Zühtü Akdoğan 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 selam ford cular ben yurd disindan yaziyorum benim sorunum sabahlari bir basma motor guzel calisiyor ama 150m gittikden sonra stopda duracam zaman motor kapaniyor ikinci sorunum isz yaolda giderke gaza koklendinmi araba tekliyor normal gaz vermede birsey yok pedali kapattinmi yapitor sizler bana yardimci olursaniz sevinirim yurt disinda garaja girip cikmasi cok pahali oluyor o yuzden sizlerden yardim bekliyorum saygilarimla Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Hoşgeldiniz.. Adınız Zühtü Soyadınız Akdoğan ise.. bu şekilde değiştirelim.. Bu sorun iki gündür benim arabada da var, bujileri yeni değişmiştim, yarın buji kablosu alacağım.. Nolur nolmaz diye bobin'in fiyatını da araştırdım.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Bu tekleme işi bende de var bu aralar .Ama sadece lpg de yapıyor.Benzinde bir sıkıntı yok.Arabaya carbon clean yaptıracağım bakalım ne olacak? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Benimki farketmiyor.. Benzinde de lpg'de de yapıyor.. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Bobin fiyatları ne alemde .En son sorduğumda 250 ytl demişlerdi ama... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Buji-kablolar vs. kontrol derim, ilave olarak maf temizliği. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Bobini otosan getirdiyse, 240 lira.. Parcacılar getirdiyse, 80 lira.. Buji-kablolar vs. kontrol derim, ilave olarak maf temizliği. Önceki gece sağlam bıraktım, dün sabah bozuk buldum.. Bugün biraz daha iyi gibiydi.. Maf olabilir mi ki ? Yorum bağlantısı
Murat Karahan 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 ben visteon marka sıfır bobin aldım.araştırmalarıma göre fena bir marka değilmiş.80 ytl maliyet. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 26 Ocak 2009 Paylaş 26 Ocak 2009 Değişken zamanlı arızadan da nefret ederim. Mafın içindeki tel aksamında sorun varsa olaibilir, bobinin de arızası zaman zaman tiplidir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Bujileri söktüm.. Soldan 2. buji, yağlanmış.. Yaşar kompresyonu bi ölç diyordu ama.. Buji yağlı olunca kompresyon ölçmeye gerek duymadım.. Bujiyi değiştim.. yine aynı.. Bu arada mafı da temizledim Çağlar.. Bakalım.. Neler olacak.. Aklımdaki ilk parça buji kablosu... Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Bobini otosan getirdiyse, 240 lira..Parcacılar getirdiyse, 80 lira.. Önceki gece sağlam bıraktım, dün sabah bozuk buldum.. Bugün biraz daha iyi gibiydi.. Maf olabilir mi ki ? Anaaa Mehmet abininde sorunu var ve çözüm için soru sormuş umarım buji kablosu sorunu çözer. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Anaaa Mehmet abininde sorunu var ve çözüm için soru sormuş Usta'yı denk getirdin mi, onunla; maç yada hava durumu konuşmayacaksın.. Habire soracaksın.. Ne öğrensen kardır.. Yorum bağlantısı
Zühtü Akdoğan 27 Ocak 2009 Yazar Paylaş 27 Ocak 2009 selam kesin bir cevab alamadim ama maf degistirdim bujiler tertemiz bobinde bir sorun yok ama sabahlari neden 100 m gittikden sonra sokak basina gelipde durdugumda motor istop ediyor daha sonra 4veya 5 kere marsa bastinmi zor calisiyor kac seferde valize baglattim motor saat gibi calisiyor diyorlar her valize girip cikmam 60 € basliyor dorumu dur bilmem ama biriside bana vanne egr temizlet dedi bu vanne egr nedir fransizca soylemi bu turkce nedir motorun neresinde oluyor acaba ben pek mekanik anlamamda birde burda yansanayide yok ki parcalari ucuza alalim .ilgi lenen arkadaslara tesekkurlerimi sunarim saygilarimla Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Egr , egzos gazı geri dönüşüm sistemidir, motorun sol arka tarafında bir valfi vardır. Emmi, bu arada denedim derken mesela bujilerin tümünü değişip denedin değil mi? Ayrıca tüm elektrik aksamından emin olmak için buji-kabloları-bobin üçlüsününü aynı anda değişip denemekte de fayda vardır, birkaç parça aynı anda arızalı olabiliyor. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 selam kesin bir cevab alamadim ama maf degistirdim bujiler tertemiz bobinde bir sorun yok ama sabahlari neden 100 m gittikden sonra sokak basina gelipde durdugumda motor istop ediyor daha sonra 4veya 5 kere marsa bastinmi zor calisiyor kac seferde valize baglattim motor saat gibi calisiyor diyorlar her valize girip cikmam 60 € basliyor dorumu dur bilmem ama biriside bana vanne egr temizlet dedi bu vanne egr nedir fransizca soylemi bu turkce nedir motorun neresinde oluyor acaba ben pek mekanik anlamamda birde burda yansanayide yok ki parcalari ucuza alalim .ilgi lenen arkadaslara tesekkurlerimi sunarim saygilarimla subaplarda problem olabilir. