Okyay Pay 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Wankel Motor Otosan Dizayn ve Geliştirme Bölümünde Klod Nahum’un başkanlığında çalışan yetenekli mühendis grubu, boyutları küçük olmasına karşın 107 HP güç üreten bir Wankel motor geliştirdiler. "Klod Nahum, Dr. Kemal Ateşmen, Mithat Kuleli, Attila Salepçioğlu, Ahmet Ülgen ve Erol Batur İstanbul 4. Levent'te bir eve yerleştiler. Çünkü bu çalışmaların Otosan'da yapılması istenmiyordu. Wankel motor bu evde üretildi ve Anadol üstünde denendi. Bilgisayarın parmakla gösterildiği bu dönemde, ekip tüm hesap ve testleri Boğaziçi Üniversitesi ve Ankara Bağkur'un "punch-card"lı bilgisayarlarını kullanarak geliştirdi ve patent alındı. Ekipte 6 mühendisin dışında bir sekreter ve bir de odacı vardı. Toplam 5 Wankel motor yapıldı. Anadol motoru 48-54 HP gücündeyken, Wankel motorlu Anadol 107 HP üretiyordu. Her gün birkaç kez Levent-Sarıyer arası gidip geliniyordu. Bu testleri Otosan Kalite Kontrol Müdürü Hüseyin Bektaş yapıyordu. Başka bir güzergaha izin yoktu. Motor bozulur, yolda kalır ve bu duyulur diye Otosan'dakilerin ödü kopuyordu. Anadol, bu sessiz ve güçlü motorla BMW'leri bile geçiyordu. 10.000 km testi başarıyla tamamlandı. Ama petrol krizi ile birlikte kimse bu motoru geliştirme riskini üstlenmek istemedi. Türkiye'de herkesin ödü patladı. Türk mühendislerine güvenilmiyordu. 'Aman neme lazım' denildi ve devam edilmedi." (Klod Nahum ve Hüseyin Bektaş anıları/"Anadol'un Hikayesi"nden alınmıştır) Ancak 1970'li yılların ortalarında geliştirilmeye başlanan bu motor, yüksek araştırma geliştirme masrafları ve Wankel motorunun bilinen ve o dönem çözülemeyen problemleri ve bu motor için düşünülen Anadol Çağdaş modelinin üretiminden vazgeçilmesi nedeniyle hiçbir zaman kullanılamamıştır. Bugün, geliştirilen bu motorlardan biri Rahmi Koç Müzesi’nde sergilenmektedir. Konuyla ilgili link. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Anadol a otomatik şanzıman da takmışlardı, hatta ilk montajı tasarlayan usta ile beraber çalışma zevkine de varmıştım, ama seri üretime geçilmemiş. Yani yapması kolay ama sonra bir takım sahibi - sebebi bilinmeyen engeller çıkıyor herhalde... Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Üretim şart deniliyor ya.,bizde yok .Hazır lokmacıyız vesselam. Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 2 silindirli bir motora göre çok başarılı bir güç. Yorum bağlantısı
Nuri Başer 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 (düzenlendi) Dün akşam TV'de programı vardı, izledim. +1907 Ben de Wankel motor Mazdanın bazı modellerinde başarı ile uygulanmıştır.. hatta bir tanesini görüp ,nceleme şansım olmuştu.. 27 Aralık 2008 tarihinde Nuri Ba?er tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serkan Öz 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Okuduğum teknik lisede mazda'dan çıkma bir wenkel motoru vardı, dağıtıp toplamıştık öğrenmek için. Bence üzerinde çalışılsa şuankileri dövecek motorlar elde edilebilir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Wankeli, otomotiv üreticileri sevmez: 1. Arıza yapacak parçası yok 2. Şu anda yakıt tüketimini biraz olsun düşüebildirler ama eskiden tüketimi en büyük dezavantajı idi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Rektefe olmuyormuş bu motorlar 1.3 olanı 2.5 motor gibiymiş 200 hp yakın güç veriyormuş normal pistonlu motorda 1 patlama olurken bunda 3 patlama oluyormuş, super bişey fakat tamiri yok gibi... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Emme-sıkıştırma-patlama-egzos çevrimleri sonucu pistonlu motor 1 iş elde eder, Wankel her çevrimde 1 iş. Rektifiye gibi bir tamir imkanı yoktur (Oval bir odacıktan ibarettir) Ama zaten rektifiye gerekecek bir mekanik yapısı da yoktur, Piston kolu, ana kol yatak gibi güç aktarma gereği de yoktur, hafiftir. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 bi ara dergide görmüştüm anadaol 115 hp diye bu tek kapı anadollardan dı tek kapı anadollar kaç motor ve kaç hp Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Arkadaşım da RX-8 var...1300cc 240 bg Racing motorlara kafa tutuabilen bi alet bu motorun kesiti buda çalışma prensibi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Stc Anadollar 1.6 motorlu 68 Ps ti. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 En önemli derdi pistonun yüksek devirden dışı çeperi yemesi, uygun sertlikte bir metal bulana kadar uzun süreli kullanılamayacak bir motor, RX-8 i olan arkadaş iyi kullansın sonra arabayı kenara çekip bırakabilir. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Olabilir tabii, belkide capon kardeşlerimiz bulmuşlardır, resimde tam köşelerde segman benzeri şey görünüyor belki bu derdi bu şekilde aştılar, ozaman bu süper motor arızada yapmaz, peki neden pek kullanmıyorlar acaba? Bide bu motordan anlayacak tamirci yada servis olsa tam olucak. Yorum bağlantısı
Oğuz Yıldırım 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Kendisi Mazda-Herter in sahibi Tamir -Bakım olarak bir masrafı olmuyor onun için Yalnız 2 ayda 1 takım lastik yiyor araba Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 wankel motor aslında japon değil alman asıllı Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 OO parça derdi yok demek ve evet motoru bulan almanmış doğrudur. Yorum bağlantısı
Osman Dumanlı 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 Anadol a otomatik şanzıman da takmışlardı, hatta ilk montajı tasarlayan usta ile beraber çalışma zevkine de varmıştım, ama seri üretime geçilmemiş. Yani yapması kolay ama sonra bir takım sahibi - sebebi bilinmeyen engeller çıkıyor herhalde... Abi doğrusun vallahi..Ben bile unutmuşum..Tasarımını yapıp,araca monte edip sonucu görenler Babam ve Hulisi ustaydı...stw Anadol,sonra ona bizim serviste BMW torpidosu takmıştık.. Yorum bağlantısı
Sergen Kesgin 27 Aralık 2008 Paylaş 27 Aralık 2008 sanırım aşırı yağ tüketimi yapıyormuş wankel Yorum bağlantısı
Recommended Posts