Şükrü Yıldızdal 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 İki defadır antebe giderken (220 km) shell'in farklı istasyonlarından lpg alıyorum,depoyu dolduruyorum.32-33 lt tüketiyorum.Hız da 120-140 arası.Dönüşte birinde opetten aldım 18 lt tükettim bu seferde PO dan aldım 19 lt tükettim.Giderkende aynı kişiler ve yükle gittim gelirkende aynısıyla geldim.Bu kadar fark olurmu? Yorum bağlantısı
Sami Aktaş 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Bu kadar fark olmaması lazım...Ölçümleriniz doğruysa ilk şüpheli istasyonun pompası... Antep- Adana arasında gidiş-geliş sırasında rüzgar faktörü var ama genellikle geliş sırasında sorun olur, gidişte değil... Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 şükrü bey giderken daha fazla yakmanız gayet normal ama bu kadarıda değil bende adana antep arasını hemen hemen her ay gider gelirim hatta şuan antepdeyim dün geldim yüzde yirmi beş dönerken daha az yakıyorum çünkü giderken nur dağını çıkıp 800 küsür rakıma çıkıyorsunuz gelirkende bu çıktığınız yerlerden geri 20 rakımlı adanaya geri iniyorsunuz bence 3 de bir e kadar fark normal sayılır ama sizinkide iki katına çıkıyor belki otomatik farkıdır çıkarken düşük vitesde çıkıyorya malum inerkende en yüksek vitesde iniyor Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu 28 Ocak 2009 Paylaş 28 Ocak 2009 Ben olsam şehirlerarası yolda benzin almaz, şehiriçini tercih ederdim. Yorum bağlantısı
Şükrü Yıldızdal 29 Ocak 2009 Yazar Paylaş 29 Ocak 2009 % 25 olsa anlayacağımda %70-80 olunca shell'i suçluyorum ,ama bu sefer aygazla deneyeceğim. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Tüketim azaltma odaklı Lpg sistemini takdırdıktan sonra, tüketimi fazla kontrol eden yok sanırım. Lpg den anlamam ama: 1. Belirtilen tüketim farkı bence aşırı farklı. 2. Tam tersini yapın, giderken PO dan gelirken Shell den deneyin 3. Lpg deposunu fullerken galiba farklı miktarda gaz basılabiliyor, benzin gibi her defasında aynı yerde tabanca stoplamıyor? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 pompa basınçlarından da olabilir öyleki bazı istasyonlar bsıncı yükseltip daha fazla gaz basıyor normalde 26 27 litre alan depo geçen 35 litre aldı Yorum bağlantısı
Ali Dura 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 eskı bır lpg kullanıcısı olarak deneyım ve yasadıklarımı anlatayım lpg konusunda asırı hassasdım ve sureklı lpg fılıtresınden daha bır cok seyı sureklı zamanı gelınce degıstırırdım sıze en buyuk tavsıyem eger lpg yı taktıralı bır seneyı gectıyse ve kullanımınız 15000 km olduysa(lpgyle)lpg fılıtresını degıstırın vede lpg alırken depoyu asla fulletmeyın ıcınde cok azda olsa yer olsun cunku butun petrol ıstasyonlarında tam lpg tankı dolunca hava basıyor makınelerı o arada lpg nın şamandırası ne zaman dama derse duruyor ama o arada havayı alıyor depo ve gıdılen mesafede normal olarak azalıp cogalmalar yasanıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 29 Ocak 2009 Paylaş 29 Ocak 2009 Benimde okuduklarımdan, üstünde durduğum konu aynen bu. Baş amacı az tüketim bedeli olan bir sistemin, daha max. dolum miktarında bile tutarsızlıklar var? Yorum bağlantısı
Mehmet Turnacıoğlu 24 Aralık 2009 Paylaş 24 Aralık 2009 şimdiye kadar kullandıklarım arasında iyiden kötüye sıralamam: BP-Opet-Erciyesgaz-Shell başka bi marka denesem shellden daha iyi olacağını tahmin ediyorum Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 (düzenlendi) Ben gaz yerine hava basma olayını şehir efsanesi zannederdim ama,veriler doğru gib gösteriyor.Farklı yerlerden alın.Kesin sonuç o şekilde çıkar.Ben mesela ismini vermek istemediğim bir akaryakıt sağlayıcısının benzinde bile hile yaptığını farkettim.Neredeyse motor ustamla bozuşuyordukNeler denedim.Arabamım deposundan yakıt bile çalıyorlar diye şüphelendim ama değilmiş.Çalan pompacı.Ya da öyle tahmin ediyorum.Almadım oradan bir daha olay kapandı. 27 Ocak 2010 tarihinde Yavuz Ya??z tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özcan Şengül 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 (düzenlendi) istasyonlardaki lpg pompalarının basıncı ile oynuyorlar bunun nedenide daha çabuk dolum yapmak buda hava basılmasınada sebebiyet veriyor 7-8 bar yerine 12-13 bar gibi basınçlara çıkıyorlar ayrıca siz siz olun deponuzu fullemeyin lpg de emniyet %80 dolumdur fazlası genleşme payını doldurduğu için arabanızda bomba taşımakla aynı noktaya gelirsiniz depo kapasiteniz 45 litre ise 36-37 litreden fazla gaz alınmaması gerekir ayrıca lpg filtrelerinin normal değişim periyodu 10.000 km olarak tavsiye edilmektedir 27 Ocak 2010 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 İki defadır antebe giderken (220 km) shell'in farklı istasyonlarından lpg alıyorum,depoyu dolduruyorum.32-33 lt tüketiyorum.Hız da 120-140 arası.Dönüşte birinde opetten aldım 18 lt tükettim bu seferde PO dan aldım 19 lt tükettim.Giderkende aynı kişiler ve yükle gittim gelirkende aynısıyla geldim.Bu kadar fark olurmu? Hava durumu? Rakım? Rampa üçgenleri? (hızlı çıkış yumuşak iniş yahut yumuşak çıkış, hızlı ayak frende iniş-daha kötü-) pompa basınçlarından da olabilir öyleki bazı istasyonlar bsıncı yükseltip daha fazla gaz basıyor normalde 26 27 litre alan depo geçen 35 litre aldı Sıvı değil mi zaten bu? Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Hava durumu? Rakım? Rampa üçgenleri? (hızlı çıkış yumuşak iniş yahut yumuşak çıkış, hızlı ayak frende iniş-daha kötü-)Sıvı değil mi zaten bu? Bildiğim kadarıyla sıkıştığında sıvı oluyor, Normalde gaz.Liquid Petroleum Gas ya da Likid Petrol Gazları Yorum bağlantısı
Özcan Şengül 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Bildiğim kadarıyla sıkıştığında sıvı oluyor, Normalde gaz.Liquid Petroleum Gas ya da Likid Petrol Gazları depoya sıvı halde basılıyor ve sıvı halde depolanıyor ısı ile gaz haline geçiyor Yorum bağlantısı
Guest Yavuz Ya??z 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 depoya sıvı halde basılıyor ve sıvı halde depolanıyor ısı ile gaz haline geçiyor Doğrudur,ben bir makalede LPG deposuna G3 ve kalaşnikofla ateş edildiğini,içinden çıkan şeyin deponun yarığını dondurup buz haline getirerk kapattığını okumuştum.Ordan gazdır diye tahmin ediyordum.Bir de bizim ocak tüpleride gaz ya,o da var tabi. http://teknoogle.blogcu.com/lpg-li-araclar...akkinda/4543270 Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Ocak 2010 Paylaş 27 Ocak 2010 Hava durumu? Rakım? Rampa üçgenleri? (hızlı çıkış yumuşak iniş yahut yumuşak çıkış, hızlı ayak frende iniş-daha kötü-)Sıvı değil mi zaten bu? Evet sıvı ama şamandıra normalde %80 depoyu dolduracak şekilde .Pompa basıncı aşırı fazla olunca şamandıra zorlanıyor ve üst limiti geçiyor. Ayrıca lpg likit olsada depoya girince belirli bir miktar (benzinde de olur norlmade) ama benzide göre daha fazla şekilde buhar haline geliyor. Mesela havalar soğuk iken daha fazla lpg alıyor depo. 45 lik tanka 36 litre alması gerekirken bu değer bu aralar aşırı soğukta 37 yi gördü. norlmade 1-2 litre depoda kalıyor ben genelde gaz bitti uyarsıını alınca fulle dediğimde 34 -35 litre aldım eğer iyice depoyu sömürürsem 36 tabi bu pompaya göre değişiyor ve ben devamlı aynı yerden alıyorum. Pompası düzgün olduğu için limitlerde alıyor. Ama bir iki kez 41 lik tanka 40 litreye kadar aldım. (Tabi 40 litre mi aldı pompa mı hileliydi bilemiyorum) Yorum bağlantısı
Özcan Şengül 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 2006 yılı ocak ayından itibaren tank imalatında ve multivalf imalatında ECE R 67.01 standardına geçilmiştir.bu tarihten önce imal edilen multivalflerde %80 dolum uyarısı mevcut değildir bu standarda uyan tanklar deponun %80 i dolduğunda tarlama tabir edilen bir ses çıkarır bu ses duyulduğu zaman dolum işlemi bitirilmelidir.tankta kalan %20 lik boşluk sıvı haldeki lpg nin buharı ile doludur. bu buhar hacmi sıcaklık artışı olması durumunda içeride ki sıvının genleşerek bütün hacmi doldurmasını önlemektedir.depoda gaz halindeki lpg için küçük te olsa bir hacim olması durumunda basıncın yükselme olasılığı yoktur işte bu nedenle depoların dibine kadar doldurulması son derece tehlikelidir. piyasada bazı lpg smontajı yapan kişiler deponun tam dolumunu sağlamak için multivalf mekanizmasında bir takım oynamalar yapmaktalar bu oynamaların ne olduğunu burada açıklamak istemiyorum özellikle.kesinlikle bu tarz oynamalar can güvenliğiniz açısında son derece tehlikelidir. ECE R 67.01 standardına uygun imal edilen multivalfler 67,5 barın üstünde basınç testinden geçirilmektedirler. son bir not daha depo tamamen doldurulsa bile bu deponun patlayacağı anlamına gelmemektedir.Çelik cidarlar patlama noktasına ulaşıncaya kadar büyük bir gerilme yeteneğine sahiptir ama tabiiki deponuzun 10 yıldan eski olmaması da kanun gereğidir Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 Güzel bilgiler, Teşekkürler Özcan Bey... Yorum bağlantısı
Özcan Şengül 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 rica ederim mehmet bey faydamız oluyorsa ne mutlu bilgi paylaşılınca güzel Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Ocak 2010 Paylaş 28 Ocak 2010 İllaki... Sağlam bilgiye hepimizin ihtiyacı var... Ben kısmen tanıyorum sizi ancak tüm arkadaşlarımın tanıması için Tanışma bölümünde bir konu açıp kendinizi tanıtırsanız iyi olur kanatindeyim.. Yorum bağlantısı
Recommended Posts