İçeriğe Yönlendir

Ticari Araçların Beygir Gücü Nasıl Hesaplanıyor


Melih Uyar

Recommended Posts

Çağlar Bayur

Sistem-hesap falan yoktur. Piasaya satılabilecek fiyatı ayarlamak için kullanılan motor ve püskürtme sistem farkları vardır. 1.6 Focusun ve 1.8 Diesel Connectin torkunu da araştırın derim.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
(düzenlendi)

yuh diyorum daha da bişi demiyorum...

motor hacmi yüksek olabilir ama bu daha fazla beygir almak gereklidir manasını taşımaz..

sadece hacimden dolayı beygir alınmaz, yakıt püskürtme sisteminden, turbosuna kadar(araç turbolu ise) ve daha binumum motor parçalarından, yazılımdan oluşan farkılılar daha çok etki eder...

Ford aynı motoru farklı yazılımlar farklı büyüklükteki turbo, farklı püskürtme sistemi kullanarak farklı beygir alabilmektedir... tamamen işin duygusal yönüdür..

sadece ticari araçlar için değil binek araçlar içinde geçerlidir örneğin 1.6 90hp tdci ile 1.6 109hp tdci motor, hacimleri aynıdır ama yukarıda bahsettiğim etkenlerden dolayı farklı güç alınmıştır..

ticari araç binek araç beygir gücü hesabı diye birşey yoktur.. her araçta beygir aynı şekilde hesaplanır...

sadece ticari araç için beygirden çok tork daha önemlidir, bu yüzden dizel motorlar tercih edilir, "duployu çekeriz, geçeriz, veya onda otomobil beygiri var bizde ticari yada beygir gücü farklı hesaplanır" gibi konuşan bayinin önünden bidaha geçmem..

1.3'ten 75hp almak 1.8'den 75hp almaktan daha başarılı bir olaydır.. hatta aynı hp gücünde iki motor olmasına rağmen ve fiat'ın hacmi düşük olmasına rağmen torku daha fazladır..

tarihinde O?uz Alt?nada tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

İki tür beygir gücü standartı vardır.Birisi DIN diğeri SAE dir benim bildiğim.Buradaki beygir gücü farkı bundan kaynaklanabilir.

Örneğin yaklaşık 100 beygir/SAE olarak belirtilen aracın gücü 90 beygir/DIN civarındadır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Genel bilgi:

Sae normunu Amerikalılar kullanır, DIN normunu avrupa-capon karışık ,hatta amerikan civatasını-somununu, alman-türk marketten aldığınız lokma takımı açamaz. Bu bir sorun değil, kullanılan ölçü birimleri meselesidir.

Araçlar satılmak için üretilir ve çalıştırılacağı yerler hesaplanarak, yani en iyi fiyata en uygun tipli araç üretilir, mesela tam bir arazi canavarı cip tasarımında, şanzıman havalandırması bile su girmeyecek şekilde izoledir (detaya girersek)

Motorların, aynı markada bile, hacme göre faklı güç-torka sahip olmasının birçok sebebi vardır, satılacağı ülkedeki vergilerden tutun da, müşterinin seçim kriterleri sıralamasına kadar uzun bir liste çıkar.

Yani o bilgiyi (farklı ölçüm) hangi servis çalışanı söylemişse, gitsin pırasa yetiştirsin, faydalı bir iş yapmış olur.

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

iyi de sae ile din arasındaki fark yüzde 1.2 kadar birşey olması lazım o kadar fark olmaz :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

% 10'a yakın diye biliyorum...

Biri çıplak motor, diğeri tekerlek gücü... Olması lazım...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada

o tekerlek ile motor gücü farkı ps ile hp diye gösterilmiyor mu?

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
Hp ve Bg aynı şeyler DIN ve SEA ile

Hp ve bg ; biri Amerikan biri Avrapayi ölçü birimleri :D

hp bg ne alaka yav :)

Yorum bağlantısı
Utku Çay
(düzenlendi)

firmalar binek araçlarda, motoru daha çok sıkıştırarak çok yüksek beygir alıyorlar ama ticari araçlarda bunu yapmıyorlar.....

dolasıyla genelde ticari araçlarda motor hacmi fazla olsa bile alınan güç az oluyor ve motor sürekli yükte çalışsa bile daha uzun ömürlü oluyor (diye düşünüyorum :D )

tarihinde Utku tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...