Mustafa Tüfekçi 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 araç kmde ne yakıyo diye merak ettim ve 50 kmlik bi parkurda tset ettim tset sonucunda doldurmak için lpgciye gittim önce doldurdu 3.5 litrede otomatik durdu pompa sonra biraz sallayım dedim milim milim domaya devam etti pompacı basayım mı dedi bas bakalım dedim baktım takır takır doldurmaya devam ediyo sonra baktım bayağı devam ediyo 5 litreye geldi dedim dur (tırsttım şimdi bozmayalım diye:D) sonra eve geldim bagajdaki analoh göstergeye baktım o sona doğru bayağı gelmiş ama ufak bi boşluk var kafama takılan şudu bu pompalar arasında basınç farkı var diyolardı peki bu otomatik kesiyoya bu basınç farkı onu etkiliyo mudur yani ben zorlatmasamda zaten basıncı yüksek pompalarda zorlanıyo mu Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 % 20 boşluk kalmalı daha fazla doldurtmayın özellikle sehir içi kısa süreli kullanacaksanız ancak uzun yola cıkacaksanız biraz daha doldurtabilirsiniz Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 bizim şahin depoyu tam doldurunca daha az yakıyor :o Yorum bağlantısı
Amaç Keskin 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 bazı uyanık lpg satıcıları basınçla oynayıp daha fazla doldurabiliyorlar, aman dikkat, % 20 boşluk bırakın! Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 14 Aralık 2008 Yazar Paylaş 14 Aralık 2008 işte onu soruyorum normalde %80 doldurun yazıyo galiba ama bunu otomatik olarak zaten %80 de durması gerekmiyo mu Yorum bağlantısı
Nuri Güngör 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 lpg dolum basıncı yüksekse daha da fazla doldurabiliyor Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 14 Aralık 2008 Paylaş 14 Aralık 2008 Bazı istasyonlarda tam dolmaya yakın tııırrrt diye bir ses geliyor dolum yerinden. O ses gelmeye başlayınca hemen durdurun, işte o %80 sınırını fazla basınçla aştıklarında çıkan ses. Yorum bağlantısı
Misafir 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Benim araçta şamandıranın bir - iki kere öttüğünü duydum ve pompa ekranında gaz akışının çok yavaşladığını gördüm. Ancak geçen gün depoyu fulledim. Belli bir miktar dolduktan sonra dolum otomatik durdu. İstasyonda çok ses olduğundan depodan ses gelip gelmediğini anlamadım ancak yan pompadaki aracın tırlama sesini duyabiliyordum. Demek ki benimki herhangibir şekilde ötmedi. Onun da sahibi aracı sallayıp daha fazla LPG alması için elinden geleni yapıyordu ki yaklaşık bu işlemi 4-5 dk. uyguladı. Hazır indirim gelmişken ne alsak kardır diyordu herhalde. Olması gereken dolumun otomatik kesilmesi midir? Eğer doğru olan buysa aynı pompanın 2 tabancasında farklı dolum basıncı var demektir. Çünki benim araçta pompa dolumu keserken, yandaki araçda tırlamaya rağmen dolum devam ediyordu. Ya da günahlarını almayalım, yandaki aracın şamandırası bozuktu. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Evet olması gereken dolar dolmaz otomatik kesilmesidir. Aracı sallayarak daha fazla almasını sağlayıp kendini düşünmeyen insanlara diyecek laf yok zaten. Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Fizik kuralları gereği (genleşme, sıcaklık farkları-basınç etkileşimi vs.) tank %20 kadar boş kalmalı. Ama ben karar verdim artık 20-40 gibi ufak parçalar halinde alıyorum. Depoyu fullediğimde yaptığım menzil parça parça dolumla yaptığım toplam menzilden daha az çıkıyor. Gaz fazla olunca biraz daha sıkıştırıyorum arabayı sanırım. ^_^ Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 15 Aralık 2008 Paylaş 15 Aralık 2008 Gaz fazla olunca biraz daha sıkıştırıyorum arabayı sanırım. ^_^ Ben de öyle valla Yorum bağlantısı