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Emmi, bu arada denedim derken mesela bujilerin tümünü değişip denedin değil mi? Ayrıca tüm elektrik aksamından emin olmak için buji-kabloları-bobin üçlüsününü aynı anda değişip denemekte de fayda vardır, birkaç parça aynı anda arızalı olabiliyor. Bujilerin tümünü, Yaşar'ın dükkanda denedik, Kablo denedik, Bobin denedik.. Amaa senin takıldığın nokta: Bunların üçünü de aynı anda değişerek bir deneme yapmadık... Farklı farklı zamanlarda, geriye dönerek denedik.. Silindirlerin kompresyonlarını ölçtük.. 1-3-4: 14,5 2 nolu bujiyi yağlayan silindir 12,5 bar çıktı... Sonuç Hüsran... subaplarda problem olabilir. Senin derdin belli... Sen motorun içini merak ediyorsun . Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Ben de üst kapak açtırmaya bayılırdım, sonrasında pırıl pırıl temizlenmiş parçaları geri takmak...... Önce carbon clean i dene derim. 2 numaraya yağın indiği yeri merak ettim, subap yatağından mı acaba? Yoksa 2 de ateşleme mi yoktu? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 Önce carbon clean i dene derim. 2 numaraya yağın indiği yeri merak ettim, subap yatağından mı acaba? Yoksa 2 de ateşleme mi yoktu? Onu bi bilsem işte... Çalışırken buji kablosunu söktüm.. Kabloda ateşleme vardı... Amaa Diğer kabloları da tek tek söktüğümde, motor sesi ve devri daha fazla değişirken 2 nolu silindirde pek değişiklik olmuyordu.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 2. buji kablosunu çekince ve motorun çalışmasında aşırı fark olmuyor ve buji - kablo de yeni ise, zaten kompresyon farkının da desteklediği , subap yüzeyinde kaçak var. Bence tam carbon celan denemelik araç haline gelmiş. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 27 Ocak 2009 Paylaş 27 Ocak 2009 2. buji kablosunu çekince ve motorun çalışmasında aşırı fark olmuyor ve buji - kablo de yeni ise, zaten kompresyon farkının da desteklediği , subap yüzeyinde kaçak var. Bence tam carbon celan denemelik araç haline gelmiş. Yarın Orkundan orjinal buji kablosu isteyeceğim.. Kablo gelince test edeceğim. Belirgin bir fark görürsem, carbon temizliği.. % 100 düzelme görürsem, yine karbon temizliği yaptıracağım.. Ama belirgin bir düzelme görülmez ise de açarız artık heralde... Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Mehmet bey geçmiş olsun,umarım çabuk ve masrafsız bir şekilde sorununuzu çözersiniz. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Osman Dumanlı sahaya başka oyuncuları da çağırıyor... Ama şu an oyundan hangi arızalı oyuncu çıkıp, hangi arızalı oyuncu girecek birşey söyleyemiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Osman Dumanlı.. Buji, buji kablosu ve bobin oyuncularını sahadan atmıştı ve yerlerine enjektör tesisatını almış... Aşağıdaki sorum üzerine yine aşağıdaki cevabını vermişti.. Ustam meraba.. Benim Düldül (99 Model, (Siyah kapaklı motor) 111 binde, BEYAZ, Ghia, Tüplü, Mondeo) Tekliyor.. Bir anda başladı.. Akşam sağlam bıraktım, sabah teklediğini farkettim.. Refleks olarak önce bujileri söktüm, 2 numaralı buji yağlanmıştı.. Çıkma bir buji ile değiştirdim. Sonuç değişmedi.. Bugün Yaşar Ustanın yanına gittim.. Orjinal buji kablosu bulamadık.. Bulduğumuz buji kablosu ile kabloları değiştirdik, % 50'ye iyileşme gördüm.. Sonra bobin taktık.. onuda denedik.. Sonuç aynıydı.. Hala tekliyor... Kompresyonları kuru olarak ölçtük.. 1-3-4 nolu silindirler 14,5.. 2 nolu silindir 12,5 bar basıyordu.. Arıza belirti olarak şöyle: Benzin lpg farketmiyor, Soğuk sıcak farketmiyor, Gaz yeme problemi yok, Gaza bastığım an 3500 devire kadar tekleme bariz devam ediyor, 3500 devirden sonra tam gazda kısmen azalıyor, Sabit hızda giderken, her devirde tekliyor.. Sence ne yapılmalı.. ? Gel deme, çok uzak.. 750 km. Yarın arayacağım seni izninle, yani buraya cevap yazmasanda olur.. Görüşmek üzere.. Abi.. Gazın tesisatını kontrol ettir..Göreceksinki, 2 nolu benzin enjektörüne ve gaz enjektörüne açma sinyali gelmiyor... Sanayideydim.. Enjektör soketlerini kontrol ettirdim.. Her hangi bir kopukluk yoktu.. Oksitlenmeye karşı temizledik ve sıkıladık.. Sorun çözüldü... Sağolasın Osman Usta... Yorum bağlantısı
Cavit Doğan 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Geçmiş olsun ve gözün aydın.. Carbon clean dene o da olmazsa cruise control dene . Bunu yeni gördüm, Allah iyiliğini versin, nereden geldi aklına... Yorum bağlantısı
Birol Yılmaz-2 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 selam ford cular ben yurd disindan yaziyorum benim sorunum sabahlari bir basma motor guzel calisiyor ama 150m gittikden sonra stopda duracam zaman motor kapaniyor ikinci sorunum isz yaolda giderke gaza koklendinmi araba tekliyor normal gaz vermede birsey yok pedali kapattinmi yapitor sizler bana yardimci olursaniz sevinirim yurt disinda garaja girip cikmasi cok pahali oluyor o yuzden sizlerden yardim bekliyorum saygilarimla merhaba bence maf sensörünü ve gaz kelebeğini temizleyin Yorum bağlantısı
Recommended Posts