İçeriğe Yönlendir

Connet'i ilk çalıştırma.


Metin Çakır

Recommended Posts

Metin Çakır

Merhaba Arkadaşlar,

Connect ve diger dizel araçlarda motorda sonradan bir sorun ve sarsıntılı gidişin engellenmesi için aracın ısınması beklenmesi gerektigini biliyoruz ortalama nekadar beklenmelidir? Genelde araçla hemen yola çıkmak isteriz? Zararımız ne olabilir?

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Hemen yola çıkabilirsiniz.İlk bir kaç km. 2000 deviri geçmeden kullanırsanız hem daha çabuk ısınır hemde fazladan yakıt harcamazsınız.

Yorum bağlantısı
Metin Çakır
Hemen yola çıkabilirsiniz.İlk bir kaç km. 2000 deviri geçmeden kullanırsanız hem daha çabuk ısınır hemde fazladan yakıt harcamazsınız.

ama bilenen herzaman bir 5 dk beklenmesidir. Heleki su günlerde soguk motor başımıza iş açmasın?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

5 dak. gibi bir süre gereksiz ve uzun, çok soğuklar havalarda 20 sn. gibi yağın ilk dolaşımına izin verin, sonra 1-2 km. kadar aşırı devir çevirmeden yola çıkın.

Yorum bağlantısı
Erkan Özel

soğuk motorla yürünürmü bu şekilde kullanımda motorun ömrü kısalmazmı(özellikledede tubo dizelse) ben evden biraz erken çıkıp ortalama 15dk rolantide çalıştırıyorum biraz fazla yakmış motordan kıymetlimi

Yorum bağlantısı
Metin Çakır

Erkan bey

Bende sizin düşündüğünüzü düşünürum.

Yorum bağlantısı
Deniz Emek

15 dk çok abartılı bi süre 3-5 dk yeterli gelir burda önemli olan aracı ısıtmak değil ilk an yağlamanın özellikle en son yağlanan turbonun yağlanarak yatak sarmasını önlemek zira 2500 tl civarı fiyatı olmalı.ancak ısınması için beklerseniz bu havada 1 saat çalıştırıp beklemeniz gerek çünkü benim araç rolantide ısınmıyor.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Bende önceleri ilk çalıştırmada moturu 5 dk rölantide bekletilir diye biliyodum.Ama çağlar abinin forum içersindeki açıklamaları bana çok mantıklı geldi.Eğer yağlama yapıldıktan sonra araç yürütülürse sorun olmaz yağlanan yerde aşınmada fazla olmaz.

Yorum bağlantısı
Metin Çakır

İşin mizahi yönüne geçersek,

Tamirci arkadaşlar kendilerine iş çıkması için bu yorumu yapmış olmasın :kafa:

Yorum bağlantısı
Reşat Uz

Çalıştırdıktan sonra hiç bekleme yapmadan, motoru mümkün olduğu kadar zorlamadan devam ederim. Isı normale ulaşınca (ısı göstergesi dik poz. gelirken)Gerekli yüklenmeler yapılmalıdır

5 dk. lık yol için 5 dk,15 dk. beklemeler çok fazla

Motorlar en çok ilk çalıştırmalarda (yağlamasız ve soğukken) yıpranıp 400/500.000 km bile yaptıklarına göre

Biraz para ve zamandan tasarruf etmenin fazla zararı olmaz. Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Metin Çakır

Connect ler hassas araçşardır, iyi kullanmassan ihanet edebilir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çubukçu

bir araç en ideal yakıt değerlerine 20 dakikadan sonra ulaşır...ayrıca motorun normal çalışmadaki iç ısısı ortalama 700 derecedir.... ve bu ısı motoru düşük devirde kullanım ile kısa sürede ısıtacaktır :nazar:

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Yusuf Turgut

forumda ustalar da var sanıyorum, hep merak ediyorum, acaba şu motorun ilk çalştırmadaki yağlanma süresi ne kadar? birbirine sürtünen TÜM parçaların yağlanması için ne kadar çalışması gerekli motorun? yağ karterden en üste ne kadar sürede çıkıyor? var mı acaba bilen?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Castrolün eğitim videosunda, cam kesitli bir motor bloğunda yağın dolaşma süresi görülüyordu, normal şartlarda normal kalitede yağlarla, 5-10 saniye sürüyor, çok soğuk havalarda 30 saniyeyi buluyor, zaten motor ömrünün %20-30 u bu bölümde ve ilk km lerde harcanıyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut
Castrolün eğitim videosunda, cam kesitli bir motor bloğunda yağın dolaşma süresi görülüyordu, normal şartlarda normal kalitede yağlarla, 5-10 saniye sürüyor, çok soğuk havalarda 30 saniyeyi buluyor, zaten motor ömrünün %20-30 u bu bölümde ve ilk km lerde harcanıyor.

var mıymış gerçekten cam motor... :) amanıııııın... ben de öyle bir şey bulsak da doya doya incelesek diyordum.. internette falan görme şansımız var mı? yoksa gerçeğini mi gördünüz? düzelteyim.. gerçeğini görmüşsünüzdür de, acaba internette var mıdır?

bu durumda en az 60 sn bekleyip az da olsa motor ömrünü uzatabiliriz.. hiç yoktan yağlanmış motorda yol almış oluruz..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Motorun ısınması için yola çıkmanız daha iyi, ısınma süresini kısaltıyor, ayrıca motorların çalışmakta zorlandıkları yer rölantidir, devirli kullanımlar değil, motorlar her zaman için max tork devirlerine yakın devirleri sever.

Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut
Motorun ısınması için yola çıkmanız daha iyi, ısınma süresini kısaltıyor, ayrıca motorların çalışmakta zorlandıkları yer rölantidir, devirli kullanımlar değil, motorlar her zaman için max tork devirlerine yakın devirleri sever.

20-30 sn lik bekleme yağlanma sorununu tamamen çözüyor mu yani? işte gözle görmeyince kafada bin tane soru oluşuyor.. :(

neden rolanti zorluyor da maximum tork değeri zorlamıyor (cahilliğimizi bağışlarsanız)? :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bu bir sorun değil, fizik kanunları ve yağın kalitesi ile ilgili, bu yüzden ki Castrol Magnatec i tercih ediyorum, soğuk yağlamada üstüne yok. Mesela rejim sıcaklığına ulaştıktan sonra tüm yağlar aşağı yukarı aynı kayganlığa, akışkanlığa sahiptir.

Diğer konu da motor dizaynı ve yağın davranışı ile ilgili bir hadise, tüm motorların %99 ömürleri muhtellif devirlerde geçmekte olduğundan argenin tasarımları her zaman orta devirleri hedef alır. En kritik devirler rölanti ve piston kolu kırılma hızına ulaştığı yani bizim max. devir dediğimiz devirlerdir, mesela çoğu triger rölantide kopar (arıza yapacağı varsa), çok kesin belgenin olmadığı ama genel bilgi ile ortaya koyduğumuz bir gerçektir.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
20-30 sn lik bekleme yağlanma sorununu tamamen çözüyor mu yani? işte gözle görmeyince kafada bin tane soru oluşuyor.. :(

neden rolanti zorluyor da maximum tork değeri zorlamıyor (cahilliğimizi bağışlarsanız)? :)

Belli bir ağırlığı kaldırdığınızı veya taşıdığınızı düşünün... Bunu çok hızlı veya çok yavaş taşırsanız harcayacağınız efor o kadar fazla olur, dolayısıyla zorlanırsınız. Ama gücünüzü maksimumda kullanabileceğiniz bir ivme ile taşırsanız diğerlerinde olduğu gibi zorlanmazsınız. İşte motorun hacmine, cinsine, yapısına göre de bu maksimum tork motorun en az zorlandığı ancak en çok güç ürettiği aralıktır.

Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut
Bu bir sorun değil, fizik kanunları ve yağın kalitesi ile ilgili, bu yüzden ki Castrol Magnatec i tercih ediyorum, soğuk yağlamada üstüne yok. Mesela rejim sıcaklığına ulaştıktan sonra tüm yağlar aşağı yukarı aynı kayganlığa, akışkanlığa sahiptir.

Diğer konu da motor dizaynı ve yağın davranışı ile ilgili bir hadise, tüm motorların %99 ömürleri muhtellif devirlerde geçmekte olduğundan argenin tasarımları her zaman orta devirleri hedef alır. En kritik devirler rölanti ve piston kolu kırılma hızına ulaştığı yani bizim max. devir dediğimiz devirlerdir, mesela çoğu triger rölantide kopar (arıza yapacağı varsa), çok kesin belgenin olmadığı ama genel bilgi ile ortaya koyduğumuz bir gerçektir.

bilgiler için çok teşekkürler..

çok şaşırdım şu triger örneğine.. hiç aklıma gelmezdi rölantide kopacağı..olası bir kazayı önler böylelikle... rölanti hep motorun en rahat olduğu yer gibi geliyor insana. öyle çalışıyor işte" tır tır" rahat rahat...

Yorum bağlantısı
Yusuf Turgut
Belli bir ağırlığı kaldırdığınızı veya taşıdığınızı düşünün... Bunu çok hızlı veya çok yavaş taşırsanız harcayacağınız efor o kadar fazla olur, dolayısıyla zorlanırsınız. Ama gücünüzü maksimumda kullanabileceğiniz bir ivme ile taşırsanız diğerlerinde olduğu gibi zorlanmazsınız. İşte motorun hacmine, cinsine, yapısına göre de bu maksimum tork motorun en az zorlandığı ancak en çok güç ürettiği aralıktır.

tamam örneğiniz güzel.. ama şu var, 1500 kg lik aracı 100 km ile hareket ettirmek söz konusu olduğunda (ağırlık kaldırma) araç zorlanmaz.. ancak araç hareket halinde değilken boşta çalışan motor zorlanması ilginç geldi..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...