Hasan Karaduman 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Arkadaşlar, Ankarada yapılacak olan otomobil-otomotiv fuarının reklamlarında diesel araclarına % 40 tasarufla LPG takılmaktadır ibareleri yer almaktadır. Bu konuyu tartışmaya açıyorum.Sonra diesel ferrarimize LPG taktıralımmı taktırmayalımmı? Hasan KARADUMAN Yorum bağlantısı
Hasan Karaduman 21 Kasım 2008 Yazar Paylaş 21 Kasım 2008 Ekonomik olup olmayışı,motor verimleri değişikliği nedir? Mesela 2008 diesel Focus a taktırmak mantıklımıdır. Kaldıki bir arkadaşım benzinli Toyota sına LPG taktırmak istedi. Firma mennun kalmazsın diye takmadı(sebeplerini uzun yazmıyorum) Hasan KARADUMAN Yorum bağlantısı
Guest Ahmet Y?ld?r?m2 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Zaten az yakıyor daha ne yapsın dizel fiestam. Ben hiç bulaşmam arabam 10 yaşına girene kadar. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Bu uygulamada tasarruf olmuyor ekstra güç artışı oluyor diye duymuştum, dizel mazot olmadan sadece gazla çalışamıyormuş... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Diesel motor çalışma prensibine, lpg yi dahil etmek bayağı teknik hesap ister diye düşünüyorum. Belirli basınçta kendi kendine patlaması için dizayn edilmiş yanma odasına, lpg nin püskürtülmesi zor iş gibi geliyor. Ayrıca Lpg nin ham fiyatı nispeten ne kadar ucuz bilmiyorum, yani yaygınlaşması ile, üzerine gelecek vergi yükü ile fiyatı ne olur, bu sistemlere ne kadar yatırım yapılır kestiremiyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Zaten direk lpg ile çalışmıyor motor, mazot ve lpg aynı anda kullanılıyormuş, bu durumda tasarruf yokki sadece ek güç var, ne anladm ozaman bu işten... Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 buji olmadığı için sadece lpg ile çalışamaz motor. hava lpg karışımını patlatmak için az da olsa dizel püskürtmek şarttır. dual fuel engine araması yaptırın googleda, pek çok örnek görürsünüz bu prensiple çalışan makinalara. bu modifikasyon aslında dizel prensibinden otto prensibine geçiş gibi düşünülebilir. sadece daha fazla güç alınabilir yorumuna katılmayabilirim; eksik gönderilen dizelin açığa çıkaracağı enerjiye denk gelecek kadar lpg karıştırılırsa emiş havasına, yine aynı güç elde edilecektir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Cat makinelerindeki düzenek ilginçmiş; Lpg yi patlatmak için, buji yerine ufak miktarda diesel yakıt kullanılıyor, ama motor diesel tabanlı, arıza halinde diesel çalışma düzenine geçiyor, Diesel motorlardaki sıkıştırma oranının oldukça yüksek olması, lpg ile çalışmasında vuruntu problemi ile ciddi savaş gerektirir , yeni teknolojide, bambaşka malzemeler ile üretim çok keyifli olmalı. Yorum bağlantısı
Cansel Kansu 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Cat makinelerindeki düzenek ilginçmiş; Lpg yi patlatmak için, buji yerine ufak miktarda diesel yakıt kullanılıyor, ama motor diesel tabanlı, arıza halinde diesel çalışma düzenine geçiyor, Diesel motorlardaki sıkıştırma oranının oldukça yüksek olması, lpg ile çalışmasında vuruntu problemi ile ciddi savaş gerektirir , yeni teknolojide, bambaşka malzemeler ile üretim çok keyifli olmalı. CATin de makinaları ve makina kontrol sistemleri oldukça iyidir. dual fuel dediğim işte bu, aynı makina hem otto, hem diesel makina olabiliyor. bu tip makinalar lean burn makinalardır ve lambda 2 civarında çalışır. yani misfiring ve knocking arasında kalan sağlıklı çalışma penceresinin en dar olduğu yerde. biraz daha fakir olursa ateşleme kaçar, biraz daha zengin olsa vuruntu başlar. arabalarda kullanılan dizel makinalara lpg uygulanacaksa, yine vuruntu kontrolü ile çalıştırmaktan başka çare yoktur, zira vuruntu zaten patlama basıncı çok yüksek olan dizellerde çok ciddi sorunlara çok kısa zamanda yol açacaktır. Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 22 Kasım 2008 Paylaş 22 Kasım 2008 biraz daha fakir olursa ateşleme kaçar, biraz daha zengin olsa vuruntu başlar. şimdiki sistemde bile dogru düzgün kalibrasyon yapamayan ustaların elinde mundar olur o zaman bu sistem Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Kasım 2008 Paylaş 24 Kasım 2008 Yürüyen bomba olur, kol çıkaran fiestam olsun istemem şahsen Yorum bağlantısı
Nuri Başer 24 Kasım 2008 Paylaş 24 Kasım 2008 Bu LPG yi de nereye takacaklarını şaşırdı adamlar.. Yorum bağlantısı
Fatih Uçak 26 Kasım 2008 Paylaş 26 Kasım 2008 yeni bir motor çeşidi var arkadaşlar.şuan testleri sürüyor. diesotto mercedes'in şu siralar uzerinde caliştigi motor bicimi. dizel ve benzinli motorlarin artilarini birleştirmeyi amaclayan motorun ilk ornegi 4 silindirli, 1.8 litre hacimli ve turbo beslemeye sahip. 238 beygir guc, 400 nm tork gibi etkileyici performans verileri bulunan motorun tuketimi ve emisyon degerleri hayli duşuk. (alıntıdır.) Yorum bağlantısı
Recommended Posts