Hazım Tuzkan 16 Aralık 2008 Paylaş 16 Aralık 2008 selamlar uzun zamandır bu konuyu merak ediyordum tüm istasyonlarda hiç aldırmadan depoyu dolduruyorlar tırlama falan hak getire bir kez sordum bunun zararı yokmu diye bişey olmaz deyip geçiştirdiler. bundan sonra ilk seste pompayı kapattıracam saygılar Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Yazılanlardan anladığım kadarıyla bizim araçtaki şamandıra bozuk,60lık depo 53-54litre alıyor,uzun yolda iyi oluyor ancak; bu şekilde tam dolum yaptığım zaman LPG gösterge ışıklarının 4ü birden bir süre sürekli yanıp sönüyor,belli bir müddet gidip stop edip yeniden çalışınca normale dönüyor... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Tam dolumdan sonra gösterge ışıkları yanıp sönüyorsa, kalibrasyon yaptırmanız gerekiyor. Depoyu tam doldurup yanıp sönerken lpg montajı yaptırdığınız yere gidin, basit bir işlem hallederler hemen. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 araç kmde ne yakıyo diye merak ettim ve 50 kmlik bi parkurda tset ettim tset sonucunda doldurmak için lpgciye gittim önce doldurdu 3.5 litrede otomatik durdu pompa sonra biraz sallayım dedim milim milim domaya devam etti pompacı basayım mı dedi bas bakalım dedim baktım takır takır doldurmaya devam ediyo sonra baktım bayağı devam ediyo 5 litreye geldi dedim dur (tırsttım şimdi bozmayalım diye:D) sonra eve geldim bagajdaki analoh göstergeye baktım o sona doğru bayağı gelmiş ama ufak bi boşluk var kafama takılan şudu bu pompalar arasında basınç farkı var diyolardı peki bu otomatik kesiyoya bu basınç farkı onu etkiliyo mudur yani ben zorlatmasamda zaten basıncı yüksek pompalarda zorlanıyo mu Eğerki analog göstergeniz tam dolduğu halde( eğer ses geliyorsa tam dolmuştur) hala eksik gösteriyorsa bir ayarsızlık var demektir zira ayarının ona göre yapılmış olması gerekir.İkincisi o ses zaten zorlanmaya başlandığının işaretidir dolayısıyla o ses duyulduğu ana pompa kapattırılmalıdır. Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Tam dolumdan sonra gösterge ışıkları yanıp sönüyorsa, kalibrasyon yaptırmanız gerekiyor. Depoyu tam doldurup yanıp sönerken lpg montajı yaptırdığınız yere gidin, basit bir işlem hallederler hemen. Saol Cihan, bu arada senin arabanın tampon altı plastiğinin boyasında çatlama atma gibi bir sorun var mı,sende boyatmıştın kenarları die hatırlıyorum.. Yorum bağlantısı
Zafer Ofli 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Yazılanlardan anladığım kadarıyla bizim araçtaki şamandıra bozuk,60lık depo 53-54litre alıyor,uzun yolda iyi oluyor ancak; bu şekilde tam dolum yaptığım zaman LPG gösterge ışıklarının 4ü birden bir süre sürekli yanıp sönüyor,belli bir müddet gidip stop edip yeniden çalışınca normale dönüyor... 60 lık deponun alması gereken miktar yaklaşık olarak 48 lt civarı olmalı veya en fazla 50. daha fazla alıyorsa mutlaka bir sorun var demektir. Işıkların yanıp sönmesi ve bir müddet gittikten sonra düzelmesi muhtemelen içerideki gaz bir miktar da olsa azaldığı için emniyetli seviyeye geldiğinden olabilir. Siz Siz olun özellikle yazın depoyu bu kadar doldurup bir aracınızı güneşte bırakmayın lpg sistemine zarar verebilirsiniz. Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 17 Aralık 2008 Paylaş 17 Aralık 2008 Saol Cihan, bu arada senin arabanın tampon altı plastiğinin boyasında çatlama atma gibi bir sorun var mı,sende boyatmıştın kenarları die hatırlıyorum.. Önemli değil Recep..Plastikte herhangi bir sorun yok gayet iyi duruyor... Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2 24 Aralık 2008 Paylaş 24 Aralık 2008 (düzenlendi) araç kmde ne yakıyo diye merak ettim ve 50 kmlik bi parkurda tset ettim tset sonucunda doldurmak için lpgciye gittim önce doldurdu 3.5 litrede otomatik durdu pompa sonra biraz sallayım dedim milim milim domaya devam etti pompacı basayım mı dedi bas bakalım dedim baktım takır takır doldurmaya devam ediyo sonra baktım bayağı devam ediyo 5 litreye geldi dedim dur (tırsttım şimdi bozmayalım diye:D) sonra eve geldim bagajdaki analoh göstergeye baktım o sona doğru bayağı gelmiş ama ufak bi boşluk var kafama takılan şudu bu pompalar arasında basınç farkı var diyolardı peki bu otomatik kesiyoya bu basınç farkı onu etkiliyo mudur yani ben zorlatmasamda zaten basıncı yüksek pompalarda zorlanıyo mu Öncelikle Merhaba. Otogaz sektörüyle uğraşan biri olarak size konuyu şöyle izah edebilirim. Türkiye'de 2005 Yılı'nın 8. Ay'ından itibaren 01 versiyonlu(Avrupa Standart'lık Belgeli) Sistem montajlarına geçilmiştir. Kullanılan Multivalfler (Şamandra), pompanın basınç normları 3,5 bara göre ayarlıdır. Ama Ülkemizde ki denetimler ve kontrollerin az olmasından dolayı, istasyonunda fazla gaz satma hevesinden dolayı pompa basınçları 4,0 ile 4,5 bar'a kadar çıkartılabiliyor. Tank'ın %80'inden sonrası bazı şamadralarda yavaşlayarak alma, bazı şamandralarda "Tırrrr" sesi ile %90'ın üzerine kadar gaz alabiliyor. Nedeni de istasyondaki Bar basıncının fazla olması! Kısa mesafe kullanımlarında veya sıcak havalarda tüketici olarak %80'ini geçirmemeye gayret etmeliyiz. Çünkü; kaza anlarında ve genleşmelerde problem ve faciaya neden olunabilir. 24 Aralık 2008 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi L Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2 24 Aralık 2008 Paylaş 24 Aralık 2008 (düzenlendi) Yazılanlardan anladığım kadarıyla bizim araçtaki şamandıra bozuk,60lık depo 53-54litre alıyor,uzun yolda iyi oluyor ancak; bu şekilde tam dolum yaptığım zaman LPG gösterge ışıklarının 4ü birden bir süre sürekli yanıp sönüyor,belli bir müddet gidip stop edip yeniden çalışınca normale dönüyor... Recep Bey, Tahminlerime göre cihazınız BRC, ışıkların yanıp sönmesi fazla gazdan dolayı oluşan bir problemdir. Multivalf (Şamandra) veya Seviye Sensöründen değil. Aşırı gazı hissettiği zaman, bu marka bu tarz gösterge ile sizi uyarır. Belirli bir kilometreden sonra normale gelecektir. Normale gelmesi de %80'lik kısmı kaldığında meydana gelecektir. 24 Aralık 2008 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi L Yorum bağlantısı
Orhan Ünsal 24 Aralık 2008 Paylaş 24 Aralık 2008 (düzenlendi) Depoyu fullediğimde yaptığım menzil parça parça dolumla yaptığım toplam menzilden daha az çıkıyor.Gaz fazla olunca biraz daha sıkıştırıyorum arabayı sanırım. ^_^ Bende tam tersini düşünüyorum. Tam doldurup, tamamen bitirmeden yeniden doldurursam daha az yakıyor sanki. 24 Aralık 2008 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi L Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 24 Aralık 2008 Paylaş 24 Aralık 2008 Tabi bu söylediklerinizin mantıklı bir açıklaması olamaz... Yanılgılarınızın sebebi; Eşit olmayan pompa basınçlarıdır.. Yorum bağlantısı
R.Bahadır Irmak 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 Recep Bey, Tahminlerime göre cihazınız BRC, ışıkların yanıp sönmesi fazla gazdan dolayı oluşan bir problemdir. Multivalf (Şamandra) veya Seviye Sensöründen değil. Aşırı gazı hissettiği zaman, bu marka bu tarz gösterge ile sizi uyarır. Belirli bir kilometreden sonra normale gelecektir. Normale gelmesi de %80'lik kısmı kaldığında meydana gelecektir. Evet Mehmet Bey aracımdaki Kit BRC fast, dediğiniz gibi belirli bir km'den sonra aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor.. Yorum bağlantısı
Mehmet Dağdeviren2 25 Aralık 2008 Paylaş 25 Aralık 2008 Evet Mehmet Bey aracımdaki Kit BRC fast, dediğiniz gibi belirli bir km'den sonra aracı stop edip yeniden çalıştırdığımda normale dönüyor.. Daha önce bahsettiğim gibi, bu problem şamandra veya lpg ekipmanlarından değil, Fazla gaz dolumundan kaynaklanıyor. %80'i geçirmemeye gayret edin. Yorum bağlantısı
Recommended Posts