Kaplan 22 Kasım 2008 Paylaş 22 Kasım 2008 Babam Olsa İkinci el Dizel Almam.. 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 14 Eylül 2023 Paylaş 14 Eylül 2023 Çağlar Bayur yazdı: Turbo motorlarda, hem de diesel ise, klasik yöntemler pek işe yaramaz, karşılaştırma yapabilen , yani bu motorlar ile sık uğraşan teknisyenin bakması şart hatta yeterli bile olamayabiliyor, Yıllardır söylerim, turbo diesel araçlarda Türkiye şartlarında 2. elde çok dikkatli olunmalı, kesinlikle çok çok iyi baktırın. Bazı hususları anlamak da mümkün değil, satıcının ar damarına ve şansa kalmış: Turbo yanlık kullanım ile ne kadar ömrünün sonuna geldi? Enjektörler ne kadar kurum bağladı, okisde oldu? Chip takıldı mı vs. ben böyle dizel düşmanlığı görmedim Yorum bağlantısı
Recommended Posts