Erhan Bulut 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Son haftalarda aracımın yakıt tüketimi epey artmış, buna karşılık performansı düşmüştü. En son Afyon'dan Ankara'ya bir depo gaz (48 lt) ile birlikte arıza lambasını da yakınca soluğu tüpçüde aldım. Arabayı bilgisayara bağlayıp yeniden ayar yapmaya çalıştılar. Benzin enjektörünün açık kalma süresi 2 ila 2,5 ms arasında değişirken, lpg enjektörünün süresi 28-30 ms'ye kadar çıkıyordu. Dolayısıyla ayar yapamadılar. Enjektörlerin bozulduğunu, tamir edilmek üzere İstanbul'a gönderilmesi gerektiğini söylediler. Bozuksa yenisiyle değiştirin dediysem de, içini komple tamir takımıyla değiştiriyorlar, dışındaki de demir zaten değiştirsek ne olacak manasında bir cevap aldım. Düzgün çalışsın da gerisi önemli değil, nasıl olsa 1,5 yıl daha garantim var diye çok üstelemedim. Enjektör arızasıyla sıkça karşılaşıldığı için servislerde yedek enjektör bulunuyormuş. Benim enjektörü sökerek yedek enjektörü taktılar. 3 gün sonra arayarak benim enjektörün geldiğini bildirdiler. Gidip kendi enjektörümü taktırdım. Yarım saat kadar uğraşarak ayar yaptılar. Bu arada şamandırada bir ayarsızlık vardı, onu da hallettirdim. Depo haliyle bomboştu, 1.52 YTL'den 20 liralık gaz aldım. Bununla, benzinle kat ettiğim mesafe de dahil olmak üzere 110 km yol yaptım, yani tüketim normale dönmüştü. Afyon'dan geldiğimden beri benzinle kullanıyordum, performansta da benzine göre belli belirsiz, hafif bir fark var gibi. Rölantide devir saatinin bir aşağı bir yukarı oynaması sorunu da çözülmüş oldu, sabit duruyor artık. Yüksek yakıtla birlikte düşük performans şikayeti olan arkadaşların işine yarayabilir diye düşündüm. Bu arada, ustanın dediğine göre, lpg ile uzun süre yüksek süratte gitmek enjektörleri bozuyormuş. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Güzel bilgiler, ancak; uzun süre yüksek süratle gitmenin teknik bir arızaya sebebiyet vermesi bana olası gelmedi, ama, sıkça söylediğim: 1000-1500 ytl civarına tüm parçalar, işçilik dahil bir yakıt sistemimden bahsediyorsak, kalite ve dayanım süresinin çok uzun olması da beklenemez. Şimdi merak ettim, garanti bitmiş olsa , tamir için ne ücret alacaklardı? Yorum bağlantısı
Yasin Özkan 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 bendeki rölanti probleminin de LPG ile alakası olabilir mi acaba? merak ettim şimdi. acaba önce tüpçüye mi gitsem? Yorum bağlantısı
Yavuz Serhat Karanaz 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 bende tam onu sorcaktım çağlar abi, tamir takımını kaça değiştirceklerdi garanti olmasaydı, ayrıca lpg nin markası nedir? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Şahsen: her nevi ürünün garanti tamiratında, normal fatura olsa ne olurdu sorarım, Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 21 Kasım 2008 Paylaş 21 Kasım 2008 Yeni kit+montajın nerede ise %20-%30 u , bayağı pahalı gibi geldi bana. Lpg cilerin nereden kazanacağı belli oldu. Yorum bağlantısı
Erhan Bulut 21 Kasım 2008 Yazar Paylaş 21 Kasım 2008 Sistem tartarini. Yeni enjektör takımının liste fiyatı 400 liraymış. Tamir kaça mal olur sormadım. Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 22 Kasım 2008 Paylaş 22 Kasım 2008 Garanti süresince verdiğin paranın en az 2 katını çıkarmak lazım demekki Yorum bağlantısı
Recommended Posts