İçeriğe Yönlendir

Lpg de hava filtresi...yardım


Caner Güneş

Recommended Posts

Caner Güneş

slm arkadaşlar. konuyu araştırdım ama bulamadım. konu açim dedim. aracımda lpg takılmadan önce YED performans hava fıltresi vardı. lpg nın takılmasıyla onu söküp temizleyip kaldırmıştım. ama şimdi sesine hasret kaldım. acaba tekrar taksam arabaya yada tüpe bir zararı olurmu. yada ne gıbı dezavantajları olur. şimdiden bılgı ve ılgılerınıze tesekkurler...

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

internette gezinirken şimdi şöyle bir yazıya dekgeldim. paylaşmak istiyorum. !!

tahminime göre sıkça gaz ayarı gerekecektir..

asıl kötü olan tarafı ise, burada enjeksiyonlu arabadan söz ediyoruz ya, lamda sensörü, kelebek senserü mutlaka zarar görecektir, çünkü lpg nin markasından markasına bile yanıcılıgı değişiyor, üstelik hava filtreside girince işin içine, çok ince ayarlar sürekli bozulacaktır.. bu düzensiz işleyiş bahsettigim iki sensörüde kısa sürede bozacaktır..

bu sensörlerden birisini içinde diyafram zar vardır, bu zarda az veya çok hava girişi-çıkışı esnasında mutlaka tahrip olacaktır..karburatörlü olsa, al tak derim ama..enjeksiyonlularda biliyorsunki işler biraz karışık..

doğrumudur ki :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence lpg'li karbüratörlü arabalarda daha fazla sorun oluşturur.. Çünkü onlar fazla havayı sevmez...

Ayrıca mafı falanda bozacağını sanmıyorum...

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Forumda kullanan başka arkadaşlarımız da var, bir sorunla karşılaşmadık şimdiye kadar.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Açık filtreyle maf daha çabuk kirlenir. YED'le de K&N'le de pipercrossla da denedim. Sadece süreç değişiyor ama kapalı filtreye göre kesinlikle daha az toz tutyorlar. Bu yüzden MAF daha çabuk kirleniyor. LPG'den bağımsız bu durum. Sadece lpg,benzine göre daha ince ayarlar üzerinde çalışan bi süstem olduğundan bu durum farkedilir hal alıyor, sanki lpg+açık filtreden sorun kaynaklıymış gibi görünüyor. MAf sensörü bozulmaz,ama-daha çabuk-kirlenir. Temizlenir devam edilir.

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

anladım tşkler. cok olmassam bişey daha sorcam..

peki, bende performans filtrenın oyle uzun borusundan yok. direk motordan gelen hortumun ucuna cuk diye oturuyor filtre. yeride guzel oluyor eski fıltre yerinin o alt bosluguna oturtuyorum hafifçe. goruntu bozukluguda olmuyor. boru almak zorundamıyım oyle kullansamda olur mu..

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Aslında makyajsız f1'lerde maf filtreye çok yakın olduğundan, boru kullanılsa daha iyi olur sanki ama kullanmayınca da bir zararı olmuyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
anladım tşkler. cok olmassam bişey daha sorcam..

peki, bende performans filtrenın oyle uzun borusundan yok. direk motordan gelen hortumun ucuna cuk diye oturuyor filtre. yeride guzel oluyor eski fıltre yerinin o alt bosluguna oturtuyorum hafifçe. goruntu bozukluguda olmuyor. boru almak zorundamıyım oyle kullansamda olur mu..

Motorun Performansı düşer... Yakıtınız artar...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Açık filtre malum,kapalı filtreye göre daha fazla miktarda hava çekiyor. Neye göre fazla demeyin göreceli birşey. Çektiği havanın miktarından daha önemlisi havayı kapalı filtre gibi tek yüzeyden değil konik yapısı nedeniyle dairesel şekilde alıyor. Ve mecburen dairesel şekilde emilene hava türbülansa neden oluyor. Maf sensörü tabiki bu tip bi hava akışını değil doğrusal hava akışını ölçmek üzere tasarlanmış. Bu yüzden hava akışı ölçümünde birden dönerek ilerleyen bi hava akımıyla karşılaşan ezik sensör napacağını şaşırıyor. :) bu durumda da rölantide dalgalanmalar meydana geliyor. Eğer filtreyle sensör arasına 15-20 cm lik ek bi düz boru koyarsanız, bi nebze bu türbülansın önüne geçmiş olursunuz.

Yorum bağlantısı
Caner Güneş

tmmdır. tşk ederim. en yakın zamanda bir boru temin ediyorum ve hasret kaldığım sese kavuşuyorum. bilgileriniz için tşk ler. iyi geceler..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...