İçeriğe Yönlendir

Vitesi boşa alında devir yükseliyor


Burak İlgin

Recommended Posts

Burak İlgin

araba çalışır veya yürür durumdayken boştayken devir ibresi kendiliğinden gaz pedalına basılmadığı takdirde 2000 3000e kadar çıkıyor. vitese aldığım zaman normale dönüyo. bunu neden yapar acaba? yardımcı olursanız sevinirim. birde kontağı kapadığım zaman motor titriyo gibi oluyor

teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Rölanti valfi problemli. Kontağı kapatırken bile aracın devirini mi yükseltmeye çalışıyor?

Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar
Rölanti valfi problemli. Kontağı kapatırken bile aracın devirini mi yükseltmeye çalışıyor?

+1

Çağlar Baba gene geç kaldım . Senden hızlısı yok . :D

Yorum bağlantısı
Burak İlgin

araba boştayken yapıyor vitese aldığımda devir düşüyor. kapatırken motor titriyor.

bu durum olmadan hemen önce , malum galaatasaray yendi, cadde de bayrakarla gezenlerin yanında debraja basıp gaza yüklendim hava filtresi öttü ve vitesi boşa aldım bu sorun çıktı:D

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Sorununuzu çözer diye değil, siz öyle söyleyince aklınızda bulunsun, boş viteste gaza basarken daha dikkatli olun diye söyledim.

Yorum bağlantısı
Burak İlgin
Sorununuzu çözer diye değil, siz öyle söyleyince aklınızda bulunsun, boş viteste gaza basarken daha dikkatli olun diye söyledim.

hmm anladım.teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Boş viteste gaza basarak 5bin devirin üstüne çıkarmayın motoru..

Niye ki? :seytan: Bunun mantıklı bi açıklaması vardır illaki di mi?

Yolda giderken(yük altındayken)devir kesiciye kadar gitmenin bi sakıncası yok mudur? Yoksa boştanken niye vardır?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Aslında boştaki yüksek devir ile yükteki yüksek devir ilginç bir sohbet konusudur. Evet-hayır demek için, test ortamında ölçülebilir ve her şartta tekrarlanabilir sonuç gerekir, yani mesela boşta her max. devir çevrildiğinde piston kolları kopmalı gibi ki bu mümkün değildir, ancak: Otomotivde her aksam normal kullanım şartlarına uygun hesaplanır-tasarlanır-formüle edilir, motor da yük altında yani vitese takılı aracın ilerlediği düşünülerek tasarlanır veya vites düşürürken (kompresyon freni için) , hiçbir zaman 2-3 vites birden küçültülecek gibi tasarlanmaz, ama sakıncalı olduğu bilinir.

Özet: arabalara ve her türlü aksamını mantık-düşünce çerçevesinde kullanmak gerekir; maç skorları sonuçları hariç :seytan: , çoğumuz zamanında senkromeç yemiştir, korna yakmıştır :D

Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2

Pistonlar fırlamasın diye basılmaz :lol2: Geçenlerde Raşit'in civic'i incelerken park halinde gaza yüklenince 5binde elektrik kestiğini gördüm..Artık engelliyor firmalar zaten bu durumu..

Yorum bağlantısı
Cem Boneval
Rölanti valfi problemli. Kontağı kapatırken bile aracın devirini yükseltmeye çalışıyor

Aynı sorunu ben de yaşadım, serviste değişti, sorun kalmadı.

Yorum bağlantısı
Yılmaz Kaçar

çağlar bey maşallahınız var valla, kısa bir süredir forumdayım, ama her konu ve problem hakkında engin bilginiz ve tecrübenizle herkese yol gösterip yardımcı oluyorsunuz, size ve sizin gibilere bu forumun çok ihtiyacı var. kendi adıma teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Burak İlgin
Aynı sorunu ben de yaşadım, serviste değişti, sorun kalmadı.

serviste değişen nedir?

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci
(düzenlendi)

en son mehmet abi aldı herhalde 175 ytl aldı galiba

tarihinde Ya?ar Demirci tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
en son mehmet abi aldı herhalde 175 ytl aldı galiba

Yok Usta Orkun Özbay'dan aldım, çok daha uygun bir fiyata aldım...

Ayrıca bende bir tane kullanılmış ama sağlam var.. Bilginize..

photo0037ss8.jpg

photo0038pw4.jpg

Yorum bağlantısı
Alpaslan Eren

Herkese merhaba. Bende buna benzer bir sorun yaşıyorum. Vites yükseltmek için gazdan ayağımı çektikten sonra devir normal olarak düşme eğilimine giriyor. (Debriyaj yukarda kavradığı için bir saniye bekleyip) debrijaja bastığımda devir saati önce 200 devir civarı yükseliyor ve gaza basmış gibi ses geliyor. Hemen ardından devir düşüyor. Devir göstergesinde başka bir problem yok. Acaba neden olabilir?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Tekerlek döndüğü sürece bu devirin oluşması tüm Focuslarda normal.

Yorum bağlantısı
Alpaslan Eren

Gazdan ayağımı çekip biraz bekleyip debriyaja bastığım halde gaza basmış gibi vunlayarak devir yükselmesi bana anormal geldi. Ama siz focuslarda normal diyosanız öyledir. Peki bu debriyaj balatasını erken yadirmeye yol açmaz mı? Nitekim araba 60 binde ama debriyaj çok yukarda kavrıyo.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Burak İlgin
Yok Usta Orkun Özbay'dan aldım, çok daha uygun bir fiyata aldım...

Ayrıca bende bir tane kullanılmış ama sağlam var.. Bilginize..

photo0037ss8.jpg

photo0038pw4.jpg

Abi ne kadar istiyorsun bu parçaya ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abi ne kadar istiyorsun bu parçaya ?

Bir tane oksijen sensörüne veririm... Para istemez.. :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Burak İlgin

Daha önce payaşmıştım sorun araba yürür haldeyken boşa alındığında veya yavaşandığında devirin 5bin 6bine çıkıp bikaç saniye takılı kalıp tekrar düşmesiydi... bununla ilgili 2 gün önce sanayiye gittim. önce tp sensörü gibi birşey dendi araç üstündeki çıkarıldı yenisi takıldı sorun düzelmedi. maf sensörü dendi yenisi takıldı sorun düzelmedi. usta (?) maf'ın kablosunu çıkardı öyle denendi lpg de sorun neredeyse kesildi. böyle kullan sorun yapmaz dedi. geçici bi çözüm.. ilerde sorun açar mı sizce? ve ya sizce başka ne gibi bi problem olabilr. bir de açık hava filtresi var arabada bunu çıkar normal filtresini tak belki düzelir dedi. sizce bu ne kadar mantıklı? işin kötüsü denemek adına orj. hava filtremde yok

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Orjinal hava filtresi dediğiniz şey 7-8 lira bişey...

Alın deneyin bence..

Benzer bir durum benzer bir motorda başıma gelmişti.. Sorunun filtre ile çözmüştüm..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...